Witam-tak czytam o tym filtrze paliwowym i nie zabradzo mogę ogarnąć czy jest to w baku jako część niewymienialna czy da się to zrobić
Jak jest to np w mojej wersji 1,6 8v 87KM dajcie jakiś znak
_________________
Ostatnio zmieniony przez poznaniak1979 2013-06-11, 12:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-06-11, 13:55
może się mylę, ale chyba w każdym aucie da się wstawić dodatkowy filtr na przewodzie paliwowym. Przypominają mi się czasy małych fiatów i polonezów. Tam tak właśnie kombinowano
Bo w innym temacie o filtrach w ON wyczytalem że znajdujduje się on przy prawym nadkolu a w benzynie taki dziwny system wymyślili że trzeba całą pompę od razu wymieniać dziwne
To ja może odświeżę.
Przeleciałem cały temat i z tego co zrozumiałem to filtr paliwa w autku na PB jest w baku razem z pompą. Tak? Jeśli tak jest to co w takim razie sprzedają w inter-carsie > http://e-katalog.intercar...7577/102000000/
Ten sam problem mam - chciałem wymienić filtr paliwa przy okazji oleju i powietrza, okazuje się, że mechanicy filtra nie znaleźli, więc zapewne jest w pompie.
A może na razie dać sobie spokój? Nie widzę negatywnych objawów typu słabsza moc (poza tym, że 1.4 MCV generalnie ma słabszą moc ;) ), a przebieg to raptem 108kkm (w tym 88kkm daćka zrobiła u Niemki), więc może przy 140-150kkm dopiero myśleć o wymianie pompy?
Jak wiecie lub nie w K4M w dusterze nie ma klasycznego filtra paliwa .
Jest jakaś siatka na pompie paliwa .
Czy z ową siatką wiążą się jakieś czynności serwisowe ?
Może warto zainstalować filtr paliwa na wężu w silniku jak w polonezie
http://www.tomczesci.pl/i...ez-fso-125p.htm
Trochę obawiam sie o te rozwiązanie na naszych polskich stacjach , notabene ciekawe jak sobie z tym problemem radzą na wschodzie
Tak samo = jest w pompie + może być zewnętrzny, jak na ostatnim rysunku.
Secundo: to, że coś jest w instrukcji, wcale nie oznacza, że obowiązuje we wszystkich krajach. (Np klimatyzacja automatyczna też jest w instrukcji, a kupić nie można za żadne pieniądze, bo nie).
Jeśli masz zewnętrzny filtr benzyny, to powinien być w tym samym miejscu co na rysunku.
(Chociaż przy fabrycznym LPG wydaje się to już zupełnie zbędne...).
Siemka pisze z takim pytaniem czy DD 2014 1.6 16v 4x2 LPG 105 km posiada filtr paliwa jeśli tak to gdzie go szukać a jeśli nie to co jest zamiast niego?
Sorki chodzi o bp to w takim razie chyba pompę strzela szlak bo coraz częściej przy opalaniu zaskoczy puszczę kluczyk i gaśnie za 2 odpala i jadę bez problemu A nieraz po tej wtopie muszę dość długo kręcić ☹️
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-02, 07:09
Masz stosunkowo młody jeszcze samochód, zapchać filtr to sztuka. Ja bym omijał podejrzane stacje, szczególnie z wyjątkowo tanim paliwem. Co do LPG to podobnie, wala za dużo butanu.
Sorki chodzi o bp to w takim razie chyba pompę strzela szlak bo coraz częściej przy opalaniu zaskoczy puszczę kluczyk i gaśnie za 2 odpala i jadę bez problemu A nieraz po tej wtopie muszę dość długo kręcić ☹️
To objaw albo zapowietrzania się układu paliwowego podczas postoju (mało prawdopodobne), albo rozjechania korekt paliwowych związanych z jazdą na słabo zestrojonej instalacji LPG (do sprawdzenia przy pomocy interfejsu OBD i smartfona), albo reduktor od gazu (ewentualnie wtryski) popuszcza gaz do kolektora i zanim się nie przewietrzy to ma "za bogato" - możesz zakręcić gaz na butli, wypalić go do końca i sprawdzić czy pomogło jeżdżąc ze 2 dni na benzynie.
Pompy bym w to nie mieszał, jak później bez problemu jedzie na benzynie.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2018-03-02, 08:38, w całości zmieniany 1 raz
Może za małe ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej...
Najczęściej pada RCP (regulator ciśnienia paliwa).
Miałem identyczny przypadek w Volvo, dopiero wymiana uszkodzonego regulatora na sprawny objaw długiego odpalania silnika na pb ustał.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum