Różnica jest w tym, że SCe ma dwa wtryskiwacze benzyny na cylinder a zwykły 1,6 MPI jeden wtryskiwacz (jest już wycofany ze sprzedaży).
A czy ma więcej elektroniki to nie wiem dokładnie. Temat silnika SCe jest jeszcze bardzo młody w tym forum, ale jest to już sprawdzona jednostka stosowana w Nissanach (podobno pozytywnie chwalona). Kolega Dar1962 miał przedtem Nissana z tym silnikiem i bardzo je chwalił.
Już gadałem z kolegą Dark1962 . Silnik 1.6 MPI można kupić jedynie w połączeniu z LPG. Przynajmniej widzę taką opcje w konfiguratorze. Ja chce samą benzynę ponieważ robię około 12 000 km rocznie więc nie opłaca mi się inwestować w gaz. Pozostaje mi opcja z silnikiem benzynowym SCe. Po rozmowie z Dark19629 chyba zaryzykuję :)
Ostatnio zmieniony przez jasiek22 2016-02-05, 19:23, w całości zmieniany 1 raz
Już gadałem z kolegą Dark1962 . Silnik 1.6 MPI można kupić jedynie w połączeniu z LPG. Przynajmniej widzę taką opcje w konfiguratorze. Ja chce samą benzynę ponieważ robię około 12 000 km rocznie więc nie opłaca mi się inwestować w gaz. Pozostaje mi
opcja z silnikiem benzynowym SCe. Po rozmowie z Dark19629 chyba zaryzykuję :)
Mądra decyzja, więc życzę powodzenia.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-27, 19:28
Dla porównania Dokker 1.5 dci z podobnymi prędkościami
dlatego nie jestem fanem małolitrażowych uturbionych silniczków do aut rodzinnych. Diesel chwilówka to do 13l/100km a benzyna do 20l/100km. Jak się jeździ spokojnie to spalanie w Tce jest fajne tylko do spokojniej jazdy to wystarcza ok 70KM czyli nawet stare 1.6 84KM da rade ale jak się chce wykorzystać "te konie" to silnik pokazuje drugie oblicze czyli staje się strasznie paliwożerny. 17l/100km to ja mam w Iveco 35C15 (diesel 3.0 147KM) z kontenerem do którego Lodgy można zapakować przy pedale wciśniętym w podłogę czyli ok 150km/h na "budziku" na niemieckiej autostradzie oczywiście
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-02-27, 19:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-08-27, 09:14
Ja bym powiedzial inaczej. Turbo pozwala jezdzic oszczednie, ale w sytuacji awaryjnej (np. wyprzedzanie i samochod nadjezdzajacy z przeciwka) daje ci jednak pewien "zapas bezpieczenstwa". W wolnossacym tego zapasu miec nie bedziesz.
Pytanie, czy warto za to placic jednak dobrych kilka tysiecy wiecej?
Ponadto dla mnie plusem byla by nieco bardziej Dieslowska charakterystyka silnika. Prawie cale zycie jezdzilem Dieslem i jak wsiadam do wolnossacej benzyny, to regularnie walcze ze sprzeglem i gasnacym silnikiem.
Poza tym gora jeszcze kilka lat i chyba wolnossacych benzyn juz nie bedzie na rynku (lub beda szczatkowo). Np. Suzuki w nowym SX-4 S-crossie wszystkie silniki daje jako turbo benzyna (nie ma juz starego dobrego 1.6).
Poza tym gora jeszcze kilka lat i chyba wolnossacych benzyn juz nie bedzie na rynku (lub beda szczatkowo). Np. Suzuki w nowym SX-4 S-crossie wszystkie silniki daje jako turbo benzyna (nie ma juz starego dobrego 1.6).
Liczę na to, że wcześniej przesiądziemy się do elektryków. Wiem, niepoprawny optymizm.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-29, 18:01
ken-wawa napisał/a:
Poza tym gora jeszcze kilka lat i chyba wolnossacych benzyn juz nie bedzie na rynku (lub beda szczatkowo). Np. Suzuki w nowym SX-4 S-crossie wszystkie silniki daje jako turbo benzyna (nie ma juz starego dobrego 1.6).
Bo w nim nic dobrego nie było, to i idzie gdzie jego miejsce - na śmietnik.
I masz rację - taki sam los czeka wszystkie inne, małe, wolnossące silniki - do niczego innego się nie nadają, więc nie ma żadnego powodu żeby toto nadal produkować.
XX wiek skończył się już dawno.
Bo w nim nic dobrego nie było, to i idzie gdzie jego miejsce - na śmietnik.
I masz rację - taki sam los czeka wszystkie inne, małe, wolnossące silniki - do niczego innego się nie nadają, więc nie ma żadnego powodu żeby toto nadal produkować.
XX wiek skończył się już dawno.
Miałem się nie odzywać... Dawno temu miałem Megane I z silnikiem K7M i nie wiem co w tym silniku było złe (oprócz cewek) oO jak się jechało spokojnie (do 90km/h) spaliło 6,5 litra (rekord to 840 km na baku do momentu zapalenia się rezerwy). Auto jechało do przodu i do tyłu. Ba ! nawet dało się nim wyprzedzić, więc trudno mi uwierzyć że nowszy 1,6 jest gorszy od starszego i nie da się nim jeździć. Co więcej, teraz mam 1,4 i nawet dziś wyprzedziłem parę samochodów w mieście !
Nie wiem co się tak uparłeś na te turbo...
Ostatnio zmieniony przez art 2016-08-29, 21:03, w całości zmieniany 1 raz
nawet dziś wyprzedziłem parę samochodów w mieście !
Szczęściarz. Mnie też się dzisiaj dusterem udało wyprzedzić autobus, dwa tiry i z pięć osobówek.
art napisał/a:
Nie wiem co się tak uparłeś na te turbo...
A niech ma to turbo jak lubi. Ja przynajmniej szanuję jego wybór. Tylko niech nie wciska tego bóstwa innym na siłę i jeszcze trzeba dopłacić tyle. Jakby człowiek drugi silnik kupował do auta.
Skończą się wolnossaki to będzie jak w dieslach. Koniec i już. Będziemy wybierać w tym co zostanie.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2016-08-30, 05:02, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum