DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-11-27, 23:25
Automatyczna skrzynia biegów / zautomatyzowana Easy-R
Autor Wiadomość
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-01-13, 23:17   

możliwe, że tylko mnie wkręcał. Kłamstwo to podstawowe narzędzie pracy sprzedawcy.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18030
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-13, 23:24   

Lza napisał/a:
możliwe, że tylko mnie wkręcał

Nie jest to wykluczone, choć istnieje szansa, że po prostu zna jakieś Tajne Plany koncernu <; - dokumentacja techniczna (zwłaszcza nie całkiem najnowsza) nie jest ostateczną wyrocznią... Dlatego napisałem o "wróżeniu".
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-01-13, 23:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-14, 09:10   

Koledzy, a tak z innej beczki... ;-)

Ogólnie wiem, że automaty wyręczają czasami pracę kierowcy. W takim automacie easy-r jest 5 nastaw przełożeń: P (parking), R (wsteczny), N (luz na biegu) i D (jazda), a do tego M (manualny) wraz z plusem i minusem.

Pytanie jest takie: czy podczas jazdy, nieważne gdzie - miasto czy trasa, można zmieniać nastawy z D na M i odwrotnie bez uszczerbku dla skrzyni biegów? :roll:

Sorry za pytanie, ale jeszcze nie jechałem z takim automatem, natomiast jechałem z zwykłym automatem bez przełożenia typu D <-> :oops: M.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1698
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-14, 10:06   

W easy-R jest (P)? U mnie nie ma.
Zawsze można z jazdy na manual przełączać, czy to "prawdziwy" automat, czy robot. Ale szczerze? Prawie nigdy się tego nie robi.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-14, 10:59   

Prezes napisał/a:
W easy-R jest (P)? U mnie nie ma.

Nie wiem dokładnie czy tam jest P, ale mi się zdawało... Jeszcze nie widziałem na własne oczy :oops:

Myślałem o tym, żeby zmienić ręcznie bieg aby lepiej wyprzedzić jakieś auto przez lepszy rozpęd (niższy bieg i wyższe obroty).... :?:
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-01-14, 11:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18030
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-14, 11:22   

route2000 napisał/a:
można zmieniać nastawy z D na M i odwrotnie bez uszczerbku dla skrzyni biegów?

Tak - str. 2.20. w http://www.cdn.renault.co...ogan-manual.pdf

Prezes napisał/a:
W easy-R jest (P)?

Nie.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-01-14, 11:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-01-14, 12:14   

route2000 napisał/a:
Myślałem o tym, żeby zmienić ręcznie bieg aby lepiej wyprzedzić jakieś auto przez lepszy rozpęd (niższy bieg i wyższe obroty)


Wszystko zależy od producenta. W jednych wystarczy, że wciśniesz gaz w podłogę i komputer to interpretuje jako sygnał do redukcji biegu. W innych są przy kierownicy klikalne manetki +/- którymi możesz wymusić wybór biegu w każdym trybie. Inne z kolei mają tryb czysto automatyczny, gdzie klikanie manetkami nic nie daje plus tryb manualny, gdzie ty decydujesz manetkami który ma być bieg wrzucony.

Jak się łatwo domyślić, skoro zmianą biegów i sprzęgłami steruje komputer - to tylko różnice w sposobie oprogramowania i podejściu inżynierów do klienta, czyli na jak dużą ingerencję w pracę automatyki pozwolić kierowcy.

jeśli chodzi o redukcję do wyprzedzania, wydaje mi się że większosć skrzyń powinna to wykrywać sama, bo nawet jakieś średniowieczne automaty z epoki bezkomputerowej miały 'kickdown' czyli zmianę przełożenia przy wciśnięciu pedału "w podłogę". Tam to było realizowane mechanicznie, teraz jest większe pole do interpretacji, bo komputer "wie" więcej niż kierowca (w sensie ma dostępo do większej ilości parametrów pracy silnika) i obliczy czy taka zmiana jest faktycznie potrzebna .
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-01-14, 12:19, w całości zmieniany 3 razy  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1698
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-14, 13:00   

I tak jest, wciskasz gaz mocno i masz redukcję o bieg. Wciskasz bardzo mocno - redukcja o dwa.
Znam dwa przypadki, kiedy się może przydać manual w takiej skrzyni:

1. Hamowanie silnikiem - głównie zjazd z górki
2. Trzymanie niskiego biegu przy aucie co nie ma dwusprzęgłówki albo 400 Nm i 200KM, jeśli chce się wyprzedzić ciężarówkę na jezdni jednopasowej i trzeba się wychylić i ewentualnie szybko wyprzedzić, bo droga kręta. Chcesz wyprzedzić, wciskasz gaz, skrzynia redukuje, odpuszczasz bo coś jedzie, skrzynia zmienia biegi na wyższe, a chcesz wyprzedzić zaraz i szybko, ale zanim znów zredukuje to ucieka czas. Na to drugie jest takie wyjście, że czekasz aż będzie luźniej z naprzeciwka.

Jeżdżę z taką skrzynią prawie rok i na początku trochę ręcznie się bawiłem, ale już tego trybu nie używam wcale. Komputer też się uczy jak używasz pedału gazu i się z autkiem da za jego pomocą dogadywać.

Ogólnie polecam i to bardzo. Zupełnie inna jazda. Jeszcze w Dacii wg folderów ta skrzynia jest szybsza niż w Peugeocie.

Minus to podjeżdżanie pod krawężniki (gaz-hamulec), sprzęgłem fajniej - płynniej się operowało.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-15, 12:04   

Lza napisał/a:

jeśli chodzi o redukcję do wyprzedzania, wydaje mi się że większosć skrzyń powinna to wykrywać sama, bo nawet jakieś średniowieczne automaty z epoki bezkomputerowej miały 'kickdown' czyli zmianę przełożenia przy wciśnięciu pedału "w podłogę". Tam to było realizowane mechanicznie, teraz jest większe pole do interpretacji, bo komputer "wie" więcej niż kierowca (w sensie ma dostępo do większej ilości parametrów pracy silnika) i obliczy czy taka zmiana jest faktycznie potrzebna .
Tylko niestety te komputery myślą strasznie długo nad zmianą biegu przy "kick down". Sekunda albo i lepiej.
Pewnie ekologia... A może człowiek się rozmyśli i nie będzie chciał jednak przyspieszać tylko ekologicznie będzie turlał się przez następne 100 kilometrów za ciężarówką z prędkością 70 km/h... :-/

A do Dustera nadal nie ma tej zautomatyzowanej skrzyni dostępnej w cenniku. :-(
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2016-03-15, 12:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marcinho 



Marka: Fiat
Model: Tipo
Silnik: 1.6 automat
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 153
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2016-04-21, 12:49   

Polecam najnowsze wydanie miesięcznika ,,Auto-Moto" fajnie opisali wszystkie rodzaje skrzyń automatycznych i automatyczno-podobnych.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-21, 15:48   

Marcinho napisał/a:
Polecam najnowsze wydanie miesięcznika ,,Auto-Moto" fajnie opisali wszystkie rodzaje skrzyń automatycznych i automatyczno-podobnych.


I akurat taką daciową ocenili jako najgorsze możliwe rozwiązanie.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-21, 16:07   

Cav napisał/a:
I akurat taką daciową ocenili jako najgorsze możliwe rozwiązanie.

Co nikogo myślącego nie dziwi.
Przecież wg AB/AŚ nie ma lepszego samochodu niż Pasek w tedeiku :-D
W następnej kolejności są pozostałe modele i pomysły pochodzące z koncernu VAG.
A żadnej afery ze spalaniem tez nie było, to przecież kalumnie rzucane na jedynego prawdziwego producenta samochodów.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18030
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-21, 16:20   

Cytat:
najgorsze możliwe rozwiązanie

Na poparcie której to opinii mają doświadczenia setek tysięcy kierowców zebranych w ciągu wielu lat użytkowania przez nich na dystansie milionów kilometrów <:

Ewentualnie nabyli tej wiedzy od serwisów, borykających się z tym szajsem, lub od inżynierów, którzy przedstawili obliczenia, jasno wskazujące beznadziejność projektu...

Musi tak być, bo przecież podejrzenie, że tzw dziennikarzom moto-czasopism wystarczy przejechanie się 300 m, by wyrobić sobie opinie, byłoby nieuprawnioną złośliwością! Apage!
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-21, 17:50   

laisar napisał/a:
Cytat:
najgorsze możliwe rozwiązanie

Na poparcie której to opinii mają doświadczenia setek tysięcy kierowców zebranych w ciągu wielu lat użytkowania przez nich na dystansie milionów kilometrów <:

Ewentualnie nabyli tej wiedzy od serwisów, borykających się z tym szajsem, lub od inżynierów, którzy przedstawili obliczenia, jasno wskazujące beznadziejność projektu...

Musi tak być, bo przecież podejrzenie, że tzw dziennikarzom moto-czasopism wystarczy przejechanie się 300 m, by wyrobić sobie opinie, byłoby nieuprawnioną złośliwością! Apage!


trafiłeś w sedno.
żenujące są te niemieckie wydawnictwa, po prostu żenujące.
szkoda kasy na kupowanie.
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18030
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-21, 18:09   

zdzisiu27 napisał/a:
żenujące są te niemieckie wydawnictwa

Problemem nie jest ich niemieckość (a przynajmniej nie głównym), bo w naszych krajowych redakcjach bynajmniej nie pracują volksdeutsche, rozmawiający z własnymi rodzinami po niemiecku <: - tylko żenujący poziom wiedzy Panóch Redachtorów, zmieszany z przekonaniem o własnej absolutnej przezajebaszczości za kierownicą oraz urazą, że muszę się dotykać do czegokolwiek gorszego niż pagani zonda...
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-21, 18:55   

laisar napisał/a:
Cytat:
najgorsze możliwe rozwiązanie

Na poparcie której to opinii mają doświadczenia setek tysięcy kierowców zebranych w ciągu wielu lat użytkowania przez nich na dystansie milionów kilometrów <:


Wszystkie typy automatów są na rynku od wielu lat i o każdym z nich dawno można było sobie opinie wyrobić.
Dacia nie jest pierwszą firmą, która zaproponowała manualną skrzynię zautomatyzowaną i jakoś do tej pory nie słyszałem, aby komuś udała się ona na tyle, że użytkownicy po paru latach chwalili jej zastosowanie i zarzekali się, że już nigdy więcej manuali.
Jeśli już to było wręcz przeciwnie.

Mimo to, jeśli dodadzą ją do Dustera, a zdecydowałbym się na ponowny zakup Dustera gdy wejdzie nowy model, to pewnie zamówiłbym go właśnie z automatem, nawet takim.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-04-21, 18:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
drake7 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,2
Rocznik: ----
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 44
Skąd: warszawa
Wysłany: 2016-04-22, 13:32   

miałem w corsie taką skrzynię zautomatyzowaną i wystarczyła na 70 tysięcy kilometrów. Badziew. Jeśli skrzynia w dacii przy ewentualnej wymianie też będzie kosztowała te 2 czy 3 tysiące (tak jak w cenniku) to ok. Ale znając życie wymiana takiej skrzyni to pewnie koszt ok 10 tysięcy
Ostatnio zmieniony przez drake7 2016-04-22, 14:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18030
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-22, 14:58   

Te "nowe" skrzynie to są stare, zwyczajne ręczne, doposażone jedynie w elektryczne silniki sterujące sprzęgłem i biegami. Mechanika trybologiczna jest dokładnie ta sama, więc powinna wytrzymywać tyle samo co w zwyczajnych manualach. Jaka jest trwałość serwomotorów to się okaże, ale one też nie są jakieś kosmicznie skomplikowane, tylko niemal na poziomie silnika wycieraczek. A przede wszystkim - są normalnie wymienne jako osobne części zamienne (co na marginesie pisząc w teorii powinno pozwolić zmienić każdego innego zwykłego manuala w tego automata), ale cen niestety jeszcze w katalogu nie ma.


Pitolenie o jednakowym działaniu typów automatów nadaje się tylko do spuszczenia w klozecie, bo to jak twierdzenie, że wszystkie hot-hachte jeżdżą tak samo, czy sedany, czy minivany czy co tam sobie wziąć za przykład :roll:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3497
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-04-22, 15:06   

Niestety, ale żyjący użytkownik przyzwyczai się do najbardziej wyrąbanej skrzyni biegów, wybieraków i synchronizatorów. We własnym samochodzie nawet nie zauważy zużycia. Kiedyś jechałem 5 kilometrów na dwójce cinquecentem mojej bratowej, bo nie umiałem wrzucić wyższych biegów, a ona nie miała problemów... A silniczek od wycieraczek da radę? Sądzę, że wątpię. Wsteczny niesynchronizowany nie zawsze wejdzie od pierwszego razu. Czy w takim półautomacie robi to ręczna dźwignia i można przeładować - czy jednak ten biedny silniczek, który spowoduje ruszenie ze zgrzytem?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18030
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-22, 15:58   

eplus napisał/a:
od wycieraczek da radę?

Nic na ten temat nie pisałem, proszę doczytać [:
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-22, 16:31   

laisar napisał/a:

Pitolenie o jednakowym działaniu typów automatów nadaje się tylko do spuszczenia w klozecie,


Wiesz, mądrzy wyciągają wnioski z błędów popełnionych przez innych i biorą po uwagę takie doświadczenia.
Inni wolą liczyć na cud - oczywiście szanujemy ich......
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18030
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-22, 17:13   

Cav napisał/a:
biorą po uwagę takie doświadczenia

No i doświadczenia mówią, że moto-świerszczyki łżą tak często, że należy sprawdzać nawet jak drukują "2+2=4"...
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-22, 18:08   

laisar napisał/a:
Cav napisał/a:
biorą po uwagę takie doświadczenia

No i doświadczenia mówią, że moto-świerszczyki łżą tak często, że należy sprawdzać nawet jak drukują "2+2=4"...


Czyli co, nie jeździłeś autem ze zrobotyzowaną skrzynią mechaniczną?
Jeździłbyś, to nie miałbyś wątpliwości, że to za ciekawe nie było.
Ja sobie odpuściłem po kilku kółkach na torze - po paru kielichach biegi zmieniłbym szybciej.

Poszukaj sobie o Alfach i Fiatach - miały takie cuś na pokładzie.
Chyba Selespeed to się zwało.
Poczytaj opinie o tym wynalazku.
I kosztach jego naprawy.

W wykonaniu Renault może być co najwyżej tak samo, a jest duża szansa, że gorzej.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-04-22, 18:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-04-22, 21:38   

Wiele samochodów ma takie skrzynie. Jeżdżą, nie psują się. D!@# nie urywają, ale nie mają urywać. Mają jeździć. Do stania w miejskich korkach i na króciutkie trasy w sam raz. Jak chcesz porządny automat, to ósemkę trzeba za niego zapłacić. Tak samo jak chcesz mieć porządną klimatyzację, blachę, bezpieczeństwo - po prostu wybierasz jeden z wielu dostępnych modeli które mają to co Cię interesuje. Dacia była jest i będzie na szarym końcu bo taka ma być. Automat w daci to i tak spory prestiż jak na tą linię pojazdów.
_________________
 
wlodarek1 



Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 468
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-05-10, 17:36   

Pytałem dziś na infolinii Dacii i powiedzieli mi że do sandero acces to zautomatyzowana skrzynia nie jest oferowana . A ja akurat jeżdżę na krótkich dystansach , nogi mam przykurczone [od urodzenia] i taki automacik by mi się przydał :-x :roll: :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne