DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-23, 17:31   

piotr. z zacznij od najtańszych czyli filtrów
olek1972 sterownik fabrycznego LPG działa na zasadzie mnożników dla benzynowego sterownika . Jeżeli będziesz jeździł tylko na lpg to korenkty będą tylko dla gazowego sterownika .
Nic ma rządnych przeciwwskazań aby jeździć od nowości na LPG , jedynie może to trochę podwyższyć spalanie .

Ja wyjeździłem jeden zbiornik benzyny i juz potem normalnie na gazie .
Po dotarciu ~10 tyś km warto taki zabieg powtórzyć .
Aby sterownik benzynowy dostosował się do naszej jazdy .

I to naprawdę działa , jak pożyczyłem auto ojcu na 2 tyg to potem paliło litr mniej ale było bardziej mułowate , po około 500-600 km wróciło do normy .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-02-23, 17:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
olek1972 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce + LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 34
Skąd: Gostynin
Wysłany: 2016-02-23, 17:52   

Bardzo dziękuje za konkretną odpowiedź.

Czy tylko jak pojadę na przegląd LPG i Pan z ASO podłączy swojego Laptopa i stwierdzi, żę jeździłem "za dużo" na gazie a za mało na benzynie to nie będę miał z tego tytuły jakiś "niemiłych dyskusji".

I jeszcze jedno. Czy samochód z fabrycznym LPG musi się stawić na dodatkowy przegląd samego LPG po przejechaniu na nim tysiąca kilometrów (jak w instalacji montowanej w ASO) czy przeglądy odbywają się co 20 tysięcy lub co rok?
Ostatnio zmieniony przez olek1972 2016-02-23, 17:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-23, 18:10   

ciebie obowiązuje tylko to co masz napisane w instrukcji czyli przegląd co 20 tyś lub rok

Pracownik z ASO nie może nic sprawdzić bo sterownik jest zablokowany i można odczytywać z niego tylko błędy .

Jak ja kupowałem to mi powiedzieli że mogę od razu na LPG jeździć nawet mi butle nabili :lol:
Jedyne co może być to dłużej bedzie układał się sterownik więc auto będzie paliło ten litr więcej ale na gazie to mniej boli . W końcu i tak się ułoży bo w końcu odpalasz na benzynie .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-02-23, 18:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2016-02-23, 18:12   

do piotr z
miałem taki przypadek jeszcze z UNO tak samo zaczął na PB przestawiać samoczynnie , pojechałem do gazownika wymienił komputer LPG i do ostatniego dnia jeździłem na LPG bezawaryjnie
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-23, 18:13   

jeszcze jeden powód by to w końcu zrobić :mrgreen:
_________________
Moje auto
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-02-23, 18:31   

arnold napisał/a:
To są wytyczne ogólnie dla serwisów Renault-Dacia. Jest wytłumaczone o co chodzi. Dokładnie nie chodzi o dotarcie jako takie tylko o funkcje autoadaptacji ECU do warunków pracy egzemplarza. Prawdopodobnie jest to związane z tymi magicznymi przebiegami podanymi w instrukcji o pierwszych kilometrach eksploatacji.
Zamieszczam skan:
[url=http://images75.foto...gen.jpg]Obrazek[/URL]


no factory installation
on the picture one sees Software Aftermarket
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-23, 19:41   

arnold, czy sprawa dotyczy fabrycznej instalacji czy dokładanej ?

fabrycznej czyli zakładanej w fabryce ,nie w ASO
_________________
Moje auto
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-02-23, 20:28   

Fabryka kupiłem auto konfigurowane z gazem.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-02-23, 22:04   

Trybik, Karenzo,

mam podejrzenie, że sygnał ze zbiornika LPG idzie do ECU a od jakiegoś czasu wskazania poziomu paliwa wariują: przy pełnym zbiorniku potrafi mi pokazywać rezerwę a za chwilę że jest pełen i tak co jakiś czas się zmienia. Jeśli zmienię sterownik a nie zostanie usunięta przyczyna takiego zachowania to będę miał to samo. Na razie jestem na etapie czytania lektury od fabrycznej instalki i metod diagnozowania błędów.
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-23, 22:54   

piotr. z napisał/a:
błędów w pamięci brak

To przydałby się jakiś logger.
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2016-02-24, 07:25   

piotr. z napisał/a:
No to Ciapa zaczyna znowu kaszelku dostawać na LPG... 19.02.2016 żona jechała po mnie i informuje, ze na prostej drodze przy stałej prędkości ni z gruchy ni z pietruchy instalacja sama przełącza się na benzynę. W drodze powrotnej przełączył mi się ze dwa razy. Wczoraj z 6 razy. Dzisiaj z 4 razy ale jeszcze dzień się nie skończył. W zbiorniku 3/4 LPG, temperatura dodatnia, nie ma znaczenia czy się jedzie 120 czy stoi w miejscu- po prostu nagle słychać przerywane piszczenie i instalka już na benzynie. Podłączyłem się z lapkiem pod sterownik i tak jak przypuszczałem błędów w pamięci brak. Aby ponownie przejść na LPG to trzeba wyłączyć i włączyć zapłon. Może to być pierdoła ale znajdź ją, człowieku, jak błąd nie występuje stale... Podejrzewam jakiś czujnik, na którym wyskakuje jakaś wartość nie do ogarnięcia przez sterownik (może pada a może to tylko przyśniedziałe styki). Ale szykuje się długa zabawa.
Więcej czujników w brykach nam trzeba. Dojdzie do tego, że skrzywi się twarz a czujnikowi się nie spodoba bo może jesteś w nieodpowiednim nastroju i uniemożliwi dalszą jazdę.


Miałem podobny przypadek u siebie w Sandero (instalacja Landi Renzo zakładana w ASO), samochód zaczął się przełączać na benzynę niezależnie od ilości LPG w baku i rodzaju jazdy, najpierw myślałem, że to wina jakości LPG, dotankowałem i dalej to samo, później wymieniłem filtry i to też nic to nie dało, oczywiście błędów brak - okazało się, iż padł czujnik ciśnienia na listwie, po wymianie przejechane ponad 10 tys km i jest ok.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-02-24, 20:53   

Właśnie jestem po krótkiej diagnostyce pod blokiem. Pojawia się błąd zwarcia z aku na jednej z linii od poziomu LPG, wtedy następuje przełączenie na benzynę ale co ciekawsze następuje reset czasu działania sterownika. Jak wykonywałem podgląd tego parametry w 2014 to widniało tam ponad 290 godzin a dzisiaj po każdym niezamierzonym przejściu na LPG czas startował od zera... Dzisiaj już było za ciemno i za mokro na dalsze zabawy z multimetrem ale podejrzanym jest zbiornik LPG, który był zamieniony i od kilku miesięcy po tankowaniu na full wciąż świeciła się rezerwa. Potem pojawiał się poziom 100%, za jakiś czas znowu rezerwa i tak w kółko Macieju. Filtry odrzuciłem od razu ponieważ przełączanie nie jest uzależnione od trybu jazdy (stałem przed światłami- przełączał się, jechałem ze 120- tak samo, jechałem 60- również to samo bez jakichkolwiek objawów, że do silnika dolatuje zbyt mało gazu). Dodatkowo filtry były wymieniane jakieś 6000 km temu a tankuję wciąż na tej samej stacji od lat.
Zobaczymy co wyjdzie dalej.

edycja 01.03.2016:
Załączam zrzut ekranowy okna z info o błędzie.


A tu zrzut z czasu działania sterownika- po przejściu na benzynę następuje reset czasu jego pracy...


Ponad tygodniowa jazda na benzynie potwierdza moje wcześniejsze obserwacje i porównanie "gładkości" działania instalki fabrycznej 4 generacji do niefabrycznej 2 generacji- ustawienia fabrycznego sterownika robią z niego nieociosanego chama: na benzynie ruszanie jest bezproblemowe, silnik ciągnie od samego dołu i prawidłowo reaguje na wciskanie pedału przyspieszenia; na LPG wciska się pedał a tu nic, nic a potem nagle jakby sygnał docierał, że należy od razu z jałowych wskoczyć na min. 1000 obr./ min. Efekt te również jest widoczny jeżeli hamuje się silnikiem i dociera w okolice 1000 obrotów z haczykiem- przy próbie płynnego przyspieszenia paliwo nie jest dozowane a nagle następuje "strzał" i szarpnięcie; nie można płynnie przyspieszyć z wolnych obrotów. Nie bez kozery powołałem się na instalację 2 generacji. Miałem dwie i w żadnej z nich takiego efektu nie było. Praca silnika na którymkolwiek paliwie była bez zarzutu.
Na razie dzwoniłem do panów, którzy zakładali mi większy zbiornik i podpowiedzieli, że można spróbować odłączyć wtykę od czujnika poziomu paliwa i wyjeździć LPG. Nie wiem czy akurat nasz sterownik nie strzeli focha i gazu nie trzeba będzie wywalić w atmosferę.
Ciąg dalszy na pewno nastąpi. :-/
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2016-03-01, 18:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-03-11, 23:37   

Odebrałem dzisiaj brykę. Wymieniono na gwarancji czujnik poziomu LPG. Podejrzewam, że odpięcie wiązki od czujnika nie pozwoliło na jazdę na LPG i zniknięcie błędu ponieważ trzeba go było wykasować a z poziomu softu, który posiadam nie mam takiej możliwości. W każdym razie instalka znowu działa.
_________________
 
olek1972 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce + LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 34
Skąd: Gostynin
Wysłany: 2016-03-21, 18:39   

Dzisiaj w związku ze zmianami w cenniku Dacii popatrzyłem na dacie.de.

Miałem dylemat z wyborem modelu i silnika, ale dzięki Waszej pomocy czekam na Logana MCV z fabrycznym LPG i silnikiem 0.9 Tce. Jest już w Polsce na placu centralnym w Dąbrowie Górniczej i od tygodnia czeka na podróż do Dealera (ile można!)

Zastanawiałem się nad Lodgy z Sce ale koniecznie chciałem gaz. RP informowało, że do tego silnika gaz pojawi się na początku roku, Dealerzy mieli informacje, że w połowie roku , ale chyba nie pojawi się już nigdy i Dacia dała sobie spokój z konwersją.
Pewną jaskółką zmian była niemiecka oferta w której był Duster z Sce w wersji 4x2 i fabryczną instalacją LPG. Niestety zniknął z oferty http://www.dacia.de/dacia...chnische-daten/

Chyba sprzedaż Dacii w 2016 roku nie zanotuje tendencji wzrostowej.
Ostatnio zmieniony przez olek1972 2016-03-21, 18:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-21, 18:51   

olek1972 napisał/a:
chyba nie pojawi się już nigdy i Dacia dała sobie spokój z konwersją

Jest nadzieja - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=12807
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-03-25, 07:06   

Chciałem nawiązać do moich wcześniejszych postów. Wytyczne dane mi przez sprzedawcę dotyczą instalacji dokładnej u dealera. Gość po prostu pomylił się.
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-05-05, 01:55   

Pytanie dotyczy właścicieli 1.2 16v - czy u Was też węże od wtryskiwaczy do dysz w kolektorze są różnej długości?
W moim przypadku tak jest, a z tego co się orientuje jest to niezgodne ze sztuką gazowane....
Pytanie 2 - ktoś sprawdzał jaki w rzeczywistości siedzi u niego silnik - d4f 732 czy 734?
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-05-05, 15:14   

Nie wiem, jak w roczniku 2014, ale w aktualnym MCV z TCe 90 i instalacją fabryczną też są wężyki o różnej długości i jest to skompensowane programowo w sterowniku. Jeśli w Twoim sterowniku też jest to skompensowane, to wyrównanie długości wężyków spowoduje problemy.
_________________
 
Marcinbzyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-05, 19:23   

Założyłem wiele instalacji LPG. Nie znalazłem w komputerze żadnej kompensacji, tolerancja długości jest dość duża. Trzeba mieć świadomość, że wtrysk gazu jest opóźniony względem wtrysku benzyny.
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-05-05, 19:55   

Polecam wątek o fabrycznym lpg w Loganie na lpg-forum. Jest tam też ktoś stąd, kto ma dobre informacje i dał takie źródło:
http://www.auto-innovatio...alite/2543.html

"(...)For lack of space at the intake manifold, the block of injectors 3 is offset to one side of the cylinder head. Three lines of different lengths lead LPG in each cylinder duct. Lionel Porcheron responsible for this development at Renault, said: "The injection program, including the start of injection and pressure of the gas, takes into account these differences in length during transient operations and there is no loss since fuel is not injected droplet like gasoline but in the gaseous state. " The pressure and temperature of the LPG and the intake pressure are measured by additional sensors."
_________________
 
Nanouser 


Marka: Renault / Dacia
Model: Clio Grandtour / Sandero
Silnik: 0,9 / 1,2
Rocznik: 2016 / 2013
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-05-17, 08:28   

Hmm, w sygnaturce mbara widzę że pali mniej LPG niż ja benzyny. :-D

Pytanie do właścicieli TCE90 z fabrycznym LPG - jak wam siię jeździ z tym wynalazkiem i czy kupilibyście takie auto drugi raz?

Patrząc po konfiguratorze dopłata do koloru to 1900 a do LPG 2500, wniosek mam jeden warto brać pod uwagę kolory biały lub niebieski :-D
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-17, 08:35   

Nanouser napisał/a:
Patrząc po konfiguratorze dopłata do koloru to 1900 a do LPG 2500, wniosek mam jeden warto brać pod uwagę kolory biały lub niebieski :-D

Bierz biały... będziesz zadowolony. ;-)
Dawniej nigdy nie uznawałem białego koloru, bo to be... bo to nie kolor... itd.
Dopiero moja Lodzia ma biały kolor (pierwsze auto w tym kolorze :-D ) i faktycznie nie jest tak tragicznie jeśli chodzi o utrzymanie, nawet mniej widać brudu niż na ciemnym.
Biała Lodzia z czarnym zestawem jest piękna.. :-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-05-17, 09:17   

Nanouser napisał/a:
Hmm, w sygnaturce mbara widzę że pali mniej LPG niż ja benzyny.


Głównie jazda w trasie na tempomacie (<120 km/h).
_________________
 
Scyzor 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2015
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 87
Skąd: Cz-wa
Wysłany: 2016-05-18, 08:39   

Fascynują mnie takie wyniki:



Ja prawie od początku bujam się z ponadprzeciętnym (IMO) apetytem na gaz mojej Daćki. Jako nówka paliła podobnie jak na załączonym obrazku - dało się zejść poniżej 8l/100km. Ale po kwartale użytkowania wskoczyła na okrągłą dychę i pali tyle bez względu na tryb eksploatacji i porę roku. Będąc na przeglądzie gwarancyjnym przy 20kkm zwróciłem na to uwagę i panowie rzekomo coś przeprogramowali. Faktycznie 2 cykle po przeglądzie paliła trochę mniej (c.a. 8,5 l/100km). Potem wróciły stare nawyki. Myślałem, że może to efekt mojego stylu jazdy, ale wczoraj wspiąłem się na wyżyny swojej cierpliwości i ok. 500km trasy przejechałem maksymalnie spokojnie, zdecydowaną większość trasy pokonując ze stałą prędkością na poziomie 115-120 km/h. Wynik - okrągła dycha gazu na każde 100 km. Dla jasności dodam, że samochód był pusty, jechałem jako jedyny pasażer. Chyba muszę się po prostu pogodzić z takim charakterem swojej srebrnej łodzi podwodnej...
 
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 109
Skąd: DW
Wysłany: 2016-05-18, 09:59   

Scyzor, sporo Ci pali tego gazu. Czy jeździsz w większości po mieście i w korkach?
Ja robię około 100 kilometrów dziennie i wychodzi sporo mniej

Tylko, że nigdy nie słucham się strzałek do zmiany biegu na desce rozdzielczej i zmieniam biegi w okolicach 2500-3000 RPM
Silnik mamy ten sam.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne