Ja mam 2 komplety kół. Zmieniam na podwórku przed domem, uzupełniam powietrze i ustawiam to ciśnienie odniesienia.
OK, a co z wyważaniem kół? Guma się zużywa, zmieniają się parametry koła i co? Trzeba robić kontrolne wyważanie przez zmianą kompletów kół.
Sam mam 2 komplety kół i robię kontrolne wyważanie. Tak powinno być.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-12-30, 22:21
route2000, ja wiem o tym jak zmienię na letnie to zimówki w bagażnik i do wyważenia - oczywiście jak skończy się psychoza wymiany w serwisach. Z kolei letnie czekają teraz aż mi się zachce jechać do wulkanizatora. Nie wspominałem o tym, bo to nie ma wpływu na działanie czujników
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2015-12-30, 22:43, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2016-01-01, 12:09
SilverTM napisał/a:
Ostatnio pytałem się o te Wzbudzanie/przyuczanie to podobno Renault ma wredne czujniki które nie są takie proste w przyuczaniu ( chodzi o częstotliwość czy jakoś tak )
Generalnie co do czujników jest to fajny patent tylko nigdzie nie jest napisane przy jakiej różnicy ciśnień włącza się komunikat.
a po co przyuczać skoro i tak nie wiesz w którym kole masz za małe ciśnienie?
jak jeździłem z trzema sprawnymi czujnikami i następnie pojechałem wymienić ten niesprawny to serwis i tam sprawdzał wszystkie aby ustalić który padł
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2016-01-01, 12:12, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-02, 11:37
DrOzda napisał/a:
Podobno od 11/2015 w Loganach i Sandero zrezygnowano z czujników w kołach i pomiar jest za pomocą ABS/ESP ....
i to miałoby jakiś sens, przy takim rozwiązaniu dokładność wskazań jest wprawdzie o wiele gorsza i w zasadzie ogranicza się do informacji, że powietrze jest lub go nie ma,ale nie ma żadnych delikatnych i potencjalnie wadliwych elementów w samych oponach
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-01-02, 11:38, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-01-02, 12:26
Te co są teraz to też niespecjalnie dokładne. Ubytek powietrza na poziomie 20% jesteśmy w stanie sami zauważyć dużo wcześniej niż poinformuje nas o tym kontrolka. A odkąd jedna menda spuściła mi powietrze to przed wejściem do auta obejdę go dookoła
Dostęp do czujników to fakt - lipa, BMW podobno ma na wahaczu.
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2016-01-02, 12:28, w całości zmieniany 1 raz
Odgrzewam i podsumowuje temat: czyli nie ma problemu aby mieć dwa komplety kół z dwoma kompletami czujników kupionymi w ASO i nie trzeba po każdej zmianie kół śmigać do ASO na programowanie/wzbudzanie itp ?
od jakiegoś czasu w Daciach są stosowane inne czujniki ciśnienia niż były wcześniej..nowe wystarczy wzbudzić i tyle :) sam dzisiaj zmieniałem koła na letnie i zero błędów :) a gdyby nawet się pojawiły to wystarczy przyuczyć auto i po problemie :)
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-03-31, 20:13
pawel1313 napisał/a:
Odgrzewam i podsumowuje temat: czyli nie ma problemu aby mieć dwa komplety kół z dwoma kompletami czujników kupionymi w ASO i nie trzeba po każdej zmianie kół śmigać do ASO na programowanie/wzbudzanie itp ?
Dzwoniłem do kilku ASO i opinie są podzielone
Nie ma żadnego problemu z dodatkowym kompletem kół. Ty musisz tylko pilnować, żeby koło trafiło w odpowiednie miejsce i dobrze je sobie opisywać. Pomyłka skutkuje świeceniem kontrolki. Poza tym można zapomnieć, że coś takiego jest w aucie
Nie ma żadnego problemu z dodatkowym kompletem kół. Ty musisz tylko pilnować, żeby koło trafiło w odpowiednie miejsce i dobrze je sobie opisywać. Pomyłka skutkuje świeceniem kontrolki. Poza tym można zapomnieć, że coś takiego jest w aucie
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2016-03-31, 20:36
arczi_88 napisał/a:
(...) Pomyłka skutkuje świeceniem kontrolki. Poza tym można zapomnieć, że coś takiego jest w aucie
ja tego u siebie ie widziałem...
napisze jeszcze raz ... jak mi padł czujnik, ASO aby ustalić który, sprawdzało wszystkie ;
zimówki "tej"zimy założyłem inaczej niż ASO rok wcześniej, napompowałem wg instrukcji i jest ok;
jak nie masz ciśnienia w kole system nie pokazuje w którym jest ubytek to Dacia a nie Renault
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-03-31, 21:07
A to gdzie ja napisałem, że pokazuje, w którym kole jest niższe ciśnienie?
To nie wiem, który z nas ma coś nie tak z autem. Jak odebrałem czujniki i felgi z ASO pojechałem do swojego wulkanizatora i założył losowo. Kontrolka nie chciała zgasnąć. Później coś przyłożył do opony i mu wyświetliło - lewy tył czy tam prawy przód. I jak poprzekładali to było ok. Stąd zakładam, że to jednak ma znaczenie a bawić się w dodatkowe testy i przekładać samemu na placu zwyczajnie mi się nie chce
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2016-04-01, 05:42
arczi_88 napisał/a:
A to gdzie ja napisałem, że pokazuje, w którym kole jest niższe ciśnienie?
To nie wiem, który z nas ma coś nie tak z autem. Jak odebrałem czujniki i felgi z ASO pojechałem do swojego wulkanizatora i założył losowo. Kontrolka nie chciała zgasnąć. Później coś przyłożył do opony i mu wyświetliło - lewy tył czy tam prawy przód. I jak poprzekładali to było ok. Stąd zakładam, że to jednak ma znaczenie a bawić się w dodatkowe testy i przekładać samemu na placu zwyczajnie mi się nie chce
bo nie zgaśnie dopóki nie wciśniesz "SEt tP", a do tego nie potrzeba (chyba?) mechanika
myślę, że ewentualnie przyuczenie to nic innego jak skomunikowanie czujników w konkretnym autem (lub/i odwrtonie) tylko przy pierwszym założeniu
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2016-04-01, 05:47, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-04-01, 07:42
wat napisał/a:
Przekładka samych kół przód na tył
To rzeczywiście dziwne, że kontrolka się nie zapaliła
Ponoć taka zamiana kół nie jest wskazana - nawet jest o tym coś w instrukcji. Ale ja się "nie znam"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum