Witam postanowiłem kupić sobie tubę manty SB3000A. I chciałem i chciałem się was zapytać drodzy koledzy jak ją podłączyć. Dałoby się np: pod kabelki tylnich głośników oczywiście odpinając tamte. Chciałem zostawić glośniki w przednich drzwiach i tą tubę. Czy trzeb aniestety kupować wzmacniacz. Pomóżcie bo się nie znam. Tylko błagam nie piszcie że to szajs albo inne takie bo jestem świadomy co kupuję. Nie piszcie też rad w stylu lepsza skrzynia, albo żebym sobie sam skrzynię zrobił, bo już się tego wszystkiego dzisiaj naczytałem.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 371 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-24, 11:47
Jeśli jest to tuba aktywna, a wszystko na to wskazuje, to tylko zasilanie plus sygnał z głośników. Na zasilaniu koniecznie daj bezpiecznik. Nie wiem skąd z tyłu można wziąć napięcie, bo trzeba dać dość solidne zasilanie.
Absolutnie nie podłączaj tuby pod kable od zapalniczki i sygnałowe do głosników tył. Kup jakiś rozsądny kit (2 kable sygnałowe-czincz, 2 zasilające w tym bezpiecznik i 1 od sterowania anteną automatyczną) zdejmij uszczelki bocznych drzwi, odchyl wykładzinę przeciagniej zasilanie od akumulatora (między kabiną a komorą silnika są przelotki), podłącz kable sygnałowe do radia (teraz prawie każdy radioodtwarzacz ma dodatkowe wyjścia - niestety Daćkowy Blaupunkt nie ) i tuby, masę zakotwicz gdzieś w bagazniku, kabel sterujący anteną autmatyczną włącza zasilanie tuby po włączeniu radia i ciesz się dzwiękiem.
ha, szukuję się do czegoś podobnego, tyle że ja jestem zwolennikiem skrzyni, najprawdopodobniej jakąś Alpine kupię, tyle że nie podłączaj sygnału z głośników do kolejnego wzmacniacza, bo to nie jest dobre rozwiązanie. Jeśli fabryczne radio, poszukaj na forum schematu kostki, tam chyba było wyjście liniowe jakieś - to ono służy do podłączenia wzmacniacza.
Jeśli nie, może masz chinche, ja właśnie chce zmienić "radyjko".
jeśli nie chcesz ciągnąć nowych przewodów, spróbuj przerobić kostkę i wykorzystać przewody do tylnych głośników (chociaż też czeka Cię trochę pracy, a zasilanie i tak musisz sobie dociągnąć i to dość solidne)
Przewody dzisiaj położyłem przy okazji wytłumiania (tak leży moja piękna naga w garażu :)).
Wybór padł na zestaw Sinuslive (bo takie były tam gdzie maty zamawiałem), niezłej jakości, 60A bezpiecznik, a i chinchy porządne.
A no i ja mam wymienione głośniki w drzwiach (tył trójdrożnem, przód woofery (średniotonowe)), dołożone zwrotnice i tweetery (głośniki wysokotonowe) w słupkach (obiecuję że kiedyś zrobię to estetycznie, ale od roku nie mam pomysłu).
Ostatnio zmieniony przez czaju 2010-07-24, 20:04, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-26, 09:41
czaju napisał/a:
...
Przewody dzisiaj położyłem przy okazji wytłumiania (tak leży moja piękna naga w garażu :)).
...
A no i ja mam wymienione głośniki w drzwiach (tył trójdrożnem, przód woofery (średniotonowe)), dołożone zwrotnice i tweetery (głośniki wysokotonowe) w słupkach (obiecuję że kiedyś zrobię to estetycznie, ale od roku nie mam pomysłu).
Ciekawe jak to car audio zagra przy okazji - piszesz o wytlumieniu. Co planujesz zrobic w Sandero by bylo cichsze ? Wytlumienie podlogi, dachu, komory silnika ? Slyszalem ze bardzo pomaga takie dodatkowe wyciszenie. Jezdzilem chwilke benzyna 1.6 sanero i fabryczne wyciszenie jest raczej slabe ;-(.
wyklejam bardzo dokładnie, przez co już trzeci dzień spędziłem w garażu (ale również przez sensowne położenie przewodów do CB, pod suba i innych), podłoga, bagażnik, słupki, drzwi, maska, jeśli uda mi się grodź silnika, ale tutaj mam listwe wtryskiwaczy LPG więc może być ciężko...
Narazie skończyłem bagażnik (po sufit) i grubo ponad połowę podłogi wewnątrz. Wykleiłem narazie 40mat twardych APP, planuję jeszcze 10mat na podłogę (i słupki o ile starczy), bodajże 22maty miękkie APP na drzwi i mam 8mat z aluminium (maska + tyle ile się uda grodzi). W sumie 80mat, bardzo mnie ciekawi jaki będzie efekt, ale jestem sceptykiem w tej kwestii...
Co do car audio mam cichą nadzieję, że 20 urodziny przyniosą trochę gotówki na suba.
Mimo wszystko i tak pewnie zabraknie mi kilku (nastu) mat, mam na myśli drzwi, boję się że po 6 mat na przód i po 5 mat na tył to trochę mało, ale czas pokaże. (dyskusja na temat wytłumienia chyba powinna zostać przeniesiona do innego tematu (na którym się wzorowałem ;p)
Ostatnio zmieniony przez czaju 2010-07-26, 19:44, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 371 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-27, 19:54
Podziwiam Twój wkład pracy w wyciszenie. A efekt powinien być bardzo dobry. Oprócz mat warto by jeszcze przemyśleć kwestię podwójnych uszczelek w drzwiach, a szyb już niestety się nie wytłumi, bo nikt nie robi klejonych do Dacii
Właściwie to w Miarkach kupuje maty... Mam nadzieję że będzie dobry efekt, bo inaczej to się wku*** (tj. zdenerwuje), bo od 4 dni siedze w garażu i wychodzi na to że jeszcze jeden minimum zejdzie... Palce mam poparzone i oczywiście od momentu rozpoczęcia prac do teraz pada i pomyśleć że w sobotę jak odbierałem samochód z ASO, była piękna słoneczna pogoda...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-01-30, 23:17 Subwoofer Dacia Lodgy 7 miejsc
Dzis nareszcie znalazlem troszke czasu na podlaczenie subwoofera. Przedewszystkim zalezalo mi na tym, zeby nie bylo widac zadnych kabli ( a przynajmniej jak najmniej) i zeby mozna bylo korzystac z trzeciego rzedu siedzen bez zadnych problemow. Przedstawie kilka zdjec z przeprowadzonych prac.
0IMG_0365.jpg
Plik ściągnięto 178 raz(y) 245,81 KB
1IMG_0366.jpg
Plik ściągnięto 152 raz(y) 195,24 KB
2IMG_0371.jpg
Plik ściągnięto 178 raz(y) 193,32 KB
3IMG_0387.jpg
Plik ściągnięto 110 raz(y) 179 KB
4IMG_0380.jpg
Plik ściągnięto 90 raz(y) 173,53 KB
10IMG_0361.jpg
Plik ściągnięto 111 raz(y) 160,5 KB
11IMG_0360.jpg
Plik ściągnięto 76 raz(y) 45,83 KB
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-01-30, 23:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-01-30, 23:35
Glosnik: Hoolywood eXcursion SHX 8 D2 25 cm 2x2 ohm 600rms podlaczony pod wzmacniacz w 1 ohm.
Wzmacniacz: Signat dig 1 Monoblock 420 rms 4ohm, 720rms 2ohm, 1080 rms 1ohm
Zasilanie: Kabel miedziany 25mm2
Po prowizorycznym podlaczeniu gra fajnie. Jeszcze trzeba zestrojic i bedzie OK.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 320 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-03-20, 09:19
W piątek zamontowałem w serwisie Dacii subwoofer aktywny pod fotel firmy Crunch model GP800.
Serwis podłączył wzmacniacz w ten sposób, że:
- plus do plusa od akumulatora,
- minus do minusa od akumulatora,
- sterowanie/wzbudzanie wzmacniacza po stacyjce,
- sygnał od radia podawany jest przez wejścia High Input, czyli od wejść głośnikowych z radia.
Na kostce, którą wpina się do wzmacniacza (High Input) są oznaczenia Lewy +, Lewy -, Prawy +, Prawy - oraz (!) uziemienie, które zostało zmostkowane z minusem od akumulatora.
Problem mam taki, że przy uruchamianiu silnika bądź radia słychać strzał w subwooferze.
A konkretnie - jeśli wsiądę do auta i uruchomię silnik to strzału nie ma podczas uruchamiania silnika, tylko dopiero za jakieś 10-20 sek, czyli w trakcie uruchamiania się radia.
Jeśli natomiast najpierw włączę stacyjkę (sub już się włącza po stacyjce), wtedy radio uruchomi się bez strzału w subwooferze, ale sub strzeli z kolei podczas uruchomienia silnika.
Moje wątpliwości budzi sposób podłączenia uziemienia (wejścia High Input) do minusa od akumulatora, ale chciałbym poznać wasze opinie ewentualnie jakie kroki mógłbym podjąć, aby rozwiązać problem ze strzelaniem suba.
Prawdopodobnie w momencie odpalania zanika + po stacyjce (stacyjka w pozycji rozrusznika) i pojawia się ponownie po uruchomieniu silnika.
Ja miałem podobny problem z rejestratorem. Potrafiła się kamerka wyłączyć podczas odpalania i już nie załączyć. Dlatego zastosowałem dodatkowy załącznik. Plus tego rozwiązania taki że mogę zostawić kamerkę włączoną na parkingu.
Strzelanie suba to problem znany od wielu lat.
Dlatego kupując suba warto wybrać taki który ma załączanie głośników z opóźnieniem .
Jeśli już nie możesz go zmienić to musisz poszukać i zamontować układ opóźniający załączenie głośników.
Błędem było również podłączenie się do jednej masy.
Każdy kanał głośnikowy ma swoją własną masę i zazwyczaj dobre subwoofery mają niezależne masy sygnałowe dla każdego kanału.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 320 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-03-20, 12:31
Niestety wasze porady są nietrafione bo nie uwzględniają sytuacji nr 1, o której pisałem wcześniej, a mianowicie tego, że sub strzela również PRZED uruchomieniem silnika, podczas uruchamiania się radia na włączonej stacyjce.
Wie ktoś może, gdzie mogę najbliżej fotela pasażera znaleźć punkt masy do podpięcia ?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-03-20, 13:46
Rozumie ,ze to radio generuje zaklucenia wiec nalezy w pierwszej kolejnosci zalaczyc radio a potem wzmacniacz.Do tego mozesz wykozystac przekaznik czasowy opuzniajacy zalaczanie na wzbudzeniu wzmacniacza. Mase masz na srubie z fotela.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 320 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-03-21, 08:31
Koledzy, żaden opóźniacz się u mnie nie sprawdzi bo trzask występuje w dwóch różnych sytuacjach w różnych odstępach czasowych.
To nie jest tak, że od razu jak radio dostanie napięcie to jest trzask tylko w jakimś tam odstępie czasowym.
Dzięki shrek za wskazanie masy. Spróbuję podłączyć ją w inne miejsce i zobaczymy
Ostatnio zmieniony przez majkel 2016-03-21, 08:32, w całości zmieniany 2 razy
Masa nic tu nie pomoze,
Trzaski pochodza z rozladowywanych kondensatorow we wzmacniaczu ktore kumuluja energie i ktore same sie rozladowywuja jeszcze majac niewylaczone zasilanie z radia z konsoli.
Na radiu na pewno masz jeszcze 12V czy tam 5V - w zaleznosci od radia z przewodu remote do wzmacniacza, zanim wylaczysz radio , wysiadziesz z auta itd.
Tak jak napisałem poprzednio bez układu opóźniającego załączenie nic Ci nie pomoże. To nie jest sprawa masy lecz właśnie stanów nieustalonych zasilacza mocy.
Zwłoka w tym przypadku powinna wynosić co najmniej 10- 15 sekund.
Miałem w bagażniku suba ale to był kolos i musiałem z niego zrezygnować na potrzeby ładunkowe.
Myślałem o zabudowaniu w wnęce bagażnika po lewej stronie
http://allegro.pl/dacia-d...6056220241.html lecz i tak gdzieś trzeba ulokować wzmacniacz a
subwoofer aktywny jak zamontowałeś jest ciekawym rozwiązaniem.
Oprócz tych strzałów zadowolony jesteś z decyzji zakupu?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 320 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-03-29, 10:13
W zeszłym tygodniu zakupiłem tego Hollywood HPST, ale chyba się u mnie nie sprawdzi.
Na schemacie nr 1 (czyli ten, który dotyczy sytuacji, gdy słyszymy strzał podczas włączania się radia) kabel niebieski powinniśmy podłączyć do napięcia, które pojawia się po załączeniu radia. Problem jednak w tym, że serwis podłączył mi napięcie do wzbudzania wzmacniacza po włączeniu zapłonu . Kapnąłem się dopiero na drugi dzień po tym, jak urządzonko rozpakowałem.
Podjadę do jakiegoś zakładu car-audio może ogarnie w końcu temat.
Generalnie jestem zadowolony bo osiągnąłem to, co chciałem czyli lepszą kontrolę basu bez buczenia i dziwnych rezonansów oraz nieco niższe zejście niż głośniki 13 cm. W aucie nie słychać, że gra jakiś dodatkowy wzmacniacz czy coś podobnego. Brak jest efektu mocnego podbicia najniższych częstotliwości, ale dla mnie jest to zaleta. Dodatkowo mam pod ręką regulację jego głośności, co przydaje się w spokojniejszych lub bardziej "buczących" kawałkach.
Nie poleciłbym go osobom, które lubią mocne i niskie zejście tradycyjnych subów bo tych doznań po prostu nie uświadczymy.
Ostatnio zmieniony przez majkel 2016-03-29, 10:14, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 320 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-04-02, 09:46
Żaden układ opóźniający załączanie wzmacniacza nie sprawdziłby się u mnie ze względu na specyfikę podłączenia oraz na to, że trzaski występowały przy uruchamianiu silnika - już o tym pisałem.
Ostatecznie udało mi się rozwiązać problem poprzez zastosowanie konwertera sygnału firmy Hollywood HLC-3 http://www.caraudiosklepy...gnalu-p642.html
Dodatkowym plusem tego rozwiązania jest znaczna poprawa jakości i głośności reprodukcji dźwięku przez subwoofer. Teraz jest super.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum