Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2016-04-02, 11:00
gregorisan napisał/a:
wat napisał/a:
Przekładka samych kół przód na tył
To rzeczywiście dziwne, że kontrolka się nie zapaliła
Ponoć taka zamiana kół nie jest wskazana - nawet jest o tym coś w instrukcji. Ale ja się "nie znam"
w 4X4 konieczna co ok 10 kkm. Inaczej głupieje automatyka i mozna zostać na 2X4. Ale to już Wat zapodał
Wymieniałem opony w tym tygodniu i u mnie nie ma żadnych czujników a kontrola ciśnienia jest. Przypuszczam ze system kontroli ciśnienia w kołach, działa na zasadzie analizy prędkość poszczególnych kół, odczytywaną przez czujniki ABS. Zasada jest prosta, jeżeli któreś koło przyśpiesza w porównaniu z pozostałymi to znaczy że zmniejsza się jego promień czyli coś nie tak z opona. Taki system wykorzystywany jest w grupie VW z wyjątkiem Passatów i Touaregów.
To była dla mnie świetna informacja od razu zamówiłem felgi stalowe będą jak znalazł na zimę. Właśnie się malują na czarny mat
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-02, 14:02
fotorobart napisał/a:
jakie są objawy i jaka (która) automatyka?
nie demonizowałbym za bardzo - chodzi głównie o pilnowanie równomiernego zużycia opon obu osi (naturalną tendencją jest szybsze zużycie przednich kół), bo w przypadku różnicy przyczepności nie do końca prawidłowo zachowywać się może sprzęgło międzyosiowe
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2016-04-02, 14:20
Dar1962 napisał/a:
nie demonizowałbym za bardzo - chodzi głównie o pilnowanie równomiernego zużycia opon obu osi (naturalną tendencją jest szybsze zużycie przednich kół), bo w przypadku różnicy przyczepności nie do końca prawidłowo zachowywać się może sprzęgło międzyosiowe
dla mnie to coś nowego , dlatego pytam, bo o oponach wiem
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2016-04-02, 17:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-03, 13:53
fotorobart napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
w przypadku różnicy przyczepności nie do końca prawidłowo zachowywać się może sprzęgło międzyosiowe
dla mnie to coś nowego
dodam - dużej różnicy przyczepności i różnicy średnicy (mocno zużyta opona będzie miała mniejszą średnicę) i w raczej dość ekstremalnych warunkach.
Dlaczego różnych opon jednej osi? Przecież chodzi zachowanie sprzęgła międzyosiowego. W Dusterze nie mamy mechanizmu różnicowego pomiędzy osiami, a sprzęgła międzyosiowe nie jest przeznaczone do stałej pracy z uślizgiem który występuje jeśli jest różnica w średnicy przednich i tylnych kół.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2016-04-03, 15:07
odbiegamy od tematu głównego, więc ja już nie ciągnę tego wątku, bo nie wyobrażam sobie "jednej łysej" opony drugiej "nówki" w aucie czy to na jednej czy na kilku osiach
Witam, nie wiem czy wybrałem dobry dział, jeżeli nie proszę moderatora o przeniesienie.
Chciałem tylko podzielić się dobrą oraz sprawdzona informacja na temat czujników a wiem ze są poszukiwane , oraz najtańsze jakie można było trafić do tej pory to koszt ponad 100 zł
Sam na własnej skórze sprawdziłem czujniki od tego sprzedawcy, w 100% wszystko gra . Po przekładce zaświeciły się kontrolki , reset ustawień i po problemie.
Oto link do aukcji.
Ok a powiedz jak wygląda sprawa z drugim kompletem czujników ? Czy wystarczy zamienić komplety i wszystko działa czy trzeba zaglądać do kogoś kto umie wzbudzać czy co tam robić z tymi czujnikami. Pytam bo słyszałem coś o klonowaniu czujników przy którym nic nie trzeba z nimi robić ... ( to teoria )
Ok a powiedz jak wygląda sprawa z drugim kompletem czujników ? Czy wystarczy zamienić komplety i wszystko działa czy trzeba zaglądać do kogoś kto umie wzbudzać czy co tam robić z tymi czujnikami. Pytam bo słyszałem coś o klonowaniu czujników przy którym nic nie trzeba z nimi robić ... ( to teoria )
Jeden komplet posiadam w felgach oryginalnych stalowych na które w salonie przed odbiorem założyli zimowki i tak wyjechał, teraz zakupiłem felgi alu do nich w/w czujniki wulkanizator założył na to letnie , po uruchomieniu silnika zapaliły się kontrolki ciśnienia i elektryki po czym przytrzymałem chwile na kompie resetowanie ciśnienia , wszystko poznikało i do tej pory, a minęło 5 dni wszystko jest oki. Nic nie wzbudzałem, aktywowałem, klonowałem itp.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-04-08, 09:08
A czy istnieje możliwość "aktualizacji" systemu B do sytemu A ?
Bo każda wizyta u wulkanizatora jest trochę stresująca bo nigdy nie wiadomo czy, aby nie uszkodzą tych czujników lub nie pomylą felg miejscami.
U mnie wulkanizator zamienił felgi po włączeniu samochodu wyskoczyła czerwona kontrolka ostrzegawcza i żółta z oponą przy czym piszczał. po resecie ciśnienia wszystko jest ok :D
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2016-04-09, 13:37
lysy1991 napisał/a:
U mnie wulkanizator zamienił felgi po włączeniu samochodu wyskoczyła czerwona kontrolka ostrzegawcza i żółta z oponą przy czym piszczał. po resecie ciśnienia wszystko jest ok :D
Witam, nie wiem czy wybrałem dobry dział, jeżeli nie proszę moderatora o przeniesienie.
Chciałem tylko podzielić się dobrą oraz sprawdzona informacja na temat czujników a wiem ze są poszukiwane , oraz najtańsze jakie można było trafić do tej pory to koszt ponad 100 zł
Sam na własnej skórze sprawdziłem czujniki od tego sprzedawcy, w 100% wszystko gra . Po przekładce zaświeciły się kontrolki , reset ustawień i po problemie.
Oto link do aukcji.
Ps. nie jestem w żaden sposób spokrewniony z w/w sprzedającym ani go nie znam dzielę się tylko sprawdzonym produktem.
Potwierdzam, też kupiłem czujniki od tego sprzedawcy i po założeniu ich do drugiego kompleu kół i po resecie w aucie wszystko w najlepszym porządku. Nic nie trzeba było wzbudzać itp
Witam, nie wiem czy wybrałem dobry dział, jeżeli nie proszę moderatora o przeniesienie.
Chciałem tylko podzielić się dobrą oraz sprawdzona informacja na temat czujników a wiem ze są poszukiwane , oraz najtańsze jakie można było trafić do tej pory to koszt ponad 100 zł
Sam na własnej skórze sprawdziłem czujniki od tego sprzedawcy, w 100% wszystko gra . Po przekładce zaświeciły się kontrolki , reset ustawień i po problemie.
Oto link do aukcji.
Ps. nie jestem w żaden sposób spokrewniony z w/w sprzedającym ani go nie znam dzielę się tylko sprawdzonym produktem.
Potwierdzam, też kupiłem czujniki od tego sprzedawcy i po założeniu ich do drugiego kompleu kół i po resecie w aucie wszystko w najlepszym porządku. Nic nie trzeba było wzbudzać itp
Dla zainteresowanych sprzedawca wystawił kolejna aukcje, chyba ma ich trochę więcej a może to pracownik serwisu
Ostatnio zmieniony przez parcink 2016-04-11, 18:22, w całości zmieniany 1 raz
Czyli jak odbiorę Dustera pod koniec kwietnia, to bez tych czujników. Cieszę się bardzo - jeden problem mniej.
Właśnie dzisiaj odebrałem mojego Dustera i pytałem sprzedawcę, czy mam czujniki...on potwierdził. Sam nie wiem komu wierzyć, bo według powyższych postów ich nie powinno być.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum