Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
System Start&Stop w nowych Daciach (od EURO 6)
Autor Wiadomość
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-10, 11:46   

maras1964 napisał/a:
Ludzie .wyjętą mam wtyczkę i jest super , po zatrzymaniu się wyświetla znaczek przekreślone kółko takie samo jak po wyłączeniu przyciskiem

Teraz doczytałem - i tutaj jest pies pogrzebany...
W przypadku "wyjęcia wtyczki" system cały czas jest WŁĄCZONY, ale nie jest AKTYWNY - przekreślona kontrolka "A" o tym nam mówi.
Natomiast wyłączenie "GUZIKIEM" całkowicie " WYŁĄCZA" system S&S - w tym wypadku po zatrzymaniu nie wyświetlają się żadne kontrolki - jedynie czerwona dioda na guziczku.
_________________
enjoy the silence
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-10, 15:53   

Poduchy wystrzelą bo tak są projektowane. Gdyby przy wypadku uszkodził się najpierw czujnik maski co by skutkowało tym że poduszki są nie aktywne Renault mogło by się nie wypłacić z odszkodowań. Ale mam info z serwisu że faktycznie zaczynają tak dezaktywować system jeśli klienta to denewuje.
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2015-12-10, 15:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3497
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-12-10, 20:05   

Niech ktoś zrobi krasz test. :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-11, 15:48   

@maras1964
Czy ten wyjęty czujnik nadal jest podłączony kablem, czy może jest już gdzieś schowany (np. w schowku pasażera)?
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2015-12-11, 15:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
maras1964 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: sce115km
Rocznik: 2015
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 16
Skąd: brodnica
Wysłany: 2015-12-12, 23:55   

u mnie nadal jest podłączony ale tylko dlatego żeby go nie zapodziać gdzieś .
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-02-09, 04:18   

maras1964 napisał/a:
u mnie nadal jest podłączony ale tylko dlatego żeby go nie zapodziać gdzieś .
Ale sprawdziłeś to, czy tylko przypuszczasz, że przy otwartej klapie ta krancówka ma rozwarte styki? Bo krancówki od/do auto alarmów, z którymi się w przeszłości spotkałem, przy otwarciu klapy akurat zwierały. Jeśli tu byłoby tak samo, to odpięcie konektora nie dałoby pożądanego efektu. Trzeba byloby zewrzeć jego styki.
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-02-17, 21:11   

DD napisał/a:
maras1964 napisał/a:
u mnie nadal jest podłączony ale tylko dlatego żeby go nie zapodziać gdzieś .
Ale sprawdziłeś to, czy tylko przypuszczasz, że przy otwartej klapie ta krancówka ma rozwarte styki? Bo krancówki od/do auto alarmów, z którymi się w przeszłości spotkałem, przy otwarciu klapy akurat zwierały. Jeśli tu byłoby tak samo, to odpięcie konektora nie dałoby pożądanego efektu. Trzeba byloby zewrzeć jego styki.


Ejj cos chyba nie do konca. Alarmy maja zwykle wlasnie w druga strone - normalnie zwarty. Czyli rozwieraja sie w momencie, gdy zajdzie zdarzenie, ktore powinno wywolac alarm (typu otwarcie maski). Choc oczywiscie wszystko moze zalezec od czujnika, producenta itd. Niektore maja nawet trzy stany.
 
zbim5 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 12
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2016-04-05, 17:38   Funkcja start-stop

Witam.
Mam w moim dusterze funkcję Start-Stop.I teraz mam dylemat,czy faktycznie ta opcja powiedzmy w skali roku,daje oszczędności w paliwie,czy to tylko niepotrzebny bajer?
Moim skromnym zdaniem jest to dobra kwestia.
Oponęci twierdzą że w czasie gdy stoję na dużym skrzyżowaniu nawet do 2-minut
bardzo eksploatuję akumulator ,ale przecież w tym samym czasie z akumulatora pobierane jest napięcie na światła dzienne czy na radio!!!
90% jężdżę po mieście.
W skali roku,lekko licząc wyłączm silnik na około 300 godzin.
Jakie są Wasze opinie i spostrzeżenia w tej materii.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1600
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-04-05, 18:04   Re: Funkcja start-stop

zbim5 napisał/a:
ale przecież w tym samym czasie z akumulatora pobierane jest napięcie na światła dzienne czy na radio!!!


Eee mógłbyś rozwinąć tę myśl, bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem :-D
_________________

 
zbim5 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 12
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2016-04-05, 18:28   

Nie ukrywam że jestem laikiem w sprawach samochodowych.
Moja domena to budownictwo w szerokim zakresie.
Inaczej mówiąc....czy faktycznie opcja Start -Stop,daje nam możliwość oszczędzania
paliwa,czy jak mój sąsiad mi sugeruje że w czasie automatycznego wyłączenia silnika nie ma nic wspólnego z oszczędnością paliwa.
Ponieważ w trakcie ponownego załączenia silnika jest nadmiernie ekspleatowany akumulator.
Może inaczej ....czy ktoś wyliczył,ile pobiera silnik paliwa w trakcie "załączenia"silnika.
Czy są dane w tej materii w sieci?
Czy warta jest skórka za wyprawkę...
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2016-04-05, 18:33   

zobaczysz ile za oszczędziłeś jak będziesz wymieniał akumulator ;-)
"zwykły nie pasuje"

wg auto-swiat.pl:
cyt. "Dlatego tak istotne jest, aby akumulator odpowiadał zaleceniom producenta - w przeciwnym wypadku może dojść do niesprawnego funkcjonowania redukcji CO2 oraz urządzeń komfortowych. Należy zaznaczyć, że akumulatory konwencjonalne nie nadają się do samochodów Start-Stop, ponieważ nie są wytrzymałe na obciążenia cykliczne a ich użycie może spowodować przedwczesną awarię nie tylko akumulatora ale również elektroniki pojazdu. Jak pokazały testy, konwencjonalny akumulator ołowiowo-kwasowy traci w pojeździe z systemem Start-Stop 7-16 % swojej pojemności ładowania w ciągu tylko jednego tygodnia.'
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1600
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-04-05, 18:36   

Aku i rozrusznik są dostosowane do takiego użytkowania, więc o to bym się nie bał. Generalnie opinie są różne. Pojeździj miesiąc z S&S i miesiąc bez i będziesz miał mniej więcej obraz jak to wygląda u Ciebie.
_________________

 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2016-04-05, 18:40   

ja chyba zrozumiałem myśl. Chodzi o to że stojąc w korku gra nam radio, świecą światła i musi zadziałać rozrusznik przez co rozładowujemy akumulator. Akumulator ten musi naładować alternator, który to będzie stawiał większy opór czym bardziej akumulator jest rozładowany, a co za tym idzie paliwo "zaoszczędzone" na wyłączeniu silnika i tak w pewnej części zostanie skonsumowane na uzupełnienie deficytu elektrycznego (i zimą zapewne termicznego, bo ogrzewanie samochodu wychłodzi troche silnik).
Ile czasu? to zależy - latem pewnie niewiele, zimą trochę więcej. Nie mam S&S może ktoś kto ma wypowie się jak np. działa klimatyzacja w korku latem.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-04-05, 22:15   

Kiedyś nie było systemu S&S za to jeżdziły taksówki, które miały takie same akumulatory jak inne samochody. I jakoś to działało. Co więcej rozrusznik miały kiedyś większą moc i pobierały sporo prądu. Jak wiadomo taksówka ma sporą liczbę startów i stopów dziennie. Do tego karetki,policja...
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2016-04-06, 05:03   

kali napisał/a:
Kiedyś nie było systemu S&S za to jeżdziły taksówki, które miały takie same akumulatory jak inne samochody. I jakoś to działało. Co więcej rozrusznik miały kiedyś większą moc i pobierały sporo prądu. Jak wiadomo taksówka ma sporą liczbę startów i stopów dziennie. Do tego karetki,policja...

które na każdym "skrzyżowaniu" wyłączały silniki(?) :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2016-04-06, 05:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2016-04-06, 06:06   

czaju napisał/a:
Nie mam S&S może ktoś kto ma wypowie się jak np. działa klimatyzacja w korku latem.

Mam w Skodzie S&S z możliwością wyłączenia co czynię od razu po uruchomieniu.
System zaczyna działać jak:
silnik jest odpowiednio dogrzany
klimatyzacja nie jest w akcji
i parę innych niuansów jest spełnionych nad którymi czuwa komputer.
Generalnie po wciśnięciu sprzęgła rozrusznik działa i można ruszać i tu jest sedno sprawy dlaczego często wygląda to ślamazarnie pod sygnalizatorami - jest ZWŁOKA.
Jak dla mnie niewielka oszczędność paliwa i duże obciążenie akumulatora (AGM)
i alternatora.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-06, 06:18   

Teoretycznie to chyba jednak bilansuje się w stronę oszczędności. Znaczy mniej paliwa zużyjesz używając S/S i potem doładowując akumulator niż gdyby silnik pracował ci cały czas. Takie jest moje zdanie.
Oczywiście koszt wymiany akumulatora ponosi użytkownik i nie jest to uwzględnione w oszczędnościach. Również przez producenta i pajaców z UE, którzy wymuszają na nas coraz to nowe normy EUROxxx...
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-04-06, 08:30   

wojtek_pl napisał/a:
Oczywiście koszt wymiany akumulatora ponosi użytkownik


W samochodze bez S&S też trzeba wymienić akumulator, bo też się zużywa i wcale nie wolniej niż akumulator dostosowany do s&s. Bez S&S jest nieco tańszy, ale znowu bez przesady - różnica ceny kilkanaście procent.

wojtek_pl napisał/a:
pajaców z UE, którzy wymuszają na nas coraz to nowe normy EUROxxx


O czyste powietrze to moim zdaniem warto walczyć. Jak to się dzieje, że bardziej zatłoczone Berliny, Londyny i Paryże nie mają takiego smogu jak niewielki Kraków?
_________________
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3624
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-06, 08:50   

Nie widziałem żeby w Paryżu , Berlinie czy Londynie (oraz na przedmieściach) palono w piecach węglem czy tym bardziej butelkami PET. Nawet w Warszawie wystarczy w zimie przejść się pomiędzy blokowiskami i leżącymi opodal koloniami domków jednorodzinnych (np. Marymont) żeby natychmiast zauważyć różnicę w jakości powietrza ....
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-04-06, 10:19   

Butelki PET i węgiel swoją drogą, ale silniki euro 0 albo z wyciętymi filtrami mają swój pokaźny wkład.
_________________
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-06, 10:44   

Akurat Kraków leży w mało przewiewnym miejscu i nie jest miarodajny.

Jestem za dbaniem o świeże powietrze, ale gdzieś musi być granica kosztów i zdrowego rozsądku. Taką granicą moim zdaniem jest norma EURO5. W którym momencie koszty (zarówno pieniężne jak i środowiskowe) produkowania specjalnych silników, dodatków i utylizacji tego wszystkiego staną się większe niż korzyści ? Jeżeli samochód będziesz musiał utylizować co 5 lat a nie co 15 ? Co z tego, że w Europie będą same elektryczne samochody, skoro produkcja akumulatorów będzie wymagała gigantycznych kopalni metali ziem rzadkich, transportowania tychże przez oceany statkami emitującymi zanieczyszczenia oraz utylizacji dużej ilości odpadów plastikowych i metalowych a to wszystko razem wzięte zużyje gigantyczne ilości energii i wyemituje więcej zanieczyszczeń niż wszystkie samochody na Ziemi "oszczędzą"? No ale te paskudne rzeczy będą działy się poza Europą więc są mało istotne. Ważne, że my będziemy mieli super-ekologiczny pojazd, emitujący mniej CO2 niż ten z zeszłego roku. A że ludzie siedzą w domach po ciemku, bo akurat wiatru nie ma i wiatraki prądu nie dostarczają... Kogo to obchodzi...
A jeden wybuch wulkanu i tak wyemituje więcej CO2 niż wszystkie "oszczędności" razem wzięte...

Akumulator do S&S moim zdaniem zużyje się szybciej i będzie wymagał wymiany wcześniej. Nawet jeżeli to jest "specjalny" akumulator (moim zdaniem specjalność polega tylko na zmianie nazwy i większej cenie...). Ale bycie "ekologicznym" to moda i koszty. Nie wolno narzekać...
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2016-04-06, 10:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-04-06, 11:03   

Z pewnością trzeba wziąć to wszystko o czym piszesz pod rozwagę, ale nie możemy wykluczyć, że to nie jest brane pod uwagę przy wymyślaniu kolejnych norm.
_________________
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-04-06, 12:15   

Kraków to jednak w dużej mierze piece. Poszukaj całorocznych wykresów z np. pyłem pm10 i uwzględnij dodatkowo że cześć pieców chodzi przez cały rok (grzanie wody).
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-06, 12:30   

a wystarczyło by tylko edukować ludzi i jakość powietrza była by nieporównywalnie lepsza
http://czysteogrzewanie.p...-czysto-weglem/
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18033
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-06, 14:48   

wojtek_pl napisał/a:
jeden wybuch wulkanu i tak wyemituje więcej CO2 niż wszystkie "oszczędności" razem wzięte

Nieprawdą jest, jakoby - http://naukaoklimacie.pl/...niz-czlowiek-58
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne