Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-10, 11:46
maras1964 napisał/a:
Ludzie .wyjętą mam wtyczkę i jest super , po zatrzymaniu się wyświetla znaczek przekreślone kółko takie samo jak po wyłączeniu przyciskiem
Teraz doczytałem - i tutaj jest pies pogrzebany...
W przypadku "wyjęcia wtyczki" system cały czas jest WŁĄCZONY, ale nie jest AKTYWNY - przekreślona kontrolka "A" o tym nam mówi.
Natomiast wyłączenie "GUZIKIEM" całkowicie " WYŁĄCZA" system S&S - w tym wypadku po zatrzymaniu nie wyświetlają się żadne kontrolki - jedynie czerwona dioda na guziczku.
Poduchy wystrzelą bo tak są projektowane. Gdyby przy wypadku uszkodził się najpierw czujnik maski co by skutkowało tym że poduszki są nie aktywne Renault mogło by się nie wypłacić z odszkodowań. Ale mam info z serwisu że faktycznie zaczynają tak dezaktywować system jeśli klienta to denewuje.
_________________ Duster 1.6
Sandero 1.2
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2015-12-10, 15:54, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-02-09, 04:18
maras1964 napisał/a:
u mnie nadal jest podłączony ale tylko dlatego żeby go nie zapodziać gdzieś .
Ale sprawdziłeś to, czy tylko przypuszczasz, że przy otwartej klapie ta krancówka ma rozwarte styki? Bo krancówki od/do auto alarmów, z którymi się w przeszłości spotkałem, przy otwarciu klapy akurat zwierały. Jeśli tu byłoby tak samo, to odpięcie konektora nie dałoby pożądanego efektu. Trzeba byloby zewrzeć jego styki.
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-02-17, 21:11
DD napisał/a:
maras1964 napisał/a:
u mnie nadal jest podłączony ale tylko dlatego żeby go nie zapodziać gdzieś .
Ale sprawdziłeś to, czy tylko przypuszczasz, że przy otwartej klapie ta krancówka ma rozwarte styki? Bo krancówki od/do auto alarmów, z którymi się w przeszłości spotkałem, przy otwarciu klapy akurat zwierały. Jeśli tu byłoby tak samo, to odpięcie konektora nie dałoby pożądanego efektu. Trzeba byloby zewrzeć jego styki.
Ejj cos chyba nie do konca. Alarmy maja zwykle wlasnie w druga strone - normalnie zwarty. Czyli rozwieraja sie w momencie, gdy zajdzie zdarzenie, ktore powinno wywolac alarm (typu otwarcie maski). Choc oczywiscie wszystko moze zalezec od czujnika, producenta itd. Niektore maja nawet trzy stany.
Witam.
Mam w moim dusterze funkcję Start-Stop.I teraz mam dylemat,czy faktycznie ta opcja powiedzmy w skali roku,daje oszczędności w paliwie,czy to tylko niepotrzebny bajer?
Moim skromnym zdaniem jest to dobra kwestia.
Oponęci twierdzą że w czasie gdy stoję na dużym skrzyżowaniu nawet do 2-minut
bardzo eksploatuję akumulator ,ale przecież w tym samym czasie z akumulatora pobierane jest napięcie na światła dzienne czy na radio!!!
90% jężdżę po mieście.
W skali roku,lekko licząc wyłączm silnik na około 300 godzin.
Jakie są Wasze opinie i spostrzeżenia w tej materii.
Nie ukrywam że jestem laikiem w sprawach samochodowych.
Moja domena to budownictwo w szerokim zakresie.
Inaczej mówiąc....czy faktycznie opcja Start -Stop,daje nam możliwość oszczędzania
paliwa,czy jak mój sąsiad mi sugeruje że w czasie automatycznego wyłączenia silnika nie ma nic wspólnego z oszczędnością paliwa.
Ponieważ w trakcie ponownego załączenia silnika jest nadmiernie ekspleatowany akumulator.
Może inaczej ....czy ktoś wyliczył,ile pobiera silnik paliwa w trakcie "załączenia"silnika.
Czy są dane w tej materii w sieci?
Czy warta jest skórka za wyprawkę...
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2016-04-05, 18:33
zobaczysz ile za oszczędziłeś jak będziesz wymieniał akumulator
"zwykły nie pasuje"
wg auto-swiat.pl:
cyt. "Dlatego tak istotne jest, aby akumulator odpowiadał zaleceniom producenta - w przeciwnym wypadku może dojść do niesprawnego funkcjonowania redukcji CO2 oraz urządzeń komfortowych. Należy zaznaczyć, że akumulatory konwencjonalne nie nadają się do samochodów Start-Stop, ponieważ nie są wytrzymałe na obciążenia cykliczne a ich użycie może spowodować przedwczesną awarię nie tylko akumulatora ale również elektroniki pojazdu. Jak pokazały testy, konwencjonalny akumulator ołowiowo-kwasowy traci w pojeździe z systemem Start-Stop 7-16 % swojej pojemności ładowania w ciągu tylko jednego tygodnia.'
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1600 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-04-05, 18:36
Aku i rozrusznik są dostosowane do takiego użytkowania, więc o to bym się nie bał. Generalnie opinie są różne. Pojeździj miesiąc z S&S i miesiąc bez i będziesz miał mniej więcej obraz jak to wygląda u Ciebie.
ja chyba zrozumiałem myśl. Chodzi o to że stojąc w korku gra nam radio, świecą światła i musi zadziałać rozrusznik przez co rozładowujemy akumulator. Akumulator ten musi naładować alternator, który to będzie stawiał większy opór czym bardziej akumulator jest rozładowany, a co za tym idzie paliwo "zaoszczędzone" na wyłączeniu silnika i tak w pewnej części zostanie skonsumowane na uzupełnienie deficytu elektrycznego (i zimą zapewne termicznego, bo ogrzewanie samochodu wychłodzi troche silnik).
Ile czasu? to zależy - latem pewnie niewiele, zimą trochę więcej. Nie mam S&S może ktoś kto ma wypowie się jak np. działa klimatyzacja w korku latem.
Kiedyś nie było systemu S&S za to jeżdziły taksówki, które miały takie same akumulatory jak inne samochody. I jakoś to działało. Co więcej rozrusznik miały kiedyś większą moc i pobierały sporo prądu. Jak wiadomo taksówka ma sporą liczbę startów i stopów dziennie. Do tego karetki,policja...
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2016-04-06, 05:03
kali napisał/a:
Kiedyś nie było systemu S&S za to jeżdziły taksówki, które miały takie same akumulatory jak inne samochody. I jakoś to działało. Co więcej rozrusznik miały kiedyś większą moc i pobierały sporo prądu. Jak wiadomo taksówka ma sporą liczbę startów i stopów dziennie. Do tego karetki,policja...
które na każdym "skrzyżowaniu" wyłączały silniki(?)
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2016-04-06, 05:03, w całości zmieniany 1 raz
Nie mam S&S może ktoś kto ma wypowie się jak np. działa klimatyzacja w korku latem.
Mam w Skodzie S&S z możliwością wyłączenia co czynię od razu po uruchomieniu.
System zaczyna działać jak:
silnik jest odpowiednio dogrzany
klimatyzacja nie jest w akcji
i parę innych niuansów jest spełnionych nad którymi czuwa komputer.
Generalnie po wciśnięciu sprzęgła rozrusznik działa i można ruszać i tu jest sedno sprawy dlaczego często wygląda to ślamazarnie pod sygnalizatorami - jest ZWŁOKA.
Jak dla mnie niewielka oszczędność paliwa i duże obciążenie akumulatora (AGM)
i alternatora.
Teoretycznie to chyba jednak bilansuje się w stronę oszczędności. Znaczy mniej paliwa zużyjesz używając S/S i potem doładowując akumulator niż gdyby silnik pracował ci cały czas. Takie jest moje zdanie.
Oczywiście koszt wymiany akumulatora ponosi użytkownik i nie jest to uwzględnione w oszczędnościach. Również przez producenta i pajaców z UE, którzy wymuszają na nas coraz to nowe normy EUROxxx...
W samochodze bez S&S też trzeba wymienić akumulator, bo też się zużywa i wcale nie wolniej niż akumulator dostosowany do s&s. Bez S&S jest nieco tańszy, ale znowu bez przesady - różnica ceny kilkanaście procent.
wojtek_pl napisał/a:
pajaców z UE, którzy wymuszają na nas coraz to nowe normy EUROxxx
O czyste powietrze to moim zdaniem warto walczyć. Jak to się dzieje, że bardziej zatłoczone Berliny, Londyny i Paryże nie mają takiego smogu jak niewielki Kraków?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 80 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3624 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-06, 08:50
Nie widziałem żeby w Paryżu , Berlinie czy Londynie (oraz na przedmieściach) palono w piecach węglem czy tym bardziej butelkami PET. Nawet w Warszawie wystarczy w zimie przejść się pomiędzy blokowiskami i leżącymi opodal koloniami domków jednorodzinnych (np. Marymont) żeby natychmiast zauważyć różnicę w jakości powietrza ....
Akurat Kraków leży w mało przewiewnym miejscu i nie jest miarodajny.
Jestem za dbaniem o świeże powietrze, ale gdzieś musi być granica kosztów i zdrowego rozsądku. Taką granicą moim zdaniem jest norma EURO5. W którym momencie koszty (zarówno pieniężne jak i środowiskowe) produkowania specjalnych silników, dodatków i utylizacji tego wszystkiego staną się większe niż korzyści ? Jeżeli samochód będziesz musiał utylizować co 5 lat a nie co 15 ? Co z tego, że w Europie będą same elektryczne samochody, skoro produkcja akumulatorów będzie wymagała gigantycznych kopalni metali ziem rzadkich, transportowania tychże przez oceany statkami emitującymi zanieczyszczenia oraz utylizacji dużej ilości odpadów plastikowych i metalowych a to wszystko razem wzięte zużyje gigantyczne ilości energii i wyemituje więcej zanieczyszczeń niż wszystkie samochody na Ziemi "oszczędzą"? No ale te paskudne rzeczy będą działy się poza Europą więc są mało istotne. Ważne, że my będziemy mieli super-ekologiczny pojazd, emitujący mniej CO2 niż ten z zeszłego roku. A że ludzie siedzą w domach po ciemku, bo akurat wiatru nie ma i wiatraki prądu nie dostarczają... Kogo to obchodzi...
A jeden wybuch wulkanu i tak wyemituje więcej CO2 niż wszystkie "oszczędności" razem wzięte...
Akumulator do S&S moim zdaniem zużyje się szybciej i będzie wymagał wymiany wcześniej. Nawet jeżeli to jest "specjalny" akumulator (moim zdaniem specjalność polega tylko na zmianie nazwy i większej cenie...). Ale bycie "ekologicznym" to moda i koszty. Nie wolno narzekać...
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2016-04-06, 10:49, w całości zmieniany 2 razy
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-04-06, 11:03
Z pewnością trzeba wziąć to wszystko o czym piszesz pod rozwagę, ale nie możemy wykluczyć, że to nie jest brane pod uwagę przy wymyślaniu kolejnych norm.
Kraków to jednak w dużej mierze piece. Poszukaj całorocznych wykresów z np. pyłem pm10 i uwzględnij dodatkowo że cześć pieców chodzi przez cały rok (grzanie wody).
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum