Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-03-04, 12:36
matucha napisał/a:
Zadowolony jesteś z tego bagażnika? Muszę zakupić coś na 4 rowery i Thule to niestety blisko 3 tys. PL
Pamiętaj o nacisku na kulę haka, która nie może przekroczyć 75kg
4 rowery mogą ważyć 50-60kg. Zostaje 15kg na platformę.
Dobra platforma na 4 rowery waży ok 20kg.
I robi się już niebezpiecznie.
Im platforma dłuższa tym ramię jest dłuższe i siła gnąca mocno rośnie co na falującej i nierównej drodze powoduje niepokojące machanie całego zestawu.
Zasada którą należy stosować: najcięższe rowery stawiamy najbliżej haka, najlżejsze na końcu platformy.
Należy zachować ostrożność przy wjazdach i wyjazdach z podziemnych parkingów bo platforma potrafi szorować "dupą" po posadzce przy pewnym kącie pochylenia.
Miałem ten dylemat i postanowiłem wybrać opcję 3 na hak + (=>)1 na dach
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-03-04, 13:33
Akurat rowery mam lekkie ( 10kg ). I myślę raczej 2 duże + 2 małe.
Opcję 3 na hak + 1 na dach też biorę pod uwagę, tym bardziej że mi dwa dachowe z sandero zostały. Minus taki, że kupiłem takie raczej tańsze i o ile do przewożenia rowerów są OK, to zakładanie trwa dobry kwadrans.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-21, 22:15
Przymierzam się do instalacji haka, stąd pomysł na bagażnik. Wyszukałem sobie Thule Hang On 972. Taki wieszak na 3 rowery z opcją odchylania. Ktoś oprócz Wieży testował taki sposób przewozu rowerów ? Nie bujają się niebezpiecznie ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2016-04-21, 22:16, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-22, 22:49
Ja zabrałem się od d...y strony, najpierw zakupiłem tablicę Po montażu haka kupię wieszak-bagażnik.
Przy okazji tematu tablicy. Posiada ona normalne żarówki kierunkowskaz P21W oraz pozycja/stop P21/5W. Zakładając wiązkę przez dolutowanie się do istniejącej instalacji sandero zasilania gniazda 7 pin ryzykuję przegrzanie się lub spalenie wiązki zasilającej fabryczne oświetlenie tyłu daci ? Wiem, że do Sandero jest produkowana dedykowana wiązka haka wpinana do istniejącej instancji, co świadczy, że producent brał pod uwagę takie podłączenie. Bezpośrednio bez modułu. Jednak mając na uwadze raczej wykonane na styk przekrojowo przewody elektryczne w daci może wartoi "przezbroić" żarowki na LED ? Jednak ledy dają mniej światła w stosunku do klasycznej żarówki.
tablica1.jpg
Plik ściągnięto 38 raz(y) 209,4 KB
tablica2.jpg
Plik ściągnięto 62 raz(y) 200,67 KB
lampa3.jpg
Plik ściągnięto 30 raz(y) 220,87 KB
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2016-04-22, 22:55, w całości zmieniany 1 raz
Misiaki się nie czepiają, ze tablica i światła zasłoniete?
Przez jakieś jakieś 10kkm wożenia nie miałem problemów, ani styczności z miśkami, u mnie był problem tylko z tablicą, światła były na słupkach widoczne.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ja zabrałem się od d...y strony, najpierw zakupiłem tablicę Po montażu haka kupię wieszak-bagażnik.
Przy okazji tematu tablicy. Posiada ona normalne żarówki kierunkowskaz P21W oraz pozycja/stop P21/5W. Zakładając wiązkę przez dolutowanie się do istniejącej instalacji sandero zasilania gniazda 7 pin ryzykuję przegrzanie się lub spalenie wiązki zasilającej fabryczne oświetlenie tyłu daci ? Wiem, że do Sandero jest produkowana dedykowana wiązka haka wpinana do istniejącej instancji, co świadczy, że producent brał pod uwagę takie podłączenie. Bezpośrednio bez modułu. Jednak mając na uwadze raczej wykonane na styk przekrojowo przewody elektryczne w daci może wartoi "przezbroić" żarowki na LED ? Jednak ledy dają mniej światła w stosunku do klasycznej żarówki.
Nie ma tragedii, jeśli chodzi wytrzymałość instalacji. Powiem na przykładzie swojego,
Mam orginalnie zamontowane gniazdo 13 pin,(to już jest standard) i moduł już był, dodatkowo musiałem tylko dodać dwa kabelki 4mm grubość do zasilania lodówki i ładowania aku w przyczepie.
Instalacje w naszych daćkach nie mają obowiązku montażu modułu,(wypowiedź eksperta z magazynu samochodowego, nie pamiętam którego) aczkolwiek nie jest to jakiś pokaźny wydatek.
Jeśli chodzi o pobór prądu w Twoim bagażniku, żarówki 21W są używane sporadycznie (stop, kierunki) więc nie jest to dużym obciążeniem, nie wspominając o żarówkach 5W X 2szt = 10W instalacja tego nie odczuje.
Przy montażu haka, dowiedz się jaka jest różnica w cenie, między 13 a 7 pin, z modułem i bez, jak już będzie hak to można podczepiać nie tylko bagażnik.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-04-24, 10:06
Zawsze łatwiej przekonwertować z 13 na 7 niż z 7 na 13, bo skąd wówczas wsiąść brakujące sygnały? Lepiej więc wziąć od razu 13 niż potem się martwić że w przyczepie brakuje niektórych świateł.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-24, 16:59
Dardus napisał/a:
Nie ma tragedii, jeśli chodzi wytrzymałość instalacji. Powiem na przykładzie swojego,
Mam orginalnie zamontowane gniazdo 13 pin,(to już jest standard) i moduł już był, dodatkowo musiałem tylko dodać dwa kabelki 4mm grubość do zasilania lodówki i ładowania aku w przyczepie.
Instalacje w naszych daćkach nie mają obowiązku montażu modułu,(wypowiedź eksperta z magazynu samochodowego, nie pamiętam którego)
Dotyczy std gniazda 7 pin:
Jak nie zamontujesz modułu, to będzie działać, ale krótko.
Jak tak zrobiłem i efekt był taki, że po kilku minutach znikały kierunki - komputer samochodu zawieszał ich używanie, pewnie wykrywając nadmierny pobór prądu.
I to przy bagażniku rowerowym, przyczepa mogłaby mieć jeszcze większe zużycie.
Zapewne żarówki led też rozwiązałyby sprawę, bo zużycie prądu o wiele mniejsze mają, ale ASO zamontowało mi moduł i problem zniknął jak ręką odjął, bez modyfikacji bagażnika.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-04-24, 17:01, w całości zmieniany 1 raz
Zawsze łatwiej przekonwertować z 13 na 7 niż z 7 na 13, bo skąd wówczas wsiąść brakujące sygnały? Lepiej więc wziąć od razu 13 niż potem się martwić że w przyczepie brakuje niektórych świateł.
Zgadzam się całkowicie z 13 na 7 pin, da się przekonwertować bezproblemowo, przejściówka koszt ok. 20 zł, natomiast odwrotnie będzie problem.
Caw. Widzę że Masz wersję Dustera jak mój, ale nowszy. Jeśli po zamontowaniu modułu działało już dobrze, to oznacza że jednak instalacja jest nadzorowana przez główny sterownik, powinno jeszcze wykrywać przepaloną żarówkę.
Dodam, przy sprawdzaniu wiązki gniazda musiałem podłączyć w celu sprawdzenia napięć kolejności pinów żarówkę 21W i nic się nie zawieszało. Ale po wypowiedzi kol. Laisar widocznie już Masz kontrolowaną instalację przez Can.
U mnie moduł jest instalowany fabrycznie, więc nie mogę potwierdzić jak jest bez, chociaż dołożyłem dodatkowe odbiorniki i nic niepokojącego w instalacji się nie dzieje, nawet przy podłączeniu programu diagnostycznego jest ok. a obciążenie alternatora wskazuje w granicach 30%.
Jak pisałem powyżej, moduł to nie jest jakiś pokaźny wydatek, skoro nowe instalacje tego wymagają, więc lepiej go mieć i spać spokojnie.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-04-24, 20:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-24, 20:28
Skoro producet oferuje zestaw - wiązkę do zasilania haka wpinaną w istniejącą instalację to czemu ma to być niebezpieczne ? Zakładam , że nie będę do haka podczepiał więcej niż lekką przyczepkę bądź bagażnik na rower. Mówię cały czas o Sandero 2009 r a nie nowym dusterze 2015/16 z kontrolą CAN - jeśli faktycznie taka już w każdej nowej daci jest. Słyszałem, że w wersjach z systemem start-stop już jest.
W Twoim przypadku nie powinno być żadnego niebezpieczeństwa, bagażnik można podpinać w istniejącą instalację.
Co do żarówek ledowych, problem nie tylko jest po stronie homologacji, ale jeśli instalacja jest nadzorowana przez linię CAN, to światła też potrafią fiksować.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-04-24, 21:37
mekintosz napisał/a:
http://allegro.pl/przejsc...6123309898.html
to tylko kostka. Niektóre światła, w tym zasilanie przyczepy nadal nie będzie działać. Musiałbyś dodatkowo ciągnąć kabel z akumulatora, wstecznych i napięcie po przekręceniu kluczyka. Tego w 7-mce nie ma i kostka za 12zł nie wygeneruje napięcia na dodatkowych pinach z powietrza.
Inna sprawa, czy rzeczywiście będziesz tego potrzebował. Ale jeśli różnica w cenie ma być 50zł, to chyba nie ma co się pakować w starocie.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-04-24, 21:53, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2017-04-23, 17:05 Bagażnik rowerowy na klapę - Dacia Sandero
Rozglądam się za bagażnikiem rowerowym na tylną klapę do Sandero I.
(Na hak odpadł z powodu ceny, na dach z powodu kłopotliwości - za mało wyjazdów - kilka razy do roku krótkie dystanse).
Na Allegro pełno jest uniwersalnych. Czy próbował ktoś co są warte i czy pasują do Sandero?
ja odradzam. miałem bagażnik na klapę od thule w poprzednim aucie focusie kombi. uważam że bagażnik ten zniszczył mi klapę w kilku miejscach (tam gdzie zahacza o końcówki blachy). do dustera kupiłem belki i rynienki, wszystko od thule i jestem zadowolony. kiedy jest sezon rowerowy praktycznie belek nie zdejmuję a rynienki są jakby na szybkozłączkach i demontaż zajmuje mniej niż 5 minut.
Jeżdże dość często z bagażnikiem Thule, na tylną klapę. Mam go od kilku lat. Jeździł na klapie Fiesty 96', VW new Beatle 2000', Renault Clio III, jeep ZJ, WJ, Dacia SS, Mazda 3 2016'. Uszkodzeń nie stwierdziłem na żadnym aucie, a rowerki bardzo dobrze się trzymają na tym uchwycie. Niestety Thule ich juz nie robi.
Fakt, że otwieranie bagaznika jest uciążliwe, ale koła zapasowego nie wyciągałem 20 lat.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum