DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Brak w ofercie Duster z Lpg
Autor Wiadomość
GerardC 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6v105KM 2x4 LPG LandiRenzo
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 108
Skąd: ZachodnioPomorskie
Wysłany: 2016-04-30, 12:57   Brak w ofercie Duster z Lpg

Wszedłem z ciekawości po latach na konfiguracjie daci Duster a tam brak modeli z lpg.W innych modelach lpg występuje. Dlaczego? Moze ktoś coś wie? Póki co ja jestem zadowolon, fabryczna instal. 10-11 l spalanie miasto.
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-04-30, 13:57   

TCe 125 ma wtrysk bezpośredni, a do SCe 115 jeszcze nie ma homologacji na instalację fabryczną (czy coś w tym stylu), bo oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś sobie później dołożył.
_________________
Ostatnio zmieniony przez mbar 2016-04-30, 13:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-30, 22:30   

nic oprócz regulacji zaworów która nie istnieje
_________________
Moje auto
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-05-01, 04:08   

Jakaś oficjalna wymówka musi być :)
_________________
 
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 120
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-05-04, 09:13   

Byłem, pytałem w ASO i podobno ma być LPG z homologacją na euro 6 po wakacjach 2016. W zeszłym roku na jesień mówili, że będzie w kwietniu 2016.. więc coś może w tym być z oficjalną wymówką.
Z tego co przeglądałem wątki na ten temat ktoś pisał, że jest już gdzieś dostępna (D czy UK.. nie pamiętam). Też planuję założyć do SCe 115 choć ze spalania z benzyny jestem na razie zadowolony.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-04, 09:28   

Jestem tylko ciekawy jak rozwiążą problem z zaworami jeśli chodzi o regulację.. :->
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 120
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-05-04, 10:19   

Jeśli ta instalacja w ogóle fizycznie istnieje i jest to tylko problem tylko z homologacją, to może ten problem z regulacją zaworów już ktoś rozkminił? Mam taką nadzieję.
 
Abelos 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1,2 75km
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-04, 11:45   

Ja gdy pytałem o dustera z lpg jak rozglądałem sie za samochodem, to dostałem informacje w salonie ze te silniki nie sa przystosowane do pracy z nimi, i silnik bardzo zle to znosi z czasem wiec nie zalecają nawet montowania u siebie w ASO później gazu.
 
lukee88 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2015
Posty: 60
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-05-04, 12:07   

Nie spodziewałbym się żeby ta instalacja powstała. W salonach od początku mówię że będzie za kilka miesięcy i ten czas jakoś nie może nadejść już od zeszłego roku ;)
Trzeba montować we własnym zakresie, albo zrezygnować z LPG.
 
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 120
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-05-04, 12:09   

Też właśnie odnoszę podobne wrażenie. Miałem zamiar założyć LPG ale jak na razie po 10k km spalanie nie wygląda źle przy tym silniku, więc może nic straconego. Szkoda tylko, że tak ściemniają z tymi informacjami zamiast wprost powiedzieć.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-04, 13:03   

hehe chyba nie oczekujesz prawdziwych informacji od sprzedawcy ?
nie bez powodu nie powinno ufać się : agentom ubezpieczeniowym , sprzedawców samochodów i brokerom giełdowym
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-04, 14:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-05-04, 14:38   

route2000 napisał/a:
Jestem tylko ciekawy jak rozwiążą problem z zaworami jeśli chodzi o regulację.. :->

jak to jak? - poprzez wymianę szklanek :-P - nasz klient nasz pan
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2016-05-04, 15:30   

Dar1962 napisał/a:
route2000 napisał/a:
Jestem tylko ciekawy jak rozwiążą problem z zaworami jeśli chodzi o regulację.. :->

jak to jak? - poprzez wymianę szklanek :-P - nasz klient nasz pan


a te szklanki to jakies specyficzne ????
bo mialem Punto II 1.2 16v i jakos takiego problemu na LPG nie bylo a tu jakies dziwne teorie na ten temat
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-04, 15:33   

bo tam pewnie była automatyczna regulacja lub takim wynalazkiem jak śruba
_________________
Moje auto
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-05-04, 15:53   

Za to w silnikach FIRE 8V Fiata i innych są płytki wkładane do popychaczy. Rozwiązanie proste i dość przyjemne. 16V ma chyba hydraulikę. Lepsze są oczywiście śruby jak w 1.2 16V do tego rolki od strony wałka rozrządu i jest ok. Ideał to hydrauliczne kasowanie luzu :)
Ostatnio zmieniony przez arnold 2016-05-04, 16:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
gito 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 19
Skąd: Charznów
Wysłany: 2016-05-08, 21:12   

Witam
Byłem bardzo zdecydowany na zakup Dustera, ale w dniu kiedy podjąłem decyzje o zakupie okazało się iż wprowadzili nowe silniki, iż modeli z gazem nie ma już sprzedaży.

Podobno te silniki w Nissanie bardzo kiepsko znosiły gazowanie...

Co ciekawe na niemieckim Konfiguratorze była możliwość wyboru wersji SCe115 z Gazem.
Ale coś musi być narzeczy bo opcja zniknęła gdzieś pod koniec Kwietnia.

Tym sposobem stałem się właścicielem Sandero Stepway
_________________
coGito ergo sum
Ostatnio zmieniony przez gito 2016-05-08, 21:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 354
Skąd: z ?
Wysłany: 2016-05-08, 21:23   

Tylko, że w Twoim Sandero Stepway 0,9 TCe regulacja zaworów wygląda tak samo jak w Dusterze z silnikiem Nissana - przez wymianę popychaczy. Można mieć jedynie nadzieję, że nie będzie wymagana tak często i zawsze 1 cylinder mniej to o 4 popychacze taniej.
Ostatnio zmieniony przez krimar 2016-05-08, 21:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
gito 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 19
Skąd: Charznów
Wysłany: 2016-05-08, 22:18   

Trochę odchodzimy od tematu ale....

Pożyjemy zobaczymy, przez tydzień od zakupu auto zrobiłem już 1200KM z tego koło 600 na gazie.
W tym okresie średnie spalanie wyliczyłem na 5.5L Benzyny i 8L Gazu
Benzyne tankowałem ok 4.30 zł x 6x 5.6 = 144zł
Gaz Tankowałem ok 1.5zł x 6x8 = 72zł
Oszczędność jakieś 50% czyli koło 72zł

rocznie robię ok 30 000 km czyli oszczędnościowo na paliwie mam rzędu 3700-4000zł

Oczywiście jest wiele zmiennych których nie mogę przewidzieć np
podobno spalanie spada po dotarciu....
nie wiadomo jakie będą ceny paliwa ...

Wydaje mi się iż w moim przypadku inna opcja niż auto z gazem nie wchodziło w rachubę..
_________________
coGito ergo sum
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-08, 22:47   

Przy 30000 km rocznie to jeszcze warto rozpatrzyć diesla, cena jazdy zbliżona do gazu, ale czas zaoszczędzony na tankowaniu "bezcenny" (a za paliwo możesz płacić kartą ...). A tak na poważnie to obecnie muszę 3 razy częściej zajeżdżać na tankowania w porównaniu do forda i poważnie zastanawiam się nad wymianą zbiornika LPG na większy.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
gito 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 19
Skąd: Charznów
Wysłany: 2016-05-08, 23:09   

krimar napisał/a:
Tylko, że w Twoim Sandero Stepway 0,9 TCe regulacja zaworów wygląda tak samo jak w Dusterze z silnikiem Nissana - przez wymianę popychaczy. Można mieć jedynie nadzieję, że nie będzie wymagana tak często i zawsze 1 cylinder mniej to o 4 popychacze taniej.


Kolejny Off-top
Z uwagi na Twoje słowa przejrzałem jeszcze raz wszystkie dokumenty które dostałem....

W programie Przeglądów jakie dostałem przy okazji FNS (150K Km/5lat),
jest całkiem sporo pozycji ale regulacji zaworów tam nie ma...

Wiec przez najbliższe 5 lat będzie się o to musiał martwić serwis a nie ja...
_________________
coGito ergo sum
Ostatnio zmieniony przez gito 2016-05-08, 23:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-08, 23:49   

to co dostałeś to informacje co jest potrzebne do utrzymania gwarancji

gwarancji nie podlegają elementy eksploatacyjne:
tarcze klocki , zawieszenie , wydech , opony itp

Jak by ci pękła sprężyna zaworu to może by to wymienili , ale na pewno nie regulacji luzów zaworowych
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-08, 23:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 354
Skąd: z ?
Wysłany: 2016-05-09, 10:17   

gito napisał/a:
przez tydzień od zakupu auto zrobiłem już 1200KM z tego koło 600 na gazie

Nie powiedzieli Ci, że pierwsze 3500 km należy zrobić tylko na benzynie, następne 1000 km na gazie, a potem jechać do nich na obowiązkową regulację?
Po 4500 km podłączą się do samochodu i jak stwierdzą, że pierwsze 3500 km nie było na benzynie to mogą anulować gwarancję.
Do wyjaśnienia pozostaje czy są w stanie stwierdzić czy te 1000 km na gazie w ciągu pierwszych 4500 km było na początku, czy na końcu.



Ostatnio zmieniony przez krimar 2016-05-09, 10:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-05-09, 11:01   

Ten papier odnosi się instalacji dokładanych. ASO i Landi Renzo mi to potwierdzili.
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 354
Skąd: z ?
Wysłany: 2016-05-09, 11:32   

Swoją drogą ciekawe co zrobią jak pojawi się na gwarancji silnik 09tce z fabrycznym gazem z koniecznością regulacji zaworów, bo brak mocy i trudno zapala? Oby tylko nie zrobili profilaktycznej akcji serwisowej na włącznie dotrysku benzyny jak w Skodzie.
Czy głowice i zawory 0.9 tCe przewidziane do fabrycznego gazu są inne niż do benzyny?
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-09, 14:59   

Kurka jakiś żart z tym LPG i koniecznością przejechania 3500 km na benzynie. Kupuję nowy samochód i muszę go "docierać" przystosowując douczając sterownik do LPG przez tyle km. Rozumiem 350 km. Ja 3500 robię przez 3-4 miesiące. Owszem, może nie jestem targetem dla LPG ;-(
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne