Wysłany: 2016-04-30, 12:57 Brak w ofercie Duster z Lpg
Wszedłem z ciekawości po latach na konfiguracjie daci Duster a tam brak modeli z lpg.W innych modelach lpg występuje. Dlaczego? Moze ktoś coś wie? Póki co ja jestem zadowolon, fabryczna instal. 10-11 l spalanie miasto.
TCe 125 ma wtrysk bezpośredni, a do SCe 115 jeszcze nie ma homologacji na instalację fabryczną (czy coś w tym stylu), bo oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś sobie później dołożył.
_________________
Ostatnio zmieniony przez mbar 2016-04-30, 13:58, w całości zmieniany 1 raz
Byłem, pytałem w ASO i podobno ma być LPG z homologacją na euro 6 po wakacjach 2016. W zeszłym roku na jesień mówili, że będzie w kwietniu 2016.. więc coś może w tym być z oficjalną wymówką.
Z tego co przeglądałem wątki na ten temat ktoś pisał, że jest już gdzieś dostępna (D czy UK.. nie pamiętam). Też planuję założyć do SCe 115 choć ze spalania z benzyny jestem na razie zadowolony.
Jeśli ta instalacja w ogóle fizycznie istnieje i jest to tylko problem tylko z homologacją, to może ten problem z regulacją zaworów już ktoś rozkminił? Mam taką nadzieję.
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1,2 75km
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 60 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-04, 11:45
Ja gdy pytałem o dustera z lpg jak rozglądałem sie za samochodem, to dostałem informacje w salonie ze te silniki nie sa przystosowane do pracy z nimi, i silnik bardzo zle to znosi z czasem wiec nie zalecają nawet montowania u siebie w ASO później gazu.
Nie spodziewałbym się żeby ta instalacja powstała. W salonach od początku mówię że będzie za kilka miesięcy i ten czas jakoś nie może nadejść już od zeszłego roku ;)
Trzeba montować we własnym zakresie, albo zrezygnować z LPG.
Też właśnie odnoszę podobne wrażenie. Miałem zamiar założyć LPG ale jak na razie po 10k km spalanie nie wygląda źle przy tym silniku, więc może nic straconego. Szkoda tylko, że tak ściemniają z tymi informacjami zamiast wprost powiedzieć.
hehe chyba nie oczekujesz prawdziwych informacji od sprzedawcy ?
nie bez powodu nie powinno ufać się : agentom ubezpieczeniowym , sprzedawców samochodów i brokerom giełdowym
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-05-04, 14:38
route2000 napisał/a:
Jestem tylko ciekawy jak rozwiążą problem z zaworami jeśli chodzi o regulację..
jak to jak? - poprzez wymianę szklanek - nasz klient nasz pan
Za to w silnikach FIRE 8V Fiata i innych są płytki wkładane do popychaczy. Rozwiązanie proste i dość przyjemne. 16V ma chyba hydraulikę. Lepsze są oczywiście śruby jak w 1.2 16V do tego rolki od strony wałka rozrządu i jest ok. Ideał to hydrauliczne kasowanie luzu :)
Ostatnio zmieniony przez arnold 2016-05-04, 16:00, w całości zmieniany 1 raz
Witam
Byłem bardzo zdecydowany na zakup Dustera, ale w dniu kiedy podjąłem decyzje o zakupie okazało się iż wprowadzili nowe silniki, iż modeli z gazem nie ma już sprzedaży.
Podobno te silniki w Nissanie bardzo kiepsko znosiły gazowanie...
Co ciekawe na niemieckim Konfiguratorze była możliwość wyboru wersji SCe115 z Gazem.
Ale coś musi być narzeczy bo opcja zniknęła gdzieś pod koniec Kwietnia.
Tym sposobem stałem się właścicielem Sandero Stepway
_________________ coGito ergo sum
Ostatnio zmieniony przez gito 2016-05-08, 21:59, w całości zmieniany 1 raz
Tylko, że w Twoim Sandero Stepway 0,9 TCe regulacja zaworów wygląda tak samo jak w Dusterze z silnikiem Nissana - przez wymianę popychaczy. Można mieć jedynie nadzieję, że nie będzie wymagana tak często i zawsze 1 cylinder mniej to o 4 popychacze taniej.
Ostatnio zmieniony przez krimar 2016-05-08, 21:24, w całości zmieniany 1 raz
Pożyjemy zobaczymy, przez tydzień od zakupu auto zrobiłem już 1200KM z tego koło 600 na gazie.
W tym okresie średnie spalanie wyliczyłem na 5.5L Benzyny i 8L Gazu
Benzyne tankowałem ok 4.30 zł x 6x 5.6 = 144zł
Gaz Tankowałem ok 1.5zł x 6x8 = 72zł
Oszczędność jakieś 50% czyli koło 72zł
rocznie robię ok 30 000 km czyli oszczędnościowo na paliwie mam rzędu 3700-4000zł
Oczywiście jest wiele zmiennych których nie mogę przewidzieć np
podobno spalanie spada po dotarciu....
nie wiadomo jakie będą ceny paliwa ...
Wydaje mi się iż w moim przypadku inna opcja niż auto z gazem nie wchodziło w rachubę..
Przy 30000 km rocznie to jeszcze warto rozpatrzyć diesla, cena jazdy zbliżona do gazu, ale czas zaoszczędzony na tankowaniu "bezcenny" (a za paliwo możesz płacić kartą ...). A tak na poważnie to obecnie muszę 3 razy częściej zajeżdżać na tankowania w porównaniu do forda i poważnie zastanawiam się nad wymianą zbiornika LPG na większy.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Tylko, że w Twoim Sandero Stepway 0,9 TCe regulacja zaworów wygląda tak samo jak w Dusterze z silnikiem Nissana - przez wymianę popychaczy. Można mieć jedynie nadzieję, że nie będzie wymagana tak często i zawsze 1 cylinder mniej to o 4 popychacze taniej.
Kolejny Off-top
Z uwagi na Twoje słowa przejrzałem jeszcze raz wszystkie dokumenty które dostałem....
W programie Przeglądów jakie dostałem przy okazji FNS (150K Km/5lat),
jest całkiem sporo pozycji ale regulacji zaworów tam nie ma...
Wiec przez najbliższe 5 lat będzie się o to musiał martwić serwis a nie ja...
_________________ coGito ergo sum
Ostatnio zmieniony przez gito 2016-05-08, 23:09, w całości zmieniany 1 raz
przez tydzień od zakupu auto zrobiłem już 1200KM z tego koło 600 na gazie
Nie powiedzieli Ci, że pierwsze 3500 km należy zrobić tylko na benzynie, następne 1000 km na gazie, a potem jechać do nich na obowiązkową regulację?
Po 4500 km podłączą się do samochodu i jak stwierdzą, że pierwsze 3500 km nie było na benzynie to mogą anulować gwarancję.
Do wyjaśnienia pozostaje czy są w stanie stwierdzić czy te 1000 km na gazie w ciągu pierwszych 4500 km było na początku, czy na końcu.
Ostatnio zmieniony przez krimar 2016-05-09, 10:35, w całości zmieniany 1 raz
Swoją drogą ciekawe co zrobią jak pojawi się na gwarancji silnik 09tce z fabrycznym gazem z koniecznością regulacji zaworów, bo brak mocy i trudno zapala? Oby tylko nie zrobili profilaktycznej akcji serwisowej na włącznie dotrysku benzyny jak w Skodzie.
Czy głowice i zawory 0.9 tCe przewidziane do fabrycznego gazu są inne niż do benzyny?
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-09, 14:59
Kurka jakiś żart z tym LPG i koniecznością przejechania 3500 km na benzynie. Kupuję nowy samochód i muszę go "docierać" przystosowując douczając sterownik do LPG przez tyle km. Rozumiem 350 km. Ja 3500 robię przez 3-4 miesiące. Owszem, może nie jestem targetem dla LPG ;-(
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum