DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-05-23, 04:28   

Karenzo napisał/a:
przeróbkę na filtry ?
już więcej do takiego czarownika bym nie pojechał


Na rynku są o wiele lepsze jakościowo filtry, niż to, co oferuje Landi Renzo i ta porada wcale nie była bezsensowna. LR w swoich wkładach stosuje papier, co przy polskim gazie jest po prostu pomyłką.
W poprzednim samochodzie zamiast filtra MED sam używałem Alex Ultra 360.
_________________
Ostatnio zmieniony przez mbar 2016-05-23, 04:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-05-23, 07:07   

herzlich napisał/a:
Jedyne co do tej pory zaobserwowałem to dziwna mała ilość spalania gazu, zatankowałem 27 l coś już tam było wcześniej i do tej pory zrobiłem 400 km, jeszcze nie ma pusto z tego co tutaj piszecie powinien spalać około 10 l ten silnik.


Hmm, mój 1.4 pali 7,5-8,5 litra gazu...
 
herzlich 
Zielony listek


Marka: Dacia?
Model: Logan skasowany i Sandero
Silnik: 1.4, 1.2 16v 75 LPG
Rocznik: 2005, 2011
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 5
Skąd: piekary śląskie
Wysłany: 2016-05-23, 09:21   

Dziękuję bardzo za informację, kupię na pałę te filtry, które polecił mi Karenzo i pojadę do gazownika wymienić. Gazownik zanim sprawdził mi jakie to filtry to mi zaśpiewał 50 zł z wymianą za jeden a tu widzę są dużo tańsze same filtry.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3610
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-23, 09:35   

Wymieniałeś czy legalizowałeś butlę do rejestracji ?
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2016-05-23, 10:12   

witam
osobiście uważam po doświadczeniach moich kolegach że zamawianie fabrycznej instalacji to błąd , jest tak wykonana że wszelkie ingerencje po za ASO nie dają rezultatów , ja czekam do końca gwarancji jadę do warsztatu z poza ASO i tam montuje , zrobiłem tak w UNO przez 10 lat nawet filtry wymieniałem co 2 3 lata
w ASO przy zakupie pytałem dilera czy instalacja gazowa jest zakładana beż żadnych cięć wiązek przewodów elektrycznych , bez ciecia przewodów chłodniczych, odpowiedział mi że instalacje zakłada zaprzyjaźniony gazownik więc wszelkie przeróbki są niezbędne jak wcięcie do instalacji chłodziwa i wiązek elektrycznych. ponadto wstawiają ich wtyczki i jakieś inne pierdoły że gazownik nie może podpiąć pod komputer i sprawdzić instalke gazu
 
herzlich 
Zielony listek


Marka: Dacia?
Model: Logan skasowany i Sandero
Silnik: 1.4, 1.2 16v 75 LPG
Rocznik: 2005, 2011
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 5
Skąd: piekary śląskie
Wysłany: 2016-05-23, 10:33   

DrOzda napisał/a:
Wymieniałeś czy legalizowałeś butlę do rejestracji ?

Legalizował facet który mi sprzedawał tz. wymienił butlę. W sumie auto kosztowało w cenie podobnej do tych bez fabrycznego gazu, więc się skusiłem. Na liczniku miał 72000 km przebiegu, na stacji diagnostycznej już po zakupie diagnosta stwierdził, że auto w bardzo dobrym stanie technicznym, więc wygląda że tyle miał.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3610
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-23, 10:36   

Możesz założyć instalację z wtryskiem w fazie ciekłej - nie potrzeba wtedy wpinać się w układ chłodzenia. Cena instalacji od około 4000 PLN.
 
herzlich 
Zielony listek


Marka: Dacia?
Model: Logan skasowany i Sandero
Silnik: 1.4, 1.2 16v 75 LPG
Rocznik: 2005, 2011
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 5
Skąd: piekary śląskie
Wysłany: 2016-05-23, 10:45   

DrOzda napisał/a:
Możesz założyć instalację z wtryskiem w fazie ciekłej - nie potrzeba wtedy wpinać się w układ chłodzenia. Cena instalacji od około 4000 PLN.

Ale dlaczego mam zmieniać instalację za taką kasiorę jak moja działa dobrze przynajmniej tak mi się wydaje :-) .
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3610
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-23, 10:52   

To było do kolegi wyżej który nie chce cięcia bebechów samochodu. Dodatkowy plus to brak spalania benzyny bo instalacje z wtryskiem fazy ciekłej można uruchamiać od razu na LPG.
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2016-05-23, 12:15   

nie chodziło mi o ciecie instalacji tylko o to że skoro robi to fabryka to maja już gotowe wiązki pod instalacje że tylko wpinasz elementy i jazda
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-23, 16:11   

Do k4m k7m nie było sensu fabrycznej instalacji .
Zmiany w silniku obejmowały tylko inne zawory , eleganckie króćce od wtryskiwaczy i odpowietrzenia parownika .

Natomiast do 0,9 tce jak najbardziej bo ten silnik nie jest tak odporny na gazowanie
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-23, 16:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-23, 16:23   

trybik napisał/a:
zamawianie fabrycznej instalacji to błąd [...]
[ASO] odpowiedział mi że instalacje zakłada zaprzyjaźniony gazownik

Fabryczna przyjeżdża zamontowana w fabryce.

"Przyjaciele" ASO mogą montować tylko zestawy dilerskie / dedykowane - nie fabryczne.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-24, 06:57   

80 000 kilosów na fabrycznej instalacji LPG Landi Renzo.

- spalanie 9-12 l. LPG (średnio 10 l. LPG)
- na LPG przerzuca po 100-200 m latem i po 500-700 m zimą
- brak możliwości obsługi poza ASO
- ASO nie posiada możliwości obsługi poza zmianą filtrów
- ceny filtrów w ASO KOSMOS
- szarpanie przy przełączaniu na gaz
- dwukrotna wymiana kompletu wtryskiwaczy LPG (gwarancja)
- dwukrotna wymiana czujnika napełnienia butli (gwarancja)
- wskaźnik diodowy napełnienia butli wskazuje co popadnie
- dwukrotna regulacja zaworów (na mój koszt)

Awarie w pierwszym-drugim roku użytkowania, potem raczej spokój.
W sumie, po pierwszych nerwach, zakup okazał się finansowo bardzo udany.
Pomimo upierdliwych awarii (gwarancja) wóz nigdy nie stanął w trasie.
Ogólnemu zadowoleniu sprzyjają aktualne ceny LPG, chociaż ze dwa lata temu tankowałem już po 3.2 zł, ale to było w Zakopanem, a górale ceny biorą z brudnego kapelusza.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2016-05-24, 07:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
morfo 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V-LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 11
Skąd: Pol-landia
Wysłany: 2016-06-04, 08:04   fabryczne lpg-wymiana filtra

Witam

Mam pytanie :)
Wymieniłem filtr fazy lotnej po 14tyś\km przy okazji II przeglądu serwisowego. Zapomniałem o filterku fazy ciekłej . Co ile powinno się go wymieniać? Zakładam, że trzeba odkręcić trzy górne śrubki od reduktora, żeby się do niego dostać. ?

2014-08-21 konserwacja duster 029.jpg
reduktor
Plik ściągnięto 52 raz(y) 222,98 KB

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-04, 10:02   

tak
powinno się co 30-50 tyś
_________________
Moje auto
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-06-04, 10:39   

jan ostrzyca napisał/a:
- brak możliwości obsługi poza ASO
- ASO nie posiada możliwości obsługi poza zmianą filtrów
- ceny filtrów w ASO KOSMOS

jeżeli ASO nie robi nic innego niż wymiana filtrów, to przecież możesz to robić w innym warsztacie

rozumiem że centralka jest zablokowana, ale skoro ASO tego nie reguluje, to gdzie sens, gdzie logika?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-04, 12:08   

Taka jest polityka koncernu Renaulta.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-04, 16:03   

kapelusznik napisał/a:

jeżeli ASO nie robi nic innego niż wymiana filtrów, to przecież możesz to robić w innym warsztacie

Wóz jest wciąż na gwarancji. Rezygnacja z ASO spowoduje utratę gwarancji. Wiem, wiem, jest jakaś konwencja, że niby nie powoduje. Ale życie w PL jest życiem w PL i ASO wykorzysta każdy pretekst żeby spuścić klienta na drzewo.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-06-04, 16:13   

No skoro jeszcze na gwarancji to pewnie trzeba płacić

A po gwarancji wymieniłbym centralkę na odblokowaną ;)
 
Scyzor 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2015
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 87
Skąd: Cz-wa
Wysłany: 2016-06-06, 14:26   

jan ostrzyca napisał/a:
Wóz jest wciąż na gwarancji.

OT, ale nie mogłem się oprzeć ;) Określenie per. wóz odnośnie Daćki jakoś niesamowicie mnie bawi... :)
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-06, 19:08   

Pewnie dlatego że MCV załadowany prowadzi się jak "wóz drabiniasty" . :-P OT, ale nie mogłem się powstrzymać.

Teoretycznie Unia gwarantuje wolny rynek i olej, filtry itp.można wymieniać poza ASO nie tracąc gwarancji. To jest tylko eksploatacja. Natomiast naprawy gwarancyjne trzeba u nich robić
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-06-06, 19:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-06-06, 19:32   

Bez przesady z tym prowadzeniem. Obciążony moim zdaniem lepiej jeździ.
Co do serwisów niezależnych możliwość jest, a jak wygląda to w praktyce tego każdy boi się sprawdzić, bo jak udowodnić w razie czego że pracę wykonano zgodnie ze sztuką?
 
raven66 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90 TCe S&S LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 45
Skąd: Gród Smoka
Wysłany: 2016-07-12, 10:05   

Witam.
Mam nadzieję, że temat poruszam w jak najbardziej właściwym wątku, bo moja wątpliwość dotyczy właśnie instalacji fabrycznej i jej działania (spalania). Zaznaczam, że przeczytałem wszystkie wątki na forum, jakie udało mi się znaleźć, dotyczące sytuacji zbliżonej do mojej i jak na razie nie jestem wcale mądrzejszy...

Jestem nowym posiadaczem (od czerwca 2016) nowego Sandero z silnikiem 90 TCe z fabryczną instalacją LPG (fabryczną czyli tą kupioną już z samochodem, nie tą montowaną w ASO).

Samochodem od nowości przejechałem dokładnie 3286 km, z czego pierwsze ok. 2300 km zrobiłem od razu w trasie na wyjeździe wakacyjnym Polska - Czechy - Austria - Chorwacja i z powrotem. Podczas tej trasy jechałem zgodnie z zaleceniami instrukcji obsługi i wskazówek z salonu, tj. nie przekraczając 3000 RPM i nie przekraczając 130 km/h. Z tego dystansu ok. 500 km przejechałem tylko na benzynie, reszta na LPG.

Pierwsze notowane spalania LPG na trasie "autostradowej" z małymi wyjątkami (np. przekraczanie granic, gdzie pojawiały się małe miasteczka z ograniczeniami prędkości) to średnio 9,5-9,9 l/100 km. Jak dla mnie super, biorąc pod uwagę: 120-130 km/h, boks dachowy, 2 osoby dorosłe + dziecko + bagaże.

Jednakże, wątpliwość pojawiła się u mnie po powrocie do kraju, gdzie zrobiłem dodatkowe prawie 1000 km zarówno po mieście jak i w trasie (do 100 km/h), już bez boksu dachowego i z mniejszym obciążeniem. Nie przekraczam obecnie nigdy 4000 RPM, a i to bardzo sporadycznie (raczej 3000-3500), biegi staram się zmieniać przy ok. 3000. Przy cyklu ok. 50% miasto/50% trasa spalanie LPG oscyluje w granicach 8,64-8,95. Przy cyklu miejskim wzrasta do 9,85-10,5.

Osobiście te wartości wydają mi się dość spore; szczerze mówiąc liczyłem na nieco mniej. Oczywiście wiem, że do wartości podanych w specyfikacji nawet się nie zbliżę i nie chodzi mi nawet o te złotówki, bo koszt jazdy i tak jest śmieszny, ale przyznaję, że "psychicznie" mnie to nieco męczy - że coś z moim egzemplarzem może być nie w porządku. Obecnie przy 3286 km przełączyłem się całkowicie na benzynę, aby sprawdzić, jakie będą wartości spalania, dodatkowo w sierpniu jestem umówiony na wymianę oleju po okresie docierania.

Czy ktoś posiadający identyczny silnik z fabrycznym LPG może odnieść się do podanych przeze mnie liczb?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-07-12, 11:07   

Panie raven66, takie wskazania zużycia paliwa jest na porządku dziennym, bo auto jest nowe, silnik na dotarciu, a po drugie paliwo LPG musi więcej spalić o jakieś 15-20% niż w przypadku benzyny.
Niestety jazda po mieście JEST zawsze większe niż na trasie, prawa fizyki nie oszukasz...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-07-12, 11:12   

Spalanie masz w normie, ja mam poniżej 8 l tylko dlatego, że jeżdżę głównie w trasie (do 20% miasto) i z tempomatem ustawionym na 100 - 110 km/h.
Jak zdarzało mi się jeździć nieco szybciej, lub w większym procencie w mieście, to od razu miałem okolice 8,5 l / 100 km. Klimatyzacja dokłada kolejne 0,5 l.
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne