przeróbkę na filtry ?
już więcej do takiego czarownika bym nie pojechał
Na rynku są o wiele lepsze jakościowo filtry, niż to, co oferuje Landi Renzo i ta porada wcale nie była bezsensowna. LR w swoich wkładach stosuje papier, co przy polskim gazie jest po prostu pomyłką.
W poprzednim samochodzie zamiast filtra MED sam używałem Alex Ultra 360.
_________________
Ostatnio zmieniony przez mbar 2016-05-23, 04:29, w całości zmieniany 1 raz
Jedyne co do tej pory zaobserwowałem to dziwna mała ilość spalania gazu, zatankowałem 27 l coś już tam było wcześniej i do tej pory zrobiłem 400 km, jeszcze nie ma pusto z tego co tutaj piszecie powinien spalać około 10 l ten silnik.
Dziękuję bardzo za informację, kupię na pałę te filtry, które polecił mi Karenzo i pojadę do gazownika wymienić. Gazownik zanim sprawdził mi jakie to filtry to mi zaśpiewał 50 zł z wymianą za jeden a tu widzę są dużo tańsze same filtry.
witam
osobiście uważam po doświadczeniach moich kolegach że zamawianie fabrycznej instalacji to błąd , jest tak wykonana że wszelkie ingerencje po za ASO nie dają rezultatów , ja czekam do końca gwarancji jadę do warsztatu z poza ASO i tam montuje , zrobiłem tak w UNO przez 10 lat nawet filtry wymieniałem co 2 3 lata
w ASO przy zakupie pytałem dilera czy instalacja gazowa jest zakładana beż żadnych cięć wiązek przewodów elektrycznych , bez ciecia przewodów chłodniczych, odpowiedział mi że instalacje zakłada zaprzyjaźniony gazownik więc wszelkie przeróbki są niezbędne jak wcięcie do instalacji chłodziwa i wiązek elektrycznych. ponadto wstawiają ich wtyczki i jakieś inne pierdoły że gazownik nie może podpiąć pod komputer i sprawdzić instalke gazu
Wymieniałeś czy legalizowałeś butlę do rejestracji ?
Legalizował facet który mi sprzedawał tz. wymienił butlę. W sumie auto kosztowało w cenie podobnej do tych bez fabrycznego gazu, więc się skusiłem. Na liczniku miał 72000 km przebiegu, na stacji diagnostycznej już po zakupie diagnosta stwierdził, że auto w bardzo dobrym stanie technicznym, więc wygląda że tyle miał.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-23, 10:52
To było do kolegi wyżej który nie chce cięcia bebechów samochodu. Dodatkowy plus to brak spalania benzyny bo instalacje z wtryskiem fazy ciekłej można uruchamiać od razu na LPG.
Do k4m k7m nie było sensu fabrycznej instalacji .
Zmiany w silniku obejmowały tylko inne zawory , eleganckie króćce od wtryskiwaczy i odpowietrzenia parownika .
Natomiast do 0,9 tce jak najbardziej bo ten silnik nie jest tak odporny na gazowanie
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-24, 06:57
80 000 kilosów na fabrycznej instalacji LPG Landi Renzo.
- spalanie 9-12 l. LPG (średnio 10 l. LPG)
- na LPG przerzuca po 100-200 m latem i po 500-700 m zimą
- brak możliwości obsługi poza ASO
- ASO nie posiada możliwości obsługi poza zmianą filtrów
- ceny filtrów w ASO KOSMOS
- szarpanie przy przełączaniu na gaz
- dwukrotna wymiana kompletu wtryskiwaczy LPG (gwarancja)
- dwukrotna wymiana czujnika napełnienia butli (gwarancja)
- wskaźnik diodowy napełnienia butli wskazuje co popadnie
- dwukrotna regulacja zaworów (na mój koszt)
Awarie w pierwszym-drugim roku użytkowania, potem raczej spokój.
W sumie, po pierwszych nerwach, zakup okazał się finansowo bardzo udany.
Pomimo upierdliwych awarii (gwarancja) wóz nigdy nie stanął w trasie.
Ogólnemu zadowoleniu sprzyjają aktualne ceny LPG, chociaż ze dwa lata temu tankowałem już po 3.2 zł, ale to było w Zakopanem, a górale ceny biorą z brudnego kapelusza.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2016-05-24, 07:05, w całości zmieniany 1 raz
Mam pytanie :)
Wymieniłem filtr fazy lotnej po 14tyś\km przy okazji II przeglądu serwisowego. Zapomniałem o filterku fazy ciekłej . Co ile powinno się go wymieniać? Zakładam, że trzeba odkręcić trzy górne śrubki od reduktora, żeby się do niego dostać. ?
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-04, 16:03
kapelusznik napisał/a:
jeżeli ASO nie robi nic innego niż wymiana filtrów, to przecież możesz to robić w innym warsztacie
Wóz jest wciąż na gwarancji. Rezygnacja z ASO spowoduje utratę gwarancji. Wiem, wiem, jest jakaś konwencja, że niby nie powoduje. Ale życie w PL jest życiem w PL i ASO wykorzysta każdy pretekst żeby spuścić klienta na drzewo.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Pewnie dlatego że MCV załadowany prowadzi się jak "wóz drabiniasty" . OT, ale nie mogłem się powstrzymać.
Teoretycznie Unia gwarantuje wolny rynek i olej, filtry itp.można wymieniać poza ASO nie tracąc gwarancji. To jest tylko eksploatacja. Natomiast naprawy gwarancyjne trzeba u nich robić
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-06-06, 19:13, w całości zmieniany 1 raz
Bez przesady z tym prowadzeniem. Obciążony moim zdaniem lepiej jeździ.
Co do serwisów niezależnych możliwość jest, a jak wygląda to w praktyce tego każdy boi się sprawdzić, bo jak udowodnić w razie czego że pracę wykonano zgodnie ze sztuką?
Witam.
Mam nadzieję, że temat poruszam w jak najbardziej właściwym wątku, bo moja wątpliwość dotyczy właśnie instalacji fabrycznej i jej działania (spalania). Zaznaczam, że przeczytałem wszystkie wątki na forum, jakie udało mi się znaleźć, dotyczące sytuacji zbliżonej do mojej i jak na razie nie jestem wcale mądrzejszy...
Jestem nowym posiadaczem (od czerwca 2016) nowego Sandero z silnikiem 90 TCe z fabryczną instalacją LPG (fabryczną czyli tą kupioną już z samochodem, nie tą montowaną w ASO).
Samochodem od nowości przejechałem dokładnie 3286 km, z czego pierwsze ok. 2300 km zrobiłem od razu w trasie na wyjeździe wakacyjnym Polska - Czechy - Austria - Chorwacja i z powrotem. Podczas tej trasy jechałem zgodnie z zaleceniami instrukcji obsługi i wskazówek z salonu, tj. nie przekraczając 3000 RPM i nie przekraczając 130 km/h. Z tego dystansu ok. 500 km przejechałem tylko na benzynie, reszta na LPG.
Pierwsze notowane spalania LPG na trasie "autostradowej" z małymi wyjątkami (np. przekraczanie granic, gdzie pojawiały się małe miasteczka z ograniczeniami prędkości) to średnio 9,5-9,9 l/100 km. Jak dla mnie super, biorąc pod uwagę: 120-130 km/h, boks dachowy, 2 osoby dorosłe + dziecko + bagaże.
Jednakże, wątpliwość pojawiła się u mnie po powrocie do kraju, gdzie zrobiłem dodatkowe prawie 1000 km zarówno po mieście jak i w trasie (do 100 km/h), już bez boksu dachowego i z mniejszym obciążeniem. Nie przekraczam obecnie nigdy 4000 RPM, a i to bardzo sporadycznie (raczej 3000-3500), biegi staram się zmieniać przy ok. 3000. Przy cyklu ok. 50% miasto/50% trasa spalanie LPG oscyluje w granicach 8,64-8,95. Przy cyklu miejskim wzrasta do 9,85-10,5.
Osobiście te wartości wydają mi się dość spore; szczerze mówiąc liczyłem na nieco mniej. Oczywiście wiem, że do wartości podanych w specyfikacji nawet się nie zbliżę i nie chodzi mi nawet o te złotówki, bo koszt jazdy i tak jest śmieszny, ale przyznaję, że "psychicznie" mnie to nieco męczy - że coś z moim egzemplarzem może być nie w porządku. Obecnie przy 3286 km przełączyłem się całkowicie na benzynę, aby sprawdzić, jakie będą wartości spalania, dodatkowo w sierpniu jestem umówiony na wymianę oleju po okresie docierania.
Czy ktoś posiadający identyczny silnik z fabrycznym LPG może odnieść się do podanych przeze mnie liczb?
Panie raven66, takie wskazania zużycia paliwa jest na porządku dziennym, bo auto jest nowe, silnik na dotarciu, a po drugie paliwo LPG musi więcej spalić o jakieś 15-20% niż w przypadku benzyny.
Niestety jazda po mieście JEST zawsze większe niż na trasie, prawa fizyki nie oszukasz...
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Spalanie masz w normie, ja mam poniżej 8 l tylko dlatego, że jeżdżę głównie w trasie (do 20% miasto) i z tempomatem ustawionym na 100 - 110 km/h.
Jak zdarzało mi się jeździć nieco szybciej, lub w większym procencie w mieście, to od razu miałem okolice 8,5 l / 100 km. Klimatyzacja dokłada kolejne 0,5 l.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum