DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Rodzinna Dacia z gazem?
Autor Wiadomość
alexandrapp 


Marka: Citroen
Model: C4 GP
Silnik: 2.0 HDI
Rocznik: 2009
Dołączyła: 08 Maj 2016
Posty: 10
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-05-23, 10:56   

Kolejny serwis naszego C4 przyspiesza decyzje o nowej Dacii... A co sądzicie o Loganie MCV? Nie wchodzą 3 foteliki, ale jakoś to ogarniemy....
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3750
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-23, 11:08   

Tyle że 1.2 16V z LPG w tym wozie to straszny muł.
Jeśli planujecie użytkować Lodgy przez kilka lat i naprawdę sporo jeździcie to zastanowił bym się nad 1.2 TCE i instalacją Prins Liqui Max 2.0 - kosztuje ona co prawda od około 8000 PLN ale przy obecnych relacjach cen benzyna/LPG to już po 40000 km zwraca się jej koszt (jeździ się wyłącznie na gazie , benzyna wogóle nie jest spalana).
http://www.prinsautogaz.p...t-liquimax-2-0/
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-23, 11:42   

DrOzda napisał/a:
Tyle że 1.2 16V z LPG w tym wozie to straszny muł.
Jeśli planujecie użytkować Lodgy przez kilka lat i naprawdę sporo jeździcie to zastanowił bym się nad 1.2 TCE i instalacją Prins Liqui Max 2.0 - kosztuje ona co prawda od około 8000 PLN ale przy obecnych relacjach cen benzyna/LPG to już po 40000 km zwraca się jej koszt (jeździ się wyłącznie na gazie , benzyna wogóle nie jest spalana).
http://www.prinsautogaz.p...t-liquimax-2-0/

Dobra myśl, tylko nie wiem czy taka instalacja jest popularna w Polsce, najczęściej to jest instalacja IV generacji.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Nanouser 


Marka: Renault / Dacia
Model: Clio Grandtour / Sandero
Silnik: 0,9 / 1,2
Rocznik: 2016 / 2013
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-05-23, 12:31   

Myślałem o tym wariancie, lpg fabryczne do dacii logan mcv jest do silnika tce90 za 2500
https://www.youtube.com/watch?v=QM0vN4kcMoA
ale czy warto to nie wiem, ostatecznie się nie zdecydowałem.
 
Drozu 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 56
Skąd: Opole
Wysłany: 2016-05-23, 13:16   

alexandrapp napisał/a:
A co sądzicie o Loganie MCV? Nie wchodzą 3 foteliki, ale jakoś to ogarniemy....


Też myślałem, że jest to do ogarnięcia dopóki nie pojechałem zobaczyć jaka różnica jest w rzeczywistości... kusiło mnie to, że Logana można kupić fabrycznie z LPG w tej samej cenie co Lodgy 1.6,
jednak jak podliczyłem w Loganie koszt przeglądu co rok z racji LPG (w lodgy dopiero po 3, następnie po 5 latach), koszt startu na benzynie, koszt regulacji luzów zaworowych i serwisu wynikającego z LPG to wyszło mi, że perspektywa zaoszczędzenia rocznie kilkuset PLN (przy moim przebiegu) i gniecenia się na siłę w niższym i jednak mniej pojemnym Loganie jest w moim przypadku bez sensu.
A możliwość zabrania na pokład 7 osób przypieczętowała moją decyzję o zamówieniu Lodgy.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-05-23, 13:46   

alexandrapp napisał/a:
Kolejny serwis naszego C4 przyspiesza decyzje o nowej Dacii... A co sądzicie o Loganie MCV? Nie wchodzą 3 foteliki, ale jakoś to ogarniemy....

a myśleliście o Lodgy lub Dokkerze? - tam 3 foteliki wchodzą bezproblemowo. I miejsca nad głową i bagaże jest sporo więcej. Ja gdybym miał teraz szukać uniwersalnego, pojemnego auta, na pierwszym miejscu stawiałbym Dokkera. Nie przeszkadza mi ani bardziej użytkowy charakter ani trochę gołych blach. A bardzo podobają mi się przesuwane drzwi,brak klapy bagażnika i godziwy prześwit. W wersji Stepway to również optycznie fajne pojazdy. No i te 1,2 w MCV wymaga raczej spokojnego charakteru u kierowcy ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-05-23, 14:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3750
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-23, 14:01   

Przecież myślą, tylko chcą koniecznie z LPG ....
 
alexandrapp 


Marka: Citroen
Model: C4 GP
Silnik: 2.0 HDI
Rocznik: 2009
Dołączyła: 08 Maj 2016
Posty: 10
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-05-23, 20:43   

Inna opcja. Pani w salonie twierdzi że do dusterów będzie montowana od lipca/sierpnia instalacja gazowa, a od przyszłego roku do Lodgy. Jak myślicie jest to tyle o ile pewna informacja? Czy są w stanie do tych silników w ogóle coś wymyśleć? Opcja którą najbardziej bierzemy pod uwagę to dziś kupujemy(zamawiamy) Lodgy, jeździmy na benzynie do przyszłego roku i wtedy instalujemy w ASO gaz. Co wy o tym sadzicie? Ma to sens?
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-05-23, 20:49   

Ile razy już był przesuwany termin wprowadzenia gazu do tego silnika? Liczył kto? :-D
_________________

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-23, 20:59   

W tym silniku występuje problem z regulacją luzów zaworowych którą wykonuje się poprzez wymianę popychaczy co jest dużym wydatkiem , a trzeba to robić co 20 tyś km (przy lpg )
Żadnej innej instalacji niż fabrycznej bym nie polecił .
W fabrycznych ins. jest ten problem zmarginalizowany i wymianę popychaczy robi się co 100-120 tyś
instalacja fabryczna jest zakładana w fabryce a nie w aso

Instalacja w ASO to najgorsza opcja
-droga
-mało fachowa
-gwarancje i tak stracisz

W zwykłych silnikach regulacje robi się śrubką co kosztuje w warsztacie 50-100 zł więc można przeboleć co te 20 tyś km , tutaj koszt to kilka tyś
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-23, 21:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-23, 23:22   

Albo zakładasz gaz VI generacji i problem z głowy. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
alexandrapp 


Marka: Citroen
Model: C4 GP
Silnik: 2.0 HDI
Rocznik: 2009
Dołączyła: 08 Maj 2016
Posty: 10
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-05-24, 07:54   

route2000 napisał/a:
Albo zakładasz gaz VI generacji i problem z głowy. ;-)

JAKI KOSZT?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3750
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-24, 09:29   

Do 1.6 Sce instalacja z wtryskiem gazu w fazie ciekłej kosztuje około 4000 PLN (Vialle LiquidSI - montuje się dodatkowe wtryskiwacze - teoretycznie przy tej instalacji znacznie wolniej wypalają się gniazda zaworów i mieszanka nie jest podatna na zbytnie zubożenie jak przy instalacji z fazą lotną i parownikiem).
Do 1.2 Tce instalacja Prins Liquimax 2.0 kosztuje od 8000 PLN - ale na razie nie robią chyba do wersji silnika Euro6 - choć sam silnik chyba nie różni się mechanicznie od Euro5.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-05-24, 09:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
alexandrapp 


Marka: Citroen
Model: C4 GP
Silnik: 2.0 HDI
Rocznik: 2009
Dołączyła: 08 Maj 2016
Posty: 10
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-05-24, 10:07   

Nie wiem co mamy robić. Wziąć Lodgy w benzynie(dostępność w sierpniu), tak się składa że wakacje mamy zarezerwowane na koniec sierpnia i spokojnie będziemy mogli pojechać. Ale potem lać i płakać(koszty nie porównywalne eksploatacji benzyny a gazu), czy odwołać wakacje i czekać do końca września na MCV..... przy czym we wrześniu bez samochodu będzie bardzoooo ciężko.....
 
pawel1313 


Marka: jedyna słuszna :) -> Ford
Model: Lodgy -> Galaxy
Silnik: 1.6 SCE -> 2.0 tdci
Rocznik: 2016 ->2012
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 235
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2016-05-24, 12:09   

To C4 już jest w takim stanie że nie pociągnie tych paru miesięcy ?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-24, 12:19   

pawel1313 napisał/a:
To C4 już jest w takim stanie że nie pociągnie tych paru miesięcy ?

Wygląda na to, że jej C4 już ma 7 lat i zaczynają się awarie za awarią. Jej chyba nie wchodzi w rachubę co parę tygodni czy miesięcy odwiedziny w serwisach i stąd taka jej decyzja. ;-)
Wolała za te pieniądze kupić nowe auto niż ładować kasę za serwisy C4.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-24, 12:35   

7 Lat to ma być już stare awaryjne auto ?
gdzie wy żyjecie , jak średnia na naszych drogach to pewnie + 15 lat
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-24, 12:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-24, 13:22   

Może nie stare, ale pewnie kupiła pechowe auto... :->
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
pawel1313 


Marka: jedyna słuszna :) -> Ford
Model: Lodgy -> Galaxy
Silnik: 1.6 SCE -> 2.0 tdci
Rocznik: 2016 ->2012
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 235
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2016-05-24, 13:30   

Zakładając że C4 nie pociągnie jednak tych 3,4 miesięcy to chyba brałbym Lodgy i zamontował LPG (faza ciekła) - przy tych przebiegach to koszt instalacji zwróci się po roku.
Sam się nad tym zastanawiam bo mam w perspektywie przesiadkę na dojazdy do pracy z komunikacji publicznej na auto
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-24, 13:48   

jak ktoś chce się szarpać na VI generacje niech kupi sobie silnik z bezpośrednim wtryskiem
czyt. 1.2 tce
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-24, 14:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-24, 14:06   

alexandrapp napisał/a:
lać i płakać

No już bez przesady - to nie amerykańskie V8, żłopiące 25 litrów/100...

alexandrapp napisał/a:
czekać do końca września na MCV

Nie, MCV-ki w ogóle nie ma co rozważać przy 3 dzieci - wiem, bo też mam (:

alexandrapp napisał/a:
Nie wiem co mamy robić

Jeśli żadna konkurencja nie ma lepszej oferty na duże auto z LPG, to po prostu brać lodgy/dokkera i zagazować samemu. To nie jest żadna kosmiczna technika, a zanim odbierzecie swoje auto, to powinno być też już więcej informacji i ofert.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-05-24, 19:25   

alexandrapp napisał/a:
Nie wiem co mamy robić. Wziąć Lodgy w benzynie(dostępność w sierpniu), tak się składa że wakacje mamy zarezerwowane na koniec sierpnia i spokojnie będziemy mogli pojechać. Ale potem lać i płakać.

jak wspomniał kolega wyżej - nawet przy założeniu, że do tego silnika instalacje LPG zacznie montować aso (a tak naprawdę zlecać ten zabieg jakiemuś gazownikowi-podwykonawcy, bo oni sami się w to nie bawią) to koszt będzie zapewne 2x wyższy niż by robił to fachowy warsztat instalatorski. Następna spraw, to obliczenie realnego zysku z instalacji - czyli po uwzględnieniu kosztów montażu i obsługi po ilu przejechanych kilometrach nastąpi amortyzacja a dalej zysk (są w necie takie kalkulatory) Może się okazać,że gra nie będzie warta świeczki. Sugeruję następujące rozwiązanie - kupić wybrany model i wersję, jeździć na benzynie, obserwować spalanie i jeśli zajdzie taka potrzeba, w przyszłości pomyśleć o instalacji. Niech inni wcześniej posłużą jako króliki doświadczalne ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-05-24, 19:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dzida 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2021
Wersja: Unlimited
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 161
Skąd: Paryż Pólnocy :)
Wysłany: 2016-05-24, 19:49   

route2000 napisał/a:
Wygląda na to, że jej C4 już ma 7 lat i zaczynają się awarie za awarią

No dobrze, ale bez przesady. . . .Co tam jest do zrobienia w tej cytrynie na już? Kobrba wyszła bokiem? FAP niedomaga? Dwumas ze sprzęgłem? Wtryski? Trochę bez sensu takie gadanie, chyba samochód do września dojeździ :roll: :roll:

A jak nie chce się lać i płakać, to trzeba załadować kartę miejska i latać komunikacją. Tanio i nie trzeba lać i płakać. MSPANC. :-P
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3750
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-24, 20:28   

Karenzo napisał/a:
jak ktoś chce się szarpać na VI generacje niech kupi sobie silnik z bezpośrednim wtryskiem
czyt. 1.2 tce

Bez przesady, instalacja z fazą ciekłą ale pośrednim wtryskiem paliwa nie jest dużo droższa od dobrej sekwencji. W ostatnich latach wyeliminowano jej słaby punkt czyli psującą się pompę gazu i teraz da się już z niej korzystać. .
Cena instalacji do bezpośredniego wtrysku paliwa jest wysoka z powodu kosztu przełącznika rodzaju paliwa - robi to jedna firma i jest opatentowane
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-24, 20:45   

Za 3 - 5 lat sytuacja na rynku powinna już się unormować i taka instalka będzie kosztować do 4-5 tyś .
Co robić
Kupić
jeździć 3-5 lat na gwarancji na benzynie a potem się zastawiać .
Jak będzie instalacja gazowa to i tak ASO każda awarie silnika będzie na nią zwalać szkoda gwarancji tracić
_________________
Moje auto
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne