DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-04-13, 16:48
Piszczą hamulce
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-06-15, 14:10   

Od jakiego przebiegu mnie więcej?

Może trzeba przeczyścić tylne bębny wewnątrz.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-06-15, 14:14   

Pompa hamulcowa raczej piszczeć nie będzie. Najbardziej prawdopodobne są bębny z tyłu.
 
Shadown 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-15, 14:26   

Hmm jak przyciskam pedal to raczej slychac to z przodu. Przejechane dopiero 61 tys km.


Tam mniej wiecej od 1 tys km slysze ale na poczatku uznalem ze cos mokrego jest ale teraz to zaczyna denerwowac. Normalnie jak w jakims starym aucie hehe
Ostatnio zmieniony przez Shadown 2016-06-15, 14:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-06-15, 14:30   

Serwo w samo sobie też może jakieś dziwne dźwięki wydawać. Takich rzeczy najlepiej nasłuchiwać we dwójkę.

Posta o płynie hamulcowym nie traktuj poważnie.
 
Shadown 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-15, 15:17   

Marek1603 napisał/a:
Od jakiego przebiegu mnie więcej?

Może trzeba przeczyścić tylne bębny wewnątrz.


W warunkach niewarsztatowych jest mozliwosc tego zrobienia?
Jakas instrukcja, poradnik jest moze?
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-06-15, 16:50   

Przez internet stwierdzić się nie da.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-06-15, 17:06   

Więc na początek musisz mieć nasadkę 34 albo 36 taką gwiazdkową do odkręcenia nakrętki bębna. Ściągasz go lekko ciągnąc i kręcąc lewo prawo.
Czyścisz sprayem i jak obeschnie smarujesz wszystkie sprężynki, miejsca ruchome, cierne smarem miedzianym w sprayu np. uważając aby nie popryskać okładzin. Składasz i cieszysz się ciszą.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-06-15, 18:23   

Lepiej użyć smaru ceramicznego, w miejscach styku elementów montażowych ze sprężynkami.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-06-15, 18:41   

Wolnoć Tomku w swoim domku. Najważniejsze żeby się ślizgało.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-06-15, 18:44   

Od miedzianego zdarza się że korozja postępuje szybciej, wynika to z różnicy potencjałów elektrochemicznych.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1146
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-16, 06:11   

Shadown napisał/a:
Hmm jak przyciskam pedal to raczej slychac to z przodu. Przejechane dopiero 61 tys km.

U mnie podobnie - dźwięk raczej dochodzi z przodu i pojawiło się ok 60 kkm. Jak mam włączone radio to nic nie słychać, więc zanadto się tym nie przejmuję. Bębny były już dawno czyszczone (może przy ok 20 kkm).
Może przyjrzymy się temu na zlocie?
_________________

 
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: S-E
Wysłany: 2016-06-16, 06:20   

W mojej MCV-ce zaczęły popiskiwać po wymianie klocków. Co ciekawe piszczą jak lekko hamuję przy mocniejszym depnięciu milczą a czasami piszczenie słychać normalnie bez hamowania.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-06-16, 06:26   

opos napisał/a:
czasami piszczenie słychać normalnie bez hamowania.


:shock: :shock:
Na postoju czy podczas jazdy?
Jak to drugie to źle wyregulowane wstępne ustawienie.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1146
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-16, 09:46   

Marek1603 napisał/a:
Jak to drugie to źle wyregulowane wstępne ustawienie.


Albo klocki za ciasne i zaklinowały się w jarzmie.
_________________

 
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: S-E
Wysłany: 2016-06-16, 10:10   

Czasami popiskują podczas jazdy, choć jest jeszcze jedna możliwość. Otóż mój najmłodszy ma zacięcie mechanika i co rusz znajduję rożne narzędzia powtykane w felgi, może udało mu się coś zamontować na stałe? :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-16, 13:02   

Shadown napisał/a:
podczas wciskania padalu hamulca moj duster jakby piszczal czy cos w tym stylu. Slychac pisk niezaleznie od tego czy jedzie czy tez stoi w miejscu

Skrzypi sam pedał hamulca.

Naprawa: przez nasmarowanie.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1146
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-17, 06:03   

laisar napisał/a:
Skrzypi sam pedał hamulca.

Możliwe, choć raczej mam wrażenie, że dźwięk dochodzi z zewnątrz.
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-06-17, 07:55   

Właśnie często słychać to dopiero po otwarciu szyby/drzwi.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-06-17, 23:50   

Lajkonik napisał/a:
[...] raczej mam wrażenie, że dźwięk dochodzi z zewnątrz.


Mógł zebrać się syf z okładzin na ruchomych elementach hamulców wewnątrz bębna. Na razie tak jeżdżę ale niedługo jak znajdzie się chwila to przeczyszczę i lekko przesmaruję smarem miedzianym połączenia ruchome. Gdzieś nawet jest na necie fota z niemieckiego forum daćkowego jak w serwisie to likwidowano (dotyczyło I generacji MCV) ale coś mi się wydaje, że podawał to info bebe.
A zrób taki mały eksperyment: otwórz okna i powciskaj pedał hamulca (bez zaciągniętego ręcznego) a następnie powtórz to tylko na ręcznym zaciągając go i popuszczając. Jak będzie popiskiwał to tylko czyszczonko...
_________________
 
hwasiele 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Lis 2016
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-23, 10:48   Piszczące hamulce Logan MCV

Koledzy,

delikatnie popiskują mi hamulce, zainteresować się wymianą? Jakie to są koszty?
Jakie tarcze i klocki polecacie na przód?
Zależy mi na skutecznym hamowaniu - 90% jazda po mieście.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-23, 11:33   

Raczej czyszczeniem. Jak nie pomoże to zostawić i kupi na kolejną wymianę klocki innej firmy.
 
hwasiele 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Lis 2016
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-23, 11:39   

kali napisał/a:
Raczej czyszczeniem. Jak nie pomoże to zostawić i kupi na kolejną wymianę klocki innej firmy.


Jak to się ma do bębnów z tyłu?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-02-23, 12:31   

Bębny z tyłu ściągasz, czyścisz wszystko sprayem do zacisków i lekko możesz potem w miejscach ruchomych prysnąć smarem miedziowym. składasz i cieszysz się ciszą przez około 40kkm.
Czyszczenia wymagają jak po puszczeniu hamulca słyszysz taki lekki stuk z tyłu. Zrób to w pierwszej kolejności , a potem przód.


Wymień najpierw klocki z przodu jak piszczą (jeżeli stan tarcz jest ok). Lepiej miększe niech się ścierają szybciej niż tarcze.
 
hwasiele 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Lis 2016
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-23, 12:42   

Marek1603 napisał/a:
Bębny z tyłu ściągasz, czyścisz wszystko sprayem do zacisków i lekko możesz potem w miejscach ruchomych prysnąć smarem miedziowym. składasz i cieszysz się ciszą przez około 40kkm.
Czyszczenia wymagają jak po puszczeniu hamulca słyszysz taki lekki stuk z tyłu. Zrób to w pierwszej kolejności , a potem przód.


Wymień najpierw klocki z przodu jak piszczą (jeżeli stan tarcz jest ok). Lepiej miększe niech się ścierają szybciej niż tarcze.


Dzięki, tak zrobię! :)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-23, 14:06   

Miałem taki problem, ze po wymianie tarcz i klocków firmy TRW ciągle piszczały. Dopiero wymiana klocków z TRW na ATE pomogło (tarcza TRW została na miejscu). ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne