Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LPG do 1.6 SCe (H4M / HR16DE)
Autor Wiadomość
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-06-12, 11:03   

skuteczną ochronę tylko wtedy elektronicznie sekwencyjnie system
Electronic Valve Protector Sequential
http://www.si-elektronik....entEnglisch.pdf
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2016-06-12, 11:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-06-12, 11:15   

Nie jestem teraz pewien, wydaje mi się, że informacja o "lubryfikatorach" była podana na stronach Inter Cars i de facto nie służy ten środek smarowaniu zaworów (od początku jak usłyszałem o tym wynalazku to bardzo głęboko wątpiłem w ten efekt) ale obniżeniu temperatury spalania LPG (trochę dziwne co jest w materiałach podanych przez kolegę eastcowboy, że LPG ma niższą temp. spalania ale to laboratorium) co ma zabezpieczać gniazda zaworowe przed wypalaniem. Czteroetylek ołowiu dodawany kiedyś do benzyn chyba też do tego był, nieprawdaż? I takie działanie "lubryfikatora" miało by jakiś sens.
A czemu tak został ten środek nazwany? Któż to wie?...
_________________
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-06-12, 12:54   

not lubricate or higher temperature


gasoline produced combustion residues between valve and valve seat
propane burns without residues
combustion residues prevent microwelding (wear)
valve protection additive generated combustion residues, but must effectively metered, otherwise negative impact
appropriate material selection valve and valve seat prevented microwelding even without combustion residue
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2016-06-13, 17:48, w całości zmieniany 4 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-12, 18:07   

Dokładne wyjaśnienie mechanizmu wypalania gniazd zaworowych - http://www.go-lpg.co.uk/VSR.html
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 447
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-06-12, 19:57   

Po lekturze wszystkich materiałów wychodzi, że aby wszystko było w porządku przez długi czas należy na pracy LPG dotryskiwać niewielką dawkę paliwa benzynowego. Wstępnie myślę ustawić u siebie dotrysk powyżej 3700 obrotów lub w całym zakresie obrotów co któryś wtrysk LPG. Będę jeszcze starał się ustalić coś w tym kierunku. A od któregoś instalatora, do którego dzwoniłem, a montowali dla dilera w nowych autach, jest ustawiony co 5 wtrysk gazu dotrysk benzyny.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-06-12, 20:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-12, 20:33   

Niedawno rozmawiałem z Panem Adamem Rogowskim odnośnie wypalania "zaworów" do tego dochodzi jak będzie podawana nieprawidłowa mieszanka ( najgorsza jest za uboga ). Dotryski benzyny nie rozwiążą problemu błędów montażowych i ustawień. Dotrysk benzyny jest stosowany w wtrysku bezpośrednim w celu ochrony wtryskiwaczy benzynowych które są umieszczone wewnątrz komory.

Jeśli chodzi o różnice w temperaturach pomiędzy benzyną a gazem to przy prawidłowym montażu i kalibracji będą praktycznie identyczne. I do tego się dąży korzystając z dodatkowych sąd sprawdzaniu AFR itp.

Jak ktoś chce zaoszczędzić na montażu instalacji to faktycznie lepiej ustawić nawet 50/50 benzyna lpg ( i koniecznie lubryfikacja ) Ale oszczędzamy po montażu instalacji gazowej a nie przed.
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2016-06-12, 20:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-12, 20:39   

Żeby tak było trzeba by regulować instalacje co roku albo częściej
bo nastawy lpg są na sztywno
a silnik sam modyfikuje dawkę cały czas
Tu się objawia największa zaleta instalacji fabrycznych które tylko modyfikuje sygnał z ecu silnika zwiększając o ustalona dawkę gazu .
Na pewno jest tam też dotrysk po przekroczeniu jakiś dużych obrotów (4-5 tyś) co zaobserwowałem na autostradzie
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-06-12, 20:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-12, 21:14   

Dla tego instalacje reguluje się co około 10 tyś km. Instalacje już od kilku lat bazują na odczytach z komputerów ( przecież sterownik w fabrycznych instalacjach to nic innego jak normalny sterownik tylko jest zablokowany dostęp ). A dotrysk przy przekroczeniu dużych obrotów jest spowodowany niestety średnią kalibracją sterownika gazowego. Niestety nikt nie reguluje fabrycznej instalacji a działa ona niestety tylko w trybie automatycznym. Czyli robi jak większość warsztatów które montują instalację w 1 dzień i wypuszczają auto albo po auto kalibracji bez jazdy albo zrobią kilka km minimalnie korekty na mapie ustawią i tyle.

Sprawdzałem swoją instalację, dustera znajomego który miał fabryczną fabryczną i niestety mieszanka jest ustawiona za bogato i u mnie i u niego. Czyli szybciej się skończy katalizator i będą problemy z wydechem. Plus jedyny jest taki że w silniku nic złego się nie stanie. Dla tego ta "największa zaleta" to jednak jest papka marketingowa producenta instalacji lpg oraz Renault Polska. A ma to na celu uproszczenie/przyspieszenie montażu instalacji.
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 447
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-06-12, 22:46   

I znowu zaczyna się dyskusja jak przez 9 pierwszych stron. Wszelkie smarowidła są dobre w pornusach. W aucie raczej nie bardzo. Poczytałem na ten temat, potem o zaworach, gniazdach i logicznie rozumując, to nie ma rzeczywiście sensu. Przynajmniej smarowidło podciśnieniowe - kropelkowe. Nigdy nie wiadomo gdzie wpadnie, a tak naprawdę robi też co innego niż ma w nazwie...

Co do instalacji fabrycznej, za którą byłem do momentu gdy nie odebrałem swojej Dacii:
- fabryczne wiązki i punkty mocowania
i tyle...
Wady:
- brak jakiegokolwiek wsparcia zarówno ze strony Renault i Landi Renzo
- podzespoły w serwisie, choćby filtr fazy lotnej, kosztuje tyle co 10 zwykłych do Landi Renzo
- opisana przez kolegę mapa z 25% dodatkiem gazu w mieszance, czyli "na bogato".
- różne bolączki związane z zestrojeniem instalacji dla serii i w innym klimacie niż docelowo auta jeżdżą, choćby szarpanie przy zmianie z PB na LPG gdy jest zimniej. Jak jest cieplej nie zauważyłem tego problemu 2 rok.

Opisany problem z wypalaniem zaworów dotyczy paliwa benzynowego. Jeśli są one zbyt delikatne, to będą wypalały się na benzynie i na LPG. Jeśli na PB nie ma problemu, na LPG też nie będzie przy dobrej mieszance.

Problem z zaworami to nie wypalanie, a zacieranie w gniazdach. Kolega eastcowboy dostarczył opis o co chodzi, gdy zawory pracują w gniazdach i składniki zawarte w benzynie uniemożliwiają efekt spawania w tychże gniazdach i trzony zaworów mogą pracować normalnie. Stąd logicznie, że warto zainwestować w dotrysk paliwa benzynowego co któryś cykl. Tu pozostaje pytanie czy normalna jazda w okolicach 3000 obrotów i do 110 km/h jest takim warunkiem, że nie będzie problemu i dotrysk dopiero w górnym zakresie. Czy też dotrysk paliwa benzynowego podczas pracy w całym zakresie obrotów silnika.

Ja już swoje zdanie na ten temat mam wyrobione jak napisałem wcześniej. Wiele godzin czytania i myślenia mam za sobą. Jakąś wiedzę techniczną i mechaniczną też posiadam, więc wyciągnąłem wnioski, które opisałem powyżej. Na wiele aspektów zwrócili mi uwagę koledzy z forum LPG.

Centralka LPG zawsze działa jako podległa pod ECU, a nie odwrotnie. Realizuje to co ECU chce. I nigdy odwrotnie. Nowsze komunikują się już po CAN co znacznie ułatwia sprawę. Więc jeśli centralka ma dobrze napisane oprogramowanie, to nigdy mieszanka nie będzie zła. Pomijam tu uszkodzenie mechaniczne wtryskiwaczy czy innych elementów, np. błędy w montażu. Fabryczna instalacja to tylko poblokowane wszystko co się da. I tyle i aż tyle. Bo też porozumiewa się po CAN i działa jako podległa pod ECU. Jedynie ECU "widzi" parametry z LPG, ale też nie wszystkie. Bo w Dacii widzi przycisk przełącznika, poziom gazu, paliwo na jakim pracuje, ciśnienie, temperaturę i takie tam. A czasów wtryskiwaczy gazowych nie widzi, bo to realizuje na jej żądanie centralka od gazu.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-06-12, 22:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 447
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-06-13, 11:02   

Dzwoniłem do KME. Centralka KME Nevo, ich reduktor, wtryskiwacze Baracuda, zbiornik pod autem. Koszt z montażem 3000 zł. I też montują JLM. Na życzenie klienta bez i dotryski paliwa, itd.

Więc jaki sens inwestować w polskie, skoro włoskie BRC wychodzi 2800 zł :).
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3753
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-13, 11:21   

Nie lepiej dołożyć ten 1000-1500 i zainstalować Vialle LiquidSi gdzie benzyny praktycznie się nie zużywa (samochód odpala na noPB i po 30 sekundach przełącza na gaz) , efekt wypalania gniazd zaworowych jest porównywalny z jazdą na benzynie (gaz rozpręża się w kolektorze ssącym odbierając ciepło) i nie ma cięcia fabrycznej instalacji układu chłodzenia ?
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 447
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-06-13, 11:43   

Z chęcią. Ale gdzie dzwonię, to za wtrysk w fazie ciekłej 6000 zł albo i lepiej. Jak coś to poproszę konkretne adresy lub telefony, bo póki co widzę, że polskie droższe niż włoskie, a miało być taniej i lepiej. Bo na forum LPG o BRC nie chcą słyszeć, jedynie Stag i KME... I tam też nie inaczej. Każdy teoretyzuje, a konkretnych namiarów nie ma.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-06-13, 11:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3753
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-13, 12:17   

LTA Polonia jest importerem i ma namiary na autoryzowane warsztaty:
http://autonagaz.com.pl/
Dwa lata temu chcieli 4500 - 5000 za LiquidSi ....

Tu za 5000:
http://www.gcautogaz.pl/p...ytu-od-20389zl/
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-06-13, 12:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Allekko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-06-16, 15:52   

Kilka zdań na temat wypalania gniazd zaworowych tutaj > Może się komuś przyda.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-17, 08:14   

Materiał badawczy mały, i brak prób kontrolnych robionych równolegle*. Brak podanych parametrów paliwa na którym były robione badania (podejrzewam że tankowane na stacjach). Dodatkowo takie kwiatki ..." Ze względu na mały przebieg pojazdu nie były kontrolowane luzy zaworowe. ..". Uboga literatura z samocytowaniem i odnośnikami do producenta i instalatora smarowideł. Osobiście oceniam nisko wiarygodność tych badań.

*Jak testowałem dodatki detergentowe do benzyn, to podstawą było wykonanie na hamowni badań samego paliwa i paliwa z dodatkiem. Paliwo było to samo z tej samej partii producyjnej. Czasami test szedł np. na dwóch cylindrach paliwo z dodatkiem, a na dwóch bez.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-28, 09:40   

Ktoś w ogóle sprawdził ile kosztują te szklanki w ASO ?
Trzeba jeszcze ustalić koszt robocizny .
Będę pisał o subaru ale to też japoniec bo o nim mam wiedzę .
Na benzynie nie ma potrzeby regulacji po 100-200-300 tyś km , chyba że ktoś jeździ na podłym paliwie .
W przypadku LPG trzeba co 50 tyś robić kontrole (koszt nikły ) , w przypadku źle zestrojonych instalacji co 50 trzeba robić regulacje .
U niektórych auto lata 100-150 tyś na lpg i nie robią żadnej regulacji .
Koszt szklanki w subaru to 100-120 zł + wyciągniecie silnika 1000 zł -2000 w ASO .
Zwykle do wymiany jest kilka szklanek na wydechu .
Od 2010 subaru przeszło na regulacje blaszkową (jak w ładach czy zastawach ) jedna blaszka 24 zł w ASO .

Problem z zaworami występuje przy złej mieszance , więc jakość instalacji lpg ma tu ogromne znaczenie . Idealnie była by instalacja IV generacji z wtryskiem w fazie ciekłej ale nie jest jeszcze taka produkowana do subaru 2.0 n/a . Mieszanka jest dobierana po parametrach z ecu silnika oraz dodatkowo wtrysk ciekły chłodzi trochę zawory .
jest tylko do 2.0 dit (turbo , bezpośredni ) https://www.youtube.com/watch?v=OjZ7Zc9zVlE

Tutaj pełna lista instalacji prins
https://docs.google.com/v...2016_dealer.pdf

co ciekawe w wersji z 2015 jest duster/lodgy 1.2 tce ale w 2016 usunęli
Tak więc dobra instalacja w 1.6 sce powinna dać długotrwały interwał miedzy regulacjami zaworów które wymienia się tylko zużyte a nie wszystkie jak niektórzy sugerowali .
Wiele osób przy regulacji zdejmuje głowice i szlifuje gniazda zaworowe co jeszcze przedłuża ich życie .
Ja bym czekał aż zaczną produkować uniwersalne instalacje wytyku w fazie płynnej i tak teraz każdy ma gwarancje na samochód więc nie ma co się spieszyć .
Ogólnie jak się wszystko policzy to po 5 latach i 50 tyś km jesteśmy tylko 4 tyś zł na plus .
w nastopnych 5 latach jest to ok 10 tys oczywiście jeżeli czegoś nie będziemy musieli wymieniać
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-06-28, 10:28, w całości zmieniany 5 razy  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-28, 14:23   

LPG zakładamy żeby było taniej. No to dodatkowe pytanie z cyklu filozofia/ekonomia. Czy dla 50 tyś km w 5 lat (10kkm/rok) opłaca się utrzymywać auto. Czy mix Taxi/komunikacja miejska/wynajem na wakacje nie wyjdzie mniej niż zakup - odsprzedaż + utrzymanie?
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-28, 15:11   

10 tyś to statystyczny przebieg zwykłego kowalskiego
a na emeryturze nie często 2-3 tyś
_________________
Moje auto
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 560
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2016-06-28, 17:18   

Dlatego przy 10 tyś. km rocznie kupowanie instalacji ma ciut mały sens jak dla mnie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-28, 19:12   

Karenzo napisał/a:
Ktoś w ogóle sprawdził ile kosztują te szklanki w ASO ?

http://www.daciaklub.pl/f...1690316#1690316 (W tym temacie...).
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-28, 20:28   

czyli nie ma tragedii
można spokojnie lpg założyć tylko dobrze zestrojone
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-06-28, 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-28, 20:50   

Dobry kalkulator uwzględniający zużycie benzyny, przeglądy, i badanie techniczne. Wychodzi +/- jeśli ktoś robi 800km miesięcznie zwrot instalacji wyjdzie po roku. Jak dla mnie to się opłaca.

http://gazeo.pl/lpg/kalkulator-lpg-gazu.html
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2016-06-29, 17:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-06-29, 17:18   

Kto planuje założyć LPG do H4M i zamierza w okresie gwarancji robić regulacje luzów zaworowych w ASO, to proponowałbym najpierw się dokładnie dowiedzieć w danym/"swoim" ASO, ile taka przyjemność u nich kosztuje. Klubowicze (DKL, DDKL) raportowali info z ASO z dość dużym rozrzutem od 1.500 do bodaj ok. 4000zł, więc nawet dolna kwota jest pokaźna.

Ktoś niedawno zarzucił, że tyle stron wątku, a o niczym... to niech w końcu ktoś już założy instalke LPG do H4M, przejeździ na gazie te chociaż 150kkm i niech będzie tak miły i zda relację na forum, co w trakcie tego przebiegu robił, wymienial, remontował, ile razy, jakie koszty tych operacji, na ile delikatne są (lub nie sa) zawory i/lub gniazda, itp. itd. itp...
 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2016-06-29, 17:31   

DD, nie ma sprawy.
_________________

 
Leslaw 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: ---
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 01 Lip 2016
Posty: 1
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-07-02, 10:11   

Witam wszystkich to mój pierwszy post na forum.
Zastanawiam się nad zakupem dokkera do firmy i od paru dni jeżdżę po salonach i zbieram oferty. Okazuje się że w Katowicach montują fabryczne gaz u Pietrzaka. Instalacja prins zarówno do 1,6 jak i 1,2 według nich wszystko w tych instalacjach hula bez problemu... Sytuacja chyba jak z podanego wcześniej przykladu jakiś salon na własną rękę montuje sobie instalacje... Bo w Częstochowie już takiej możliwości nie mają

Chciałbym żebyście mi poradzili co według was jest korzystniejsze montaż w salonie czy na własną rękę w renomowanym warsztacie. Z tego co czytałem wcześniej rozumiem że w instalację fabryczną nie da się ingerować ... jeździsz na sztywno z tym co ustawią...

Dowiadywałem się też w sprawie instalacji BRC z ciekłym wtryskiem 32 - 4700 zł w vis-eko koło częstochowy.

Przydał by się jakiś gazownik który ma doświadczenie z tymi silnikami bo mój przebieg to ok 150 km w dni pracujące wiec załamał bym się jak by mi samochód padł po 10k.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne