Ok przejechałem się dzisiaj tym autem i niestety działa ta skrzynia bardzo mocno przeciętnie. Przy zmianie biegów auto na 2-3 sek przestaje przyspieszać całkowicie ( ma się wrażenie że nawet minimalnie zwalnia ) po czym wbija wyższy bieg i kontynuuje przyspieszanie. Nie wyczułem żadnych szarpnięć czy czegoś niepokojącego jednak działa to bardzo wolno. Jest to opcja dla osób które mocno nie lubią ( ewentualnie sprawia im to problem ) zmieniać biegów. W tej kwocie zdecydowanie lepszym wyborem był by Fiat Tipo 1.6 z normalnym klasycznym automatem i sprawdzonym wolnossącym 4-cylindrowym silnikiem ( technologia Fire ). Około 50 tyś zł taka opcja najtaniej ( klima radio i inne duperele w standardzie )
Sandero 0.9T 3 cylindry z automatem katalogowo zaczyna się od 45tyś
_________________ Duster 1.6
Sandero 1.2
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2016-08-06, 18:38, w całości zmieniany 2 razy
Byłem tam, jeździłem Sandero Stepway 0,9 Tce S&S z Easy-R.
Moje odczucie jest takie, że auto jest typowe dla spokojnego kierowcy, natomiast dla kierowców ze sportowym zacięciem to raczej nie nadaje się, w tym momencie trzeba by przełączyć w tryb M i dopiero można jechać na sportowo.
Troszkę za długo zmienia biegi, podczas przyśpieszenia odczuwa się takie mini kołysanie się do przodu i do tyłu w trakcie zmiany biegów przez automat. Natomiast przy normalnej jeździe mało albo wcale się tego nie odczuwa.
Jednak wolę auto w manualu... Chyba, że jakoś poprawią ten automat co by szybciej zmieniał biegi niewyczuwalnie to zmienię zdanie.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-08-09, 00:16, w całości zmieniany 1 raz
Też tam byłem i testowałem Sandero z automatem. Wrażenie jest takie samo co opisywał kolega SILVER. Nic dodać nic ująć. Jak kto chce jechać na sportowo to tylko w trybie M. Innej możliwości ni ma....
Aha, jeszcze jedno. Odpalanie silnika może tylko przy ustawieniu dźwigni biegów w pozycji N i przy wciśniętym pedałem hamulca, natomiast ani w pozycji R ani w pozycji D nie uruchomisz silnika. Na tablicy zegarów jest wskaźnik położenia biegu i jak chcesz uruchomić silnik, a bieg masz np. na R lub na D to kontrolka miga i nakazuje ustawić na N.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-08-06, 18:50, w całości zmieniany 3 razy
Moim zdaniem w tym segmencie sprawdziła by się skrzynia CVT, jak swego czasu w Fiatach z oznaczeniem Selecta. Nawet mnie charakterystyka obrótów skutera jakoś nie przeszkadzałaby.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-07, 08:24
arnold napisał/a:
Moim zdaniem w tym segmencie sprawdziła by się skrzynia CVT, jak swego czasu w Fiatach z oznaczeniem Selecta. Nawet mnie charakterystyka obrótów skutera jakoś nie przeszkadzałaby.
A mnie przeszkadzało ogromnie, jeździłem takim Fiatem na jeździe próbnej - totalna porażka.
Inna sprawa, że zmiana biegów przez pseudoautomat w 3 sekundy, to jeszcze większa porażka.
Chyba leczy mnie to z pomysłu zakupu następnego Dustera, bo jeśliby taki był to właśnie z automatem - ale taka wersja pseudoautomatu odpada.
BTW: gdzie są Ci, co jeszcze niedawno twierdzili że Renault na pewno zrobi taką skrzynię dobrze?
Przydałoby się odszczekać......
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-08-07, 08:52, w całości zmieniany 2 razy
O witam. Za to że względów na pracę w optymalnym zakresie obrotów CVT jest rozwiązaniem które odpowiednie jest do silników o niskim momencie. A to że skrzynia zautomatyzowana jest jaka jest wiadomo od dawna i raczej nie przyjmie się na rynku.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2016-08-07, 08:42, w całości zmieniany 1 raz
Tylko że skrzynie cierne CVT mają duże straty w porównaniu do normalnych rozwiązań. Więc przy małych silnikach to nie jest dobre połączenie. Albo klasyczny automat jak np robi fiat w małych autach. Albo dwu sprzęgłowe rozwiązanie fordach.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-07, 09:43
Dzięki Maciek za umożliwienie jazdy próbnej. Jakbyś jeszcze miał coś innego to daj sygnał.
To była moja pierwsza jazda z dwoma pedałami, więc nie jestem całkiem obiektywny. Samochód jedzie nieco inaczej niż manualny. Przy zmianie biegów chwilę się zastanawia i wóz nie ma mocy. Prawdopodobnie można się przyzwyczaić.
Nie znam się na takich wynalazkach, ale jako głupi pomysł uznaję to, że żeby wrzucić wsteczny trzeba lewarek pchnąć do przodu, żeby wrzucić jazdę do przodu lewarek idzie do tyłu. To nielogiczne. To samo w trybie manualnym. Wyższy bieg do tyłu, niższy do przodu. Powinno być odwrotnie.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-08-07, 11:52
arnold napisał/a:
że skrzynia zautomatyzowana jest jaka jest wiadomo od dawna i raczej nie przyjmie się na rynku.
a to dlaczego? wiele koncernów od lat wyposaża w nią małe auta (opel, citroen, peugeot, fiat, lancia itd), chętnie kupują i użytkują je kobiety do jady po mieście. Jeździłem takim wynalazkiem opla, faktycznie zmiany biegów odbywają się mozolnie i nie zawsze trafnie, ale do jazdy w zatłoczonym mieście i w korkach. gdzie nie liczą się czasy wyprzedzania ani przyspieszenia, to całkiem dobre rozwiązanie nie zmuszające kierowcy do ciągłego deptania sprzęgła. Innym tematem jest ich trwałość i awaryjność.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-08-07, 11:53, w całości zmieniany 3 razy
Właśnie w klasycznym automacie straty generuje sprzęgło hydrokinetyczne.
To jest nic w porównaniu do CVT :) Miałem taką skrzynię przy spokojnej jeździe działa ok. Gorzej jak się chce wyprzedzać, dynamicznie ruszać itp. Taka jazda jak na skuterze ;) Owszem silnik wykorzystuje przez cały czas 100% swoich możliwośći jednak straty spowodowane ciernym przenoszeniem mocy są masakryczne. Stąd to rozwiązanie nie jest stosowane w szybszych autach.
Dzisiaj jadąc dusterem zwróciłem uwagę na przerwy pomiędzy zmianami biegów. Dynamicznie przyspieszając i zmieniając bieg w 100% najbezpieczniej jak się da. Tzn sprzęgło minimalna pauza zmiana biegu ( bez tej pauzy biegi w daciach haczą można na siłę ale szkoda ) i puszczenie sprzęgła z wyczuciem daje podobny efekt jak ta skrzynia zautomatyzowana. Więc moim zdaniem nie jest źle ;)
Skrzynia zautomatyzowana jest to najtańsze, i najprostsze rozwiązanie przy czym straty są akceptowalne. Co do innych marek to większość ma w planach albo już to robi pakowanie DSG ( jednak to jest droższe rozwiązanie )
_________________ Duster 1.6
Sandero 1.2
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2016-08-07, 12:01, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum