Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2016
Dołączył: 07 Sie 2016 Posty: 19 Skąd: ja
Wysłany: 2016-08-08, 09:28
byłem dzis w aso, i skrzynia jest okey, wszystko chodzi dobrze stwierdzili, sa to skrzynie z clio z poczatku 2000 roku i to ś askrzynie niezniszczlane ale takie toporne.
temat do zamkniecia
mój dust pokonał już ponad 3 tys km i biegi wchodzą znacznie lepiej niż na początku, zresztą jak odbierałem nowego opla czy toyotę (służbowe) to na początku biegi też tak se wchodziły - po prostu nowy samochód musi się ułożyć
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6mpi
Dołączył: 04 Sie 2016 Posty: 16 Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-08-09, 22:46
Jan Dusigaz napisał/a:
mój dust pokonał już ponad 3 tys km i biegi wchodzą znacznie lepiej niż na początku, zresztą jak odbierałem nowego opla czy toyotę (służbowe) to na początku biegi też tak se wchodziły - po prostu nowy samochód musi się ułożyć
Mówiąc szczerze to jeżdżę 5 samochodami i generalnie w dacii wchodzą najgorzej, niezależnie od przebiegu, po prostu one tak mają i tyle, choć moja zgrzytów nie ma - może to kwestia złej techniki ?
Tym nie mniej, w żadnym innym samochodzie skrzyni biegów docierać nie musiałem, niczego innego też nie, mimo że były to też koreańskie, budżetowe auta :)
A tutaj jak pierwszy raz kierunkowskaz wrzuciłem to się przeraziłem i przestraszyłem że zaraz wszystko się tam połamie, ale po pół roku chodziło już ok.
Uroki budżetowych samochodów i nienajlepszej obróbki przynajmniej plastików.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-08-10, 19:43
U mnie też tak zgrzyta od nowości przy wbijaniu tej 3 - staram się to robić z wyczuciem, ale nie zawsze wyjdzie
A co "dotarcia skrzyni" - po 11 tysiącach chodzi jak na początku.
U mnie nie zgrzyta, chodzi toporniej niż w oplu która ma już ponad 50 tys ale tragedii nie ma, tak jak wcześniej napisałem jest różnica po przebiegu 3 tys vs nowy Dust, jeśli faktycznie Wam trójka zgrzyta to może synchronizator jest wadliwy? nie jest to raczej normalne i Aso chyba kit wciska że ten typ tak ma. Na jazdach próbnych skrzynia też nie zgrzytała więc?
U mnie nic nie zgrzyta. Owszem biegi w Dacii stawiają wyczuwalny opór i wchodzą lepiej, jeśli zrobi się krótką pauzę na luzie i dopiero wbije nowy bieg. Jeździłem już samochodami, w których to nie było konieczne...
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2016-08-12, 07:36, w całości zmieniany 1 raz
U mnie na liczniku już 46.000 km. Biegi wchodzą dobrze (żadnych zgrzytów) ale martwi mnie (a słychac to dopiero przy otwartym oknie), że gdy wrzucam wyższy bieg (1->2, 2->3, 3->4 itd) słychać metaliczne "stuknięcie". Przy redukcji go nie słychać.
Ciekawi mnie co to jest.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-08-12, 09:56
Dlatego warto zgłaszać wszystkie tego typu buble w ASO - nawet jak nic z tym nie zrobią to w razie jakiejś awarii mamy podstawę do reklamacji. Będąc za kilka dnia na przeglądzie zgłoszę wszystkie tego typu rzeczy i niech to wpiszą do zlecenia.
U mnie na liczniku już 46.000 km. Biegi wchodzą dobrze (żadnych zgrzytów) ale martwi mnie (a słychac to dopiero przy otwartym oknie), że gdy wrzucam wyższy bieg (1->2, 2->3, 3->4 itd) słychać metaliczne "stuknięcie". Przy redukcji go nie słychać.
Ciekawi mnie co to jest.
Te metaliczne dzwieki to typowe dla zazebiajacych sie biegow. W kazdej skrzyni jest to slyszalne.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2016-08-12, 10:17, w całości zmieniany 1 raz
U mnie 127 tys. i biegi zmienia się całkiem dobrze, powiedziałbym bardzo dobrze (dotarły się).
Ale tak jak wyżej, biegi w Dusterze należy zmieniać wolno, bez szarpania.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-08-12, 21:18
Chyba będę musiał poprosić kogoś z nowym Dusterem o możliwość przejechania się i zobaczenia jak chodzą biegi - albo na początku robili lepsze albo po prostu przesiadłem się z Laguny i byłem przyzwyczajony do konstrukcji Renault. Od początku nie miałem żadnych problemów z wrzucaniem biegów, nie chrzęściły i wchodziły bez oporów. Wrzucam biegi bez przerwy w pozycji luzu, zdarza mi sie często zmieniać szybko, często o 2 biegi ( 2 -4 czy 3-5 ) i nie mam żadnych problemów - takich jakie opisujecie. No chyba że po lifcie założyli oprócz gorszej klimy gorsze skrzynie biegów.
Cuda wianki w tym twoim samochodzie , może to model pokazowy robiony w innej fabryce .
Faktem jest że skrzynia daci nie wyrabia przy bardzo szybkim "wyścigowym " trybie zmiany biegów.
Praktycznie zawsze jak się przy zmianie 2-3 ,3-4 zamiast zmienić bieg błyskawicznie co bardzo lubię robić skrzynia stawia opór .
Ale TTTM nikt tego nie projektował do ścigania się spod świateł , prawdopodobnie są duże luzy na synchronizatorze i zębatka musi mieć zwyczajnie czas na odpowiednie ustawienie .
a mówię o takiej zabawie
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-08-12, 21:39
Nie zmieniam jak na wy ścigach - ale też nie muszę jak opisują koledzy zatrzymywać pomiędzy biegami - po prostu chodzi normalnie, tak jak w innych znanych mi samochodach - miałem Fiaty, Audi, Opla, Renault ( choć to z Dacią jeden pies), inne miałem z automatem więc nie mam porównania.
Na jeździe próbnej Dusterem 1,6 sce ( przebieg ok 500km) nie zauważyłem żadnych problemów ze zmianą biegów- przy normalnym sposobie operowania lewarkiem Nie miałem też żadnych problemów z wyczuciem sprzęgła.
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Bo to jest auto do spokojnej jazdy a nie na wyścigi, żeby tak szybko zmieniać biegi.
Ja przerzucam biegi spokojnie z ułamkiem sekundy na luz tzn. z 2 na 3 to wrzucam na luz i dalej popycham do przodu na 3 bieg. Od początku nie miałem żadnego problemu z biegami i do tej pory elegancko wchodzą wszystkie biegi.;-)
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-08-12, 22:05, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum