Poczekajcie aż ktoś potwierdzi tą procedurę, u mnie zadziałało. Może zna ktoś francuski?
Parę uwag:
-robisz na własną odpowiedzialność, możesz uziemić samochód
-kluczyki z pilotem da się przypisac tylko do tego samego auta (konkretnie modułu UCH)
-w używanych kluczykach trzeba przelutowac czysty moduł PCF7946 i go prekodować aby zadziałał z innym autem
-moduły można kupić prekodowane (lub całe kluczyki, potrzebny specjalny programator)
-moduły to Hitag2 od Philipsa
-nie da się wyczyścić modułu lub sklonować (przynajmniej na ten czas)
-procedura usuwa przypisane kluczyki, musisz mieć ze sobą wszystkie, nawet oryginalne
Uruchom DDT2000, wybierz swoje Auto w Vehicles
Kliknij "Select all functions and search" (lornetka z ALL), wybierz UCH i lornetka SELECT
Kliknij Left Toolbar, wybierz ikonkę monitorek "Screens".
Przejdź do sekcji Ecrans etude > Apprentisage Cles
Klikamy Play i Start/ Stop communication (zielona kropka):
Na dole mamy okienko Apprentisage / reaffectation APV.
Wpisujemy APV bez spacji, wyłączamy zapłon i wyciągamy kluczyk.
Tutaj uwaga: czyści przypisane kluczyki
Klikamy Start APV w polu "Code AP reconnu" pojawi się napis "oui"
wkładamy kluczyk, włączamy zapłon i czekamy 4 sekundy. Wciskamy ze dwa razy przyciski pilota (bez tego mi potem pilot nie chciał działać ale możliwe, że za krótko trzymałem kluczyk na zapłonie). Wyciągnij kluczyk.
Przypisz wszystkie kluczyki zapłonem jak wyżej.
Po przypisaniu wszystkich kluczyków klikamy Validate.
Przetłumaczyć dokładnie - bez błędów te żółte tabelki bo tam chyba jest instrukcja, procedure oparłem na tłumaczeniu googlem jakiegoś francuskiego forum ale nie jestem pewien jak przypisywać więcej niż jeden kluczyk.
teksty:
http://pastebin.com/KWzhApuY
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2016-08-17, 05:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-08-17, 11:34
Tabelka po lewej
Nauczanie Fabryczne ( klucz i UCH czysty/pusty/bez pamieci)
Kliknij na Start App Usine
(Jezeli +apc to zasilanie to znaczy:)
Zalacz zaplon pirwszym kluczem i odczekaj 4 sekundy przed wylaczeniem.
Zalacz zaplon drugim kluczem i odczekaj 4 sekundy przed wylaczeniem.
Kliknij na Lecture du code APV(czytnik kodow APV)
Zanotuj/odnotuj kod APV
Kliknij na effacer le code APV (usun kod APV)
W przypadku nauki jednego klucza, kliknij na Stop App Usine po pierwszym kluczu i ponownie kliknac na Lecture code APV.
Tabelka prawa u gory
Wymiana UCH ( dwa etapy)
Zapisac/wpisac kod APV (skrzynka nauczania/przypisanie APV).
1) Kliknij na Start App AVP ( nauczanie UCH) zalacz zaplon starym (zakodowanym) kluczem
2) Kliknij na Start App AVP (nauczanie kluczy) zalacz zaplon wszystkimi kluczami i odczekaj 4 sekundy przed wylaczeniem
kliknij na valide (zatwierdz)
Tabelka prawa dol
Nauka lub dodawanie kluczy
Zapisac/wpisac kod APV (skrzynka nauczania/przypisanie APV).
Kliknij na Start App AVP
Zalacz zaplon wszystkimi kluczami i odczekaj 4 sekundy przed wylaczeniem
kliknij na valide (zatwierdz)
Prosciej juz sie nie da tego przetlumaczyc. Mam nadzieje , ze sie przyda.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-08-17, 11:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-08-29, 07:14
Faktycznie nie zauwazylem pierwszego posta, to zmienia postać rzeczy :)
Skoro można odczytak isk i generatorem zmienic na apv, to mozna juz wtedy
wszystko w ddt.
Ok, przetestowałem dodawanie zupełnie nowego klucza od chińczyka (z aliexpress.com za $10 + VAT, normalne ceny to >$15 + VAT, szukajcie "renault key"). Działa pilot i odpalanie.
Jedyne co mnie zastanawia to trwałość grotu, mają u nas lepsze? :)
Nie mam pojęcia czy PCF7946AT był już prekodowany czy ja go prekodowałem ZED Bullem, pokazywał potem Locked przy odczycie. Prekodowanie bez baterii, cewką do zasilania na płytce jak najbliżej pętli programatora. ( wystarczy żeby był prekodowany dla dowolnego Renault - bez prekodowania nie będzie działać pilot ale powinien odpalać?)
Potrzebowałbym kilka czystych PCF na testy + jeden kluczyk.
Na dole w konsoli DDT2000 sypie błędami (k-line conflict lub checksum error) ale mimo to przypisuje poprawnie klucze. Tak jakby przypisywanie odbywało się poza DDT, sam start APV mode powoduje przejęcie kontroli przez UCH. Trzeba próbować do skutku. Trzeba w miarę szybko to robić, zapłon i dwa mignięcia kropki IMMO, gasną kontrolki i następny kluczyk (faktycznie 4 sekundy, może 5). Na koniec Validate i Abandon APV.
Jak wciśniemy Play w DDT to ładnie widać który kluczyk samochód odczytał po włączeniu zapłonu. Można przypisać 4 kluczyki (są tylko 4 sloty). U mnie łandie już wyświetla wszędzie "oui".
Na screenie zaznaczyłem czerwonym identyfikator kluczyka (konkretniej transpondera), ten sam znajduje się w poleceniu oraz w programatorze.
dacia-kluczyk-ddt.png
Plik ściągnięto 260 raz(y) 97,58 KB
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2016-08-29, 21:46, w całości zmieniany 3 razy
OK, jestem ponownie.
Tak, mam popranie zakodowane 3 klucze. Wpierw musiałem chyba z 4 razy zakodować i rozkować pokolei zanim połapałem się jak to działa. Nie trzeba klikać przycisków pilotów - działają elegancko.
UCH jest przetłumacozne na forum przez naszego kolegę jackthenight ;)
Możesz kupić używany kluczyk i wlutować prekodowany PCF lub sprzedają prekodowane kluczyki.
Odgrzewam kotleta kupiłem na Ali kluczyk do zaprogramowania i mam dylemat
gdy wchodzę na EKRAN NAUKI -KOD APV jest odczyt kodu APV naciskam czytaj niestety nie ma nic żadnych cyfr .Na dolnym pasku mam
Request : Lecture code APV error (2036) Requested service $21, Negative reply 33 : ECU locked
Znam swój PIN APV wyliczyłem go jak w tutoriale ale boję się nauczyć kluczyk po tym napisie ECU locked
pytanie czy napis ma tak być i można wpisać pin w polu Code APV i dalej start app APV czy wykasuję kluczyki i już będzie pozamiatane.
Ostatnio zmieniony przez Lordi 2019-06-10, 20:44, w całości zmieniany 1 raz
Witam. W samochodach Dacia LoganII / SanderoII Programowanie kluczyków wygląda inaczej. Potrzeby jest kod "after sales code". Niestety nie znam sposobu aby go uzyskać. Samochody z racji tego że mają już magistralę CAN nie mogą być obsługiwane za pomocą starego DDt2000 z kablem KKL. Potrzebny jest ELM327 i programy DDT4ALL lub PyREN
W obu programach po wejściu w ECU BCM odpowiadającego za wnętrze szukamy "PARTS PAIRING" (EXTRA SCREEN)" a następnie "After Sales BCM and CIDs pairing"
Przeczytałem dużo o kodowanie kluczyków i mam takie niejasności i pytania. Proszę bardziej doświadczonych w tym temacie o wyjaśnienie. W moim przypadku dotyczy Dustera 2014r
1. Jaka elektronika kluczyka jest dedykowana do w/w modelu : PCF 7946, 7947. Innych nie ma w necie, przynajmniej ja nie znalazłem,
2. Czy to wyżej ma jakiekolwiek znaczenie
3. Dodając kluczyk dowolnym oprogramowaniem mającym takie możliwości muszę również wgrać na nowo aktualne kluczyki. Czyli jak coś pójdzie nie tak to nie mam nic, czy tylko dodawany?
4. Czy piny kluczyków już wygranych da się podejrzeć by łatwiej je było na nowo wgrać, jeżeli będzie taka konieczność?
5. Skąd bierzecie czystą elektronikę, jeżeli z Ali... to jest tylko bodajże 4 rodzaje transponderów
Na polskiej stronie znalazłem elektronikę kluczyka z identycznym numerem głównym na płytce elektroniki jak w oryginalnym kluczyku (PCI......). Sprzedawca twierdzi, że uzyskał tą elektronikę z nowego samochodu i nic ponadto. Nie wie z jakiego modelu. Twierdzi, że ten numer jest najważniejszy. Czy to będzie współgrać i da się dograć.
Takie moje przemyślenia. Jeżeli ktoś ma ochotę na odpowiedź, bardzo proszę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum