Wysłany: 2016-08-26, 21:11 logan 1.6 8v brak reakcji po przekręceniu kluczyka
witam ,może ktoś będzie w stanie coś doradzić. Zajechałem dzisiaj rano do pracy ,wieczorem przekręcam kluczyk nie ma żadnej reakcji ,przygasają na chwilę kontrolki. Po wielu próbach ,użyciu urządzenia typu akumulator zewnętrzny ,poddałem się i odpaliłem na popych. Po przyjeździe do domu ,zgasiłem auto i próbuję odpalić i znowu żadnej reakcji. Nie miałem dotychczas żadnego tego typu problemu. Od pewnego czasu miałem problemy z zawieszającym się prędkościomierzem ale to chyba nie ma nic z tym wspólnego.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-08-26, 21:48
przygasające kontrolki mogą np oznaczać problem z zasilaniem, warto zobaczyć kabel masowy
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-08-26, 21:49, w całości zmieniany 1 raz
przygasające kontrolki mogą np oznaczać problem z zasilaniem, warto zobaczyć kabel masowy
znajomy wspominał coś o tym ,że rozrusznik się zawiesił tylko nie mogliśmy go zlokalizować. Po przekręceniu kluczyka w komorze silnika było słychać taki metaliczny dźwięk w okolicy chyba kolektora
U mnie identyczna sytuacja w tym modelu - rano normalny rozruch i dojazd do pracy, wieczorem przygasające kontrolki i zero reakcji rozrusznika - skończyła się wymianą akumulatora.
_________________ Tu - zęby mamy wilcze, a czapki na bakier,
tu u nas się nie płacze w powstańczej Warszawie:
tu się Prusakom siada na karkach okrakiem,
tu wrogów gołą garścią za gardło się dławi!...
Akumulator na pewno nie, skoro zewnętrzny nie pomógł. Obstawiałbym rozrusznik. Zaciął się i robi małe zwarcie podczas próby ruszenia (silnik rozrusznika podczas pierwszej fazy ruszania pobiera prąd zwarciowy, tyle że nie rusza, więc cały czas leci duży prąd bez efektu). Pozostaje kwestia, czy się zawiesił i jak się odwiesi to będzie OK, czy coś w nim odpadło i zablokował się na amen.
Chłopaki, zapytajcie pana Cava - zaraz wam wyjaśni, że wolnossąca benzyna 1,6 NIE JEDZIE i tak ma być. To normalne. TTTM. Szrot. Badziewie. Złom. Przeżytek. Prehistoria.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-01, 13:10
Jak się używa kabli rozruchowych z biedronki za dwie dychy gdzie przekrój miedzi jest jak w miarę dobrym kablu głośnikowym to nie dziwne że nie odpalił.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016 Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 140 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-02, 09:10
Cytat:
Jak się używa kabli rozruchowych z biedronki za dwie dychy gdzie przekrój miedzi jest jak w miarę dobrym kablu głośnikowym to nie dziwne że nie odpalił.
Pytanie - czy oceniasz go po swoim zachowaniu, czy osobiście widziałeś jak to robi??
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-02, 09:35
Doświadczenie życiowe, kilka razy zdarzało mi się pożyczać prąd komuś kto miał już podpięte swoje przewody i w większości wypadków musiałem zmieniać je na swoje - z niektórych zaczynała się wytapiać i śmierdzieć izolacja w czasie prób rozruchu.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-06, 10:00
DrOzda napisał/a:
Jak się używa kabli rozruchowych z biedronki za dwie dychy gdzie przekrój miedzi jest jak w miarę dobrym kablu głośnikowym to nie dziwne że nie odpalił.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum