Zapomniałem jeszcze dodać, że od 10 lat limity emisji szkodliwych substancji w normach Euro dla silników benzynowych praktycznie nie uległy zmianie. Od Euro 4 z 2006 do Euro 6 z 2014 zmniejszono nieznacznie limit NOx z 0,08 na 0,06 i wprowadzono limity emisji cząstek stałych dla silników z bezpośrednim wtryskiem. Nic więcej.
No właśnie czytałem, że filtry cząstek stałych zaczyna się wprowadzać do silników benzynowych!
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-31, 17:05
W LU w ASO Nazaruk powiedziano mi, że montaż LPG jest teoretycznie możliwy, jednak nieopłacalny z powodu konieczności bardzo kosztownej regulacji zaworów. 1.6 SCe do widzenia!
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Zadzwoniłem do kol. POS, sprzedawcy z salonu przy Puławskiej, i poinformował, że dokkera 1.6 SCe+LPG można już zamawiać. Spodziewa się, że jeszcze w tym tygodniu to samo stanie się z dusterem. Brak informacji co z lodgy - być może okaże się przy okazji dustera.
Jeżeli będzie ktoś się dowiadywał warto zapytać jakie zmiany poczynili w samym silniku w tej wersji.
Szczególnie jaki jest interwał regulacji (wymiany) szklanek zaworowych , na mieście taka usługa to ok 1000-2000 z materiałem więc jak będzie trzeba w ASO to robić co 30-40 tyś będzie x2/3 drożej
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-08, 11:14
laisar napisał/a:
We Włoszech wszystkie modele z H4M (duster, lodgy, dokker) są już realnie dostępne z LPG.
U nas oprócz dustera w konfiguratorze jest jeszcze dokker.
Właśnie.
Ale to nie przekreśla/wyjaśnia wątpliwości dot. ceny regulacji zaworów PL.
Może Włosi nie przejmują się koniecznością regulacji zaworów i zwalają problem na klienta?
Może inna jest opłacalność LPG - więcej płacę za regulację zaworów ale ma mam zniżki w podatkach albo mogę wjechać gdzie ON ma zakaz?
Regulacja zaworów - 700 EUR przy zachodnich zarobkach znaczy co innego niż 3 000 zł przy zarobkach polskich.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-09-11, 11:44
Troszkę tematu ruszyłem i mój wybór to w Lodgy jak mi ją wyprodukują padł na instalację Stag. Do tego z paroma osobami mającymi olej w głowie i doświadczenie w montażu LPG do japońskich silników, a takim jest 1.6 H4M, doszedłem do wniosku, że wystarczy dotrysk paliwa benzynowego podczas pracy na LPG.
Znalazłem informację, iż jednak Politechnika Krakowska robiła jakieś badania z silnikami odnośnie tych smarowideł typu JLM, i ponoć to działa. Ale osobiście nie jestem do tego przekonany. Ewentualnie elektronicznie sterowane smarowidło z każdym cylindrem oddzielnie, to tak.
Koszt instalacji Stag Qbox Plus, wtryskiwacze W-03, reduktor AC R-02 plus zbiornik pod podłogę to okolice 2400 zł (Warszawa), 2800 zł (województwo łódzkie).
Najważniejsze pytania jakie zadaję to podejście do smarowidła oraz zdjęcie kolektora do wiercenia otworów. Warszawa mówiła, że smarowidło to kicz i dadzą dotrysk, natomiast kolektora nie zdejmują tylko robią nadciśnienie i niby nic nie wpadnie do środka. W pozostałych warsztatach w województwie łódzkim w większości mówili, że smarowidło dadzą i jeden zdejmie kolektor, inny że nie potrzeba, itd.
Osobiście mój typ to dotrysk i zdjęcie kolektora. Mam jeszcze troszkę czasu i poszukam.
Co do regulacji zaworów, to ktoś bardzo jest tym przerażony. Dzwoniłem do LPG Słupsk, powiedzieli że parę aut ma już ponad 60.000 km na ich instalacjach od nowości i żadnych problemów. A są ustawione z dotryskiem paliwa. Zresztą tutaj sami napisali to na górze strony. Najważniejsze to nie za uboga mieszanka, dobrze zestrojona instalacja i wtedy auto jeździ tak samo jak na Pb. Poza tym jeśli zawory mają lecieć, to najpierw będą uszkadzały się na samym paliwie benzynowym jeśli są wątpliwej, oszczędnościowej jakości.
Tutaj do pobrania instrukcje w wersji 2015, gdzie fabryczna instalacja LPG jest opisana (tak jak była w poprzednich). Ale doszło parę zmian typu przycisk do Start Stop, inny kluczyk i parę innych, niezauważalnych zmian.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-09-11, 11:57, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-09-11, 12:08
gfedorynski napisał/a:
To jak będziecie znów dzwonić, dopytajcie jeszcze o instalację dilerską. Chociaż poprzednio chyba były trochę później.
Na Otomoto jest paru dilerów oferujących montaż BRC do Lodgy SCe. Oczywiście smarowidło i cena 4500 zł z tego co pamiętam jak telefonowałem z pytaniami.
Do wypalanie zaworów większe znaczenie ma tutaj styl jazdy , przy dawaniu w palnik polecą dużo szybciej . Zwykle wypalenie zaworów w instalacjach lpg następuje przy uszkodzenia któregoś z podzespołów instancji lub sterowania mieszanki w samochodzie . Zwyczajnie sonda lambda lub czujnik temp może paść i zacznie lać zbyt ubogo wtedy wystarczy trochę aby nadpalić zawory lub co gorsze zbliżnie zaworową .
Może też wtryskiwacz się zanieczyścić i zacząć się lepić to wszystko są zwyczajne procesy które w silniku występują i żadne "smarowidła " na to nie pomogą .
Problemem nie jest samo paliwo ale jego dawkowanie które jest ustalane w przypadku instalacji lpg przez 2 sterowniki , najpierw dla benzyny a potem przez sterownik lpg takie połączenie przy jakiejkolwiek usterce daje dziwne wyniki . Tutaj jest największy plus instancji fabrycznych którą są na stałe spięte z sterownikiem benzynowym
Często sterownik lpg maskuje usterkę podam przekład :
padnięta sonda lambda dawała bardzo ubogą mieszankę którą sterownik w trybie awaryjnym przerabiał na bardzo bogatą mieszankę i jakoś ten silnik chodził tak przez rok bo nikt nie widział problemu , dopiero po sprawdzeniu czasów benzyny 4,2 ms i gazu 7,2 wiadomo było że coś jest nie tak .
Moje zdanie jest następujące , jeżeli ktoś planuje dużo ale krótko jeździć lpg jest opłacalne przy długotrwałej ekstrapolacji koszty ewentualnych napraw będę nie opłacalne .
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-09-11, 12:41
Karenzo napisał/a:
Tutaj jest największy plus instancji fabrycznych którą są na stałe spięte z sterownikiem benzynowym
To nie jest domena tylko instalacji fabrycznych. Miesiąc temu zainwestowałem w taką instalację, której sterownik współpracuje ze sterownikiem benzynowym. Gwarancja 5 lat/100 tys. km na całość + na głowicę (pod warunkiem regulacji zaworów co 40 kkm).
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-09-11, 13:59
Nigdy więcej instalacji fabrycznej w wydaniu Renault/Dacia. Posiadałem to w Loganie MCV. Przy zmianie Pb na LPG, zwłaszcza jak było zimno, to było szarpanie jak w FSO Polonez na gaźniku - przyczyna to czas przejścia ustawiony na 0 sekund zamiast na 2 lub 3. Brak możliwości przełączenia na LPG przy biegu jałowym silnika, a warunek 1200 obrotów i wtedy przełączenie. Blokada sterownika, że nikt nic nie wie ani się nie dostanie. Koszty filtrów w ASO (lotny 180 zł) i poza (100 zł plus wysyłka) to co najmniej chore kwoty.
Jedyne co mi się podobało to spięcie wszystkiego po fabrycznych wiązkach.
A co do głowic, to założę i zobaczę co będzie się działo. Ale w Nissanie te silniki z gazem jeżdżą od 6 czy 7 lat i bez problemu jak instalacja założona z głową. To samo powtarzają mi instalatorzy, którzy montują BRC czy inne instalacje w swoich zakładach.
dacialoganmcv, jeśli nie odstrasza odległość to polecam p. Adama Rogowskiego ze Snopkowa koło Lublina. On to robi tylko i wyłącznie na STAG-U. Robi to z pasją i wiele osób jest bardzo zadowolona z jego usługi. Wszystko powie i wytłumaczy nawet laikowi co warto a co nie warto.Jedna wada to cena i kolejka do usługi. Masz tu link: adamrogowski.net, możesz tam do niego zadzwonić i pogadać o instalacji LPG.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-09-11, 15:47
Karenzo napisał/a:
wystarczy poszukać ....
Jakiś mądry. Teraz to są, ale w 2013 i 2014 roku nie było. A na gwarancji nie założą nic innego niż oryginał do instalacji. Po gwarancji to możesz i bez filtrów jeździć...
A uwierz mi, że szukałem fazy ciekłej w samym Landi Renzo. To mieli tylko numer katalogowy, a towaru nie było. A jest nawet coś przez Filtrona robione, ale ... nie pasuje.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-09-11, 15:48, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum