Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2016-05-12, 21:17
Rawa Mazowiecka znajduje się 80km od Warszawy. Za 4 tygodnie otwieram przystań wodną. Weź rodzinę na rowerki wodne, auto do mechanika a po obiedzie pojedziesz z nowym rozrządem. Wymieniał mi 5 razy. Jest ok. Jak coś to info na priv. Pozdrawiam
baro, kolego moim zdaniem zaczynasz popadać w lekką paranoję. Byłeś w dobrym i niedrogim warsztacie, podano Ci też kilka namiarów na dobre warsztaty, więc zadzwoń i zapytaj o terminy i dostępność wstawienia auta.
Nie szukaj rozrządu na siłe, bo jak przyjedziesz ze swoimi częściami to:
primo: za robociznę zapłacisz drożej niż przy usłudze kompletnej (serwis musi zarobić więcej na samej robocie, bo nie zarobił na częściach), więc per saldo wyjdzie na to samo, albo drożej.
secundo: w razie draki po naprawie (np. zerwany pasek), będziesz się bujał z naprawą bo jeden będzie zwalał winę and drugiego ( sprzedający na mechanika i odwrotnie)
tercio: 300-350 pln to jest rozsądna i normalna cena za wymianę rozrządu w W-wie i okolicach. Umów się lepiej na termin bo zbliża się sezon urlopowy i później może być cięzko.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-18, 22:53
Rozrząd wymieniony u kolegi Piotruli z naszego forum. Robota zrobiona według mnie prawidłowo, szybko, bez zbędnych kombinacji. Piotr zamówił dla mnie zestaw rozrządu INA, pompę VALEO oraz pasek akcesoriów CONTINENTAL (?) Plus przy okazji wymiana oleju oraz filtra i obowiązkowa wymiana płynu chłodnicy. Wszystko w miłej atmosferze. Można nawet patrzeć na ręce Całość części rozrządu, olej, filtr, płyn wraz z robocizną wyszło mnie niecałe 800 zł.
Pojazd ma 65 000 km, 7 lat. Oba paski - rozrządu i akcesoriów wymagały wymiany. Były wyraźnie spękane, zmęczone. Rolka paska akcesoriów nie wykazywała objawów zużycia, więc została nie wymieniona.
Przy okazji - jakiś silnoręki kretyn tak zakręcił w ASO w Warszawie przy wymianie oleju filtr Motrio, że Piotrek musiał go spacyfikować by udało się odkręcić. Czas na odkręcenie prawie 1 roboczogodzina.
filtr_oleju.jpg
Plik ściągnięto 111 raz(y) 234,19 KB
rozrzad1.jpg
Plik ściągnięto 351 raz(y) 204,63 KB
rozrząd2.jpg
Plik ściągnięto 308 raz(y) 195,7 KB
rozrzad3.jpg
Plik ściągnięto 278 raz(y) 223,64 KB
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2016-05-23, 23:00, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-07-26, 06:55
Podpowie mi ktos, jakie blokady ida na wal korbowy do mojego auta, bo znalazlem dwie:
MOT 1489 czy MOT 1050?
Czy procedura ustawiania na blokady jest taka sama jak tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1727618.html ?
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-07-26, 07:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-08-04, 20:47
Mam pytanie odnośnie Dustera 2010 z silnikiem K4M - czy Dacia wstawiła tam jakiś specjalny pasek? W Lagunie przy identycznym silniku miałam wymianę co 5 lat lub 120 tyś, w innych modelach dacii podają 120tyś lub 6 lat a w Dusterze - 150 tyś lub 8 lat. Stosujecie się do tego czy wymieniacie wcześniej?
Mam pytanie odnośnie Dustera 2010 z silnikiem K4M - czy Dacia wstawiła tam jakiś specjalny pasek? W Lagunie przy identycznym silniku miałam wymianę co 5 lat lub 120 tyś, w innych modelach dacii podają 120tyś lub 6 lat a w Dusterze - 150 tyś lub 8 lat. Stosujecie się do tego czy wymieniacie wcześniej?
Nie specjalny pasek tylko inny silnik to nie są te same silniki tylko rodzina silnika jest ta sama. Porównaj chociaż moc, a potem wyróżnik serii. Inny silnik o innej mocy, inne skrzynie biegów, a to wpływa na dynamiczne obciążenie paska. A tym samym na trwałość.
Patrze na pasek rozrządu i powiem szczerze, że nie wygląda to dobrze. Jest troche pościerany.
Przebieg Dustera 81tyś km.
Mechanik mówi, że rolki i pompa wyglądają ok i żeby wymienić sam pasek. Komplet mam wymienić jak auto będzie miało ponad 100tyś km czyli w moim przypadku 18-24 miesiące jazdy.
Co radzicie. Wymiana samego paska będzie na pewno niższa ;)
Ostatnio zmieniony przez vampiria200 2016-08-29, 12:45, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-29, 16:37
auto ma 6 lat?
ja bym wymieniał - w Loganie robiłem przy podobnym przebiegu i wieku
na pewno nie czekałbym jeszcze 2 lata - to raz
no i wymieniłbym cały komplet - pasek, rolki, pompa wody - zapłacisz o ile więcej? 200zł? a unikniesz ewentualnej awarii
Albo 100 tys. km albo 5 lat, więc w Twoim przypadku zrobiłbym kompleksową wymianę rozrządu. Unikniesz przez to niespodziewaną awarią jak pasek zerwie.... Wtedy naprawa pójdzie w tysiące..
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Jak wyżej, rób całość. Oszczędność w stosunku do ewentualnych kosztów naprawy niewarta uwagi.
_________________ Tu - zęby mamy wilcze, a czapki na bakier,
tu u nas się nie płacze w powstańczej Warszawie:
tu się Prusakom siada na karkach okrakiem,
tu wrogów gołą garścią za gardło się dławi!...
Dzięki za odpowiedź. Za 280zł na Alledrogo znalazłem kompletny rozrząd Renault + pompa magneti marelli. Dobre połączenie?
Dziś jadę na konkretną diagnozę. Opisywałem na forum kilka moich bolączek dotyczących silnika i skrzyni. I w końcu znalazłem dobrego mechanika! 10 km od mojego domu. Zobaczymy co powie. Tani, solidny i uczciwy. Oczywiście z polecenia od dwóch osób które po kilkanaście lat u niego auta robią. No i 13 letni peugeot 206 mojego kolegi jest pod względem mechanicznym jak 3latek.
Ostatnio zmieniony przez vampiria200 2016-08-30, 07:58, w całości zmieniany 1 raz
UWAGA: Wszystko co robicie, robicie na wasza odpowiedzialnosc. Nie odpowiadam na ewentualne uszkodzenia pojazdu.
Momenty dokrecania srub:
Pompa wody 11Nm
Napinacze 27Nm
Trzy sruby na kole walka rozrzadu 14 Nm
Lapa silnika 65Nm
Centralna sruba kola pasowego walu korbowego M14 = 120 Nm + 95±15° - Zastosowac nowe sruby!
Na koncu w tutorial-u zapomnialem napisac, ze po wyciagnieciu dolnej blokady na korek nalezy nalozyc szczeliwo- ja wkrecilem na teflon
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-09-13, 11:07
Śrubokręt nie jest włożony w łożysko. Tam nad polosia jest szczelina, w której widać zęby koła zamachowego. W tą szczelinę wkładamy śrubokręt i to on idealnie blokuje koło zamachowe. W ten oto sposób odkrecasz koło pasowe wału. W starszych K9K np.clio2 szczelina jest na tyle szeroka,ze można wysunąć mała breszke. Koło pasowe w moim przypadku odkrecilem nasadka 18 sześciokąta kluczem o długości około 45 cm. Poszło rekami bez żadnych problemów. Przypuszczam że jeżeli śruby są przykręcone z odpowiednią siła tak jak w książce piszę to nie mamy żadnych problemów z ich odkręcenie. Problem pojawia się wtedy gdy ktoś przed nami skręcał to np.pneumatem lub dociagal kluczem z metrowa rura.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-09-13, 17:04
corrado napisał/a:
oo ciekawe, skad znasz ten patent ?:)
Ciekawe czy u mnie tez sie da tak zablokowac kolo zamachowe ?:)
aha i u mnie tez sruba kola pasowego walu k. jest tez 18mm
Pierwszy raz widzialem w Kangoo.
Z tego co wiem wszystkie K9K ( te co robilem) maja tam taki przesmyk miedzy skrzynia a silnikiem. Wielkosc tej szczeliny zalezy od skrzyni.
Wejdz pod auto i zobacz. Potem napisz jakie masz oznaczenie silnika, to znowu bedziemy madrzejsi.
W K9k wystepuja dwie sruby M14 taka jak my mamy i M12. W oryginalnym zestawie rozrzadu zawsze sa dwie na wymiane.
[/quote]
wat napisał/a:
ile czasu Ci zeszlo na calosc?
Zeszlo ze 4,5 - 5 h, ale na spokojnie kawka papierosek. Najdluzej mi zeszlo z wyciagnieciem lapy silnika i wyciagniecie tej wewnetrznej, plastikowej oslonyrozrzadu ,bo siedzi pod kolem pompy i nie chcialem jej polamac.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum