DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wizyta w salonie Dacii zakup Duster Prestige 1.2Tce 4x4
Autor Wiadomość
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 413
Skąd: Kęty
Wysłany: 2016-09-13, 11:26   Wizyta w salonie Dacii zakup Duster Prestige 1.2Tce 4x4

Drodzy forumowicze :) Nastał dzień, kiedy postanowiłem zabrać małżonkę i udać się do salonu Dacii w celu sprawdzenia oferty na wymarzonego Dustera 4x4.

Salony w mojej okolicy są dwa, pierwszy w Oświęcimiu i drugi w Bielsku-Białej. Oba należą do Renault Wektor. Miałem wybrać salon w Oświęcimiu, bo jednak droga łatwiejsza, ale kiedy zadzwoniłem zadać proste pytanie o Dustera, to Pani, która odebrała miała chyba zły dzień, bo bardzo zniechęcająco ze mną rozmawiała, tak jakbym robił łaskę, że dzwonię i zadaję pytanie. Zdziwiłem się, ale moja żona powiedziała, że kobiety często tak mają i jakbym trafił na inny dzień, to byłaby pewnie miła.

Postanowiłem zadzwonić do Bielska-Białej i zadałem to samo pytanie. Pan bardzo uprzejmy, wyjaśnił mi wszystko i dlatego tez autko kupię tam. Umówiłem się na sobotę, zabrałem żonę i dotarliśmy na miejsce.

Muszę uzupełnić mój opis w tym miejscu. Raz w życiu kupowałem nowe auto. Był to Ford Mondeo 2009 ST220 i wszystkie porównania mogę odnosić tylko do tego Forda. Zarówno samego samochodu jak i salonu. Kupowałem go jednak bez mojej ukochanej Ewuni, więc wyglądało to trochę inaczej.

Kiedy weszliśmy to salon wydał się bardzo pusty, skromny, wręcz ascetyczny w porównaniu do Forda. Miły Pan spytał czym jesteśmy zainteresowani. Siedział sam, a w Fordzie siedziałoby pewnie z 10 osób. Kiedy powiedzieliśmy, że interesuje nas Duster, to zaprosił nas do komputera i przy pomocy konfiguratora ustalaliśmy wersję i dodatki. W sumie w Dusterze nie ma wiele opcji, wszystko jest proste - wybieramy wersję, kolor, rodzaj tapicerki, ew. kilka dodatków, ale lista w porównaniu do Mondeo jest bardzo skromna. Na plus są ceny :)Do Forda dodatki były około 2x droższe.

Wydrukowaliśmy wersję - był to Prestige ze wszystkimi możliwymi dodatkami, ale bez koła zapasowego, tylko z naprawczym zestawem. O dziwo Pan nie zaproponował rabatu, a dołożył podłokietnik warty 400zł i gumowe wykładziny. W Fordzie z miejsca dostałem 10 tysięcy rabatu od ceny katalogowej - tutaj nic. No ale jak będę faktycznie kupował (bo to była tylko wizyta orientacyjna), to powalczę o jakiś rabat. Pan powiedział, że Prestige z full opcja Dustera i 1.2 Tce 4x4 sprzedaje się bardzo mało. Auto wyszło niecałe 80 tysięcy brutto, a zazwyczaj sprzedają się w okolicy 55 tysięcy (to jest przeciętna cena sprzedaży Dustera).

Wszystko miło i sympatycznie, choć miałem wrażenie, że Pan odrobinę gubi się, bo raz powiedział, że prześwit ma 21cm, potem 23cm, a na koniec 24cm :) No i chwalił bardzo, nie widział żadnych wad - określam to, typowy sprzedawca. Sprzedać i być miłym, a potem ... zobaczymy jak będzie potem :) Nie mogę nic powiedzieć, bo może się pozytywnie zaskoczę. W Fordzie było to super, że jak sprzedali mi auto to się interesowali i nie robili żadnych problemów jak np. po 50 tysiącach do wymiany miało iść całe zawieszenie, bo na oponach nisko profilowych i kołach 18-tkach wytłukło się w dwa lata. W Fordzie nawet cichym przyzwoleniem pozwolili mi zrobić w zewnętrznej firmie chip tunning, który podniósł moc o 20 koni i 40nm i nie robili problemu z gwarancja. Wiedzieli o chip tunningu, a i tak na gwarancji wymieniali rzeczy.

Kiedy w Dacii spytałem o to, czy mogę zrobić chip tunning, to powiedzieli od razu, że stracę gwarancję. Szkoda, bo bardzo chciałem podnieść moc o 20 koni :)

Potem pooglądaliśmy dwa Dustery stojące w salonie, oba były Prestige, ale żaden nie miał skórzanej tapicerki. Jeden był w formie VAN (można odliczać pełny vat). Po pierwsze mają duży prześwit. To jest to co mojej żonie się podoba - nie będzie dla tego auta zbyt wysokich krawężników. Po drugie auto ma całkiem sporo miejsca z tyłu no i ma klimatyzację, z czego moja małżonka jest zachwycona.

Moje spostrzeżenia są takie, że te plastiki w porównaniu do Mondeo są faktycznie gorsze, ale nie takie złe. Zapach niestety jest wyraźnie brzydszy niż w Fordzie. Mimo, że nowy, to tak nowością bardzo nie pachnie. to znaczy pachnie, ale nie tak ładnie.

Auto z zewnątrz wydaje się większe, ale jak się usiądzie do środka, to gdzieś te gabaryty się gubią i nie jest wcale tak dużo miejsca jak to może się wydawać z zewnątrz. Jest miejsca trochę więcej niż w mojej Ibizie, za to z tyłu jest znacznie więcej miejsca. Nie siedzi się tak wysoko jak myślałem, nie widać tak bardzo z góry, jak np. u mojego taty z Skodzie Yeti.

Bagażnik też nie jest tak duży jakby mógł się wydawać. Ogólnie liczyłem na więcej, ale i tak będę zadowolony, bo w porównaniu z Ibizą - spokojnie wsadzimy wózek, walizkę, torbę i można jechać na wakacje do Chorwacji (klimatyzacja)

Ostatnie spostrzeżenia przed jazdą testową:

- Mała paleta kolorów. W sumie najładniejszy wybrała Ewunia - Grafitowy. Brakuje nam ciemniejszego od srebrnego (szarego) a jaśniejszego od grafitowego.
- Bardzo ładne alufelgi. Myślałem, aby zmienić na coś innego, ale fabrycznie są super.
- Opony ma całosezonowe Continental. Teraz zastanawiam się czy kupić komplet letnich i zimowych, czy jeździć na tych w lecie i kupić tylko zimowe, czy może na tych cały sezon?
- Brak czujników parkowania przodem. Szkoda, bo nie widać dobrze maski.

Po jeździe testowej jest fajnie. Przede wszystkim auto jest bardzo ciche. Jechaliśmy wersją Prestige 4x4 1.5dCi 110 koni. Silnika praktycznie nie słychać (jest doskonale wytłumiony) i drgań auto nie przenosi wcale. W porównaniu do Skody Yeti i 2.0TDi VW, to silnik Renault jest o dwa poziomy cichszy i kulturalniejszy w pracy. Tata zapłacił za Skodę ponad 120 tysięcy.

Kierownica działa z dużym oporem, co bardzo mi się podoba.

Nie czuć dziur na drodze. Zawieszenie wybiera nierówności doskonale. Mam świadomość, że to zawieszenie zostanie wytłuczone po 3-4 latach, ale nowe jest świetne.

Wjechałem na polną drogę, gdzieś gdzie traktory jadą między polami. To autko jest stworzone do takich dróg. Moja żona się bała, Pan z tyłu miał minę nie tęgą (bał się chyba właścicieli pola), ale to autko nic sobie nie robiło.

Przyspieszenie bardzo słabe niestety, ale liczę, że silnik benzynowy będzie żwawszy :)

Autko wygodne, o wiele wygodniejsze od Skody Yeti w której plecy mnie bolały już po 30 minutach. W Skodzie siedziało się jak na krześle, tutaj fotele są dobrze wyprofilowane dla mnie.

No cóż. Autko bardzo się nam podoba. Kupimy je, ale dopiero za kilka miesięcy zamówimy (czeka się około 3 miesiące). Zaliczka tylko tysiąc złotych, sprawy leasingu i ubezpieczenia załatwi salon. Jednak będę szukał tańszego salonu, albo negocjował tutaj jakiś rabat.

Tutaj kolor grafitowy i moja żoneczka w środku się uśmiecha :) Podoba jej się.

_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
Ostatnio zmieniony przez Kacper_Potocki 2016-09-13, 13:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: S-E
Wysłany: 2016-09-13, 13:38   

Myślę że na rabat , zwłaszcza do Dustera masz małe szanse a u sprzedawcy w Oświęcimiu czy w Bielsku to wręcz zerowe. Według mnie jeżeli coś możesz wywalczyć to jedynie w dużym mieście gdzie jest jakaś konkurencja. Co do plastików małej palety kolorów i małego wyboru wyposażenia odpowiedzi udzieliłeś sobie w sam - Skoda 120 tys., Dacia 80 tys.
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 413
Skąd: Kęty
Wysłany: 2016-09-13, 13:51   

Jestem "najarany" na to autko, choć nie powinienem tego zdradzać, bo to nie wypada ;) Myślę jeszcze czy szukać leasingu i ubezpieczyciela osobnego, czy załatwić wszystko w salonie - co wyjdzie taniej?

Swoją drogą, to ktoś będzie miał po mnie fajną używkę. Maksymalne możliwe wyposażenie. Wszystko będzie serwisowane (przedłużona gwarancja do 5 lat), pierwszy właściciel (15 tysięcy rocznie), będę go sprzedawał po 4 latach (jeszcze na gwarancji). Wszystkie rzeczy (usterki) też będę notował w odpowiednim zeszycie i będę pisał datę, przebieg i wpinał każdą fakturę. Zakonserwuję go też od razu i zaleję Ceramizerem po dotarciu i wymianie oleju po 1000km ( o ile gwarancja na to pozwoli).

Zastanawiałem się i chciałbym kupować auto od kogoś, kto by tak o niego dbał i prowadził taki zeszyt, więc sam tak będę robił. Myślę, że ze znalezieniem kupca nie będzie wtedy problemu.

Wybaczcie, że reklamuję i zachwalam sam siebie, ale mam nadzieję, że ktoś z tego forum będzie zainteresowany za 4 lata modelem z 2017 roku i długo kupca nie będę musiał szukać. Oczywiście o ile nie będę miał dzwona jakiegoś ;)
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
Ostatnio zmieniony przez Kacper_Potocki 2016-09-13, 15:47, w całości zmieniany 5 razy  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-13, 13:57   Re: Wizyta w salonie Dacii zakup Duster Prestige 1.2Tce 4x4

Kacper_Potocki napisał/a:


Wydrukowaliśmy wersję - był to Prestige ze wszystkimi możliwymi dodatkami, ale bez koła zapasowego, tylko z naprawczym zestawem. O dziwo Pan nie zaproponował rabatu, a dołożył podłokietnik warty 400zł i gumowe wykładziny.

Przemyśl niektóre dodatki typu czujniki parkowania - w niezależnym warsztacie za komplet na przód i tyl zapłacisz mniej niż jako dodatek w ASO

Kacper_Potocki napisał/a:

W Fordzie z miejsca dostałem 10 tysięcy rabatu od ceny katalogowej - tutaj nic. No ale jak będę faktycznie kupował (bo to była tylko wizyta orientacyjna), to powalczę o jakiś rabat. Pan powiedział, że Prestige z full opcja Dustera i 1.2 Tce 4x4 sprzedaje się bardzo mało. Auto wyszło niecałe 80 tysięcy brutto, a zazwyczaj sprzedają się w okolicy 55 tysięcy (to jest przeciętna cena sprzedaży Dustera).

Jest kilka salonów w których po wejściu dostajesz nawet większy rabat ale i tak te samochody są droższe mimo takich rabatów. Moższesz osiągnąć jakiś rabat ale muszisz aktywnie zadziałać - wysłać zapytania swojej konfiguracji do kilku salonów - nawet takich odległych i po otrzymaniu od nich wycen iść i negocjować w innym pokazująć jaką ofertę masz od konkurencji

Kacper_Potocki napisał/a:

Kiedy w Dacii spytałem o to, czy mogę zrobić chip tunning, to powiedzieli od razu, że stracę gwarancję. Szkoda, bo bardzo chciałem podnieść moc o 20 koni :)

Dziwne że Ford na to pozwolił , ale każda firma tuningowa ma możliwość instalacji chipa odpinanego - na czas wizyt gwarancyjnych w ASO

Kacper_Potocki napisał/a:

Nie siedzi się tak wysoko jak myślałem, nie widać tak bardzo z góry, jak np. u mojego taty z Skodzie Yeti.

Widocznie nie podniosłeś siedzenia wysoko :-D
Kacper_Potocki napisał/a:

Bagażnik też nie jest tak duży jakby mógł się wydawać. Ogólnie liczyłem na więcej, ale i tak będę zadowolony, bo w porównaniu z Ibizą - spokojnie wsadzimy wózek, walizkę, torbę i można jechać na wakacje do Chorwacji (klimatyzacja)
Jesli nie jest Ci potrzebna wersja 4x4 to będziesz miał głębszy bagażnik

Kacper_Potocki napisał/a:

Opony ma całosezonowe Continental. Teraz zastanawiam się czy kupić komplet letnich i zimowych, czy jeździć na tych w lecie i kupić tylko zimowe, czy może na tych cały sezon?
Te Conti dobrze działają w zimie w lecie są trochę gorsze, sam zamierzam dokupić niedługo letnie.

Kacper_Potocki napisał/a:

Brak czujników parkowania przodem. Szkoda, bo nie widać dobrze maski.
jw

Kacper_Potocki napisał/a:

Po jeździe testowej jest fajnie. Przede wszystkim auto jest bardzo ciche. Jechaliśmy wersją Prestige 4x4 1.5dCi 110 koni. Silnika praktycznie nie słychać (jest doskonale wytłumiony) i drgań auto nie przenosi wcale. W porównaniu do Skody Yeti i 2.0TDi VW, to silnik Renault jest o dwa poziomy cichszy i kulturalniejszy w pracy. Tata zapłacił za Skodę ponad 120 tysięcy.

1,2 TCe będzie cichszy ale czy zrywniejszy ???
Kacper_Potocki napisał/a:

Mam świadomość, że to zawieszenie zostanie wytłuczone po 3-4 latach, ale nowe jest świetne.

Nie wiem ile jeździsz ale u mnie po 57 kkm nie ma żadnych problemów z wytłuczeniem


Kacper_Potocki napisał/a:

Przyspieszenie bardzo słabe niestety, ale liczę, że silnik benzynowy będzie żwawszy :)
jw


Kacper_Potocki napisał/a:

Jednak będę szukał tańszego salonu, albo negocjował tutaj jakiś rabat.
jw
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 413
Skąd: Kęty
Wysłany: 2016-09-13, 13:59   

Robię 12 tysięcy, zakładam, że będę robił 15 - cieszyć się wymarzonym autem będę :)
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
Ostatnio zmieniony przez Kacper_Potocki 2016-09-13, 14:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-09-13, 15:36   

Przeczytaj za wczas warunki gwarancji, Renault zastrzega żeby nie stosować dodatków tak jak np. twój Ceramizer. To jest dobre do mojej Pandy 160 tys. km przebiegu.
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 413
Skąd: Kęty
Wysłany: 2016-09-13, 15:45   

W takim razie tego nie wleję. Warunki gwarancji przeczytam chętnie.
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-13, 17:19   Re: Wizyta w salonie Dacii zakup Duster Prestige 1.2Tce 4x4

jas_pik napisał/a:
Kacper_Potocki napisał/a:


Wydrukowaliśmy wersję - był to Prestige ze wszystkimi możliwymi dodatkami, ale bez koła zapasowego, tylko z naprawczym zestawem. O dziwo Pan nie zaproponował rabatu, a dołożył podłokietnik warty 400zł i gumowe wykładziny.

Przemyśl niektóre dodatki typu czujniki parkowania - w niezależnym warsztacie za komplet na przód i tyl zapłacisz mniej niż jako dodatek w ASO


W Prestige przecież są w cenie.

jas_pik napisał/a:

Jesli nie jest Ci potrzebna wersja 4x4 to będziesz miał głębszy bagażnik


No nie wiem - bez koła są całkiem podobne, a rezygnacja z koła w 2WD nic nie zmienia, bo podłoga jest wyżej.


jas_pik napisał/a:

1,2 TCe będzie cichszy ale czy zrywniejszy ???


Przy niskich prędkościach na pewno i to znacznie.
Gorzej z trasą - bo tam mu brakuje mocy
Przynajmniej tak było w 2WD, w 4WD pewnie będzie lepiej, bo skrzynia krótsza.
Ale znowu gorzej w mieście - coś za coś.

jas_pik napisał/a:

Nie wiem ile jeździsz ale u mnie po 57 kkm nie ma żadnych problemów z wytłuczeniem


U mnie tez - głównie dlatego, że już połowę przodu wymienili na gwarancji. ;-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-13, 17:28   

Za 80 tyś można poszukać aut już z innych marek , zresztą nie opłaca się tyle płacić za dacie bo nie jest tego warta .

Ja bym czekał do dustera II wszyscy ćwierkają że to już w 2017 roku
wtedy będę dobre rabaty na dustery I albo fajne opcje w II
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-09-13, 17:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-13, 18:03   

Karenzo napisał/a:
Za 80 tyś można poszukać aut już z innych marek , zresztą nie opłaca się tyle płacić za dacie bo nie jest tego warta .


Jeśli chcesz suv-a 4x4 i nie chcesz badziewia z wolnossącym silnikiem, to wybór masz żaden w tej cenie.
Musisz dołożyć minimum kilkanaście tys, a lepiej ponad 20.

Ale to, że Duster za 80 tys powinien być DUŻO lepiej wykonany, to oczywiście prawda - a jego jakość jest na poziomie modelu za połowę tej ceny niestety.
Dodatki nie uzasadniają takiej różnicy w cenie - chciałoby się po prostu lepszych podzespołów.
Chociaż akurat w tce fajny, nowoczesny silnik trochę poprawia sytuację.
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 413
Skąd: Kęty
Wysłany: 2016-09-13, 21:21   

Nie bardzo jest co kupić - lekkiego, ze stałym napędem na dwie osie, nie dizla, z dużym prześwitem do 80 tysięcy.
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-09-13, 22:15   

Kacper_Potocki napisał/a:
Nie bardzo jest co kupić - lekkiego, ze stałym napędem na dwie osie .

W Dusterze nie ma stałego napędu na dwie osie, a po włączeniu 4x4 działa tylko do określonej prędkości samochodu.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-13, 22:30   

Na sąsiednim wątku już Ci odpisano
keikan napisał/a:
Piitubski napisał/a:
Polityka dziwna, czy nie, ale nie ma tańszego suva 4x4 od Dustera..

Łada Niva?
UAZ Hunter?
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-13, 22:46   

Kacper_Potocki napisał/a:
lekkiego, ze stałym napędem na dwie osie, nie dizla, z dużym prześwitem do 80 tysięcy.

Suzuki jimny FTW!

Przypomniałem go sobie niedawno na żywo, chcąc obejrzeć vitarę, którą niektórzy tak się zachwycali (poprawna, niczego nie urywa, niewiele lepsza od dustera), i stara miłość odżyła (:

Prawda, że jimny jest zupełnie całkiem absolutnie nieautostradowy i malutki (chociaż 4 dorosłe osoby się mieszczą i te z tyłu mają nad głową chyba więcej miejsca niż w wielu większych wozach), a wykończenie jest... eee... ...ascetyczne, ale - ale! - jaki on jest cudownie prosty, ergonomiczny i bezpretensjonalny!
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-13, 22:48   

BogdanK napisał/a:
po włączeniu 4x4 działa tylko do określonej prędkości samochodu

I gdzie niby można by ewentualnie tego typu samochodem jeździć z większą prędkością, żeby to przeszkadzało czy w ogóle miało znaczenie?
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-13, 23:03   

Ale z lakierem metalik trafiamy na DD w skórze bo:
Cytat:
1.3 A/T Elegance 70 900 Ceny dotyczą wersji z lakierem zwykłym (dopłata do lakieru metalicznego 2 090 PLN).
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 413
Skąd: Kęty
Wysłany: 2016-09-14, 07:47   

No nie ma nic innego. Jimmy jest za mały, a jak moja żona go zobaczyła to powiedziała - "oooo, nie" :) Kolejny fajny to Outlander, ale tam ceny zaczynają się od 100.000 zł i spokojnie można zrobić 120.000 jak się zacznie dobierać.

Jest Suzuki Vitara, ale tam chyba nie można sobie włączyć stałego 4x4, tylko jest tryb "Auto".

Teraz kolejne pytanie. 4x4 ma mieć znaczenie też w zimie, jak będzie sporo śniegu czy błota pośniegowego - na krętych, wiejskich drogach. Jeśli on wyłącza się przy większych prędkościach, to pytanie przy jakich?
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2016-09-14, 08:08   

Kacper_Potocki napisał/a:


Teraz kolejne pytanie. 4x4 ma mieć znaczenie też w zimie, jak będzie sporo śniegu czy błota pośniegowego - na krętych, wiejskich drogach. Jeśli on wyłącza się przy większych prędkościach, to pytanie przy jakich?

ma i to duże... chcesz 100 na drodze publicznej po śniegu ganiać? :->
masz:
2WD bez ograniczeń prędkości
4WD AUTO bez ograniczeń prędkości
4WD LOCK (terenowy) do 60 km/h

cyt. instrukcje strona 2.24:
"jeżeli pojazd przekroczy prędkość około 60 km/h, w trybie 4WD Lock" system zostanie automatycznie przełączny na tryb "AUTO"
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-14, 08:49   

Cytat:
na krętych, wiejskich drogach.

tylko stały napęd , niestety zanim ten dołączany się włączy będziesz o wiele za późno
_________________
Moje auto
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2016-09-14, 08:54   

Karenzo napisał/a:
Cytat:
na krętych, wiejskich drogach.

tylko stały napęd , niestety zanim ten dołączany się włączy będziesz o wiele za późno


a co w DD się dołącza? w 4x4 tryby włączać można tylko ręcznie, 4WD Lock wyłącza się w automacie... ale ponownie włączyć go możesz tylko ręcznie (kiedyś to sprawdzę) ;)
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2016-09-14, 09:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-14, 09:16   

mowa o trybie normalnej jazdy czyli tryb auto
przecież nikt po asfaltowej drodze nawet ośnieżonej nie będziesz jechał z 4x4 lock bo jedzie się minimum 50-60 km/h
mówię o wiejskich drogach czytaj płaskich
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-09-14, 09:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-14, 09:28   

Ja tylko podrzynam swoją opinie że na dacie nie warto wydawać tyle pieniędzy , Piszę to po 4 latach jazdy gdzie moje auto kosztowało 60 tyś
Zresztą moja opinia ma konsekwencje w moim postępowaniu , chcąc kupić auto z benzyną atmosferyczną z manualem i 4x4 do 80-100 tyś wolałem dołożyć do czegoś lepszego bo różnica robi się za mała .

Jak dla mnie ta granica opłacalności dustera to 70 tyś zł . potem lepiej dołożyć do czegoś innego
_________________
Moje auto
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 413
Skąd: Kęty
Wysłany: 2016-09-14, 09:58   

Pytanie - do czego dołożyć? Co ma "Lock 4x4" obecnie oprócz Jimmy i Nivy i Dustera?
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-14, 10:08   

wszystkie subaru mają stały napęd niezależnie od prędkości
wyposażony XV na aktualny kurs to ok 100 tyś zł
z tym że jest to cenna końcowa w subaru nie ma żadnych akcesoriów

Ja sobie robiłem takie tabelki w exelu
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-09-14, 10:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 413
Skąd: Kęty
Wysłany: 2016-09-14, 10:14   

Nie jestem w stanie dać więcej niż 85 tysięcy, a i tutaj będę chciał wynegocjować rabat, choćbym miał kupić w Gdańsku.

W dodatku boję się, że serwisowanie Subaru jest o wiele droższe. Dacia to 400zł raz na rok + po 3 latach dojdą klocki. Nie zakłądam, że w ciagu 4 lat coś złego się stanie z nowym autem.

Założenie było takie, że kupujemy auto do 75 tysięcy. Limit wprawdzie został przekroczony, ale ponieważ jestem "vatowcem", to odliczę sobie 11,5% vatu od samochodu, paliwa, ubezpieczenia i wszystkich rzeczy związanych z samochodem. Więc wyjdzie dokładnie 75 tysięcy.

Chętnie kupię coś lepiej wyposażonego, z lepszymi materiałami, tylko co? Auto ma mi dawać frajdę - chcę w wolnej chwili jechać gdzieś w teren i móc jechać z żoną na wakacje. Różne opcje brałem pod uwagę, ale Duster ma w sobie to "coś" :) Nie wiem co to jest, ale podoba mi się to auteczko.
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
Ostatnio zmieniony przez Kacper_Potocki 2016-09-14, 10:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne