DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
System Start&Stop w nowych Daciach (od EURO 6)
Autor Wiadomość
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2016-09-19, 21:17   

nasir napisał/a:
Jednakże ja chyba podziękuję i wyrobię u siebie jeszcze jeden małpi odruch sięgania ręką pod dźwignię hamulca ręcznego.

Ja sobie taki juz wyrobilem... zanim sie swiece rozgrzeja to u mnie juz lampka swieci na dole... czesto stoje w korkach na autostradzie i zwariowalbym gdyby mi sie silnik co chwile wylaczal... a on sie potrafi z tym systemem wylaczac akurat wtedy gdy powinien akurat chodzic bez przerwy...
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-09-20, 12:37   

Wczoraj rozmawiałem z kolegą o importowanych maszynach - np. amerykański traktor-kosiarka przekracza normy hałasu EU. Co robią Jankesi - wkręcają śrubkę ograniczającą obroty. Normy są spełnione. Co robi Polak? Wykręca śrubkę, bo z nią kosić się nie da.
To samo z prędkością max. quadów i skuterów.
hahahaha
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
nasir 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCE
Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 18
Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-09-22, 14:38   

Zależy jacy Jankesi. Na pewno nie redneki.
 
Limonit 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 H4M
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 26 Mar 2016
Posty: 6
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2016-09-23, 21:37   

Lza napisał/a:

Na akumulator jest gwarancja 5 lat? Bo to on najprawdopodobniej odpadnie pierwszy. Podobno są ulepszone, ale czy to ulepszenie polega tylko na zwiększeniu pojemności, czy rzeczywiście na zwiększeniu cykli rozładowania/ładowania - nie wiem.


U mnie fabrycznie Varta EFB 60Ah. Niby ulepszony, bo te bez dopiska EFB są z 2x tańsze (taka sama pojemność)...
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 450
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-10-28, 20:32   

Dzisiaj odebrałem swoją Lodgy. System Start Stop wyłączony po pierwszym wku.... na skrzyżowaniu. Rozłączona wtyczka znajdująca się nad chłodnicą, dostęp od strony silnika (który to pisał, że schowane tak głęboko, że aż nie da się znaleźć???). Pokrywa podniesiona, stycznik na zamku zamyka obwód. Wystarczy dopasować dwa małe piny z innych wtyczek i zrobić zwarcie, wtedy system jest cały czas wyłączony.

Dokonałem małej poprawki. Odsunąłem elastyczną osłonę przewodów od zamka pokrywy do gniazda na pasie przednim. Odizolowałem oba przewody na długości ok. 3 mm, skręciłem je i są cały czas zwarte. W momencie gdy system ma się aktywować, na desce rozdzielczej pojawia się tylko piękna ikonka
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-10-28, 21:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-10-28, 21:29   

Grzebałeś pod maską na skrzyżowaniu, a pospólstwo miało uciechę, że nowa Dacia i oczywiście już się zepsuła :!: :idea: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 450
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-10-28, 21:31   

eplus napisał/a:
Grzebałeś pod maską na skrzyżowaniu, a pospólstwo miało uciechę, że nowa Dacia i oczywiście już się zepsuła :!: :idea: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Nie, na parkingu :). A teraz w garażu. Jedynie testy drogowe ... na drodze.

Jutro podłubię przy pasach bezpieczeństwa. Prawy fotel ma wtyczkę do gniazda pasa. Pod fotelem kierowcy utrudnili nieco zadanie, bo wszystko spina się w jednej wtyczce razem z poduszką powietrzną. Ale to trzeba rozpiąć wtyczkę i wypiąć jeden pin z niej. I brzęczyk pasów odejdzie w niepamięć.

Na niedzielę zostawiam dorobienie podświetlenia w przyciskach szyb z tyłu i z przodu. Genialne auto :).
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-10-28, 21:43   

To nie lepiej zapiać pasy? Twoje pomysły i rozwiązania wydumanych problemów są co najmniej nietrafione. Nie wiem po co kupować nowe auto żeby od razu drutować w instalacji.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3718
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-28, 21:50   

Właśnie.....
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 450
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-10-28, 21:59   

Pasy zapinam zawsze. Tylko czasami przejeżdżam kilkanaście metrów, a te dzwonki już dają po uszach. W Loganie też rozpiąłem wtyczki i nic nie dzwoniło.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-10-29, 05:31   

Zebyś się nie zdziwił, jak Ci poduszka nie odpali w razie co.
_________________
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-10-29, 06:20   

Poduszka jest testowana i ma kontrolkę.
Nie pracuj w niedzielę, lepiej idź do kościoła, a wieczorem opij nowy nabytek.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 450
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-10-29, 09:29   

mbar napisał/a:
Zebyś się nie zdziwił, jak Ci poduszka nie odpali w razie co.


Eh, czytam tu serwisowe bajki i opowiadania. Zapiecie pasow gasi kontrolke, informuje centralke o tym i wtedy poduszki zadzialaja. Jedyny problem to jak ktos pasow na takim fotelu nie zapnie, bo wtedy poduszka wystrzeli jak bedzie lecial w jej kierunku.

Ale napisalem, ze pasy mam zawsze zapiete, pasazerowie takze. Wiec ten problem mnie nie dotyczy.

A patrzac po innych autach i przepinaniu prawego pasa za fotelem do lewego uchwytu, moj sposob na wylaczenie dzwonkow jest wrecz genialny w prostocie.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-10-29, 09:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 250
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-30, 11:29   

dacialoganmcv napisał/a:
Dzisiaj odebrałem swoją Lodgy. System Start Stop wyłączony po pierwszym wku.... na skrzyżowaniu. Rozłączona wtyczka znajdująca się nad chłodnicą, dostęp od strony silnika (który to pisał, że schowane tak głęboko, że aż nie da się znaleźć???). Pokrywa podniesiona, stycznik na zamku zamyka obwód. Wystarczy dopasować dwa małe piny z innych wtyczek i zrobić zwarcie, wtedy system jest cały czas wyłączony.

Dokonałem małej poprawki. Odsunąłem elastyczną osłonę przewodów od zamka pokrywy do gniazda na pasie przednim. Odizolowałem oba przewody na długości ok. 3 mm, skręciłem je i są cały czas zwarte. W momencie gdy system ma się aktywować, na desce rozdzielczej pojawia się tylko piękna ikonka
Obrazek


Normalnie wetknąłeś drucik (zworkę) do tej wtyczki ? Dało by radę pokazać to na fotce ? Ja tego nie zrobiłem ostatecznie bo mnie tutejsi forumowicze nastraszyli, że lepiej nie. Niby odruch wyłanczania tego smiesznego systemu juz mam ale z drugije strony po co to robić:)
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 450
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-10-30, 14:03   

Nic nie wtykałem jak na początku zresztą chciałem zrobić. Nie mogłem dopasować konektorów, niestety nic z Fiata nie pasuje :) Na poniższych zdjęciach widać lokalizację przewodów i wtyczki do zamka pokrywy silnika. Odsunąłem elastyczną osłonę, odizolowałem ok. 3 mm przewodów na jednej wysokości, skręciłem je i zasunąłem osłonkę. Wtyczka wpięta jak była, przyczepiona do karoserii. Zwarcie przewodów symuluje otwartą pokrywę silnika, gdyż jej zamknięcie otwierało obwód. W Dacii to zadziałało, ale wczoraj zrobiliśmy to u kolegi w Skodzie Yeti z 2016 roku, to okazuje się, że tam poszli o krok dalej w utrudnianiu, bowiem na postoju symulacja otwartej pokrywy blokuje pracę wycieraczek szyby. Podczas jazdy działają normalnie. Ale w grupie VW można dokonać paru zmian w ustawieniach i fizycznie przestawić SS, np. temperaturą minimalną na -50 i maksymalną +40, a w tym zakresie system nie będzie działał. Tu pewnie jest podobnie, bo poniżej 0 SS nie powinien działać. Ale niestety nie mam aż takiej wiedzy o francuskich sterownikach, aby cokolwiek w nich grzebać.



_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 450
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-10-30, 23:19   

Właśnie przetestowałem kolejną możliwość w Yeti, o której pisałem na samym początku, gdy włączyłem się w wątek. W Dacii też przetestowałem i Stop Start jest wyłączony bez żadnego zwierania przewodów. Wystarczy odpiąć wtyczkę z dwoma przewodami znajdującą się na klemie minusowej akumulatora. To mierzy napięcie na akumulatorze dla tego systemu. Nie powoduje wyświetlania błędów ani innych problemów.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-10-30, 23:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-15, 09:31   

Start&stop ma sens (ekonomiczny/ekologiczny, whatever) od jakiegoś czasu wyłączenia silnika. W ogólności chodzi oczywiście o czas średni i wyłączenie na pół sekundy jest po prostu nieuniknioną konsekwencją istnienia systemu. Niemniej ten czas musi być jakoś oszacowany. Dacia nie chwali się tym oczywiście w dokumentacji samochodu, ale muszą być przecież jakieś badania i może nawet gdzieś publikowane. Czy ktoś z Was widział takie liczby? Pytam, bo czasem przecież widać, że postoimy góra trzy sekuny i wtedy nie warto puszczać sprzęgła. A jeśli będzie to 5 sekund? Albo osiem?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3718
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-15, 09:38   

Trzymanie sprzęgła na dłużej to jest też zabójcze dla sprzęgła, prędzej wymienisz sprzęgło niż codzienne wyłączanie S&S. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-15, 09:55   

Trzy sekundy (pięć...) to nie jest na dłużej. Oraz najbardziej zabójcze jest półsprzęgło, a nie pedał całkiem w podłodze. Nie zamierzam wyłączać S&S, lubię S&S, chcę tylko wiedzieć o nim więcej.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-11-15, 10:12   

A działa wam SS w ujemnych temperaturach? Dziś rano miałem -7 i silnik ani razu się nie wyłączył. (na dystansie 37km, więc raczej na pewno się rozgrzał)
_________________
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-11-15, 10:23   

Jak masz w fordzie PTC i/lub nagrzewnicę elektryczną dodatkowo np. grzaną szybę i jej używałeś to pewnie ECU policzyło sobie bilans energetyczny i "stwierdziło" że nie warto wyłączać silnika.

Obstawiam że PTC działało przez całą drogę, a zwłaszcza na wolnych obrotach jak stałeś. Diesel przy włączonym ogrzewaniu przy tej temp. nie utrzymuje temp. roboczej (na wolnych obrotach) i pomaga sobie PTC (jak masz), a to wyklucza S&S.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-11-15, 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-15, 10:28   

Cytat:
A działa wam SS w ujemnych temperaturach?


W Warszawie jeszcze nie jest tak zimno, ale faktycznie w ostatnich dniach zaczyna dużo później. Ale zaczyna. No i pewnie faktycznie przy silniku benzynowym jest trochę inaczej.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 450
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-11-15, 12:37   

damiaszek napisał/a:
Jak masz w fordzie PTC i/lub nagrzewnicę elektryczną dodatkowo np. grzaną szybę i jej używałeś to pewnie ECU policzyło sobie bilans energetyczny i "stwierdziło" że nie warto wyłączać silnika.

Obstawiam że PTC działało przez całą drogę, a zwłaszcza na wolnych obrotach jak stałeś. Diesel przy włączonym ogrzewaniu przy tej temp. nie utrzymuje temp. roboczej (na wolnych obrotach) i pomaga sobie PTC (jak masz), a to wyklucza S&S.


PTC działa do danej temperatury płynu chłodniczego. We Fiatach jest to ok. 70 stopni dla "dużej" grzałki, 75 stopni dla małej. PTC nigdy nie działa cały czas. Warunkiem są temperatura zewnętrzna, napięcie w instalacji, temperatura silnika i tzw. żądanie komfortu.

S&S nie wyłączy silnika w temperaturach ujemnych. W ten sposób przeprogramowywali sterowniki, aby przestawić zakres włączania systemu. Teoretycznie działa od 0 stopni do 50. Przestawiali, aby zakres "nie działania" był od -50 do 50. I system z głowy.

Ogólnie ekologia powiadacie. Jaka ekologia?. Przy rozruchu silnik zużywa więcej paliwa - wyższe obroty na starcie. Więc wyłączenie silnika na kilka sekund nie ma sensu. Ostatnio jadąc autostradą 120 km przy stałej prędkości 110 km/h, dojechałem do bramek aby zapłacić za przejazd. Kontrolka od SS od razu się zapaliła, że nie może wyłączyć silnika. Po 10 sekundach odjechałem. W przypadku kolegi samochodu z turbiną, w ten sposób wykończył turbinę, bo ten system nie patrzy na turbiny, itd. On ma wyłączyć silnik.

System ten jest dobry dla:
producentów podzespołów
producenta i serwisanta auta, bo więcej rzeczy może się popsuć i popsują się szybciej

Oszczędności z niego są zerowe. Może w testach wychodzi litr paliwa na 100 km... Śmiech na sali. W Euro 7 będzie pewnie wyłączanie silnika jak będziesz jechał z górki, a w Euro 8 silnik będzie uruchamiany z popychu, aby nie zużywać prądu do rozruchu.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-11-15, 13:23   

dacialoganmcv napisał/a:
PTC działa do danej temperatury płynu chłodniczego. We Fiatach jest to ok. 70 stopni dla "dużej" grzałki, 75 stopni dla małej. PTC nigdy nie działa cały czas.


Wszystko się zgadza, tylko włączajac "ciepły" nadmuch na mrozie w fordzie miałem problem z zagrzaniem w mieście (15 km dojazdu z dwoma postojami) do tych 75 C. Termostat sprawny. Tak samo będzie powyżej 0 jak ustawisz temperaturę na 20C to S&S też ograniczy swoje działanie, analogicznie jak w lecie włączenie kilmy.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-15, 13:35   

Ok, wiemy już kto na forum nie lubi S&S, powyłączał go sobie na stałe, a teraz dajcie nam rozmawiać o nim w spokoju.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne