Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2016-09-19, 21:17
nasir napisał/a:
Jednakże ja chyba podziękuję i wyrobię u siebie jeszcze jeden małpi odruch sięgania ręką pod dźwignię hamulca ręcznego.
Ja sobie taki juz wyrobilem... zanim sie swiece rozgrzeja to u mnie juz lampka swieci na dole... czesto stoje w korkach na autostradzie i zwariowalbym gdyby mi sie silnik co chwile wylaczal... a on sie potrafi z tym systemem wylaczac akurat wtedy gdy powinien akurat chodzic bez przerwy...
Wczoraj rozmawiałem z kolegą o importowanych maszynach - np. amerykański traktor-kosiarka przekracza normy hałasu EU. Co robią Jankesi - wkręcają śrubkę ograniczającą obroty. Normy są spełnione. Co robi Polak? Wykręca śrubkę, bo z nią kosić się nie da.
To samo z prędkością max. quadów i skuterów.
hahahaha
Na akumulator jest gwarancja 5 lat? Bo to on najprawdopodobniej odpadnie pierwszy. Podobno są ulepszone, ale czy to ulepszenie polega tylko na zwiększeniu pojemności, czy rzeczywiście na zwiększeniu cykli rozładowania/ładowania - nie wiem.
U mnie fabrycznie Varta EFB 60Ah. Niby ulepszony, bo te bez dopiska EFB są z 2x tańsze (taka sama pojemność)...
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 450 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-10-28, 20:32
Dzisiaj odebrałem swoją Lodgy. System Start Stop wyłączony po pierwszym wku.... na skrzyżowaniu. Rozłączona wtyczka znajdująca się nad chłodnicą, dostęp od strony silnika (który to pisał, że schowane tak głęboko, że aż nie da się znaleźć???). Pokrywa podniesiona, stycznik na zamku zamyka obwód. Wystarczy dopasować dwa małe piny z innych wtyczek i zrobić zwarcie, wtedy system jest cały czas wyłączony.
Dokonałem małej poprawki. Odsunąłem elastyczną osłonę przewodów od zamka pokrywy do gniazda na pasie przednim. Odizolowałem oba przewody na długości ok. 3 mm, skręciłem je i są cały czas zwarte. W momencie gdy system ma się aktywować, na desce rozdzielczej pojawia się tylko piękna ikonka
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-10-28, 21:27, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 450 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-10-28, 21:31
eplus napisał/a:
Grzebałeś pod maską na skrzyżowaniu, a pospólstwo miało uciechę, że nowa Dacia i oczywiście już się zepsuła
Nie, na parkingu :). A teraz w garażu. Jedynie testy drogowe ... na drodze.
Jutro podłubię przy pasach bezpieczeństwa. Prawy fotel ma wtyczkę do gniazda pasa. Pod fotelem kierowcy utrudnili nieco zadanie, bo wszystko spina się w jednej wtyczce razem z poduszką powietrzną. Ale to trzeba rozpiąć wtyczkę i wypiąć jeden pin z niej. I brzęczyk pasów odejdzie w niepamięć.
Na niedzielę zostawiam dorobienie podświetlenia w przyciskach szyb z tyłu i z przodu. Genialne auto :).
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
To nie lepiej zapiać pasy? Twoje pomysły i rozwiązania wydumanych problemów są co najmniej nietrafione. Nie wiem po co kupować nowe auto żeby od razu drutować w instalacji.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 450 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-10-28, 21:59
Pasy zapinam zawsze. Tylko czasami przejeżdżam kilkanaście metrów, a te dzwonki już dają po uszach. W Loganie też rozpiąłem wtyczki i nic nie dzwoniło.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 450 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-10-29, 09:29
mbar napisał/a:
Zebyś się nie zdziwił, jak Ci poduszka nie odpali w razie co.
Eh, czytam tu serwisowe bajki i opowiadania. Zapiecie pasow gasi kontrolke, informuje centralke o tym i wtedy poduszki zadzialaja. Jedyny problem to jak ktos pasow na takim fotelu nie zapnie, bo wtedy poduszka wystrzeli jak bedzie lecial w jej kierunku.
Ale napisalem, ze pasy mam zawsze zapiete, pasazerowie takze. Wiec ten problem mnie nie dotyczy.
A patrzac po innych autach i przepinaniu prawego pasa za fotelem do lewego uchwytu, moj sposob na wylaczenie dzwonkow jest wrecz genialny w prostocie.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-10-29, 09:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 250 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-30, 11:29
dacialoganmcv napisał/a:
Dzisiaj odebrałem swoją Lodgy. System Start Stop wyłączony po pierwszym wku.... na skrzyżowaniu. Rozłączona wtyczka znajdująca się nad chłodnicą, dostęp od strony silnika (który to pisał, że schowane tak głęboko, że aż nie da się znaleźć???). Pokrywa podniesiona, stycznik na zamku zamyka obwód. Wystarczy dopasować dwa małe piny z innych wtyczek i zrobić zwarcie, wtedy system jest cały czas wyłączony.
Dokonałem małej poprawki. Odsunąłem elastyczną osłonę przewodów od zamka pokrywy do gniazda na pasie przednim. Odizolowałem oba przewody na długości ok. 3 mm, skręciłem je i są cały czas zwarte. W momencie gdy system ma się aktywować, na desce rozdzielczej pojawia się tylko piękna ikonka
Obrazek
Normalnie wetknąłeś drucik (zworkę) do tej wtyczki ? Dało by radę pokazać to na fotce ? Ja tego nie zrobiłem ostatecznie bo mnie tutejsi forumowicze nastraszyli, że lepiej nie. Niby odruch wyłanczania tego smiesznego systemu juz mam ale z drugije strony po co to robić:)
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 450 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-10-30, 14:03
Nic nie wtykałem jak na początku zresztą chciałem zrobić. Nie mogłem dopasować konektorów, niestety nic z Fiata nie pasuje :) Na poniższych zdjęciach widać lokalizację przewodów i wtyczki do zamka pokrywy silnika. Odsunąłem elastyczną osłonę, odizolowałem ok. 3 mm przewodów na jednej wysokości, skręciłem je i zasunąłem osłonkę. Wtyczka wpięta jak była, przyczepiona do karoserii. Zwarcie przewodów symuluje otwartą pokrywę silnika, gdyż jej zamknięcie otwierało obwód. W Dacii to zadziałało, ale wczoraj zrobiliśmy to u kolegi w Skodzie Yeti z 2016 roku, to okazuje się, że tam poszli o krok dalej w utrudnianiu, bowiem na postoju symulacja otwartej pokrywy blokuje pracę wycieraczek szyby. Podczas jazdy działają normalnie. Ale w grupie VW można dokonać paru zmian w ustawieniach i fizycznie przestawić SS, np. temperaturą minimalną na -50 i maksymalną +40, a w tym zakresie system nie będzie działał. Tu pewnie jest podobnie, bo poniżej 0 SS nie powinien działać. Ale niestety nie mam aż takiej wiedzy o francuskich sterownikach, aby cokolwiek w nich grzebać.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 450 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-10-30, 23:19
Właśnie przetestowałem kolejną możliwość w Yeti, o której pisałem na samym początku, gdy włączyłem się w wątek. W Dacii też przetestowałem i Stop Start jest wyłączony bez żadnego zwierania przewodów. Wystarczy odpiąć wtyczkę z dwoma przewodami znajdującą się na klemie minusowej akumulatora. To mierzy napięcie na akumulatorze dla tego systemu. Nie powoduje wyświetlania błędów ani innych problemów.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-10-30, 23:19, w całości zmieniany 1 raz
Start&stop ma sens (ekonomiczny/ekologiczny, whatever) od jakiegoś czasu wyłączenia silnika. W ogólności chodzi oczywiście o czas średni i wyłączenie na pół sekundy jest po prostu nieuniknioną konsekwencją istnienia systemu. Niemniej ten czas musi być jakoś oszacowany. Dacia nie chwali się tym oczywiście w dokumentacji samochodu, ale muszą być przecież jakieś badania i może nawet gdzieś publikowane. Czy ktoś z Was widział takie liczby? Pytam, bo czasem przecież widać, że postoimy góra trzy sekuny i wtedy nie warto puszczać sprzęgła. A jeśli będzie to 5 sekund? Albo osiem?
Trzy sekundy (pięć...) to nie jest na dłużej. Oraz najbardziej zabójcze jest półsprzęgło, a nie pedał całkiem w podłodze. Nie zamierzam wyłączać S&S, lubię S&S, chcę tylko wiedzieć o nim więcej.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-11-15, 10:12
A działa wam SS w ujemnych temperaturach? Dziś rano miałem -7 i silnik ani razu się nie wyłączył. (na dystansie 37km, więc raczej na pewno się rozgrzał)
Jak masz w fordzie PTC i/lub nagrzewnicę elektryczną dodatkowo np. grzaną szybę i jej używałeś to pewnie ECU policzyło sobie bilans energetyczny i "stwierdziło" że nie warto wyłączać silnika.
Obstawiam że PTC działało przez całą drogę, a zwłaszcza na wolnych obrotach jak stałeś. Diesel przy włączonym ogrzewaniu przy tej temp. nie utrzymuje temp. roboczej (na wolnych obrotach) i pomaga sobie PTC (jak masz), a to wyklucza S&S.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-11-15, 10:24, w całości zmieniany 1 raz
W Warszawie jeszcze nie jest tak zimno, ale faktycznie w ostatnich dniach zaczyna dużo później. Ale zaczyna. No i pewnie faktycznie przy silniku benzynowym jest trochę inaczej.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 450 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-11-15, 12:37
damiaszek napisał/a:
Jak masz w fordzie PTC i/lub nagrzewnicę elektryczną dodatkowo np. grzaną szybę i jej używałeś to pewnie ECU policzyło sobie bilans energetyczny i "stwierdziło" że nie warto wyłączać silnika.
Obstawiam że PTC działało przez całą drogę, a zwłaszcza na wolnych obrotach jak stałeś. Diesel przy włączonym ogrzewaniu przy tej temp. nie utrzymuje temp. roboczej (na wolnych obrotach) i pomaga sobie PTC (jak masz), a to wyklucza S&S.
PTC działa do danej temperatury płynu chłodniczego. We Fiatach jest to ok. 70 stopni dla "dużej" grzałki, 75 stopni dla małej. PTC nigdy nie działa cały czas. Warunkiem są temperatura zewnętrzna, napięcie w instalacji, temperatura silnika i tzw. żądanie komfortu.
S&S nie wyłączy silnika w temperaturach ujemnych. W ten sposób przeprogramowywali sterowniki, aby przestawić zakres włączania systemu. Teoretycznie działa od 0 stopni do 50. Przestawiali, aby zakres "nie działania" był od -50 do 50. I system z głowy.
Ogólnie ekologia powiadacie. Jaka ekologia?. Przy rozruchu silnik zużywa więcej paliwa - wyższe obroty na starcie. Więc wyłączenie silnika na kilka sekund nie ma sensu. Ostatnio jadąc autostradą 120 km przy stałej prędkości 110 km/h, dojechałem do bramek aby zapłacić za przejazd. Kontrolka od SS od razu się zapaliła, że nie może wyłączyć silnika. Po 10 sekundach odjechałem. W przypadku kolegi samochodu z turbiną, w ten sposób wykończył turbinę, bo ten system nie patrzy na turbiny, itd. On ma wyłączyć silnik.
System ten jest dobry dla:
producentów podzespołów
producenta i serwisanta auta, bo więcej rzeczy może się popsuć i popsują się szybciej
Oszczędności z niego są zerowe. Może w testach wychodzi litr paliwa na 100 km... Śmiech na sali. W Euro 7 będzie pewnie wyłączanie silnika jak będziesz jechał z górki, a w Euro 8 silnik będzie uruchamiany z popychu, aby nie zużywać prądu do rozruchu.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
PTC działa do danej temperatury płynu chłodniczego. We Fiatach jest to ok. 70 stopni dla "dużej" grzałki, 75 stopni dla małej. PTC nigdy nie działa cały czas.
Wszystko się zgadza, tylko włączajac "ciepły" nadmuch na mrozie w fordzie miałem problem z zagrzaniem w mieście (15 km dojazdu z dwoma postojami) do tych 75 C. Termostat sprawny. Tak samo będzie powyżej 0 jak ustawisz temperaturę na 20C to S&S też ograniczy swoje działanie, analogicznie jak w lecie włączenie kilmy.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum