Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z szarpaniem
Autor Wiadomość
dami22 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 9
Skąd: Oswięcim
Wysłany: 2016-09-26, 16:50   Problem z szarpaniem

Witam szanownych klubowiczów.Być może problem już został opisany ale jakoś nie udało mi się znaleźć podobnego tak więc z góry przepraszam jeżeli powielam temat.Problem polega na tym że od jakiegoś czasu moja Dacia dziwnie szarpie w zakresie od 2 do 3 tysięcy obrotów na każdym biegu najbardziej jet to odczuwalne na3,4,5 biegu.Auto było podpinane pod komputer żadnych niepokojących objawów nie było no może z wyjątkiem sondy za katalizatorem która podaje stałe napięcie ale mechanik stwierdził że przy tym przebiegu katalizator jest sprawny i takie wskazania są prawidłowe.Wymieniłem kable WN i świece przeczyszczona przepustnica i silniczek krokowy i problem pozostaje.Mam wrażenie że jak auto jest zimne to szarpie mniej.Auto mam od dwóch lat kupiłem od teścia przebieg 85000 km i na sto procent jest taki gazu nie widziało.Ktoś pisał na forum o zaworach ale przy gazie a jeżeli auto jeździ tylko na benzynie to nie ma konieczności regulacji.Prosiłbym o podpowiedzi i z góry dziękuje.A i najważniejsze auto to Dacia Logan 1.4 MPI bez gazu.
_________________
Dami
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-09-26, 17:01   

To, że nie ma LPG nie znaczy iż nie wykonuje się regulacji, a wszystko zależy od użytkowania.
Regulacja zaworów to koszt około 50zł więc może warto zrobić. Może być też pompa paliwa i podaje za mało PB.
Z naprawa przez neta to jak lizanie lizaka przez papierek. ;-) :-)
Jedyne co, to możemy gdybać i podać ewentualne rzeczy do sprawdzenia.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-26, 17:08   

dami22 napisał/a:
jeżeli auto jeździ tylko na benzynie to nie ma konieczności regulacji

Nieprawda - przy benzynie też trzeba ją robić.

Silnik zasilanych gazem należy po prostu kontrolować częściej, bo skutki złych luzów są wtedy gorsze.
 
dami22 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 9
Skąd: Oswięcim
Wysłany: 2016-09-26, 17:38   

Dzięki za szybkie odpowiedzi.Tak więc nie pozostaje nic innego jak zakasać rękawy i wyregulować zawory.Tak jak kolega Marek napisał że z naprawami przez neta jest jak z lizaniem lizaka przez papierek tak więc muszę zrobić żeby się przekonać czy to było przyczyną.
_________________
Dami
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-09-26, 18:02   

Jak będziesz robił sam to kup sobie od razu uszczelkę pod pokrywę zaworów. Parę złotych (ja dałem 9zł.), a unikniesz ewentualnego pocenia jak założysz starą.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-26, 18:16   

Jeszcze na wszelki wypadek sprawdź cewkę zaplonową.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
dami22 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 9
Skąd: Oswięcim
Wysłany: 2016-09-26, 18:38   

O uszczelce wiem bo gdzieś to czytałem ale dzięki za podpowiedź a co do cewki auto było podpinane do kompa i nie dawało żadnych sygnałów o wypadaniu zapłonu tak więc cewkę wykluczyłem a i najtaniej w moim przypadku będzie wyregulować zawory bo zrobię sobie to sam z tego co czytałem jest to normalna regulacja a nie płytkowa tak więc jest to dość proste.

Wartości luzów znalazłem na forum tak więc teraz tylko czas i chęci i będę wiedział czy to zawory były przyczyną
_________________
Dami
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-09-26, 18:59, w całości zmieniany 3 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-09-26, 20:06   

Daj znać po zabiegu.
 
dami22 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 9
Skąd: Oswięcim
Wysłany: 2016-09-26, 20:15   

Marek1603 napisał/a:
Daj znać po zabiegu.
Nie ma sprawy jak tylko znajdę czas i wyreguluję napisze jak się auto sprawuje
_________________
Dami
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 367
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-09-26, 20:43   

Podaję plik w pdf co do tematu szarpania, są to usterki z książki rosyjskiej przetłumaczone na j polski. Mogą się przydać w ustaleniu przyczyny.

Bez tytułu 2.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 200 raz(y) 172,09 KB

 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-09-26, 20:48   

Przyczyny różne. Zawory, świece, cewka, paliwo, wtryski, ciśnienie paliwa, kompresja, TPS, czujnik temperatury, pierwsza sonda. Najpierw rzeczy mechaniczne później komputer i dane LD.
 
dami22 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 9
Skąd: Oswięcim
Wysłany: 2016-10-01, 19:23   

Marek1603 napisał/a:
Daj znać po zabiegu.
Problem rozwiązany przyczyną było sprzęgło a nie zawory a wszystko wyszło po tym jak pożyczyłem auto teściom.Teściowa ma manię trzymania nogi na sprzęgle a przy tym ruszania z wysokich obrotów w dwa tygodnie zajechali sprzęgło całkowicie tzn.tak ślizgało że już nie dało się jeździć a pewnie wcześnie już też mu pomogli bo mieli to auto od nowości.Tak więc byłem zmuszony znaleźć czas i wymienić.Po zabiegu auto chodzi jak ta lala.
_________________
Dami
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-10-02, 06:35   

Ja bym nie pożyczył auta mordercom. :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-02, 11:30   

Pic polega na tym że zużyte sprzęgło nie szarpie silnikiem.
Ślizganie to nie szarpanie i łatwo to sprawdzić czy też wyczuć.
 
dami22 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 9
Skąd: Oswięcim
Wysłany: 2016-10-02, 20:34   

kali napisał/a:
Pic polega na tym że zużyte sprzęgło nie szarpie silnikiem.
Ślizganie to nie szarpanie i łatwo to sprawdzić czy też wyczuć.
Nazwałem to dziwnym szarpaniem a powinienem nazwać pulsowaniem prawdopodobnie sprzęgło było już wcześniej przypalone biorąc pod uwagę styl jazdy moich teściów tak więc wystarczyło dołożyć dwa tygodnie jazdy tzn.ich techniką jazdy i sprzęgło już nie pulsowało tylko ślizgało.
_________________
Dami
 
dami22 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 9
Skąd: Oswięcim
Wysłany: 2016-10-02, 20:42   

eplus napisał/a:
Ja bym nie pożyczył auta mordercom. :lol:
Powiem ci trafnie to ujęte.Pożyczyłem im auto w związku tym iż swoje oddali do naprawy.Mają Alfe 159 pięcio latka przebieg 120000 km i sprzęgło im padło kumpel mi pokazywał to sprzęgło i powiedział że jak się nie nauczą jeździć to za 30 lub 40 tyś km znowu sprzęgło będzie do wymiany powiedziałem im o tym to mnie wyśmiali.Jak zobaczyli rachunek już im tak nie było do śmiechu i jeszcze doszedł koszt moich części robocizny nie liczyłem bo nie jestem świnią.Myślę że dało im to do myślenia
_________________
Dami
 
dami22 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 9
Skąd: Oswięcim
  Wysłany: 2016-10-02, 22:24   

PiotrWie napisał/a:
Jak mają co 30 -40 tyś. wymieniać to taniej im wyjdzie automat
Najtaniej to w ich przypadku rower lub z piechty
_________________
Dami
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-10-02, 22:25   

Jak mają wymieniać sprzęgło co 30 -40 tyś. to zdecydowanie taniej im wyjdzie automat :mrgreen:
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-03, 10:47   

Silnika w tej Alfie nie podałeś ale sprzęgło kompletne to od 300zł i robota od 400zł. Więc nie ma tragedii. No chyba że jeszcze dwumasa...
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-10-03, 10:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
dami22 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 9
Skąd: Oswięcim
Wysłany: 2016-10-03, 12:58   

kali napisał/a:
Silnika w tej Alfie nie podałeś ale sprzęgło kompletne to od 300zł i robota od 400zł. Więc nie ma tragedii. No chyba że jeszcze dwumasa...
Silnik 1.9jtdm 120km kompletne sprzęgło+dwumas+łożysko które jest z wysprzęglikiem do tego łożyska w skrzyni bo to akurat kwestia felernej oplowskiej skrzyni M32 w której sypią się łożyska ale na tym jeszcze mogli pojeździć ale skoro skrzynia była na wierzchu to grzech nie zrobić.A co do ceny 400 za robotę to gratuluję komuś kto to zrobi w tej cenie bo wiem ile to jest roboty żeby wyciągnąć skrzynię w alfie i powiem ja bym za te pieniądze nie robił.W sumie zapłacili 4200zł
_________________
Dami
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-03, 14:01   

Masz uchwyty i stelaż to wymiana idzie szybko i sprawnie. Spróbuj wymienić w Q7. Sama skrzynia jest większa niż silnik że skrzynią w tej Alfie. Ale jak masz przyrządy to też idzie. Są auta gdzie lepiej wyjechać w całości z ramą pomocniczą i dopiero połowić.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne