Jeździłem dzisiaj dusterem i powiem, że jestem pozytywnie zaskoczony. Fakt, że ciut ciasno na boki ale zarówno skrzynia jak i właściwości jezdne autka jak najbardziej ok.
Niestety pojawił się jeszcze jeden rywal - zastanawiamy się czy nie zostać jednak przy jednym i większy niż sportage aucie z automatem w okolicach 120 tys. i wpadł nam w oko outlander. Pewnie też przetestujemy coś podobnego tj. crv, subaru czy x-traila. A myślałem, że będzie tak prosto.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-10-15, 21:04
Duży rozstrzał cenowy... Duster full opcja - strzelam w ciemno - 75 tysięcy? Oczywiście, fura za 120 będzie miała sporo zalet, pytanie czy są one dla kupującego istotne? Czy nadwyżki nie warto inaczej zainwestować? Dla każdego coś miłego...
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-15, 21:43
domin749 napisał/a:
Jeździłem dzisiaj dusterem i powiem, że jestem pozytywnie zaskoczony. Fakt, że ciut ciasno na boki ale zarówno skrzynia jak i właściwości jezdne autka jak najbardziej ok.
Niestety pojawił się jeszcze jeden rywal - zastanawiamy się czy nie zostać jednak przy jednym i większy niż sportage aucie z automatem w okolicach 120 tys. i wpadł nam w oko outlander. Pewnie też przetestujemy coś podobnego tj. crv, subaru czy x-traila. A myślałem, że będzie tak prosto.
outlander z cvt to pomylka i nie da sie tym jezdzic, normalnym automat jest tylko w dieslu ale za 120 bedzie chyba ciezko, xtrail nie ma 4x4 i automatu.
Ja jezdzilem kazdym z tej polki poza foresterem bo mnie srodek odstraszyl i w garazu stoi xtrail.
outlander z cvt to pomylka i nie da sie tym jezdzic
Być może z tym konkretnym modelem faktycznie jest coś nie tak, ale gdybyś przypadkiem miał na myśli samą charakterystykę CVT, to ja z kolei doradzałbym kol. dominowi749, by się nie sugerował takimi opiniami i sam to ocenił.
Przy pierwszym kontakcie skrzynie bezstopniowe rzeczywiście mogą się wydać dziwne (głównie pod względem słuchowym) i wymagają nauczenia się jazdy nimi (jak większość automatów), ale jeśli tylko nie jest się skostniałym rutyniarzem (; to można także docenić ten rodzaj przekładni, zwłaszcza za jej komfort pracy.
Poza tym, nawet jeśli w outlanderze z jakiegoś powodu działa kiepsko, to CVT w innych modelach, markach i z innymi silnikami może sprawować się inaczej, także dlatego, że te skrzynie mają parę różnych konstrukcji.
Ja jeździłem z cvt właśnie w subaru i tam są 3 tryby skrzyni
eco , s1 , s2
eco to ciągłe przyspieszenie w okolicach 2,5 tyś
s1 to ciągła praca 3-4 tyś
s2 to symulacja normalnych biegów co wiele osób chwali za rozwiązanie wszystkich minusów przekładni bezstopniowej .
Przy trybie wirtualnych biegów symuluje się działanie zwykłego automatu czyli np. redukcje przy pełnym wciśnięciu gazu
Rozstrzał cenowy zrobił się duży gdyż na samym początku pomysł był całkowicie inny. Zakup czegoś większego to pomysł na pewien kompromis i sprzedaż obecnego autka. Jedziemy jeszcze raz do dacii oraz po raz 1 do mitsubishi się przejechać sławetną skrzynią. Jestem raczej normalnie jeżdżącą osobą, bez żadnych fajerwerków i nie mam cieżkiej nogi. Po tym co obejrzałem i poczytałem to po lifcie ta skrzynia podobno działa całkowicie inaczej.
Co do dustera to widzieliśmy blackshadowa białego i wygląda naprawdę fajnie i, jeśli nie zdecydujemy się na coś większego, to chyba jednak pójdziemy w tym kierunku.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-16, 08:17
laisar napisał/a:
Przy pierwszym kontakcie skrzynie bezstopniowe rzeczywiście mogą się wydać dziwne (głównie pod względem słuchowym) i wymagają nauczenia się jazdy nimi (jak większość automatów), ale jeśli tylko nie jest się skostniałym rutyniarzem (; to można także docenić ten rodzaj przekładni, zwłaszcza za jej komfort pracy.
A na czym on polega?
Na niepotrzebnym jednostajnym wyciu silnika?
CVT to najgorsza z możliwych opcja przy automacie.
Żadnych zalet, minusów cała kupa.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-16, 17:36
domin749 napisał/a:
Rozstrzał cenowy zrobił się duży gdyż na samym początku pomysł był całkowicie inny. Zakup czegoś większego to pomysł na pewien kompromis i sprzedaż obecnego autka. Jedziemy jeszcze raz do dacii oraz po raz 1 do mitsubishi się przejechać sławetną skrzynią. Jestem raczej normalnie jeżdżącą osobą, bez żadnych fajerwerków i nie mam cieżkiej nogi. Po tym co obejrzałem i poczytałem to po lifcie ta skrzynia podobno działa całkowicie inaczej.
Co do dustera to widzieliśmy blackshadowa białego i wygląda naprawdę fajnie i, jeśli nie zdecydujemy się na coś większego, to chyba jednak pójdziemy w tym kierunku.
ja jezdzilem najnowszym outlanderem wiec to model ktorym bedziesz jezdzil. Zrobilem nim jakies 300km.
Do 60-80 km/h mozna powiedziec ze jeszcze jakos sie to zachowuje pod warunkiem jazdy w kapeluszu. Kazde wyprzedzanie czy chocby proba wlaczenia sie z pasa rozbiegowego to masakra.
Wyobraz sobie ze jedziesz 80, chcesz wyprzedzic tira. Jest miejsce, pedal w podloge bo inaczej ten silnik bez zadnego momentu nie pojedzie. Skrzynia najpierw jakas sekunde mysli czy na pewno chcesz przyspieszyc czy moze jednak nie wiec daje tak 3/4 fajerki, 1-2 sekundy potem jak nie odpuscisz gazu auto wbija na 6 tys i zaczyna sie orgia huku i halasu 4 cylindrowego silnika. Tak jest za kazdym razem jak chcesz miec chociaz minimum dynamiki. DRAMAT.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-16, 17:37
Karenzo napisał/a:
Ja jeździłem z cvt właśnie w subaru i tam są 3 tryby skrzyni
eco , s1 , s2
eco to ciągłe przyspieszenie w okolicach 2,5 tyś
s1 to ciągła praca 3-4 tyś
s2 to symulacja normalnych biegów co wiele osób chwali za rozwiązanie wszystkich minusów przekładni bezstopniowej .
Przy trybie wirtualnych biegów symuluje się działanie zwykłego automatu czyli np. redukcje przy pełnym wciśnięciu gazu
ta skrzynia to jest jedyne cvt ktore sie do czegos nadaje. Zwlaszcza symulacja przelozen jest super. Ta skrzynia i model xt i mozna wybaczyc dramat wykonczenia w srodku.
Ale symulacja przełożeń jest bez sensu. W takim przypadku lepiej mieć po prostu skrzynię ze stałymi przełożeniami. W cvt właśnie chodzi o to aby silnik pracował w okolicach max. moment,mocy lub kombinacji obrotów i momentu dającego najniższe jednostowe zużycie paliwa, a prędkość zmieniał zmieniając płynnie przełożenia.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-16, 19:44
damiaszek napisał/a:
Ale symulacja przełożeń jest bez sensu. W takim przypadku lepiej mieć po prostu skrzynię ze stałymi przełożeniami. W cvt właśnie chodzi o to aby silnik pracował w okolicach max. moment,mocy lub kombinacji obrotów i momentu dającego najniższe jednostowe zużycie paliwa, a prędkość zmieniał zmieniając płynnie przełożenia.
Jezdziles z taka skrzynia? Jak moze byc wygodne jezdzenie na 6 tys obr? Auto noe jest oszczedne przez skrzynie ale przez litosc kierowcy ktory nie chce tego sluchac
Jeżdziłem, kwesta przestawienia się, nie zawsze przecież jedzie się na maksymalną moc. Podstawowa sprawa to nie ma wciąż obowiązku kupowania aut z takimi skrzyniami, nie pasuje to nie kupujemy
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Skrzynia najpierw jakas sekunde mysli czy na pewno chcesz przyspieszyc czy moze jednak nie wiec daje tak 3/4 fajerki, 1-2 sekundy potem jak nie odpuscisz gazu auto wbija na 6 tys
To raczej nie jest wina CVT jako takiego, tylko być może oprogramowania jej sterownika - są inne CVT, które się tak nie zachowują, oraz zwyczajne automaty z dokładnie takimi samymi objawami.
zaczyna sie orgia huku i halasu 4 cylindrowego silnika
Żadne z aut z CVT, którymi jeździłem, jakoś nie wryło mi się w pamięć hałasem, tylko wszystkie gładkością przyśpieszania - a nie miały ani więcej "garów", ani pieruńsko mocnych silników. Może były po prostu lepiej wyciszone albo ja mniej zwracam uwagi na hałas?
Tak czy owak - wierzę, że outlander z CVT był beznadziejny (np mnie poprzedni zraził ciasnotą 3 rzędu), ale nie jestem pewien czy to wina skrzyni, bo w innych autach podobało mi się jej działanie.
johnson napisał/a:
symulacja przelozen jest super
Nawet nie wpadłem na pomysł, żeby to wypróbować... Dla mnie też wygląda na nonsens pozbywanie się największej zalety CVT, czyli właśnie bezstopniowości.
johnson napisał/a:
Jak moze byc wygodne jezdzenie na 6 tys obr?
Pedał gazu zazwyczaj nie działa zero-jedynkowo i znane mi skrzynie CVT też się odpowiednio do tego zachowywały...
Niewykluczone, że jest to wszystko kolejnym z wielu błędów Mitsubishi ostatnio - albo po prostu CVT nie jest dla Ciebie, to też się w końcu zdarza, nie wszystko jest tak samo wygodne dla wszystkich [:
...... Tak jest za każdym razem jak chcesz mieć chociaż minimum dynamiki. DRAMAT...
wydaje mi sie, ze nie ma efektywniejszego sposobu na przekazanie mocy na koła niż CVT, od przykładowo 50 km/h do 150 km/h cały czas na max. mocy na 6 tyś. obr.
w prawdzie nie czuć tego, bo nie zmieniasz biegów i nie zmieniają się obroty, ale auto przyspiesza na prawdę na maxa cały czas.
Domin- mielimy niedawno podobne rozterki. Choć my z założenia szukaliśmy auta w benzynie. (W rodzinie były złe doświadczenia z LPG, a nasze auto stoi pod gołym niebem- mieszkamy blisko lasu- nasz obecny diesel lubił w zimę nie odpalić)
Byliśmy w kliku salonach w naszej okolicy-Daciai, Hyundai oraz Opel.
Hyundai- pod uwagę brane były dwa modele: ix20 oraz Tucson
ix20- polecane nam przez mojego dobrego kumpla- śmiga tym autkiem już dobre kilka lat. Ergonomia wnętrza ok. Bagażnik dość spory- ale niewystarczający. Szukaliśmy auta które ba być autem rodzinnym oraz okazjonalnie przewozić osobę na wózku. Cena auta z zadowalającym wyposażeniem: 65 000 zł.
Tucson- naszym zdaniem najładniejszy obecnie SUV. Auto w odpowiedniej konfiguracji to okolice 90 000 zł.
Ogólny komentarz co do Hyundaia- dostępne są formy finansowania. Zależało nam na zakupie na miesięczne stałe raty. Po wizycie w 3 salonach odpuściliśmy by oferowano nam tylko opcje 50/50 lub 1/2/3 równe raty.
Następna marka która braliśmy pod uwagę to Opel. rozważane modele: Mokka, Zefira, Meriva
1:Mokka- auto z zewnątrz bomba... traci niestety na bliższym poznaniu. Bagażnik- marginalny. Ciasno w środku. Osoby większych gabarytów mogą czuć się w tym aucie skrepowane. Na plus- wykończenie oraz wyposażenie. Auto w oglądanej przez nas konfiguracji: 82 000 zł
2: Zefira- auto spełniało praktycznie wszystkie nasze wymagania. Auto super pakowne. Bagażnik największy ze wszystkich oglądanych aut. Cena 90 000 zł. Niestety okazało się, że nie można go już pod siebie skonfigurować bo po nowym roku pojawia się wersja po liftingu.
3: Meriva- mniejszy brat Zefiry. autko nieco bardziej kompaktowe od wyżej opisanego modelu. Dostępne były tylko egzemplarze na placu- z tego samego co wyżej opisanego powodu.
Jedna rzecz która ogólnie nam się w Oplach niezbyt podobała to wciskany wszędzie na sile EPB.
Na sam koniec udaliśmy się do salonu Dacii- który mamy niemalże pod nosem. Miłym zaskoczeniem tu był fakt iż bez umawiania spotkania podczas pierwszej wizyty w salonie udało się korzystać z jazdy próbnej. Przejechaliśmy się dwoma autami: Sandero Stepway oras Dusterem.
Sandero jednak odpadło w przedbiegach- ilość miejsca w środku- oraz bagażnik.
Miłym zaskoczeniem okazał się natomiast Dacia Duster.
Wykończenie wnętrza co prawda nie powalało- miejsce na kubki są w zasadzie nie do wykorzystania w tym celu bo są umiejscowione zbyt wysoko i są zbyt płytkie. Dużo czytaliśmy też o samej jakości plastików i spasowaniu.
Po wizycie w salonie udałem się z flaszka do mojego kumpla pracującego w warsztacie samochodowym w naszej okolicy. Wiadomo- Dacia nosząca kiedyś miano "królowej lawet" napawała nas wątpliwościami. Kolega jednak pokazał mi cennik części serwisowych do wszystkich wspomnianych powyżej aut. Dodając auta dziś to nie jest ta jakość co kiedyś. Każda marka ma jakieś wady. Jeśli nie kupujesz auta by się go za jakiś czas pozbyć a chcesz miec niskie koszty utrzymania to bierz Dustera.
Po tym spotkaniu oraz kilku kolejnych wizytach w salonie zamówiliśmy naszego Dustera w wersji Urban Explorer. Auto przyjechało dwa tygodnie temu i jesteśmy naprawdę zadowoleni. Zacytuje tu moje podsumowanie z wątku powitalnego powitalnego na forum:
Pierwsza dłuższa trasa za nami. 600km w weekend.
Auto super sprawuje się na polskich drogach( a zwłaszcza na objazdach).
Komfort jazdy jest w ok. Wyciszenie jest spoko. Autko ma troszkę zaburzona ergonomie wnętrza. Pojemnik na kubek raczej nie spełni swojej funkcji. Opisywana przez wielu ludzi w rożnych artykułach/forach jakość plastików- zupełnie nam nie przeszkadza.
Podczas pobytu u rodziców zabraliśmy tatę na przejażdżkę(osoba na wózku inwalidzkim) nie było problemu z wsiadaniem/wysiadaniem. A sam wózek(wersja wyczynowa- nie można złożyć ramy) w całości wszedł do bagażnika
Wiemy też ze autostrada to nie jest ulubione miejsce Dusterka. Autku trochę brakuje przyspieszenia np podczas wyprzedzania. Redukcja biegu tu wiele nie pomaga.
MediaNaV- trasę przelicza bardzo szybko. W niektórych miejscach kazała nam jechać pod prąd.
Zobaczymy co będzie po aktualizacji- wymaga jeszcze testów.
Na wspomnianej trasie spalanie wyszło 6,8l- także przyzwoicie.
Ogólne wrażenia po pierwszym 1000km- pozytywne. I już wiemy, że drugi raz zdecydowalibyśmy się na to samo autko.
Mimo kilku rzeczy, które nie są optymalne- w swoim przedziale cenowym nie ma sobie równych.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-18, 16:06
goswee napisał/a:
johnson napisał/a:
...... Tak jest za każdym razem jak chcesz mieć chociaż minimum dynamiki. DRAMAT...
wydaje mi sie, ze nie ma efektywniejszego sposobu na przekazanie mocy na koła niż CVT, od przykładowo 50 km/h do 150 km/h cały czas na max. mocy na 6 tyś. obr.
w prawdzie nie czuć tego, bo nie zmieniasz biegów i nie zmieniają się obroty, ale auto przyspiesza na prawdę na maxa cały czas.
Ale zauważ, że mówimy nie o braku efektywności, tylko o wkur..niu kierowców przy okazji....
Wszelkie ewentualne zyski, nie są warte efektów sposobu pracy takiego napędu.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-18, 18:25
Cav napisał/a:
Ale zauważ, że mówimy nie o braku efektywności, tylko o wkur..niu kierowców przy okazji....
Wszelkie ewentualne zyski, nie są warte efektów sposobu pracy takiego napędu.
Dziekuje :) dokladnie o to mi chodzilo. Nie widze zadnego plusa zeby sie tak meczyc.
Kazda nowa skrzynia automatyczna zmienia biegi plynnie i cvt nie jest tu jakims objawieniem zeby na klate brac to co sie dzieje w czasie dynamicznej jazdy
...... Tak jest za każdym razem jak chcesz mieć chociaż minimum dynamiki. DRAMAT...
wydaje mi sie, ze nie ma efektywniejszego sposobu na przekazanie mocy na koła niż CVT, od przykładowo 50 km/h do 150 km/h cały czas na max. mocy na 6 tyś. obr.
w prawdzie nie czuć tego, bo nie zmieniasz biegów i nie zmieniają się obroty, ale auto przyspiesza na prawdę na maxa cały czas.
Ale zauważ, że mówimy nie o braku efektywności, tylko o wkur..niu kierowców przy okazji....
Wszelkie ewentualne zyski, nie są warte efektów sposobu pracy takiego napędu.
Tylko niektórych kierowców i tylko w niektórych impementacjach tego typu skrzyń. Są tacy co jeżdżą i są zadowoleni.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Freebairn dzięki za podsumowanie i ukierunkowanie.
Dzisiaj znowu był przejazd po salonach i jazdy testowe dusterem, stepway, outlanderem, tucsonem, x-trailem. Również w terenie piaszczysto-górzystym.
Duster, stepway w manulau, pozostałe w automacie (trudno się przyzwyczaić jak się jeździło 18 lat).
Na razie wiem na pewno, że sprzedaję sportage.
Outlanderem FL z cvt naprawdę fajnie się jeździło, manetkami można silnik trochę rozruszać. Z w/w duster nie przegrywa w wielu polach, oprócz wspomnianej ergonomii i miejsca.
Dałem sobie czas do piątku na decyzję.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-18, 20:27
domin749 napisał/a:
Freebairn dzięki za podsumowanie i ukierunkowanie.
Dzisiaj znowu był przejazd po salonach i jazdy testowe dusterem, stepway, outlanderem, tucsonem, x-trailem. Również w terenie piaszczysto-górzystym.
Duster, stepway w manulau, pozostałe w automacie (trudno się przyzwyczaić jak się jeździło 18 lat).
Na razie wiem na pewno, że sprzedaję sportage.
Outlanderem FL z cvt naprawdę fajnie się jeździło, manetkami można silnik trochę rozruszać. Z w/w duster nie przegrywa w wielu polach, oprócz wspomnianej ergonomii i miejsca.
Dałem sobie czas do piątku na decyzję.
z mojego doswiadczenia 55 tys km z dusterem poliftowym...jezeli mozesz sobie pozwolic na cos lepszego to dobrze sie zastanow, naprawde jest roznica i na krotkiej jezdzie ciezko to wylapac. Poza zdolnosciami terenowymi Duster jest po prostu tanszy absolutnie wszedzie i to czuc strasznie. Jezeli masz wolny budzet to dobrze sie zastanow
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-18, 20:42
damiaszek napisał/a:
Cav napisał/a:
Ale zauważ, że mówimy nie o braku efektywności, tylko o wkur..niu kierowców przy okazji....
Wszelkie ewentualne zyski, nie są warte efektów sposobu pracy takiego napędu.
Tylko niektórych kierowców i tylko w niektórych impementacjach tego typu skrzyń. Są tacy co jeżdżą i są zadowoleni.
Albo nie chcą się przyznać przed sobą że wdepnęli.
To częste, również wśród klientów Dacii.
A co implementacji - nie widziałem i nie słyszałem od nikogo wiarygodnego dobrej opinii o żadnej skrzyni cvt.
Nawet w hybrydach - o wiele lepiej jeździ się takimi ze zwykłą (tzn. dwusprzęgłową) skrzynią automatyczną, niż z badziewnym cvt.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum