DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nowe auto
Autor Wiadomość
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-10-04, 20:23   

Gumiaki to chyba tylko do Yeti i Kojaka, a parasol zawsze był do Superba. :lol: Do innych kapelusz filcowy.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
domin749 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1,6 GDI
Dołączył: 30 Wrz 2016
Posty: 14
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 2016-10-15, 19:35   

Jeździłem dzisiaj dusterem i powiem, że jestem pozytywnie zaskoczony. Fakt, że ciut ciasno na boki ale zarówno skrzynia jak i właściwości jezdne autka jak najbardziej ok.
Niestety pojawił się jeszcze jeden rywal - zastanawiamy się czy nie zostać jednak przy jednym i większy niż sportage aucie z automatem w okolicach 120 tys. i wpadł nam w oko outlander. Pewnie też przetestujemy coś podobnego tj. crv, subaru czy x-traila. A myślałem, że będzie tak prosto.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-10-15, 21:04   

Duży rozstrzał cenowy... Duster full opcja - strzelam w ciemno - 75 tysięcy? Oczywiście, fura za 120 będzie miała sporo zalet, pytanie czy są one dla kupującego istotne? Czy nadwyżki nie warto inaczej zainwestować? Dla każdego coś miłego...
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-15, 21:43   

domin749 napisał/a:
Jeździłem dzisiaj dusterem i powiem, że jestem pozytywnie zaskoczony. Fakt, że ciut ciasno na boki ale zarówno skrzynia jak i właściwości jezdne autka jak najbardziej ok.
Niestety pojawił się jeszcze jeden rywal - zastanawiamy się czy nie zostać jednak przy jednym i większy niż sportage aucie z automatem w okolicach 120 tys. i wpadł nam w oko outlander. Pewnie też przetestujemy coś podobnego tj. crv, subaru czy x-traila. A myślałem, że będzie tak prosto.

outlander z cvt to pomylka i nie da sie tym jezdzic, normalnym automat jest tylko w dieslu ale za 120 bedzie chyba ciezko, xtrail nie ma 4x4 i automatu.
Ja jezdzilem kazdym z tej polki poza foresterem bo mnie srodek odstraszyl i w garazu stoi xtrail.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-15, 23:01   

johnson napisał/a:
outlander z cvt to pomylka i nie da sie tym jezdzic

Być może z tym konkretnym modelem faktycznie jest coś nie tak, ale gdybyś przypadkiem miał na myśli samą charakterystykę CVT, to ja z kolei doradzałbym kol. dominowi749, by się nie sugerował takimi opiniami i sam to ocenił.

Przy pierwszym kontakcie skrzynie bezstopniowe rzeczywiście mogą się wydać dziwne (głównie pod względem słuchowym) i wymagają nauczenia się jazdy nimi (jak większość automatów), ale jeśli tylko nie jest się skostniałym rutyniarzem (; to można także docenić ten rodzaj przekładni, zwłaszcza za jej komfort pracy.

Poza tym, nawet jeśli w outlanderze z jakiegoś powodu działa kiepsko, to CVT w innych modelach, markach i z innymi silnikami może sprawować się inaczej, także dlatego, że te skrzynie mają parę różnych konstrukcji.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-15, 23:17   

Ja jeździłem z cvt właśnie w subaru i tam są 3 tryby skrzyni
eco , s1 , s2
eco to ciągłe przyspieszenie w okolicach 2,5 tyś
s1 to ciągła praca 3-4 tyś
s2 to symulacja normalnych biegów co wiele osób chwali za rozwiązanie wszystkich minusów przekładni bezstopniowej .

Przy trybie wirtualnych biegów symuluje się działanie zwykłego automatu czyli np. redukcje przy pełnym wciśnięciu gazu
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-10-15, 23:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
domin749 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1,6 GDI
Dołączył: 30 Wrz 2016
Posty: 14
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 2016-10-16, 05:45   

Rozstrzał cenowy zrobił się duży gdyż na samym początku pomysł był całkowicie inny. Zakup czegoś większego to pomysł na pewien kompromis i sprzedaż obecnego autka. Jedziemy jeszcze raz do dacii oraz po raz 1 do mitsubishi się przejechać sławetną skrzynią. Jestem raczej normalnie jeżdżącą osobą, bez żadnych fajerwerków i nie mam cieżkiej nogi. Po tym co obejrzałem i poczytałem to po lifcie ta skrzynia podobno działa całkowicie inaczej.
Co do dustera to widzieliśmy blackshadowa białego i wygląda naprawdę fajnie i, jeśli nie zdecydujemy się na coś większego, to chyba jednak pójdziemy w tym kierunku.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-16, 08:17   

laisar napisał/a:

Przy pierwszym kontakcie skrzynie bezstopniowe rzeczywiście mogą się wydać dziwne (głównie pod względem słuchowym) i wymagają nauczenia się jazdy nimi (jak większość automatów), ale jeśli tylko nie jest się skostniałym rutyniarzem (; to można także docenić ten rodzaj przekładni, zwłaszcza za jej komfort pracy.


A na czym on polega?
Na niepotrzebnym jednostajnym wyciu silnika?

CVT to najgorsza z możliwych opcja przy automacie.
Żadnych zalet, minusów cała kupa.
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-10-16, 09:07   

ojciec ma dodge caliber cvt i powiem, ze dziwnie, ale nie przezkadza.
choc ja bym tego nie kupil :-)
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-16, 17:36   

domin749 napisał/a:
Rozstrzał cenowy zrobił się duży gdyż na samym początku pomysł był całkowicie inny. Zakup czegoś większego to pomysł na pewien kompromis i sprzedaż obecnego autka. Jedziemy jeszcze raz do dacii oraz po raz 1 do mitsubishi się przejechać sławetną skrzynią. Jestem raczej normalnie jeżdżącą osobą, bez żadnych fajerwerków i nie mam cieżkiej nogi. Po tym co obejrzałem i poczytałem to po lifcie ta skrzynia podobno działa całkowicie inaczej.
Co do dustera to widzieliśmy blackshadowa białego i wygląda naprawdę fajnie i, jeśli nie zdecydujemy się na coś większego, to chyba jednak pójdziemy w tym kierunku.

ja jezdzilem najnowszym outlanderem wiec to model ktorym bedziesz jezdzil. Zrobilem nim jakies 300km.
Do 60-80 km/h mozna powiedziec ze jeszcze jakos sie to zachowuje pod warunkiem jazdy w kapeluszu. Kazde wyprzedzanie czy chocby proba wlaczenia sie z pasa rozbiegowego to masakra.
Wyobraz sobie ze jedziesz 80, chcesz wyprzedzic tira. Jest miejsce, pedal w podloge bo inaczej ten silnik bez zadnego momentu nie pojedzie. Skrzynia najpierw jakas sekunde mysli czy na pewno chcesz przyspieszyc czy moze jednak nie wiec daje tak 3/4 fajerki, 1-2 sekundy potem jak nie odpuscisz gazu auto wbija na 6 tys i zaczyna sie orgia huku i halasu 4 cylindrowego silnika. Tak jest za kazdym razem jak chcesz miec chociaz minimum dynamiki. DRAMAT.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-16, 17:37   

Karenzo napisał/a:
Ja jeździłem z cvt właśnie w subaru i tam są 3 tryby skrzyni
eco , s1 , s2
eco to ciągłe przyspieszenie w okolicach 2,5 tyś
s1 to ciągła praca 3-4 tyś
s2 to symulacja normalnych biegów co wiele osób chwali za rozwiązanie wszystkich minusów przekładni bezstopniowej .

Przy trybie wirtualnych biegów symuluje się działanie zwykłego automatu czyli np. redukcje przy pełnym wciśnięciu gazu

ta skrzynia to jest jedyne cvt ktore sie do czegos nadaje. Zwlaszcza symulacja przelozen jest super. Ta skrzynia i model xt i mozna wybaczyc dramat wykonczenia w srodku.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-16, 19:11   

Ale symulacja przełożeń jest bez sensu. W takim przypadku lepiej mieć po prostu skrzynię ze stałymi przełożeniami. W cvt właśnie chodzi o to aby silnik pracował w okolicach max. moment,mocy lub kombinacji obrotów i momentu dającego najniższe jednostowe zużycie paliwa, a prędkość zmieniał zmieniając płynnie przełożenia.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-16, 19:44   

damiaszek napisał/a:
Ale symulacja przełożeń jest bez sensu. W takim przypadku lepiej mieć po prostu skrzynię ze stałymi przełożeniami. W cvt właśnie chodzi o to aby silnik pracował w okolicach max. moment,mocy lub kombinacji obrotów i momentu dającego najniższe jednostowe zużycie paliwa, a prędkość zmieniał zmieniając płynnie przełożenia.

Jezdziles z taka skrzynia? Jak moze byc wygodne jezdzenie na 6 tys obr? Auto noe jest oszczedne przez skrzynie ale przez litosc kierowcy ktory nie chce tego sluchac
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-16, 20:03   

Jeżdziłem, kwesta przestawienia się, nie zawsze przecież jedzie się na maksymalną moc. Podstawowa sprawa to nie ma wciąż obowiązku kupowania aut z takimi skrzyniami, nie pasuje to nie kupujemy ;-)
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-16, 23:18   

johnson napisał/a:
Skrzynia najpierw jakas sekunde mysli czy na pewno chcesz przyspieszyc czy moze jednak nie wiec daje tak 3/4 fajerki, 1-2 sekundy potem jak nie odpuscisz gazu auto wbija na 6 tys

To raczej nie jest wina CVT jako takiego, tylko być może oprogramowania jej sterownika - są inne CVT, które się tak nie zachowują, oraz zwyczajne automaty z dokładnie takimi samymi objawami.

...A nawet pojazdy bez automatu, które mają turbodziurę bez posiadania turbosprężarki d; - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9731

Cytat:
zaczyna sie orgia huku i halasu 4 cylindrowego silnika

Żadne z aut z CVT, którymi jeździłem, jakoś nie wryło mi się w pamięć hałasem, tylko wszystkie gładkością przyśpieszania - a nie miały ani więcej "garów", ani pieruńsko mocnych silników. Może były po prostu lepiej wyciszone albo ja mniej zwracam uwagi na hałas?

Tak czy owak - wierzę, że outlander z CVT był beznadziejny (np mnie poprzedni zraził ciasnotą 3 rzędu), ale nie jestem pewien czy to wina skrzyni, bo w innych autach podobało mi się jej działanie.


johnson napisał/a:
symulacja przelozen jest super

Nawet nie wpadłem na pomysł, żeby to wypróbować... Dla mnie też wygląda na nonsens pozbywanie się największej zalety CVT, czyli właśnie bezstopniowości.


johnson napisał/a:
Jak moze byc wygodne jezdzenie na 6 tys obr?

Pedał gazu zazwyczaj nie działa zero-jedynkowo i znane mi skrzynie CVT też się odpowiednio do tego zachowywały...

Niewykluczone, że jest to wszystko kolejnym z wielu błędów Mitsubishi ostatnio - albo po prostu CVT nie jest dla Ciebie, to też się w końcu zdarza, nie wszystko jest tak samo wygodne dla wszystkich [:
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-10-17, 22:23   

johnson napisał/a:
...... Tak jest za każdym razem jak chcesz mieć chociaż minimum dynamiki. DRAMAT...

wydaje mi sie, ze nie ma efektywniejszego sposobu na przekazanie mocy na koła niż CVT, od przykładowo 50 km/h do 150 km/h cały czas na max. mocy na 6 tyś. obr.
w prawdzie nie czuć tego, bo nie zmieniasz biegów i nie zmieniają się obroty, ale auto przyspiesza na prawdę na maxa cały czas.
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
Freebairn 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6Sce
Rocznik: 2016
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 36
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2016-10-18, 09:01   

Domin- mielimy niedawno podobne rozterki. Choć my z założenia szukaliśmy auta w benzynie. (W rodzinie były złe doświadczenia z LPG, a nasze auto stoi pod gołym niebem- mieszkamy blisko lasu- nasz obecny diesel lubił w zimę nie odpalić)

Byliśmy w kliku salonach w naszej okolicy-Daciai, Hyundai oraz Opel.

Hyundai- pod uwagę brane były dwa modele: ix20 oraz Tucson

ix20- polecane nam przez mojego dobrego kumpla- śmiga tym autkiem już dobre kilka lat. Ergonomia wnętrza ok. Bagażnik dość spory- ale niewystarczający. Szukaliśmy auta które ba być autem rodzinnym oraz okazjonalnie przewozić osobę na wózku. Cena auta z zadowalającym wyposażeniem: 65 000 zł.

Tucson- naszym zdaniem najładniejszy obecnie SUV. Auto w odpowiedniej konfiguracji to okolice 90 000 zł.

Ogólny komentarz co do Hyundaia- dostępne są formy finansowania. Zależało nam na zakupie na miesięczne stałe raty. Po wizycie w 3 salonach odpuściliśmy by oferowano nam tylko opcje 50/50 lub 1/2/3 równe raty.

Następna marka która braliśmy pod uwagę to Opel. rozważane modele: Mokka, Zefira, Meriva

1:Mokka- auto z zewnątrz bomba... traci niestety na bliższym poznaniu. Bagażnik- marginalny. Ciasno w środku. Osoby większych gabarytów mogą czuć się w tym aucie skrepowane. Na plus- wykończenie oraz wyposażenie. Auto w oglądanej przez nas konfiguracji: 82 000 zł

2: Zefira- auto spełniało praktycznie wszystkie nasze wymagania. Auto super pakowne. Bagażnik największy ze wszystkich oglądanych aut. Cena 90 000 zł. Niestety okazało się, że nie można go już pod siebie skonfigurować bo po nowym roku pojawia się wersja po liftingu.

3: Meriva- mniejszy brat Zefiry. autko nieco bardziej kompaktowe od wyżej opisanego modelu. Dostępne były tylko egzemplarze na placu- z tego samego co wyżej opisanego powodu.

Jedna rzecz która ogólnie nam się w Oplach niezbyt podobała to wciskany wszędzie na sile EPB.

Na sam koniec udaliśmy się do salonu Dacii- który mamy niemalże pod nosem. Miłym zaskoczeniem tu był fakt iż bez umawiania spotkania podczas pierwszej wizyty w salonie udało się korzystać z jazdy próbnej. Przejechaliśmy się dwoma autami: Sandero Stepway oras Dusterem.

Sandero jednak odpadło w przedbiegach- ilość miejsca w środku- oraz bagażnik.

Miłym zaskoczeniem okazał się natomiast Dacia Duster.

Wykończenie wnętrza co prawda nie powalało- miejsce na kubki są w zasadzie nie do wykorzystania w tym celu bo są umiejscowione zbyt wysoko i są zbyt płytkie. Dużo czytaliśmy też o samej jakości plastików i spasowaniu.

Po wizycie w salonie udałem się z flaszka do mojego kumpla pracującego w warsztacie samochodowym w naszej okolicy. Wiadomo- Dacia nosząca kiedyś miano "królowej lawet" napawała nas wątpliwościami. Kolega jednak pokazał mi cennik części serwisowych do wszystkich wspomnianych powyżej aut. Dodając auta dziś to nie jest ta jakość co kiedyś. Każda marka ma jakieś wady. Jeśli nie kupujesz auta by się go za jakiś czas pozbyć a chcesz miec niskie koszty utrzymania to bierz Dustera.

Po tym spotkaniu oraz kilku kolejnych wizytach w salonie zamówiliśmy naszego Dustera w wersji Urban Explorer. Auto przyjechało dwa tygodnie temu i jesteśmy naprawdę zadowoleni. Zacytuje tu moje podsumowanie z wątku powitalnego powitalnego na forum:

Pierwsza dłuższa trasa za nami. 600km w weekend.

Auto super sprawuje się na polskich drogach( a zwłaszcza na objazdach).

Komfort jazdy jest w ok. Wyciszenie jest spoko. Autko ma troszkę zaburzona ergonomie wnętrza. Pojemnik na kubek raczej nie spełni swojej funkcji. Opisywana przez wielu ludzi w rożnych artykułach/forach jakość plastików- zupełnie nam nie przeszkadza.

Podczas pobytu u rodziców zabraliśmy tatę na przejażdżkę(osoba na wózku inwalidzkim) nie było problemu z wsiadaniem/wysiadaniem. A sam wózek(wersja wyczynowa- nie można złożyć ramy) w całości wszedł do bagażnika :!:

Wiemy też ze autostrada to nie jest ulubione miejsce Dusterka. Autku trochę brakuje przyspieszenia np podczas wyprzedzania. Redukcja biegu tu wiele nie pomaga.

MediaNaV- trasę przelicza bardzo szybko. W niektórych miejscach kazała nam jechać pod prąd. :roll:
Zobaczymy co będzie po aktualizacji- wymaga jeszcze testów.

Na wspomnianej trasie spalanie wyszło 6,8l- także przyzwoicie. 8-)

Ogólne wrażenia po pierwszym 1000km- pozytywne. I już wiemy, że drugi raz zdecydowalibyśmy się na to samo autko.

Mimo kilku rzeczy, które nie są optymalne- w swoim przedziale cenowym nie ma sobie równych.

Pozdrawiam
Freeb
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster.1.4x2 Duster.3.4x4 Bigster.4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 369
Skąd: Kęty
Wysłany: 2016-10-18, 10:29   

:)
_________________
salon@dogspassion.pl
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-18, 16:06   

goswee napisał/a:
johnson napisał/a:
...... Tak jest za każdym razem jak chcesz mieć chociaż minimum dynamiki. DRAMAT...

wydaje mi sie, ze nie ma efektywniejszego sposobu na przekazanie mocy na koła niż CVT, od przykładowo 50 km/h do 150 km/h cały czas na max. mocy na 6 tyś. obr.
w prawdzie nie czuć tego, bo nie zmieniasz biegów i nie zmieniają się obroty, ale auto przyspiesza na prawdę na maxa cały czas.


Ale zauważ, że mówimy nie o braku efektywności, tylko o wkur..niu kierowców przy okazji....
Wszelkie ewentualne zyski, nie są warte efektów sposobu pracy takiego napędu.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-18, 18:25   

Cav napisał/a:


Ale zauważ, że mówimy nie o braku efektywności, tylko o wkur..niu kierowców przy okazji....
Wszelkie ewentualne zyski, nie są warte efektów sposobu pracy takiego napędu.

Dziekuje :) dokladnie o to mi chodzilo. Nie widze zadnego plusa zeby sie tak meczyc.
Kazda nowa skrzynia automatyczna zmienia biegi plynnie i cvt nie jest tu jakims objawieniem zeby na klate brac to co sie dzieje w czasie dynamicznej jazdy
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-18, 18:33   

Cav napisał/a:
goswee napisał/a:
johnson napisał/a:
...... Tak jest za każdym razem jak chcesz mieć chociaż minimum dynamiki. DRAMAT...

wydaje mi sie, ze nie ma efektywniejszego sposobu na przekazanie mocy na koła niż CVT, od przykładowo 50 km/h do 150 km/h cały czas na max. mocy na 6 tyś. obr.
w prawdzie nie czuć tego, bo nie zmieniasz biegów i nie zmieniają się obroty, ale auto przyspiesza na prawdę na maxa cały czas.


Ale zauważ, że mówimy nie o braku efektywności, tylko o wkur..niu kierowców przy okazji....
Wszelkie ewentualne zyski, nie są warte efektów sposobu pracy takiego napędu.


Tylko niektórych kierowców i tylko w niektórych impementacjach tego typu skrzyń. Są tacy co jeżdżą i są zadowoleni.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
domin749 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1,6 GDI
Dołączył: 30 Wrz 2016
Posty: 14
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 2016-10-18, 19:08   

Freebairn dzięki za podsumowanie i ukierunkowanie.
Dzisiaj znowu był przejazd po salonach i jazdy testowe dusterem, stepway, outlanderem, tucsonem, x-trailem. Również w terenie piaszczysto-górzystym.
Duster, stepway w manulau, pozostałe w automacie (trudno się przyzwyczaić jak się jeździło 18 lat).
Na razie wiem na pewno, że sprzedaję sportage.
Outlanderem FL z cvt naprawdę fajnie się jeździło, manetkami można silnik trochę rozruszać. Z w/w duster nie przegrywa w wielu polach, oprócz wspomnianej ergonomii i miejsca.
Dałem sobie czas do piątku na decyzję.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-18, 20:25   

damiaszek napisał/a:


Tylko niektórych kierowców i tylko w niektórych impementacjach tego typu skrzyń. Są tacy co jeżdżą i są zadowoleni.

czytamy ze zrozumieniem, ja pisalem o ctv w mitsubishi, ktore kolega bierzez pod uwage, to jest ta konkretna implementacja
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-18, 20:27   

domin749 napisał/a:
Freebairn dzięki za podsumowanie i ukierunkowanie.
Dzisiaj znowu był przejazd po salonach i jazdy testowe dusterem, stepway, outlanderem, tucsonem, x-trailem. Również w terenie piaszczysto-górzystym.
Duster, stepway w manulau, pozostałe w automacie (trudno się przyzwyczaić jak się jeździło 18 lat).
Na razie wiem na pewno, że sprzedaję sportage.
Outlanderem FL z cvt naprawdę fajnie się jeździło, manetkami można silnik trochę rozruszać. Z w/w duster nie przegrywa w wielu polach, oprócz wspomnianej ergonomii i miejsca.
Dałem sobie czas do piątku na decyzję.

z mojego doswiadczenia 55 tys km z dusterem poliftowym...jezeli mozesz sobie pozwolic na cos lepszego to dobrze sie zastanow, naprawde jest roznica i na krotkiej jezdzie ciezko to wylapac. Poza zdolnosciami terenowymi Duster jest po prostu tanszy absolutnie wszedzie i to czuc strasznie. Jezeli masz wolny budzet to dobrze sie zastanow
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-18, 20:42   

damiaszek napisał/a:
Cav napisał/a:

Ale zauważ, że mówimy nie o braku efektywności, tylko o wkur..niu kierowców przy okazji....
Wszelkie ewentualne zyski, nie są warte efektów sposobu pracy takiego napędu.


Tylko niektórych kierowców i tylko w niektórych impementacjach tego typu skrzyń. Są tacy co jeżdżą i są zadowoleni.


Albo nie chcą się przyznać przed sobą że wdepnęli.
To częste, również wśród klientów Dacii.

A co implementacji - nie widziałem i nie słyszałem od nikogo wiarygodnego dobrej opinii o żadnej skrzyni cvt.
Nawet w hybrydach - o wiele lepiej jeździ się takimi ze zwykłą (tzn. dwusprzęgłową) skrzynią automatyczną, niż z badziewnym cvt.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne