Są objawy zdychania akumulatora ale trzeba wyraźnie obserwować auto .
U mnie było to lekkie przygasanie świateł . Złapałem za miernik wyszło ładowanie 12.6 V więc szybko do ASO podałem jakie mam ładowanie oraz że powołuje się na notkę serwisową której numer to już padał i dostałem nowy AKU .
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-21, 09:09
Ja mam od jesieni Motrio bo mój turecki montowany oryginalnie w Lodgy zdechł w serwisie i też się "nie łapał" na akcję serwisową - zimę przeżył w każdym razie ....
Są objawy zdychania akumulatora ale trzeba wyraźnie obserwować auto .
U mnie było to lekkie przygasanie świateł . Złapałem za miernik wyszło ładowanie 12.6 V więc szybko do ASO podałem jakie mam ładowanie oraz że powołuje się na notkę serwisową której numer to już padał i dostałem nowy AKU .
Nooo taaak, ale to trzeba być fachowcem od aut, żeby takie coś zaobserwować. Ja tego w swoim aucie nie zauważyłem, a aku nagle padł.
W celu zamknięcia historii
Pojechałem po pracy na Puławską po dustera. Chciałem jeszcze z ciekawości zerknąć na dokumentację z przeglądu okresowego po 4 latach, w której powinny być zawarte parametry aku, które wyszły na tamtym badaniu. Niestety, dokumentacja podobno pojechała do archiwum.
Zapłaciłem więc 340 zeta i się zawinąłem do domu mecz obejrzeć
Z dodatkowych rzeczy umyto mi auto, przemyto dywaniki i przetarto kokpit.
Zrobiono też kontrolę bezpieczeństwa (wizualną) typowych punktów, jak przy przeglądzie okresowym (m.in. oświetlenie, wycieraczki, stan ogumienia itp), na co dostałem kwit.
I to w zasadzie tyle
Dla tych, co mają S&S macie, co prawda auta nowe nie wymagają jeszcze wymiany akumulatorów. Ale właśnie na rynku pojawił się nowy gracz firma Duracell. Który oferuje akumulatory EFB w normalnych pieniądzach. Fakt kupiłem to w nowo otwartym przedstawicielstwie które próbuje zdobyć klientów. Ale cena 350zł za 60Ah akumulator dostosowany do systemu S&S jest rewelacyjna. Akumulator pod naklejką ma korki do uzupełnienia wody.
Mój akumulator już dogorywa i chyba czas na nowy. Rano auto odpala tak za 3 razem dopiero i ciężko mu to idzie. Szukając nowego pomyślałem, że zakupię taki:
Exide Premium EA770 12V 77Ah 760A
Wejdzie taki w ogóle do Dustera czy muszę mniejszy kupić?
Wymiary: 278mm (Długość ) x 175mm (Szerokość ) x 190mm (Wysokość całkowita)
Ostatnio zmieniony przez MrVlad 2016-12-14, 09:53, w całości zmieniany 1 raz
MrVlad, przed zakupem zmierz sobie stary akumulator (wymiary), zobaczy czy jest jeszcze trochę wolnego miejsca na nowy akumulator i będziesz wiedział czy wejdzie do komory silnika i tyle.
Skoro ta firma sprzedaje akumulatory to wystarczy tam podjechać i samemu sprawdzić czy będzie pasował.
Aha, pamiętaj o kodzie do radia przy wymianie akumulatora, bo wylecą całe nastawienia w radiu.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-12-14, 09:58, w całości zmieniany 1 raz
Była jakaś akcja z wadliwymi akumulatorami w Daciach w latach podażej 2012-13.
Może to wtedy taki akumulator padł w krótkim czasie, spytaj to w ASO o taką akcję. Może Ty należałeś do tej grupy z wadliwymi akumulatorami.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 517 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-12-24, 15:54
A u mnie po pół roku od chwili zakupu sanderki pewnego dnia po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie zaświeciły się kontrolki na desce rozdzielczej . Rozrusznik też nie zadziałał . Autko na lawecie pojechało do ASO .Tam pomiar napięcia pokazał .... 5,2 V Autko garażowane o niewielkim przebiegu [w dniu tego wydarzenia było 1155 km na liczniku ] Nie mam pojęcia skąd taki spadek napięcia .
Światła zawsze pamiętam wyłączyć przy wysiadaniu , radio też
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-02-09, 19:54
Mam takie pytanie. Ostatnimi czasy sprawdzam sobie różne tam parametry auta poprzez ELM 327 i między innymi też napięcie akumulatora.
Parkuje pod chmurką i za każdym razem po dłuższym postoju to napięcie spoczynkowe mam 12,2-12,3 V. - przy wyłączonych wszystkich źródłach poboru prądu.
Zaraz bo zgaszeniu silnika jest prawidłowe - 12,4 - 12.5 V.
Napięcie ładowania także jest prawidłowe.
Przynajmniej raz w tygodniu robię jakaś dłuższą trasę.
Nigdy nie miałem problemu z odpaleniem samochodu - nawet przy -22 stopniach.
Czy mam powód do niepokoju? A może to metoda pomiaru jest nieprawidłowa?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum