Regulacja zaworów = wymiana popychaczy (czyli w najgorszym razie 12 popychaczy + rozpięcie rozrządu, demontaż wałków) to nie będzie tanie.
I tak co 30 tys km.
gdzieś ty widział żeby wymienili wszystkie szklanki ?
maks to na wydechu koszt jednej 150-200 w ASO
i nie co 30 ale prędzej 60 , co 30 trzeba dokonywać sprawdzenia
Really in SCe you mast remove the engine from car to change the valve tappet ?
It s normal for boxer engine but in line engine you just take off the cylinder head .
Podręcznik serwisowy Renault nakazuje w celu kontroli zaworów wymontować silnik, ale Nissan w swoich modelach z tym samym motorem przewiduje wykonanie tych czynności bez wyjmowania agregatu z auta - czyli także w Dacii powinno to być możliwe.
Rzeczywista regulacja (chociaż podobno rzadko potrzebna) faktycznie wymaga wymontowania silnika we wszystkich markach.
to zależy od tak wielu czynników że nikt nie jest wróżką , regulacje robi się dopiero jak zaczynają się problemy
W starych 1.4/1.6 8v z regulacją na śrubkach gdzie koszt usługi zamykał się w 50-100 zł producent nie podawał interwału regulacji . Na lpg przyjęło się co 20-30 tyś
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-22, 18:05
Pomieszanie z poplątaniem.
Nie ma określonego czasu zwanego mądrze interwałem tzn nie trzeba regulować w cale. Jak są już ewidentne objawy to imo może być za późno (jakim trzeba być niezłym aby na słuch czy objawy wtórne wychwycić zły luz zaworowy zanim się wypalą).
Pytałem w aso fakt że przy innym silniku ale konstrukcja popychaczy taka sama , powiedzieli że od 2008 roku silnik jest na rynku i nie spotkali się z potrzeba regulacji zaworów na benzynie .
Zwykle taka operacja wypada przy okazji jakieś dużej roboty z silnikiem typu uszczelka pod głowicą itp .
Napisałem do Dacia Polska: (w skórcie) Czy silnik TCE 90 w Dacia Logan 2016 jest przystosowany do montażu LPG, jeżeli zrobię to poza autoryzowanym serwisem to czy stracę gwarancję na silnik?
Odpowiedź mailowa:
Renault Polska napisał/a:
Szanowny Panie,
dziękujemy za kontakt z Infolinią Klienta Renault.
Odpowiadając na Pańskie zapytanie, odnośnie montażu instalacji LPG do auta marki Dacia informuję, że dostępne instalacje znajdują się pod adresem : http://www.dacia.pl/minisite/lpg/dlaczego-warto/
Po szczegóły zapraszam do dealerów, lista znajduje się pod adresem www.dacia.pl w górnym prawym rogu strony.
Odnośnie pytania o gwarancję informuję, że przeprowadzenie modyfikacji czy montaż akcesoriów, samodzielny bądź poza siecią autoryzowanych partnerów, nie skutkuje automatycznym odebraniem gwarancji na auto . O jej utracie możemy mówić wyłącznie w odniesieniu do elementów, które uległy modyfikacji. Firma Renault zastrzega sobie również prawo do odmówienia wykonania naprawy gwarancyjnej jeśli przyczyną usterki będzie nieprawidłowo wykonana modyfikacja czy montaż wspomnianych akcesoriów.
W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami pod
numerem telefonu 0 800 900 803 – jesteśmy do dyspozycji Klientów od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00. Czat jest dostępny od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-20:00.
Z poważaniem,
Krzysztof Kujawiak
Infolinia Klienta Renault
Tel: 0 800 900 803
Renault Polska Sp. z o.o.
ul. Marynarska 13
02-674 Warszawa
NIP 526-020-59-83
Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIII Wydz. Gospodarczy
KRS 0000121892 kapitał zakładowy 4 773 000 PLN
www.renault.pl
Oczywiście jest to odpowiedź niewiele mówiąca .....
Zadzwoniłem do ASO (Wrocław Nawrot) i spytałem serwisanta, oto odpowiedź:
1. Silniki z fabrycznym LPG mają wzmocnioną głowicę!
2. Regulacja luzów zaworowych odbywa się za pomocą wymiany "szklanek" w głowicy.
3. Instalacja LPG w praktyce wiąże się z utratą gwarancji na silnik.
4. Pan odradził instalować LPG.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum