DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Diesel czy LPG?
Autor Wiadomość
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-23, 20:21   

Oczywiście że czytam.
Po prostu nie kupuje się auta z silnikiem który nie nadaje się do LPG. Ten jak widać się nie nadaje z powodu takiego a nie innego rozwiązania sposobu regulacji luzów zawrowych.

Tak wiem, ale producent...
Producent chce tylko zarobić a klient mieć auto z LPG i stąd takie stworki typu kłopoty z regulacją, zablokowany sterownik, jedne nastawy lpg dla wszystkich aut.
Dlatego lpg tylko z zewnętrznego, poleconego warsztatu.
:-P
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-23, 20:27   

kapelusznik napisał/a:
Oczywiście że czytam.
Po prostu nie kupuje się auta z silnikiem który nie nadaje się do LPG. Ten jak widać się nie nadaje z powodu takiego a nie innego rozwiązania sposobu regulacji luzów zawrowych.

Tak wiem, ale producent...
Producent chce tylko zarobić a klient mieć auto z LPG i stąd takie stworki typu kłopoty z regulacją, zablokowany sterownik, jedne nastawy lpg dla wszystkich aut.
Dlatego lpg tylko z zewnętrznego, poleconego warsztatu.
:-P


To doszliśmy do pewnego konsensusu widzę :-D
Sam z resztą widzę wybrałeś td, nie wykluczone że z tych samych pobudek co i ja :-)

Dla mnie lpg jest jak komunizm w teorii idealny w praktyce .... "jaki jest każdy widzi" :mrgreen:
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-23, 20:33   

Wybrałem TDI gdyż szukałem jak najnowszej Fabii 2 kombi.
Niestety 2 letnie egzemplarze tego auta z wolnossacym silnikiem benzynowym to były (i pewnie dalej są) białe kruki a nie chciało mi się jechać po auto na drugi koniec kraju więc kupiłem w odległości 5km od domu (kilka przystanków autobusem :-) )
Dodatkowo wolnossące benzyny to były w większości 60 konne 1.2 a jak miałbym cokolwiek brać to 1.4 85km a to chyba najrzadziej występujący silnik w gamie.
 
Andrzej J 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2013
Wersja: Dokker
Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 23
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-10-23, 21:03   

Wtrącę się do dyskusji.
Jeździłem kilkoma autami benzynowymi, w tym trzema z gazem. Z każdym były jakieś problemy. We wcześniejszych instalacjach ciągłe problemy z mieszanką /ale to był mikser i aktuator/. Potem po jakimś przebiegu znów parownik do wymiany , coroczny przegląd i legalizacja lub wymiana butli po 10 latach. We wcześniejszych instalacjach spalanie też było dużo większe niż benzyny a osiągi auta dość znacznie spadały. Co jakiś czas też trzeba było całość regulować . Dzisiejsze instalacje są dużo lepsze , ale też nie bezproblemowe. W 2007 przesiadłem się na diesla /Lacetti 2.0/. Inna bajka - to auto po prostu jedzie , choć też nie jest bezproblemowe bo jest nieszczęsny filtr DPF , ale już wiem jak się z nim obchodzić i kiedy się wypala /nie ukrywam że dość często/ . Autem jeździ teraz syn i po 160 tys auto jeździ i ma się dobrze. Olej w każdym aucie wymieniam po 10 tys km. Usterki jak w każdym samochodzie , trochę zawieszenie ale nic z silnikiem . Teraz jeżdżę DOKKEREM dci i wg mnie ten silnik jest ok. Osiągi mnie satysfakcjonują ale przede wszystkim spalanie. Przebieg 50 tys i nic poza przeglądami. Olej też wymieniam co 10 tys km. i polecam wymieniać częściej filtr paliwa.
Reasumując - nie mam nic do LPG , ale do niego nie wrócę.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-24, 09:34   

W 2007 przesiadłeś się na disla.
Nie bierzesz pod uwagę że instalki lpg sporo się zmieniły od tego czasu? Miałem okazję porównywać instalacje tego samego producenta z 2009 i 2012 - niebo a ziemia
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-24, 09:39   

Lza napisał/a:
A ja chciałbym kiedyś zobaczyć rzetelną kalkulację kosztów [ON] vs [PB+LPG] w podobnych mocą silnikach i w takim samym modelu samochodu. Bo mam takie podejrzenie, że koszty są zbliżone i kombinowanie z kłopotliwym LPG się nie za bardzo opłaca.



Takich samych to nie, ala mam porównanie zblizonych. Focus i Duster masa praktycznie ta sama, silniki o mocy prawie takiej samej, ekspoatowane na praktycznie tych samych trasach. Koszty paliwa sa prawie te same, zależy od aktualnych cen stacjach, przy czym do w Dusterze uwzględniam LPG+BENZYNIE, koszty wymiany filtrów LPG są 5 razy niższe niż ON (25 zł do 125 zł). Pewnie jak bym zamiast Dustera miał Logana to szala bardziej na LPG by się przechyliła. Koszty przeglądu znane każdemy. Po prawie rocznej równoległej eksploacji obu aut zdecydowałem się zostać przy Dusterze. Zadecydował jednak wiek i przebieg pomimo tego że fordem w trasie się jeździło lepiej. W dieslu mialem ponad 300kkm na orginalnych wtryskach, dwumasie i turbinie - i pewnie nie długo trzeba by to powoli wymieniać. A w Dusterze nawet ja padną na LPG niesławne wtryski MED to za 400 zł założę Barracudy i jazda dalej ;). A po kilometrach (60kkm) i obserwacji korekt na LPG i BENZYNIE pewnie to nastąpi niebawem.

Wszystko się rozbija o cenę i ilość kilometrów które pokonujemy, i czy mamy nowe auto z salonu na gwarancji czy używane z x przebiegiem. Taki np. kolega Włodarek to nie musi sobie wogóle zawracać głowy dieslem czy montażem LPG. Jak się jeździ już powyżej 20kkm rocznie to i LPG i Diesel są "lepsze" niż Benzyna. Istotna jest też różnica w cenie zakupu. Jak auto z LPG lub z Dieslem będzie tańsze to za tą różnicę w cenie też trochę przejedziemy zanim zacznie "zarabiać".
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2016-10-25, 07:28   

witam
kupiłem dokera na PB bo po pierwsze jeżdżę do 10kkm rocznie , moje auto ma 3 lata i dopiero zrobiłem 25500km , więcej jazdy mam w mieście jakieś 70 % , zakup diesla nie opłaca się, po prostu z tej prozaicznej przyczyny,
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-25, 08:45   

Dla takich zastosowań zakup samochodu wogóle się nie opłaca, taksówki wychodzą taniej ;)
_________________
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-25, 08:48   

ludzie mają różne hobby ;-)

nie byłbym taki stanowczy, że zakup się nie opłaca, ale zakup nowego, to już się trzeba zastanowić
choć są ludzie którzy lubią zapłacić za komfort "pewności" auta
no ale wtedy to rzeczywiście taksówka ;-)
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-25, 13:39   

Lza napisał/a:
Dla takich zastosowań zakup samochodu wogóle się nie opłaca, taksówki wychodzą taniej ;)


Nie do końca bo np na działkę 20 km od miasta to opłata w obie strony i nie zawsze przyjedzie na pstryknięcie.
W takim wypadku jednak rzeczywiście coś nowego jak są zasoby ale najtańszego. Pal sześć jaki silnik , byle nie lpg :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-10-25, 13:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2016-10-25, 16:43   

witam
oczywiście mam testów poza miastem , mam i kawałek działki , no i poza tym dorabiam ciut po pracy, ale przede wszystkim wyjazdy za miasto
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2016-10-25, 16:44   

więc :oops: jak sadzicie dobrze wybrałem a może do kitu?
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-25, 16:59   

trybik napisał/a:
więc :oops: jak sadzicie dobrze wybrałem a może do kitu?


Dobrze
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne