Mam taki interface którego używałem do moich aut z sterownikami Diego, Nevo i Stag.
Nie wiem jak go przerobić ma tylko 3 kabelki chyba muszę kupić inny do LR.
Tylko nadal nie wiem czy będę wstanie podejrzeć tym pracę wtryskiwaczy. Myśle o czymś takim co robi się w instalacji sprzed 12 lat za 40% ceny LR. Załączam zrzut pożyczony z innego forum. Dokładnie widać na w tym programie który wtryskiwacz nie domaga.
A co do wtryskiwaczy to jestem w szoku z tego co kolego piszesz, od zawsze wszystkie auta mam na LPG, i tylko w Dacii występują problemy z wtryskami. Miałem wtryskiwacze za 40-50 zł sztuka które przejeżdżały 50 - 90 i więcej tyś km i nic się im nie działo i auto sprzedawałem i dalej jeździło. I to w innych autach niż Dacia troszkę bardziej wymagających. A tu 1 wtrysk kosztuje więcej niż 4 normalne i się psują :)
wtrysk.jpg
Plik ściągnięto 29 raz(y) 115,93 KB
IMG_8030.JPG
Plik ściągnięto 19 raz(y) 90,65 KB
IMG_8029.JPG
Plik ściągnięto 24 raz(y) 98,89 KB
IMG_8028.JPG
Plik ściągnięto 19 raz(y) 233,83 KB
Ostatnio zmieniony przez jaskul 2016-11-09, 20:45, w całości zmieniany 2 razy
Dzięki za pomoc z kabelkiem. A czy w tym programie przy "zablokowanym" sterowniku podejrzę prace wtryskiwaczy - jeśli tak to jest sens kombinowania.
Mam 7 teoretycznie sprawnych wtryskiwaczy muszę wybrać te które najrówniej pracują.
Marka: *
Model: *
Silnik: * Pomógł: 14 razy Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 336 Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-11-11, 19:25
For an injector test need your other ecu.
example http://allegro.pl/opel-co...5066092542.html
And must install 4 sensor cable afterwards.
This ecu can then also work with other injectors.
Pytanie do osób z fabrycznym LPG w Daciach: czy w waszych książkach serwisowych jest zapis o regulacji zaworów, przy jeździe na LPG? Czy w praktyce były regulowane zawory w Waszych Daciach?
Podpiąłem auto.
Udało mi się połączyć z moja centralką dzięki eastcowboy
Niestety wiele z niej nie widać czy na podstawie tych odczytów ktoś jest wstanie powiedzieć gdzie jest błąd i czym spowodowany.
Widać ogromną różnicę w parametrze Lambda control corecction na Pb jest około 0 - 2 na gazie po przełączeniu spada powoli do -33. zwiększenie obrotów powoduje że wzrasta do zera.
Z tego co rozumiem to ta korekcja spowodowana jest za bogatą mieszanką na wolnych obrotach. Czyli albo jeden albo więcej wtryskiwaczy "leje" (czy na pewno??) ale czemu tylko problem jest na wolnych obrotach, jak sprawdzić który mając tylko takie narzędzie diagnostyczne?? Podobno do tego sterownika nie ma innego.
na benzynie.jpg
Plik ściągnięto 61 raz(y) 115,76 KB
na gazie1.jpg
Plik ściągnięto 30 raz(y) 122 KB
na gazie.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 109,36 KB
Ostatnio zmieniony przez jaskul 2016-11-14, 20:36, w całości zmieniany 3 razy
(czy na pewno??) ale czemu tylko problem jest na wolnych obrotach
Tak, na pewno "leją".
Problem jest zauważalny najbardziej na wolnych obrotach, gdyż wtedy masz najkrótszy czas otwarcia wtryskiwaczy. Jeśli jest on np. 2,5 ms, a wtryskiwacz mechanicznie się "przycina" i dodaje od siebie jeszcze 1 ms, to trzeba czas otwarcia (elektryczny) skrócić do 1,5 ms. O ile procent, to sobie policz.
Przy większych obciążeniach czas otwarcia masz np. 8 ms i może wtedy w ogóle nie dochodzić do przycinania, albo problem jest mniejszy.
Wtryski do wymiany, szkoda silnika.
_________________
Ostatnio zmieniony przez mbar 2016-11-15, 08:21, w całości zmieniany 1 raz
jaskul, tak jak pisze kolega mbar, wymień wtryski albo zagadaj z gazownikiem by użyczył na chwilę nowe wtryski to wtedy będzie jaśniej, czy te wtryski są przyczyną.
Jeśli tak, to wymień wtryski na nowe, inaczej wypalisz zawory i po jakimś czasie będzie czekał remont głowicy, co cena pójdzie w górę niż za nowe wtryski.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Wziąłem sie za to auto dziś od rana :)
A jaka jest akceptowalna wartość tego współczynnika.
Mam wtrysków 2 komplety :)
Mając za diagnostykę tylko wykres sondy lambda z Torque na telefonie, kombinerki do lekkiego zaciskania przewodów i to co widzę w tym programie ułożyłem taki zestaw wtrysków że mam korekcję około - 5 % silnik pracuje stabilnie w całym zakresie obrotów check sie nie świeci. Czyżbym naprawił :)
Wtryskiwacze są cztery a sonda jest tylko jedna więc nie da rady stwierdzić który jest uszkodzony. Można to zbadać zgrubnie oscyloskopem. Albo wyjąć i na maszynę testową. Tylko po co? Takie rzeczy wymienia się w komplecie. Świece zapłonowe też diagnozujesz i wymieniasz tylko jedną? Skarpetki jak ci się przetarła to idziesz do sklepu i jedną kupujesz?
I tak już na te wtryskiwacze zrobiłeś jeżdżąc na tańszym LPG.
ASO wymieniało w tym samochodzie zawsze po 1 wtryskiwaczu robiło "adaptację" i auto wyjezdzało. Jakoś nigdy ani w okresie gwarancji ani po nie wymienili całego kompletu na raz. Więc skoro ASO w Warszawie na Jerozolimskiej tak robi to nie widzę powodu aby być "lepszym" od nich.
Stąd mam tyle wtryskiwaczy i mogę je podmieniać.
Przeczytałem instrukcję Renault dla ASO którą udostępnił tu eastcowboy.
UWAGA
Wg niej zaciskasz kombinerkami przewód gazowy od kolejnych wtryskiwaczy do kolektora patrząc jak zmienia się charakter pracy silnika i odczyty.
To piszą w XXI wieku w instrukcji dla ASO Dacia
Ale tak postanowiłem zrobić w końcu to instrukcja dla ASO. Palił się check wypadały zapłony i parametr korekta Lambda przekraczał 30%
Miałem podgląd sondy lambda i interfejs pokazujący ten parametr.
Powoli zaciskałem wężyki gazowe pomiędzy wtryskiwaczem, a kolektorem ograniczając przepływ gazu.
Zauważyłem że w przypadku jednego wtryskiwacza po ograniczeniu przepływu parametr korekta Lambda gwałtownie spada. Ten wtryskiwacz podmieniłem na inny. I zabawa od początku w poszukiwaniu tego najgorszego w tej konfiguracji. Po 3 wymianach wtrysków ustawiłem taki komplet że korekta lambda zatrzymała sie na wartości około 5%.
Ostatnio zmieniony przez jaskul 2016-11-15, 23:10, w całości zmieniany 1 raz
Wiesz porównywanie wewnętrznej polityki ASO w PL podkreślę w PL, nijak się ma do zdrowego rozsądku. Odpowiedz też sobie na pytanie czym ASO ryzykuje postępując w ten sposób z autami gwarancyjnymi? A już tym bardziej po gwarancji..... Mamy bardzo dobrze wyszkolonych serwisantów którzy bez problem zweryfikują pański problem. I wymienią tylko jeden ten niesprawny wtryskiwacz bo po co ma pań płacić za wszystkie.....
Widzisz jak się klientowi wmawia w dobrej otoczce to co chce usłyszeć, a nie to co powinien. To właśnie mamy takie efekty.
Podsumowując przejechałem teraz 10 km auto jeździ idealnie w każdym zakresie obrotów. Check się nie zapala. Pojeździ ze 2 tygodnie i przediagnozuję czy sie pojawią błędy i jak wyglądają korekty.
Chciałem bardzo podziękować wszystkim za rady, informacje bez których nie dało by się tego tak ułożyć.
Ale z drugiej strony podsumowując politykę ASO auto ma w tej chwili 330 tyś km od początku na LPG fabrycznym, nie wiem który reduktor, nie wiem które wtryskiwacze i co zostało z tej instalacji pierwotnej bo rachubę straciłem, mam plik dokumentów jak ASO serwisowało ten samochód. Ale sprawdzałem sprężanie OK, luz zaworowy OK, oleju nie bierze od zmiany do zmiany. W sumie najbardziej zawodna to jest ta instalacja gazowa.
To jest poprostu nie do pomyślenia aby nie można było z poziomu interfejsu przeprowadzić testu wtryskiwaczy.
A tak wygląda płyn po czyszczeniu wtryskiwaczy był przezroczysty.
14923006_1877745829115954_1695989449_o.jpg
Plik ściągnięto 33 raz(y) 251,78 KB
Ostatnio zmieniony przez jaskul 2016-11-15, 23:15, w całości zmieniany 2 razy
Wtryskiwacze są cztery a sonda jest tylko jedna więc nie da rady stwierdzić który jest uszkodzony. Można to zbadać zgrubnie oscyloskopem. Albo wyjąć i na maszynę testową. Tylko po co? Takie rzeczy wymienia się w komplecie. Świece zapłonowe też diagnozujesz i wymieniasz tylko jedną? Skarpetki jak ci się przetarła to idziesz do sklepu i jedną kupujesz?
I tak już na te wtryskiwacze zrobiłeś jeżdżąc na tańszym LPG.
Jak leje/uszkodzony jest jeden to da się tą metodą z instrukcji ASO stwierdzić z którym jest problem. Po co wymieniać resztę jak są sprawne i trzymają parametry. Jak złapiesz "gumę" albo z jednego koła "wycieka ci powietrze" to też wymieniasz wszystkie .
Oczywiście masz rację najlepiej zamienić wszystkie na nowe - na pewno mające te same parametry, ale to w idealnym świecie, a rzeczywistość najczęściej dotyka nas jak zaglądamy do kieszeni. A porównanie kompletu świec za 28-40 zł do kompletu nowych MED-ów za 700-800 zł - porównam podobnie cenowo. Jak urwałem klamrę w bucie narciarskim (rząd cenowy wtrysków, a nie skarpetek) to naprawiłem, a nie kupowałem nowych.
ps. skarpety wymieniam nie ceruję
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-11-15, 15:04, w całości zmieniany 3 razy
A czy jakiś "prawnik" forumowy nie zastanawiał sie jak wymusić na Landi Renzo Polska odblokowanie sterownika?? Bo to jest niedorzeczne aby w instalacji za ponad 4 tyś PLN przeprowadzać naprawy takimi sposobami. Instalacje za 2000 z tego powodu są dużo lepsze :)
Dzięki koledze eastcowboy dostałem obraz jak wygląda interfejs odblokowanego sterownika. Mamy możliwość testowania każdego wtryskiwacza. Niestety aby w naszych instalacjach do tego dojść trzeba wymieniać komputer na inny. Można to zrobić ale DLACZEGO nikt w Dacia Polska nie informuje ze ta instalacja którą wkładają do samochodów jest upośledzona i aby mieć to co powinno się mieć trzeba założyć komputer z innego auta.
LR.jpg
Plik ściągnięto 61 raz(y) 77,2 KB
Ostatnio zmieniony przez jaskul 2016-11-18, 14:58, w całości zmieniany 1 raz
A jak wygląda kwestia wtrysków - czy do fabrycznego sterownika uda się włożyć barracudy?
Podejrzewam, że nie, ale może ktoś już bardziej temat zgłebił ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum