Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-11-29, 15:56
Dobra już dobra, Chwaliłeś się już ze czterdzieści razy swoim druciarstwem, przez grzeczność nikt nie reaguje. Ale teraz się nim ciesz we własnym towarzystwie, a nam daj po ludzku porozmawiać, bez wtrącania w co drugim poście jak to wyłączyłeś.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-11-29, 15:58, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-11-29, 16:50
Jeśli druciarstwem nazywasz wypięcie wtyczki to gratuluję :). Próbuję z wami wspólnie coś rozwiązać, bo dłubałem w elektronice i elektryce we Fiatach oraz VW. Ale widzę, że próba przekazania jakiejś wiedzy czy porównania doświadczeń to jest "druciarstwo". Dalszego znajomego jakiś asior próbował skasować 800 zł za wyłączenie tego "na stałe" w Renaulcie Clio IV, bo miał w sterowniku silnika grzebać. Więc chyba warto powiedzieć, że coś da się zrobić "za darmo".
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-11-29, 16:53, w całości zmieniany 1 raz
Ale czepiłeś się tego wypinania, później naśladują Cię półmózgi którzy nie grzebali w elektronice fiatów i VW, ba nawet żarówki nie potrafią wymienić. Pewne rzeczy można zachować dla siebie.
Sposób i jest, ba nawet dwa ale do dzisiaj nikt nie stwierdził czy ma to jakikolwiek wpływ na bezpieczeństwo jeżeli układ jest wyłączony spod napięcia, a nie dezaktywowany przyciskiem lub w komputerze.
Wczoraj wieczorem było 3-4 stopnie i S&S aktywny, dziś rano od -1 do +2 i nie działa. W obu przypadkach silnik wystarczająco rozgrzany. Mogę stawiać pieniądze, że 2 stopnie są (u mnie) granicą.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-11-30, 09:59
U mnie dziś też nie zadziałał ani razu. temp od -3 do -1. Jak na razie nie zwracałem uwagi, czy jest jakaś temp. graniczna, ale wszystko na to wskazuje. W sumie z ciekawości też takie obserwacje przeprowadzę.
dacialoganmcv napisał/a:
to gratuluję
aA, dziękuję.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-11-30, 10:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-11-30, 11:08
Marek1603 napisał/a:
Sposób i jest, ba nawet dwa ale do dzisiaj nikt nie stwierdził czy ma to jakikolwiek wpływ na bezpieczeństwo jeżeli układ jest wyłączony spod napięcia, a nie dezaktywowany przyciskiem lub w komputerze.
Dokładnie - wyjęcie wtyczki tak naprawdę nie załatwia sprawy bo S&S wciąż jest włączony, ale nie jest aktywny. Także to połowiczne rozwiązanie.
Szkoda tylko, że guzik nie jest wyciągnięty na deskę rozdzielczą bo czasami zdarza mi się zapomnieć wyłączyć S&S. Szczególnie teraz po lifcie bez problemu mogli tak własnie zrobić.
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-11-30, 11:09, w całości zmieniany 1 raz
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-12-01, 12:54
gregorisan napisał/a:
Dokładnie - wyjęcie wtyczki tak naprawdę nie załatwia sprawy bo S&S wciąż jest włączony, ale nie jest aktywny. Także to połowiczne rozwiązanie.
I druciarskie. Komputer dostaje sygnał, że maska jest otwarta i prawdopodobnie nawet programiści nie wiedzą jak to wpływa na sposób sterowania silnikiem.
dacialoganmcv, jak chcesz się popisać zdolnościami, zdekompiluj oprogramowanie ECU i sprawdź w jaki sposób zmienia się sterowanie silnika (i innych układów) jeśli klapa silnika jest otwarta. (Na bank komputer adaptuje warunki pracy pojazdu w tryb serwisowy). Gdy już będziesz miał zdekompilowany kod, z łatwością wyłączysz SS tam gdzie to powinno być zrobione.
Pamiętaj, że dekompilacja kodu jest nielegalna, a licencję używania oprogramowania samochodu podpisałeś w dniu zakupu.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-12-01, 12:56, w całości zmieniany 1 raz
Oprogramowanie od dawna jest modułowe i obsługa S&S najprawdopodobniej została po prostu dodana do już istniejącego software'e. A on przedtem nie wykrywał otwarcia maski, ergo nie zmieniał ustawień silnika - i nie ma powodów, by robił to teraz. Czujnik pewnie tylko ustawia flagę "zadziałania S&S zabronione" i po ptokach. Tryb serwisowy to komplikowanie sobie życia i proszenie się o kłopoty - np że silnik z niego nie wyjdzie, nawet jeśli klapę otworzyłeś tylko na chwilę w trakcie podróży. A lawetowanie z autostrady to nie jest tania rzecz...
Oczywiście, nie należy nie doceniać głupoty ludzkiej i korporacyjnej - ale tym bardziej w tym przypadku silniejsze argumenty są po stronie lenistwa i chciwości <;
Czujnik pewnie tylko ustawia flagę "zadziałania S&S zabronione" i po ptokach.
Jeśli by to było takie "zwykłe" wyłączenie (jak czujnikiem temperatury czy stanu akumulatora), to powinno zapalać kontrolkę odpowiednią. Hmm, chociaż nie wiem, jak silnik się włącza po dłuższym staniu (przez akumulator pewnie), to kontrolka chyba się już nie zapala.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-12-01, 14:15
Uważam jednak, że jeśli komuś się chciało dodawać dodatkowy wyłącznik, dodawać dodatkowy pin w jakiejś tam wtyczce do układu który konwertuje sygnał analogowy na informację cyfrową dla komputera, siłą rzeczy tez modyfikować ten układ, to w zrobił to w celu bardziej szczytnym niż tylko deaktywacja SS. Jeśłi by chodziło tylko o proste zanegowanie pracy układu przy czynnościach serwisowych, to raczej by nic nie dokładali - mechanik mógłby sobie klikać ręczną dezaktywację SS. Tymczasem SS nie jest deaktywowany w sposób pełny, bo sami zainteresowni pisali, że kontrolka się świeci a silnik pracuje. Dla mnie ewidentnie jest załączony jakiś tryb serwisowy.
To jest gdybologia, nie oparta na żadnych faktach.
Przeciwna teza - moja - też jest mniemanologią, ale ma przynajmniej silniejsze poszlaki, które znamy z powszechnych codziennych doświadczeń: cięcia kosztów za pomocą brzytwy Ockhama (;
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-12-01, 14:57
Zamiast domyślać to sobie zróbcie test na pustym parkingu czy działa kontrola trakcji i abs - warunki idealne, przynajmniej w mojej okolicy na upartego sprawdzi się też działanie poduszek xD
Uważam jednak, że jeśli komuś się chciało dodawać dodatkowy wyłącznik, dodawać dodatkowy pin w jakiejś tam wtyczce do układu który konwertuje sygnał analogowy na informację cyfrową dla komputera, siłą rzeczy tez modyfikować ten układ, to w zrobił to w celu bardziej szczytnym niż tylko deaktywacja SS. Jeśłi by chodziło tylko o proste zanegowanie pracy układu przy czynnościach serwisowych, to raczej by nic nie dokładali - mechanik mógłby sobie klikać ręczną dezaktywację SS. Tymczasem SS nie jest deaktywowany w sposób pełny, bo sami zainteresowni pisali, że kontrolka się świeci a silnik pracuje. Dla mnie ewidentnie jest załączony jakiś tryb serwisowy.
Wiesz czujnik zamknięcia maski jest cyfrowy a nie analogowy.
Auto czy silnik nie wchodzi w żaden tryb serwisowy. Bo wtedy diagnoza usterki była by niemożliwa. A układ jest nieczynny pełni. Kontrolka jest dla kierowcy a nie mechanika.jak przeczytałem że układ dział bo kontrolka się świeci to już normalnie....... Mechanikowi w komorze silnika jest nie potrzebna do niczego.
Układ SRS jest niezależny i w pełni autonomiczny. Ma nawet własny układ podtrzymujący zasilanie.
To samo tyczy ABS/ESP układ niezależny i autonomiczny, ale współpracuje z ECU. Wysyła do niego polecenia zmniejszenia momentu obrotowego silnika przy uslizgu. Co prawda w wielu samochodach nie odpalasz silnika z wyciągniętą wtyczką od ABS. Ale to tylko dla tego że przez ABS przechodzi CAN silnika. Jest po prostu pośrednim węzłem komunikacyjnym. Jak kabelki zmostkujesz to odpalisz.
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-12-01, 17:31, w całości zmieniany 1 raz
Jak auto walnie w mur, to pierwsze zrobi się harmonijka z maski, może się przy tym otworzyć, i co? Poduszki nie wybuchną, bo tryb serwisowy? hahahahaha
W sumie poduszki dostają impuls w czasie 8-10 milsekund od zarejestrowania wypadku. Czyli w momęcie w którym zaczynają się giąć pierwsze blachy. Więc mało prawdopodobne by do czujnika doszło. Ale jak pisałem to niezależnie systemy.
Wysłany: 2017-09-18, 20:14 Wyłączenie Start&Stop na stałe przez ELM327
Jak zawsze - robicie wszystko na własną odpowiedzialność :) Dobra rada: nie klikać gdzie popadnie w DDT4all.
Na przykładzie Sandero II 0.9 tce. ELM327 1.4 (stary). Najpierw przeskanujcie jakie znajduje ECU po CANie.
Żeby wyłączyć S&S w DDT4ALL trzeba przejść:
Sandero II > Engine ECU > V50.1_2b_C1_V08 > Stop & Start > Help_StopStart_Configurations >
Zaznaczamy u góry ikonkę einstetina (pozwoli na zapis - Expert mode (Enable write))
Wybieramy z listy $2953 StopStart disabled for diagnostic tool
Klikamy Write $2953
Dla innych modeli czekamy na informacje czy macie taką opcję.
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-09-21, 18:42, w całości zmieniany 3 razy
Czy ktoś ma RENAULT CLIPa i informację czy w clipie jest opcja na stałe i jeśli tak to w jakim module (komfortu - uch/bcm czy sterownik silnika)?
W sumie może źle kombinuję. w DDT4ALL jest chyba opcja przestawienia trybu, że przycisk działa w drugą stronę tj. włącza start-stop tylko brakuje opisu trybów (wg. skrawkowych informacji z tłumacza google). Temat do zbadania.
Gazownicy tez oszukują silnik jakimś parametrem i nigdy nie spełni wymogów przejścia w stop. To jest ostateczność bo nawet wpięcie interfejsu wyłącza s&s (można przestawić).
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-09-19, 14:11, w całości zmieniany 1 raz
eastcowboy, thank you! I will test this option later when i get back my elm327 interface. I will post my results :) I found it in:
Sandero II > Engine ECU > V50.1_2b_C1_V08 (0.9 tce - najpierw przeskanujcie jakie znajduje ECU po CANie) > Stop & Start > Help_StopStart_Configurations > $2953 StopStart not disabled for diagnostic tool
A w ASO Warszawa Puławska pytałem, czy można wyłączyć s&s i powiedzieli, że to niemożliwe. Chętnie bym skorzystał z pomocy osoby, która by mi wyłączyła to dziadostwo. Jestem z Warszawy.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2017-09-22, 09:41, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum