DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
System Start&Stop w nowych Daciach (od EURO 6)
Autor Wiadomość
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-11-29, 15:56   

Dobra już dobra, Chwaliłeś się już ze czterdzieści razy swoim druciarstwem, przez grzeczność nikt nie reaguje. Ale teraz się nim ciesz we własnym towarzystwie, a nam daj po ludzku porozmawiać, bez wtrącania w co drugim poście jak to wyłączyłeś.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-11-29, 15:58, w całości zmieniany 3 razy  
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 447
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-11-29, 16:50   

Jeśli druciarstwem nazywasz wypięcie wtyczki to gratuluję :). Próbuję z wami wspólnie coś rozwiązać, bo dłubałem w elektronice i elektryce we Fiatach oraz VW. Ale widzę, że próba przekazania jakiejś wiedzy czy porównania doświadczeń to jest "druciarstwo". Dalszego znajomego jakiś asior próbował skasować 800 zł za wyłączenie tego "na stałe" w Renaulcie Clio IV, bo miał w sterowniku silnika grzebać. Więc chyba warto powiedzieć, że coś da się zrobić "za darmo".
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-11-29, 16:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-11-29, 19:58   

Ale czepiłeś się tego wypinania, później naśladują Cię półmózgi którzy nie grzebali w elektronice fiatów i VW, ba nawet żarówki nie potrafią wymienić. Pewne rzeczy można zachować dla siebie.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-11-29, 20:08   

Sposób na wyjęcie wtyczki jest znany już na forum od zeszłego roku. Strona 4 tego wątku.
_________________
enjoy the silence
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-11-29, 21:10   

Sposób i jest, ba nawet dwa ale do dzisiaj nikt nie stwierdził czy ma to jakikolwiek wpływ na bezpieczeństwo jeżeli układ jest wyłączony spod napięcia, a nie dezaktywowany przyciskiem lub w komputerze.
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 483
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-30, 08:44   

Wczoraj wieczorem było 3-4 stopnie i S&S aktywny, dziś rano od -1 do +2 i nie działa. W obu przypadkach silnik wystarczająco rozgrzany. Mogę stawiać pieniądze, że 2 stopnie są (u mnie) granicą.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-11-30, 09:59   

U mnie dziś też nie zadziałał ani razu. temp od -3 do -1. Jak na razie nie zwracałem uwagi, czy jest jakaś temp. graniczna, ale wszystko na to wskazuje. W sumie z ciekawości też takie obserwacje przeprowadzę.

dacialoganmcv napisał/a:
to gratuluję


aA, dziękuję.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-11-30, 10:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-11-30, 11:08   

Marek1603 napisał/a:
Sposób i jest, ba nawet dwa ale do dzisiaj nikt nie stwierdził czy ma to jakikolwiek wpływ na bezpieczeństwo jeżeli układ jest wyłączony spod napięcia, a nie dezaktywowany przyciskiem lub w komputerze.

Dokładnie - wyjęcie wtyczki tak naprawdę nie załatwia sprawy bo S&S wciąż jest włączony, ale nie jest aktywny. Także to połowiczne rozwiązanie.
Szkoda tylko, że guzik nie jest wyciągnięty na deskę rozdzielczą bo czasami zdarza mi się zapomnieć wyłączyć S&S. Szczególnie teraz po lifcie bez problemu mogli tak własnie zrobić.
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-11-30, 11:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-12-01, 12:54   

gregorisan napisał/a:
Dokładnie - wyjęcie wtyczki tak naprawdę nie załatwia sprawy bo S&S wciąż jest włączony, ale nie jest aktywny. Także to połowiczne rozwiązanie.


I druciarskie. Komputer dostaje sygnał, że maska jest otwarta i prawdopodobnie nawet programiści nie wiedzą jak to wpływa na sposób sterowania silnikiem.

dacialoganmcv, jak chcesz się popisać zdolnościami, zdekompiluj oprogramowanie ECU i sprawdź w jaki sposób zmienia się sterowanie silnika (i innych układów) jeśli klapa silnika jest otwarta. (Na bank komputer adaptuje warunki pracy pojazdu w tryb serwisowy). Gdy już będziesz miał zdekompilowany kod, z łatwością wyłączysz SS tam gdzie to powinno być zrobione.

Pamiętaj, że dekompilacja kodu jest nielegalna, a licencję używania oprogramowania samochodu podpisałeś w dniu zakupu.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-12-01, 12:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 483
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-01, 13:24   

Nielegalność dekompilacji to akurat jest niezgodna z polskim prawem zapewne, ale to akurat najmniej istotne.

Ciekawe czy w trybie serwisowym działają takie szczegóły jak np. poduszki powietrzne...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-01, 14:06   

Lza napisał/a:
Na bank

Chyba "Lehman Brothers" <;

Oprogramowanie od dawna jest modułowe i obsługa S&S najprawdopodobniej została po prostu dodana do już istniejącego software'e. A on przedtem nie wykrywał otwarcia maski, ergo nie zmieniał ustawień silnika - i nie ma powodów, by robił to teraz. Czujnik pewnie tylko ustawia flagę "zadziałania S&S zabronione" i po ptokach. Tryb serwisowy to komplikowanie sobie życia i proszenie się o kłopoty - np że silnik z niego nie wyjdzie, nawet jeśli klapę otworzyłeś tylko na chwilę w trakcie podróży. A lawetowanie z autostrady to nie jest tania rzecz...

Oczywiście, nie należy nie doceniać głupoty ludzkiej i korporacyjnej - ale tym bardziej w tym przypadku silniejsze argumenty są po stronie lenistwa i chciwości <;
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 483
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-01, 14:13   

Cytat:
Czujnik pewnie tylko ustawia flagę "zadziałania S&S zabronione" i po ptokach.


Jeśli by to było takie "zwykłe" wyłączenie (jak czujnikiem temperatury czy stanu akumulatora), to powinno zapalać kontrolkę odpowiednią. Hmm, chociaż nie wiem, jak silnik się włącza po dłuższym staniu (przez akumulator pewnie), to kontrolka chyba się już nie zapala.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-12-01, 14:15   

Uważam jednak, że jeśli komuś się chciało dodawać dodatkowy wyłącznik, dodawać dodatkowy pin w jakiejś tam wtyczce do układu który konwertuje sygnał analogowy na informację cyfrową dla komputera, siłą rzeczy tez modyfikować ten układ, to w zrobił to w celu bardziej szczytnym niż tylko deaktywacja SS. Jeśłi by chodziło tylko o proste zanegowanie pracy układu przy czynnościach serwisowych, to raczej by nic nie dokładali - mechanik mógłby sobie klikać ręczną dezaktywację SS. Tymczasem SS nie jest deaktywowany w sposób pełny, bo sami zainteresowni pisali, że kontrolka się świeci a silnik pracuje. Dla mnie ewidentnie jest załączony jakiś tryb serwisowy.
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-01, 14:50   

Lza napisał/a:
Dla mnie ewidentnie

To jest gdybologia, nie oparta na żadnych faktach.

Przeciwna teza - moja - też jest mniemanologią, ale ma przynajmniej silniejsze poszlaki, które znamy z powszechnych codziennych doświadczeń: cięcia kosztów za pomocą brzytwy Ockhama (;
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-12-01, 14:57   

Zamiast domyślać to sobie zróbcie test na pustym parkingu czy działa kontrola trakcji i abs - warunki idealne, przynajmniej w mojej okolicy :-P na upartego sprawdzi się też działanie poduszek xD
_________________

 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-12-01, 15:05   

Tylko trzeba sweterek z takim bardzo długim obcisłym kołnierzem założyć piłować na ręcznym ;D
_________________
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-12-01, 16:37   

Na pewno da się to zrobić CLIP-em (na klubrenault to jest omawiane) i to jest bezpieczne.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-12-01, 17:19   

Lza napisał/a:
Uważam jednak, że jeśli komuś się chciało dodawać dodatkowy wyłącznik, dodawać dodatkowy pin w jakiejś tam wtyczce do układu który konwertuje sygnał analogowy na informację cyfrową dla komputera, siłą rzeczy tez modyfikować ten układ, to w zrobił to w celu bardziej szczytnym niż tylko deaktywacja SS. Jeśłi by chodziło tylko o proste zanegowanie pracy układu przy czynnościach serwisowych, to raczej by nic nie dokładali - mechanik mógłby sobie klikać ręczną dezaktywację SS. Tymczasem SS nie jest deaktywowany w sposób pełny, bo sami zainteresowni pisali, że kontrolka się świeci a silnik pracuje. Dla mnie ewidentnie jest załączony jakiś tryb serwisowy.

Wiesz czujnik zamknięcia maski jest cyfrowy a nie analogowy.
Auto czy silnik nie wchodzi w żaden tryb serwisowy. Bo wtedy diagnoza usterki była by niemożliwa. A układ jest nieczynny pełni. Kontrolka jest dla kierowcy a nie mechanika.jak przeczytałem że układ dział bo kontrolka się świeci to już normalnie....... Mechanikowi w komorze silnika jest nie potrzebna do niczego.
Układ SRS jest niezależny i w pełni autonomiczny. Ma nawet własny układ podtrzymujący zasilanie.
To samo tyczy ABS/ESP układ niezależny i autonomiczny, ale współpracuje z ECU. Wysyła do niego polecenia zmniejszenia momentu obrotowego silnika przy uslizgu. Co prawda w wielu samochodach nie odpalasz silnika z wyciągniętą wtyczką od ABS. Ale to tylko dla tego że przez ABS przechodzi CAN silnika. Jest po prostu pośrednim węzłem komunikacyjnym. Jak kabelki zmostkujesz to odpalisz.
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-12-01, 17:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-12-01, 22:35   

Jak auto walnie w mur, to pierwsze zrobi się harmonijka z maski, może się przy tym otworzyć, i co? Poduszki nie wybuchną, bo tryb serwisowy? hahahahaha
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-12-01, 23:23   

W sumie poduszki dostają impuls w czasie 8-10 milsekund od zarejestrowania wypadku. Czyli w momęcie w którym zaczynają się giąć pierwsze blachy. Więc mało prawdopodobne by do czujnika doszło. Ale jak pisałem to niezależnie systemy.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 437
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-09-18, 20:14   Wyłączenie Start&Stop na stałe przez ELM327

Jak zawsze - robicie wszystko na własną odpowiedzialność :) Dobra rada: nie klikać gdzie popadnie w DDT4all.

Na przykładzie Sandero II 0.9 tce. ELM327 1.4 (stary). Najpierw przeskanujcie jakie znajduje ECU po CANie.

Żeby wyłączyć S&S w DDT4ALL trzeba przejść:
Sandero II > Engine ECU > V50.1_2b_C1_V08 > Stop & Start > Help_StopStart_Configurations >
Zaznaczamy u góry ikonkę einstetina (pozwoli na zapis - Expert mode (Enable write))
Wybieramy z listy $2953 StopStart disabled for diagnostic tool
Klikamy Write $2953




Dla innych modeli czekamy na informacje czy macie taką opcję.
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-09-21, 18:42, w całości zmieniany 3 razy  
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 437
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-09-19, 14:09   

Czy ktoś ma RENAULT CLIPa i informację czy w clipie jest opcja na stałe i jeśli tak to w jakim module (komfortu - uch/bcm czy sterownik silnika)?

W sumie może źle kombinuję. w DDT4ALL jest chyba opcja przestawienia trybu, że przycisk działa w drugą stronę tj. włącza start-stop tylko brakuje opisu trybów (wg. skrawkowych informacji z tłumacza google). Temat do zbadania.

Gazownicy tez oszukują silnik jakimś parametrem i nigdy nie spełni wymogów przejścia w stop. To jest ostateczność bo nawet wpięcie interfejsu wyłącza s&s (można przestawić).
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-09-19, 14:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2017-09-19, 18:31   Re: Wyłączenie Start&Stop na stałe przez ELM327

tosiek napisał/a:
$29A5


permanently disable with $ 2953
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 437
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-09-19, 19:00   

eastcowboy napisał/a:
tosiek napisał/a:
$29A5


permanently disable with $ 2953


eastcowboy, thank you! I will test this option later when i get back my elm327 interface. I will post my results :) I found it in:
Sandero II > Engine ECU > V50.1_2b_C1_V08 (0.9 tce - najpierw przeskanujcie jakie znajduje ECU po CANie) > Stop & Start > Help_StopStart_Configurations > $2953 StopStart not disabled for diagnostic tool
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-22, 09:39   

A w ASO Warszawa Puławska pytałem, czy można wyłączyć s&s i powiedzieli, że to niemożliwe. Chętnie bym skorzystał z pomocy osoby, która by mi wyłączyła to dziadostwo. Jestem z Warszawy.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2017-09-22, 09:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne