W zestawie do gazu powinno być takie urządzonko, które co jakiś czas wymusza aby komputer faktycznie zmierzył poziom paliwa bo chyba jakiś czujnik tam jest w tym baku?
Zainstalować emulator i tyle. Było na innym dziale naszego forum omawiane.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-27, 12:49
Karenzo napisał/a:
grapess napisał/a:
Suuuuper pomysł,
Co jeszcze mam wozić, żeby jeździć Dacią???
nie fabryczna instalacja więc winna co najwyżej montera a nie producenta
Producenta też, można było tak jak inni, dać odczyt z pływaka zamiast zbędnych kombinacji z liczeniem zużycia.
Niczego dobrego to rozwiązanie nie daje, a kłopotów mnóstwo.
Producent zapewnia sprawny produkt , jeżeli go modyfikujesz i staje się nie sprawny nie można obwiniać producenta .
Mimo wszystko inżynierowie rumuński nie są panami spod budki z piwem i na pewno jest jakiś sensowny powód takiego rozwiązania .
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-27, 14:09
Karenzo napisał/a:
Producent zapewnia sprawny produkt
Sprawny to on nie był nawet w fabryce.
U mnie ze trzy razy musieli modyfikować software i hardware zanim zaczął prawidłowo pokazywać zużywane i pozostałe paliwo.
W zestawie do gazu powinno być takie urządzonko, które co jakiś czas wymusza aby komputer faktycznie zmierzył poziom paliwa bo chyba jakiś czujnik tam jest w tym baku?
Widzisz zapomniałem to napisać (nie wiem czy był to emulator czy coś innego)
ale wskaźnik Pb co jakiś czas się resetował i wskazywał aktualny poziom.
Jak zapaliła się kontrolka rezerwy to już niestety nic takiego się nie działo.
Zależy gdzie będziesz jeździł - jak wokół komina to nie ma problemu jakąś stację znajdziesz i zatankujesz Pb I Lpg. Mnie kilka razy się zdarzyła awaria stacji brak prądu, terminal na karty uszkodzony, tankowanie lub brak paliwa etc.
Kanister się przydaje na trasach.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-11-06, 17:57
W mojej Lodgy po ok. 20 przekręceniach kluczyka podczas przejechanych >300 km na LPG, gdzie paliwo spadło z połowy do 1 kreski, wskaźnik pokazał poziom paliwa w zbiorniku, czyli znowu połowę. Tak więc nie trzeba montować żadnego modułu.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Bo kiedyś w końcu wskazania czujnika poziomu zaktualizują się do tego co faktycznie jest w zbiorniku. Niektóre sterowniki chyba mają wbudowane emulatory.
U mnie problem został naprawiony, przy którejś z kolei wizycie w ASO panowie przejrzeli instalację raz jeszcze i zauważyli, że ów emulator, czyli układ, który resetuje wskazanie poziomu paliwa nie był podłączony poprawnie. Poprawili, działa ok.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-12-13, 18:35
W trasie "paliwa ubywa". Przy emulatorze każdy obrót stacyjką powoduje wymuszenie sprawdzenia stanu paliwa. Przy jego braku trzeba czekać do spadku paliwa na jedną kreskę (jeśli było więcej niż 1/4) lub do zapalenia się kontrolki rezerwy paliwa (jeśli było mniej niż 1/4 zbiornika paliwa).
Swoją drogą to więcej było pisania kodu do sterownika, aby to działało. Prościej byłoby zwyczajnie, jak w innych normalnych autach, czyli pływak i odczytywanie jego poziomu....
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ja mam lpg fabryczne i u mnie nie ubywa kresek, natomiast brat ma lpg identyczne założone w salonie i ubywa. (napweno jest inny komputer do silnika bo ja nie mam komputera pokładowego a w salonowych jest)
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-12-13, 21:11
W fabrycznym nie ubywa. Sterownik silnika "wie", że pracuje na LPG i odłącza wskazania. Stąd w wersji z fabrycznym LPG nie ma odczytu spalania w menu licznika. A jak go się aktywuje, to działa tylko na Pb. Nie jest to żadna z opcji sterownika, tylko sposób wyświetlania w liczniku danych ADAC. Masz to po prostu wyłączone. A jak włączysz, to na LPG wszystko wskazuje 0. Przy dołożonej instalacji sterownik LPG emuluje pracę wtryskiwaczy Pb dla centralki silnika.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-12-13, 21:12, w całości zmieniany 2 razy
Witam,
Szukałem akurat czegoś innego ale podepnę się pod ten temat, i zadam przy okazji pytanie.
Po pierwsze: Jeżdżę Dokkerem z lpg BRC od 3 lat, i mogę potwierdzić że wskazania wskaźnika paliwa resetują się po wyłączeniu auta i ponownym uruchomieniu, a do tego że "oszukuje" można się przyzwyczaić. Ale...
Czy mógłby ktoś odpowiedzieć mi na pytanie, czy w Dacii Dokker można włączyć dotrysk paliwa. Jak wspomniałem instalacja gazowa BRC FLY SP ( nie jestem pewien do końca tego SP ) I jeśli można to jak to zrobić ? Rozumiem że programowo, ale interesuje mnie ew. jaki kabel, oprogramowanie itp.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-08-10, 22:48
Zapewne masz emulator do wskazan paliwa, a przy dluzszej jezdzie i tak spada jakbys jechac na Pb. Ja u siebie zrobilem tak, ze jest jak byc powinno, czyli nie przelicza tylko wskazuje wlasciwy poziom. Co do dotrysku we Fly, to nie wiem czy juz wtedy przewidzieli taka opcje. W SQ24 i 32 nazywa sie to VSR (Valve Seat Recesion) i ustawia procentowo. U mnie uatawione na 20% i zuzywa ok. 0,8 l/100 km Pb.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ja u siebie zrobilem tak, ze jest jak byc powinno, czyli nie przelicza tylko wskazuje wlasciwy poziom.
Mam taki sam problem, jadę na LPG na długiej trasie to mi benzyny "ubywa" na wskaźniku...
Jak to zrobiłeś, że wskazuje prawidłową wskazanie ilości paliwa Pb? Wstawiłeś emulator od LPG?
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Wysłany: 2019-11-26, 16:13 poziom paliwa dacia Logan mcv 1,2 + gaz
Szukałem po tematach i niestety nic nie znalazłem☹️. Chodzi o to, że niestety nie resetuje mi się poziom paliwa . Mam założony gaz przez serwis. Kiedyś co jakiś czas się resetować i podawał stan paliwa. Od jakiegoś czasu niestety nie ma czegoś takiego. Wczoraj niestety okazało się że mam pusty bak. Wiem że nie powinien dopuszczac do takich sytuacji. Czy ktoś wie jak obejść ten elektroniczny pływak czy co tam jest żeby pokazywało stan faktyczny a nie licznikowy?
Powiedzcie mi czy i w jaki sposób można zresetować stan poziomu paliwa,zeby wskaźnik poziomu paliwa wskazywał poprawny stan? Dziś rozmawiałam z gazownikiem, który zakładał mi gaz i powiedział,że z poziomu manetki na wyłączonym silniku, a włączonym zapłonie można zresetować wskaźnik poziomu paliwa i nie trzeba montować emulatora. Dziwne to,ale tak mi powiedział. Niestety nie mam możliwości na chwilę obecną do niego podjechać. może ktoś ma pomysł jak to zrobić?
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-03-05, 18:44
Ania201225 napisał/a:
Powiedzcie mi czy i w jaki sposób można zresetować stan poziomu paliwa,zeby wskaźnik poziomu paliwa wskazywał poprawny stan? Dziś rozmawiałam z gazownikiem, który zakładał mi gaz i powiedział,że z poziomu manetki na wyłączonym silniku, a włączonym zapłonie można zresetować wskaźnik poziomu paliwa i nie trzeba montować emulatora. Dziwne to,ale tak mi powiedział. Niestety nie mam możliwości na chwilę obecną do niego podjechać. może ktoś ma pomysł jak to zrobić?
Twój gazownik wciska Tobie kit i tyle. W styczniu zakładałem instalacje LPG do Swojego Logana i również miałem identyczny problem jak Ty. Nakłoniłem gazownika aby założył mi emulator i tak zrobił chociaż zażyczył sobie dodatkowa opłatę 80zł płatne przy pierwszym darmowym przeglądzie po 1000km. Stwierdziłem jednak, ze większość gaziarzy to pseudo fachowcy i nie sa oni instalatorami a osobami które wrzucają instalację pod maskę. To samo dotyczy się regulacji, zazwyczaj jest to pic na wodę i tyle. Dlatego też olałem gwarancję, instalację sam sobie wyregulowałem lepiej niż zakład który ja montował ( potwierdzone w jednym z najlepszych serwisów LPG w Warszawie polecanych na różnych forach motoryzacyjnych w tym forach LPG). Co możesz zrobić ? Ciśnij warsztat co zakładał instalację, że emulator jest wymagany ( w większości aut francuskich w tym grupa PSA i Renault - Dacia oraz w Hondach). U mnie został założony emulator wskaźnika poziomu paliwa AC STAG FLE-FC i wszystko działa ok. Gazownik zainstalował go koło pompy paliwa ( pod tylnym siedziskiem), wpiął się tam w instalacje, jedna rzecz która zrobił niezgodnie z instrukcją to użył + nie po stacyjce a tego co jest przy pompie ale jak widzę nie wpływa to na działanie emulatora. Po założeniu emulatora należy odpalić auto na samej benzynie i pozwolić mu pochodzić na wolnych obrotach 2-3 minuty. Następnie gasimy silnik i czekamy kolejne 2-3 minuty. p tym czasie włączamy zapłon i emulator wskazuje juz prawidłowy poziom paliwa
Wysłany: 2020-03-28, 18:21 Ubywanie paliwa(licznik) podczas jazdy na LPG - Rozwiązanie
Witam Szanownych forumowiczów
Odkryłem rozwiązanie na odwieczny francuski problem z obniżającym się poziomem paliwa na liczniku podczas jazdy na gazie (LPG).
Ostatnio zakupiłem sobie Maxiecu i zacząłem grzebać. Odkryłem, że po zalogowaniu się do licznika, można zmienić sposób przeliczania i wyświetlania poziomu paliwa w zbiorniku. Można poinstruować sterownik aby nie brał pod uwagę przepływu paliwa a jedynie pływak w baku. Testuję tą opcję już kilka ładnych tygodni, no i muszę przyznać, że działa. w porównaniu do emulatorów, które tylko resetują odczyt przy każdym uruchomieniu samochodu, ten sposób sprawia, że wskaźnik nie spada wcale.
I tu prośba aby inni forumowicze, którzy mają ten problem i posiadają interfejs diagnostyczny np ddt lub CLIP sprawdzili czy da się to wyłączyć u nich. Załączam screeny z Maxiecu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum