Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002 Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 133 Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-02-18, 18:16
Cytat:
To dlaczego tak bardzo bronisz tej teorii?
Nie bronię żadnej teorii. Uważam tylko, że nie można na ślepo wierzyć we wszystko, o czym można przeczytać w internecie. Poza tym producentom olejów zależy na tym, aby ludzie wymieniali je jak najczęściej, na tym zarabiają. Nie powiedzą przecież "nie wymieniajcie oleju, silnik w waszym samochodzie będzie pracował bez zmian, nic się nie stanie".
Ktoś przytoczył artykuł o tym, że oleje syntetyczne są szkodliwe na starszych silników, więc ja wspomniałem o innej wypowiedzi eksperta o tym, że wymiana oleju nie jest konieczna, że jest jedynie wymysłem firm je produkujących.
Czy się z tym zgadzam czy nie to zupełnie inna sprawa.
Nie wierzę w to, że po zmianie oleju mineralnego na syntetyczny cokolwiek z silnikiem będzie się dziać. Przetestowałem to na dwóch silnikach i z żadnym nic się nie stało. Ani dobrego ani złego.
Nie sprawdziło się straszenie, że silnik będzie przeciekał, że spadnie kompresja, że coś złego będzie się dziać. Dodatkowo przepłukałem silnik preparatem do tego przeznaczonym i kompletnie nic się nie stało.
Nie twierdze, że olej syntetyczny jest najlepszy na świecie. Być może nie jest, ale ma właściwe parametry w szerszym zakresie temperatur i to jest duży plus. Szczególnie przy silnikach z turbodoładowaniem.
Nie namawiam nikogo ani do syntetyków ani do mineralnych. Ani ich nie sprzedaję ani, tym bardziej, nie produkuję, więc nie interesuje mnie to kompletnie, co ludzie zaleją do silników w swoich samochodach. Ja mam olej syntetyczny i przy takim zostanę.
Cytat:
A co powiesz na to skoro silnik samochodowy czy motocyklowy zaleca się docierać po remoncie na oleju mineralnym 1tyś km a później dopiero zalewa się full syntetykiem czy półsyntetykiem to wg twojej opinii należy znowu zrobić mu remont
Podczas docierania olejem mineralnym silnik szybciej się dociera w porównaniu do oleju syntetycznego trwało by to dość długo.
No cóż więcej mogę powiedzieć...
Nawet na tym forum spotkałem się z opinią, że obecnie nie ma czegoś takiego, jak "docieranie silnika". Zatem o co Ci chodzi?
Lukas87 napisał/a:
nie pisz bzdur że nagar zatyka kanały olejowe
To zmień słowo "nagar" na "osad" lub cokolwiek innego chcesz. Coś, co jest wypłukiwane przez olej syntetyczny.
Ostatnio zmieniony przez Gimbo 2013-02-18, 18:29, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-02-18, 19:59
Gimbo napisał/a:
Cytat:
A co powiesz na to skoro silnik samochodowy czy motocyklowy zaleca się docierać po remoncie na oleju mineralnym 1tyś km a później dopiero zalewa się full syntetykiem czy półsyntetykiem to wg twojej opinii należy znowu zrobić mu remont
Podczas docierania olejem mineralnym silnik szybciej się dociera w porównaniu do oleju syntetycznego trwało by to dość długo.
No cóż więcej mogę powiedzieć...
Nawet na tym forum spotkałem się z opinią, że obecnie nie ma czegoś takiego, jak "docieranie silnika". Zatem o co Ci chodzi?
Nowy silnik to fabryczny silnik a silnik po remoncie (wymiana panewek,tłoków,pieścieni itd) i tu już nie spasujesz tak samo elementów jak w fabryce. Zresztą jak by fabryczny silnik nie wymagał docierania to w książce nie było by dopisku że "nie należy przekraczać prędkości obrotowej XXX przez okres XXX km"
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Napisałem zapytanie w sprawie tego oleju, czekam na odpowiedź.
Oto korespondencja:
Akt 1.
monopios -
Witam.
Na przeglądzie serwisowym po dwóch latach użytkowania w ASO, pracownik Renault Tandem Sp. z o.o. Częstochowa poinformował mnie, że Renault/Dacia wycofał się z używania oleju ELF Evolution SXR 5w-30 mimo tego, że w książkach obsługi serwisowej jest jako zalecany do silników benzynowych, który spełnia wszystkie normy Renault.
Chciałbym się dowiedzieć czy jest tak rzeczywiście. A jeżeli tak, to z jakiego powodu i dlaczego klient nie jest informowany o tego typu zdarzeniach. Użytkuję samochód Dacia Sandero 1.4 rok produkcji 2010.
Renault -
W nawiązaniu do przesłanego przez Pana zapytania uprzejmie prosimy o podanie numeru VIN Pańskiego auta – tylko wówczas będziemy w stanie udzielić konkretnej odpowiedzi.
Akt 2.
monopios -
Numer VIN : xxxxxxxxxxxxxxx. Chciałbym nadmienić, że ASO z powodu ich zdaniem niewłaściwego oleju ELF Evolution SXR 5w-30 (który jest rekomendowany przez Renault), został skrócony okres wymiany tegoż oleju z 30 tyś. km./2 lata do 15 tyś. km./1 rok. Dlatego chciałbym uzyskać odpowiedź na moje wcześniejsze zapytanie.
Renault -
W nawiązaniu do przesłanego przez Pana zapytania, po konsultacji z odpowiednim działem wewnętrznym Renault Polska, uprzejmie informujemy, iż Producent nie wycofał się z zaleceń dotyczących używania oleju ELF Evolution SXR 5w-30 w tym modelu - jest to prawidłowy olej do stosowania w Pańskim aucie (sprawdzono na podstawie numeru VIN auta). Olej ten nie jest jednak dostępny aktualnie w ofercie Magazynu Centralnego Renault, natomiast Autoryzowani Partnerzy Renault/Dacia mają możliwość zamówienia tego oleju bezpośrednio w firmie Total, która jest dostawcą olejów Elf i Total. Zapewne serwis ASO Tandem ze względu na stosowaną wewnętrzną politykę magazynową proponuje Klientom inny zalecany przez Producenta olej, przeznaczony do stosowania w większym zakresie temperatur - ELF Evolution SXR 5w-40. Informujemy natomiast, iż okres wymiany oleju przewidziany przez Producenta programem przeglądów dla tego pojazdu to wymiana co 1 rok lub co 15 000 km przebiegu (nie dowolnie; ta wartość, która upłynie jako pierwsza) bez względu na to, który z ww. olejów zostanie zastosowany.
Akt 3.
monopios -
Dziękuje za rozwianie wątpliwości związanych z stosowaniem oleju Elf Evolution SXR 5w-30. Niestety po otrzymaniu ostatniego pisma od państwa, zrodziły się nowe wątpliwości związane z prawidłowością przeglądów, tzn. w Książce Przeglądów Dacii jaką otrzymałem przy zakupie nowego auta, terminy dokonywania wymiany oleju są określone następująco co 2 lata lub co 30 000 km przebiegu (nie dowolnie; ta wartość, która upłynie jako pierwsza), a z pisma jakie otrzymałem od państwa te terminy są rozbieżne i są opisane jako 1 rok lub co 15 000 km przebiegu (nie dowolnie; ta wartość, która upłynie jako pierwsza). I tu się właśnie budzi pytanie, czy postępując zgodnie z Książką Przeglądów Dacii postępuje prawidłowo ?
A jeżeli jest błąd w w/w książce, to czemu serwis nie zastosował się do wytycznych Renault/Dacia i nie skorygował tego błędu, podczas mojej pierwszej wizycie serwisowej po 15 000 km i nie dokonał wymiany oleju, tak jak wynika to z otrzymanego pisma od państwa ?
Renault -
W nawiązaniu do przesłanej przez Pana wiadomości, uprzejmie informujemy, iż program przeglądów zalecanych przez Producenta dla Pańskiego auta przewiduje przeglądy serwisowe co 1 rok lub 15 000 km (kontrola auta i w razie konieczności uzupełnienie oleju) i przeglądy okresowe co 2 lata lub 30 000 km. Oba typy przeglądów są obowiązkowe. Wymiana oleju silnikowego powinna nastąpić podczas przeglądu okresowego, czyli co 2 lata lub co 30 000 km. Bardzo przepraszamy za naszą pomyłkę w treści poprzedniej wiadomości.
Akt 4.
monopios -
Jeżeli wymiana oleju silnikowego powinna nastąpić podczas przeglądu okresowego, czyli co 2 lata lub co 30 000 km, to dlaczego ASO wpisało do mojej książki serwisowej następną wymianę oleju silnikowego po upływie 15 000 km lub 1 rok ?
Mimo tego, że olej spełnia wszystkie standardy Renault/Dacia, które zostały potwierdzone z dotychczasowych pism jakie otrzymałem od państwa, czy ASO Renault Tandem Sp. z o.o. Częstochowa może narzucać klientowi dokonywanie dodatkowych czynności, które nie są uzasadnione według Książką Przeglądów Dacii ?
Renault -
W nawiązaniu do przesłanej przez Pana wiadomości uprzejmie informujemy, iż diagnostyką, obsługą techniczną i serwisową samochodów Renault i Dacia zajmują się bezpośrednio Autoryzowani Partnerzy Renault/Dacia oraz służą odpowiedzią i poradą w kwestiach technicznych. Renault Polska jako główny importer samochodów Renault i Dacia w Polsce nie zajmuje się ich bezpośrednią obsługą techniczną, Podane w poprzedniej wiadomości schematy postępowania są to zalecenia Producenta zawarte w Programie Przeglądów dla Pańskiego auta. Oczywiście serwis ASO wykonujący przegląd powinien tych zaleceń przestrzegać. Natomiast trudno nam czysto teoretycznie ustosunkować się do Pana pytania. Serwis ASO diagnozując auto podczas przeglądu stwierdza, jaki jest stan, poziom oleju silnikowego i jakie czynności należy wykonać. Jeżeli ma Pan zastrzeżenia dotyczące prawidłowości wykonywanych przez ten serwis ASO czynności serwisowych, należy je zgłosić bezpośrednio do tego serwisu ASO z prośbą o wyjaśnienia. Ma Pan także możliwość przesłania do Renault Polska zgłoszenia reklamacyjnego dotyczącego obsługi tego serwisu ASO w formie pisemnej.
Pytanie, czy mam teraz pisać do ASO i żądać wyjaśnień dlaczego tak postąpili, czy ciągnąć dalej w RP ? Co o tym sądzicie ?
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-03, 21:52
monopios napisał/a:
.......
Z pewnym zaskoczniem stwierdzam, że kol. monopios jest chyba bardziej upierdliwy niż ja. Korespondencja monopiosa z RP dowodzi, że klient może mieć rację. A jak już ją ma, powinien ową rację egzekwować, ku poożytkowi innych klientów. Bóg zapłać.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2013-03-03, 22:31
Każdy olej półsyntetycznie prawie niezależnie od producenta ( badania na Politechnice W - artykuł w auto-technika motoryzacyjna z bodajże 1998 r ) mniej więcej trzyma parametry do ok 8 tys. km przebiegu . Później spadają i przy ok. 10 tys osiągają parametry graniczne ...
Syntetetyki analogicznie 12 tys / 15 tys.
To co prawda było kilka lat temu , ale zasadniczego przełomowego postępu nie było więc można założyć że są to wartości minimalne .
Druga sprawa - skąd mamy wiedzieć jaki olej ma serwis w beczce? . Z analizy pewnego mojego znajomego największym odbiorcą polskich olejów są autoryzowane serwisy - co chyba potwierdza tezę ,że polskie oleje są że się tak wyrażę światowej klasy.
Wniosek taki . lać nowy , z dobrego źródła syntetyczny olej min. co 12 tys. Oczywiście Polski aby dać naszym krajanom pracę.
Po wysłaniu dwóch e-maili ze strony głównej Tandemu, oczywiście odpowiedzi było brak, więc wysłałem bezpośrednio na adres do doradcy klienta j.n.
Cytat:
Witam.
Ponieważ nie otrzymałem odpowiedzi na moje dwa wcześniejsze e-maile pisane ze strony głównej waszego dealera, więc piszę do Pana z prośbą o przekazanie do odpowiedniego działu. Więc do rzeczy, na ostatnim przeglądzie serwisowym po dwóch latach użytkowania w ASO, pracownik Renault Tandem Sp. z o.o. Częstochowa poinformował mnie, że Renault/Dacia wycofał się z używania oleju ELF Evolution SXR 5w-30 mimo tego, że w książkach obsługi serwisowej jest jako zalecany do silników benzynowych, który spełnia wszystkie normy Renault. Ta informacja i decyzja tego pracownika o skróceniu terminu i limitu kilometrów o połowę w związku z zastosowaniem tego oleju okazała się błędna i dlatego żądam wyjaśnień i zmianę wpisu w książce serwisowej na właściwy, ponieważ uznaje te decyzję za próbę naciągnięcia klienta na dodatkowe koszty z wiązane z obsługą pojazdu.
Ponieważ nie otrzymałem wcześniej żadnej odpowiedzi na moje zapytania w tej sprawie, to wysłałem zapytanie do Renault Polska, która podziela moją opinię i w przypadku braku odpowiedzi na mojego e-maila zastosuje się do propozycji RP z oficjalnym pismem.
Odpowiedz nadeszła następnego dnia:
Cytat:
Witam,
Nawiązując do Pana e-maila z dnia 25.03.2013 pragnę poinformować, iż doszło do nieporozumienia, co postaram się wyjaśnić poniżej:
- Firma Tandem Sp. z o.o. w Częstochowie, która jest niezależnym podmiotem gospodarczym i serwisem autoryzowanym Renault/Dacia, wycofała ze sprzedaży olej ELF Evolution SXR 5w30 ze względu na niewielkie zapotrzebowanie rynku (wysoka cena, niechęć Klientów). W zamian stosujemy olej ELF 5w40 Evolution SXR, który spełnia obowiązującą normę RN 0710/RN 0700.
- Nasz pracownik nie skrócił Panu okresu wymiany oleju, gdyż nie ma do tego prawa, widocznie zaszło jakieś nieporozumienie w przekazie informacji. W Pańskim samochodzie zgodnie z zaleceniami Producenta należy wykonywać czynności serwisowe co 15tyś. km lub rok, natomiast wymianę oleju co 30tyś lub 2lata.
Pragnę również zaznaczyć, iż Autoryzowana Stacja Obsługi Renault/Dacia Tandem nie może ponosić odpowiedzialności za olej dostarczony przez Klienta z niewiadomego pochodzenia. Stosowanie oleju o nieprawidłowych własnościach może spowodować poważne konsekwencje dla silnika.
Nasza sugestia dotycząca stosowania oleju o odpowiedniej jakości dla dobra Pańskiego samochodu, miała jedynie na celu bezpieczeństwo eksploatacji Pana pojazdu i zachowanie uprawnień gwarancyjnych, nie była próbą naciągania Pana na dodatkowe wydatki.
Nie zamierzam się dalej kopać, ponieważ już mi się nie chce, a może też dlatego, że w odpowiedzi jaka nadeszła jest jedno interesujące zdanie:
Kod:
- Nasz pracownik nie skrócił Panu okresu wymiany oleju, gdyż nie ma do tego prawa
I przy ewentualnych problemach zamierzam to wykorzystać.
_________________
Ostatnio zmieniony przez monopios 2013-04-06, 16:11, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2016
Dołączył: 13 Sty 2017 Posty: 6 Skąd: z POlski
Wysłany: 2017-01-13, 12:30
pixa napisał/a:
Elf 900 SXR 5W40
Jesteś pewny, że na takim wyjechała z fabryki ?
Zapytałem o to importera przedstawiciela na polske czyli Dacia Polska.
Niestety nie wiedzą, i unikają odpowiedzi, czy też odmaiwaja zapytania u producenta.
Pytam bo jednocześnie otrzymałem kartke w jakich temperaturach mogę jeżdizć.
Oni także zalecaja ELFA 0w40 ale tego produktu nie ma w Polsce.
Niestety obsługa przez Dacia Polska jest słaba i niekompetetna, żeby tak proste pytanie ich rozłożyło.
Jednocześnie zrobiłem test i popisałem do innych przedstawicieli marek takich jak Opel, Skoda zobaczymy jak oni odpowiedzą.
No to czy na fabrycznym oleju mozesz jezdzic do -35? Tego tez nie wiedza.
Dali zalecenia, ale jak sie ma do nich trzymac KLient, jak nie ma odpowiedzi co w srodku, albo czy -35 dallej jest ochrona.
Postaw sie w takiej sytuacji.
Nawet jestem sklonny zaakceptowac fakt nie wiedzy jaki jest.
Ale odpowiedzi na pytanie czy przy -35C jest chronionmy silnik, juz nie...
to nie jest partnerstwo... potem moga zwalic na klienta, ze wiedzial, ze trzeba wymienic olej.
Stad jest to troszke dziwne dla mnie, i nie buje partnerskich relacji z marka.
Powiedz mi czy na przeglad mozesz przywiezc np olej LOTOS, TOTAL, Castrol ?
spelniajacy wymagania A3/B4?
NIe mam nic do Elfa, i pewnie na takim bede jezdzic, ale pytam z ciekawosci.
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 639 Skąd: Wro
Wysłany: 2017-01-13, 14:44
dacian napisał/a:
a co bys ty lal elfa czy lotosa?
jak jest z regulacja zaworow i co ile trzeba wymieniac szklanki w 1.2 ?
Lalbym Elfa bo jest zalecany przez producenta i do tego cenowo w porządku - 5 litrów za ok. 110 zl.
Regulacji zaworów nie ma wyszczegolnionej w książce serwisowej więc zakładam, ze można jeździć aż zaczną klekotac (nie wiem - 150-200 tyś?). Hydraulicznej kasacji w Sandero nie ma, więc jeśli LPG to co 20.000 kontrola. Szklanek to w żadnym aucie nigdy nie wymienialem.
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2016
Dołączył: 13 Sty 2017 Posty: 6 Skąd: z POlski
Wysłany: 2017-01-13, 14:48
pixa napisał/a:
dacian napisał/a:
a co bys ty lal elfa czy lotosa?
jak jest z regulacja zaworow i co ile trzeba wymieniac szklanki w 1.2 ?
Lalbym Elfa bo jest zalecany przez producenta i do tego cenowo w porządku - 5 litrów za ok. 110 zl.
Regulacji zaworów nie ma wyszczegolnionej w książce serwisowej więc zakładam, ze można jeździć aż zaczną klekotac (nie wiem - 150-200 tyś?). Hydraulicznej kasacji w Sandero nie ma, więc jeśli LPG to co 20.000 kontrola. Szklanek to w żadnym aucie nigdy nie wymienialem.
ok tez najelemy elfa
wiesz ostatnio czytalem o nowym silniku 1.6sce i tam pisza, ze szkalnki sa juz do wymiany od 40 do 60 tys?
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2016
Dołączył: 13 Sty 2017 Posty: 6 Skąd: z POlski
Wysłany: 2017-01-13, 19:19
Fruxo napisał/a:
W takim subaru dostajesz pełna informacje że zalany jest eneos 0w20 i dostajesz litr oleju z tej samej partii na dolewkę od FHI.
dokładnie importer/producent musi udzielic tej infomracji Klientowi
buduje to partnerska relacje
jak kupujesz u Pana Kazia samochod to wtedy mozesz sie zastawnawiac co byl za olej..
Zobaczymy co Dacia Polska (a konkretnie Renault Polska) odpowie mi.
Puki co na FB grzecznie, ze odpowiedz zalatwia, a na infolinnii wyuczone regulki.
NIe podaja nawet kontaktu do PR czy tez Kierownika, badz odmaiwaja polaczenia.
A moga...
Dwa samochody z koncernu nowki stoja w moim garazu.
Wymieniam co 4-5 lat, niekoniecznie po takim traktowaniu wybor padnie juz na Renault
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum