Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-04-19, 13:31
zauważalna różnica w spalaniu w DD pojawia się po 5 i więcej tys.
Kolejny wyjazd, w sumie ok 460 km w trasie, w tym ok 80 km autostradą i ok 10 km zabaw w błocie. Prędkość maksymalna licznikowa to 160 km/h, chwilowo tak dla sprawdzenia. Przeważnie 100-130km/h. Silny wiatr. Średnie spalanie z wyjazdu to według komputera 8,5l/100km.
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Wczoraj trasa (jak ostatnio z przyczepką) tylko w jedną stronę. Jutro powrót. Spalanie średnie 8,1l/100km, z prędkościami 70km na krajówkach i 110 na A4 (130 przy wyprzedzaniu). Raczej delikatne traktowanie pedału gazu, tzn. spokojne przyspieszanie i 2WD. Lepiej przyspiesza, bez redukcji, przy stopniowym wciskaniu niż do dechy. Średnia nie jest zła porównując do Lodzi, około litra więcej. Powyżej 110 wyraźny wzrost spalania.
Jutro zobaczymy średnią z całego dystansu.
Weekendowa trasa Gdańsk-Olsztyn-Gdańsk. Jedna osoba na pokładzie, ciepło( cześć drogi z włączoną klimatyzacją), opony jeszcze zimowe( ups), napęd w pozycji Auto. Jazda spokojna, na dwupasmówce 110-130km/h, tam gdzie roboty drogowe 50-80km/h.
Średnie spalanie według komputera 7,2l/100km.
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
W 1,6 16V masz hydrauliczne, a w SCE masz szklankami i raczej nie po 15000 jak jeździsz na PB tylko conajmniej po 100000.
A tak w ogóle żona też ma takie spalanie przy odcinkach rzędu 2 - 5km i kilku zmianach świateł w korku. Wystarczy wyskoczyć na trasę i spalanie od razu leci w dół.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-05-30, 17:31, w całości zmieniany 1 raz
Myślę, że to zabrudzony filtr powietrza ponieważ odkurzajāc wnętrze wymieniłem filtr kabinowy, który był całkowicie brudny z paprochami. Klima chłodzi teraz lepiej hi hi hi.
Pocieszam się, że zabrudzony(przytkany) filtr powietrza wpływa na zwiększone spalanie.
Pozwolę sobie zapostować dokładną tabelkę spalania w swoim 1.6 sce.
Tankuję zawsze do pełnego baku.
Jak widać spalanie jest całkiem przyjemne. Rzadko wykracza ponad 8l, często jest ~7.5, a czasem schodzi poniżej 7l :)
Staram się jeździć poza godzinami szczytu, jednak często jeżdżę po mieście. Trasa to około 50-60% przejechanych kilometrów.
2017-06-02_20.20.04.jpg
Plik ściągnięto 72 raz(y) 241,85 KB
Ostatnio zmieniony przez Miś_Kudłacz 2017-06-02, 19:32, w całości zmieniany 1 raz
Wystarczy założyć konto np. w motostat, tam tylko wprowadzasz przebieg, ilość paliwa i cena, a reszta sam on to zrobi i masz wyliczone średnie zużycie paliwa.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-06-03, 12:23
Miś_Kudłacz napisał/a:
Pozwolę sobie zapostować dokładną tabelkę spalania w swoim 1.6 sce.
Tankuję zawsze do pełnego baku.
Jak widać spalanie jest całkiem przyjemne. Rzadko wykracza ponad 8l, często jest ~7.5, a czasem schodzi poniżej 7l :)
Staram się jeździć poza godzinami szczytu, jednak często jeżdżę po mieście. Trasa to około 50-60% przejechanych kilometrów.
Kiedyś także prowadziłem takie zapiski ale miałem dodatkowo kolumnę ze średnim spalaniem
Od pięciu lat prowadzę statystyki wszystkich aut w aplikacji (jak kolega wyżej wspomniał) i przynajmniej mam to w jednym miejscu.
Swoją drogą nawet taki "klocek" potrafi w wersji benzynowej dość umiarkowanie spalać
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Niedzielny wyjazd służbowy do Łodzi. Jazda autostradą w obie strony, jedna osoba na pokładzie, klimatyzacja przez 3/4 drogi. Dystans ok 660 km. W pierwszą stronę bardzo duży ruch, utrzymanie stałej prędkości niemożliwe. Po drodze dwa duże korki( wypadek- jazda przez 20 minut na 1-2 biegu oraz stanie na bramkach)- przez co musiałem nadrabiać stracony czas - jazda w zakresie licznikowego 140-160 km/h, chwilami szybciej( jednak powyżej 160 Duster staje się niestabliny) Średnie spalanie według komputera 10 l/100km. Powrót wieczorem więc ruch znacznie mniejszy, tempomat ustawiony na ok 128km/h, jazda równa, spalanie pod koniec podróży spadło do 9,4 l/100km.
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Jak widzę mój Duster wolniejszy, bo magicznego 160 nie chce przekroczyć :)
Spalanie:
ECO + raczej spokojna jazda, do 100 = 8,3 l LPG/100km, tempomat (i niżej nie było nigdy)
Zwykła jazda, 90-110, bez ECO = 9,5-10,3 l LPG/100km, tempomat
Autostrada/"Eska" - zazwyczaj na tempomacie ustawiam 134. Sporadycznie przekraczam 140. Spalanie nigdy nie przekroczyło 11 l LPG/100km.
Zazwyczaj mam włączoną klimę.
Przebieg auta 14111 km.
Niestety w wersji z LPG nie ma komputera od średniego spalania, stąd co komputer pokazuje nie powiem.
Ja dziś zrobiłem trasę Bydgoszcz - Pruszcz Gdański - Bydgoszcz. W sumie 320 km z czego 130 drogi krajowe (90-120), 190 km autostrada (tempomat 140) i średnia mi wyszła 9,4 l/100km.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum