Wysłany: 2017-07-06, 08:09 wpływ ilości czynnika chłodniczego na temperaturę
Witam,
jestem użytkownikiem DACII LODGY rocznik 2012 silnik 1,6 MPI . Tydzień temu nabijałem klimatyzację. Niestety ani w samochodzie ani w instrukcji obsługi nie ma żadnej informacji co do tego jaką ilość czynnika nalezy wymienić. Jak zadałem pytania przez stronę Reno i Dacia podając swój VIN to uzyskałem w odpowiedzi informację że nie mogą mi udzielić takiej odpowiedzi a mogą jedynie wymiennic czynnik u siebie w serwisie. Zajomy mechanik napełnił mi 550 g czynnika R134 a. Ostatnio dowiedziałem sie że prawidłowa ilość to ok 475 g. Proszę o potwierdzenie ile faktycznie powiniem nabić tego czynnika i czy jeżeli prawdą jest ilosć 475 g to czy teraz nie powinienem jeszcze raz podjechać do mechanika i spuscić czynnik do prawidłowej ilości. Czy nadwyżka czynnika ma jakiś wpływ na temperaturę chłodzenia w kabinie i czy po spuszczeniu czynnika do prawidłowej ilości temperatura chłodzenia w aucie moze być niższa ? Moje odczucia po zeszłotygodniowym napełnieniu klimy są takie że temperatura chłodzenia minimalne spadła, ale nie czuć wyjątkowej róznicy w stosunku do tego co było przed wymianą.Przed wymianą klimę było czuć tylko na maksymalnym ustawieniu.Mam porównanie temperatur chłodzenia bo w drugim samochodzie Chevrolecie jak tylko załaczam klimę to za chwilkę jest juz przyjemnie chłodno w samochodzie. Bardzo proszę o odpowiedzi i ewentualnie odczucia użytkowników klimy w Dacii Lodgy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-06, 08:45
A wystarczyło wejść na nasze forum:
http://www.daciaklub.pl/user/dacia-klima.htm
475 g czynnika i 80g oleju dla sprężarki Valeo.
O ile 75 g nadmiaru czynnika nie jest jakoś szczególnie krytyczne to już z olejem może być gorzej - pytałeś go ile było jednego i drugiego w układzie przed wymianą ?
nie pytałem o olej , w każdym bądz razie umówiłem juz się z mechanikiem na sprawdzenie i skorygowanie ilości czynnika i oleju i dlatego bardzo dziękuję za odpowiedzi i opinie
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-06, 10:16
Pamiętaj że oleju ubywa proporcjonalnie do czynnika chłodzącego , ale zawsze w układzie trochę pozostaje nawet po spuszczeniu - jak np. ściągniecie 50 gramów to można dolać najwyżej 15 bo reszta będzie nadal na ściankach instalacji.
mam jeszce pytanko do użytkownika DrOzda. Lodgy ma dosyć dużą powierzchnię w środku, jak u ciebie odczuwałna jest klima i temperatura po nastawieniu regulacji na pierwszy i ostatni poziom ? bo ja czasami mam wrażenie tylko schłodzonego powietrza a tak jak pisałem mam porównanie do klimatyzacji z drugiego auta i jeszcze kilku poprzednich aut którymi jeździłem
nie dopisałem schłodzonego powietrza przy wylotach, ale juz pasażerowie go nie odczuwają ...
Pierwsza i najważniejsza sprawa to doprowadzenie działania klimatyzacji do specyfikacji fabrycznej - i dopiero wtedy można porównywać i oceniać wydajność.
Dodatkowo wielkość auta nie ma znaczenia dla temperatury powietrza wydmuchiwanego z kratek, a to tam się sprawdza jego temperaturę.
Natomiast w większym aucie na pewno trzeba się nastawić na używanie wyższych obrotów wentylatora nadmuchu, żeby sprawnie schładzać przestrzeń za przednimi fotelami. I tylko tyle.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum