Ok, zrobię to w wolnej chwili.
Jedno mi ciekawi, czy nie ma przypadkiem tam dodatkowego modułu przechyłu w aucie?
Bo jak skąd się bierze sygnał jak auto stoi na pochyle?
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-09-25, 10:41, w całości zmieniany 1 raz
bo sam kiedyś uświadczyłem na śliskiej drodze, jak mi koła zaczęły je buksować to kontrolka mi zamigała..
To nie ESC (ESP) tylko ASR:
Cytat:
Układ antypoślizgowy
System ten ma na celu ograniczenie ślizgania
się kół napędowych oraz kontrolę pojazdu
w trakcie ruszania, przyspieszania lub
zwalniania.
Zajrzyj do instrukcji czy w ogóle macie pełne ESC bo jednak dwie ikonki to nie jest wskaźnik wystarczajacy.
route2000, jak wybierzesz u góry x92 - lodgy to w ABS zawęzi Ci do:
ABS ESC X92 X67 V1.9 - nazwa pliku: ABS_ESC_X92_X67_V1.9_20150728T134721.xml
Tylko delikatnie bo widzę tam nawet kodowanie i kalibrację!
Najbezpieczniej uruchomić Pyren, przeskanować moduły. Wybrać ABS z ABS wybrać 10 - DDT : DDT screens. Zacznie zrzucać informacje, przeskanuje ecu i znajdzie odpowiedni plik a potem uruchomi okienko DDT ( o ile wcześniej przekopiowawszy ecus z ddt do pyrena). Pewnie usunę DDT z instrukcji.
U mnie aktywowało się nie na pełnym zapłonie tylko na pozycji wcześniej tj. A - akcesoria (łączyło się tylko z ABSem bo dziwiłem się czemu znajduje tak mało ECU):
shrek, z ciekawości jaki masz moduł ABS?
Obawiam się, że żaden nie ma czujnika przechyłu. Muszą zaistnieć warunki z instrukcji i wtedy pompa ABS podtrzymuje hamulce na 2 sekundy. Trzeba będzie poszukać w parametrach, może coś jednak jest?
U mnie w Pyrenie (dziwne te tłumaczenia) niewiele mówi:
Oznaczenie części: 02640R
Dostawca: 037
Numer programu: 4164
Numer ścieżki diagnostycznej: 09
Wersja oprogramowania: 0466
Numer ustawienia: 1415
Wersja: 07447R
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-09-25, 17:48, w całości zmieniany 2 razy
Obawiam się, że żaden nie ma czujnika przechyłu. Muszą zaistnieć warunki z instrukcji i wtedy pompa ABS podtrzymuje hamulce na 2 sekundy. Trzeba będzie poszukać w parametrach, może coś jednak jest?
Nie jestem pewien ale chyba jednak jest - znajduje się w każdym (nawet) standardowym czujniku ABS-u . Jest to czujnik przeciążeń wysyłający równocześnie sygnały przechyłu wzdłużnego i poprzecznego.
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-28, 16:14
tosiek napisał/a:
Włączenie systemu pomocy przy ruszaniu pod górę
Źródło: Zmiterm - https://www.drive2.ru/l/4...page=0#comments
Inne nazwy tego systemu:
HAC - Hill-start Assist Control
HSA - Hill Start Assist
Hill Holder
Informacje z instrukcji:
System da się włączyć tylko w samochodach wyposażonych w system kontroli toru jazdy ESC (ESP) z kontrolą podsterowności oraz układem antypoślizgowym. Najłatwiej sprawdzić czy samochód jest wyposażony w ten system przekręcając zapłon. Jeśli u góry na prawym zegarze zaświeca się dwie ikonki "samochodu w poślizgu" (koniecznie dwie):
Sprawdziłem , system w moim Dusterze działa wyśmienicie. Wystarczy lekko nacisnąć hamulec i "trzyma" pojazd 2 sekundy! Można to powtarzać, jak się np. czeka na zmianę świateł na ulicy o sporym spadku, np. w Warszawie ul. Dolna z Puławską. oczywiście bieg musi być wrzucony i czekać na jazdę.
paul7, wtedy wrzuć luz i puść sprzęgło jak czekasz. O ile dobrze kojarzę to pompa ABS nie powinna za długo pracować (minuta pracy na 10 minut odpoczynku ?).
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-28, 20:20
tosiek, robiłem to intuicyjnie, zawsze jak tamtędy przejeżdżam. Taki odruch kierowcy ze starych samochodów. Ale spróbuje , choć światła zmieniają się co 30 sekund. Funkcja bardzo przydatna, zapomina się w takich sytuacjach o hamulcu ręcznym.
Programy DDT4ALL i Pyren:
W tym temacie: http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15189 Przed jakąkolwiek czynnością zmiany konfiguracji kliknij u góry na zielone kółko i odśwież odczytane wartości. Sprawdź czy sie zgadzają np. VIN. Zapisz je! (np. Print Screen i wklej do painta następnie zapisz, zdjęcie ekranu telefonem)
Odczytanie identyfikatorów czujników
Czujniki trzeba najpierw wzbudzić. Mamy kilka możliwości:
1. Spuścić trochę powietrze z opony, pomocne żeby rozpoznać, który czujnik pasuje do którego koła. Spuszczamy po jednym kole na raz i czekamy na zmianę odczytów!
2. Krótka przejażdżka dla wzbudzenia (czasami wystarcza zapłon lub odpalenie - trzeba by podsłuchać transmisje z UCH na 433,97)
3. Jak nic nie pomoże to czujniki wzbudzają się co około
Jeśli ciśnienie jest OK to:
w trakcie jazdy co 1 min
postój co 3 godziny
Spadek ciśnienia:
w trakcie jazdy co 10 sek
postój co 1 godzinę
4. Wzbudzić jakimś urządzaniem na częstotliwości 433,97 MHz
Koło 1 - LP - lewy przód
Koło 2 - PP - prawy przód
Koło 3 - PT - prawy tył
Koło 4 - LT - lewy tył
Miejsca w komputerze jest na 8 czujników kół.
Odczyt w DDT4ALL:
Wybieramy samochód z listy. Wybieramy UCH.
Parametry możemy czytać w:
TPMS System -> TPMS System - Configuration
oraz w:
TPMS EXTRA SCREEN -> Wheel
Wyłącznie kontrolki ciśnienia w oponach - NIE ZALECANE
To nie wyłączy nam generowania błędów ale samo świecidełko tak :)
W DDT4ALL:
Przechodzimy do zegarów: Tableau de bord [$51]
GENERAL CONFIGURATION -> Configuration Générale
W polu TPMS present wybieramy: Without TPMS
Klikamy przycisk TPMS obok a potem na dole Prise En Compte Des Configurations.
Włączenie systemu pośredniego
Źródło: https://www.drive2.ru/l/482093243777942410/
System działa bez czujników, jest mniej problematyczny może się przydać jak już ktoś wyłączy bezpośredni.
Wymaga do działania ABS z ESC(ESP).
Musimy odpowiednie opcje ustawić w ABS i zegarach.
Uruchamiamy DDT4ALL. Wybieramy swój samochód z listy.
Z listy ABS wybieramy np. dla SanderoII: [ ABS ] ABSESC - X10527998 Version 3.4
Niżej 5 - TPMS Indirect Function -> 51 - TPMS Indirect configuration
Klikamy ikonkę einsteina (EXPERT).
W polu TPMS function inhibition state wybieramy Activated by diag.
Przechodzimy do zegarów: Tableau de bord [$51]
GENERAL CONFIGURATION -> Configuration Générale
W polu TPMS present wybieramy: With indirect TPMS. Klikamy przycisk TPMS obok a potem na dole Prise En Compte Des Configurations.
Rozłączamy się. Wybieramy przyciskiem komputera SET TP i resetujemy. Jeździmy normalnie samochodem od 0km/h do 130km/h (do 120 się kalibruje).
Wyłączenie czujnika bezpośredniego
Do sprawdzenia: Nie wiem czy nie wystarczy ustawić zerowe identyfikatory dla czujników w DDT4ALL.
Żeby wyłączyć system bezpośredni całkowicie należy:
1. Za pomocą Renault Clip przyuczyć od nowa moduł UCH. Podczas przyuczania wyłączyć SSPP (wybrać opcję BEZ - ang. WITHOUT).
2. W zegarach wyłączyć
Najważniejsza rzecz to zapisać obecną konfigurację UCH! (print screen, zdjęcie telefonem ekranu komputera)Nie włączamy dodatkowych opcji bo może się okazać, że nie mam odpowiedniego modułu (np. automatyczna klimatyzacja wymaga dodatkowego komputera)
Połącz się z samochodem, sprawdź czy automatycznie odczytuje VIN
Przeskanuj "sieć multipleksową" (po prostu szuka dostępnych ECU - kalkulatorów i odczytuje ewentualne błędy)
Wybierz Motduł Zespolony w Kabinie (UCH).
Skasuj wszystkie błędy DTC jeśli są.
Teraz musimy odczytać i zapisać obecną konfigurację! Wejdź w naprawę (Żółta ikonka klucza) i następnie ikonka zależy od wersji clipa - ikonka ECU z ptaszkami i X lub ECU z dymkiem
Zapisujemy wszystkie wartości, przewijamy paskiem przewijania w dół i znowu zapisujemy kolejne!
Jak już zapisaliśmy obecną konfigurację to klikamy ikonkę Przyuczanie () po lewej [←
Wybieramy dowolny przycisk Typ UCH
Przyuczamy kolejno zapisanymi wartościami z jednym wyjątkiem dla czujnika ciśnienia - SSPP wybieramy BEZ:
Na ekranach weryfikacyjnych sprawdzamy czy się nie pomyliliśmy i zatwierdzamy.
Cofamy się (strzałka na samej górze po lewej przy domku) do modułu Tablica rozdzielcza (ang. Instrument Panel). Znowu klikamy na ikonkę klucza - naprawa.
Klikamy na ikonkę odczyt/zapis konfiguracji (ECU) po lewej
Na dole klikamy na przycisk Zapisanie konfiguracji
Zmieniamy opcję Kontrola ciśnienia w ogumieniu na BEZ
Wysłany: 2017-10-03, 18:49 Zmiana progu działania kontrolki czujnika ciśnienia oleju
Zmiana progu działania kontrolki czujnika ciśnienia oleju
Źródło: Zmiterm - https://www.drive2.ru/l/463502151419691609/
Domyślnie komputer zapala kontrolkę ciśnienia oleju dopiero powyżej 2000 obrotów.
Wg. komentarzy nie ustawiamy progu 0 bo będzie sypał błędami przy odpalaniu. Jedni ustawiają powyżej lub w okolicy jałowych obrotów 700-900 lub po prostu 100 lub 200.
Ogólnie jak już się zapali kontrolka w dowolnym aucie to zawsze jest za późno jeśli pracował bez oleju ale może jednak warto obniżyć próg.
Instrukcja:
Uruchamiamy DDT4ALL. Wybieramy samochód z listy. Skanujemy dostępne moduły po CANie.
Niestety nie znajduje zegarów wiec trzeba wybrać ręcznie ([pamiętaj żeby wybrać wyżej z listy samochód np. X52 - Sandero II):
Tableau de bord [$51] -> [ Tableau de bord ] CLUSTER_x52_X67_X79_X92_v4.6 -> Configuration Entretien et Odométrie
Klikamy na zieloną strzałkę żeby odświeżyć i odczytać wartości a następnie Einsteina (EXPERT)
Zmieniamy wartość pola: Oil_Pressure_Threshold np. na 200
Klikamy Pressure Suil a następnie Prise en compte des configurations
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-03, 21:10 Re: Zmiana progu działania kontrolki czujnika ciśnienia olej
tosiek napisał/a:
Zmiana progu działania kontrolki czujnika ciśnienia oleju
Źródło: Zmiterm - https://www.drive2.ru/l/463502151419691609/
Domyślnie komputer zapala kontrolkę ciśnienia oleju dopiero powyżej 2000 obrotów.
]
Tez sie zastanawialem po co to jest, ale na pewno nie do tego co opisujesz/kopiujesz.
Latwe do sprawdzenia. Ja juz sprawdzalem i wiem, ze to nie dziala. Jak przynajmniej raz bys wymienil olej to bys wiedzial. Przy ustawieniach na 2000 tys.
po wymianie oleju i filtra zapalasz auto i ladnie widac, ze kontrolka swieci nieco dluzej niz normalnie.
Wymiana oleju to zupełnie inna sytuacja nie znam wskazań czujnika (komputer mierzy opór?) ale przy suchym filtrze masz zerowe ciśnienie i wywala od razu błąd. W sterowniku jest na 100% taki wyjątek skoro jest nawet w instrukcji. Tutaj mamy sytuację, że sprawdza ciśnienie przy 2000rpm - nie ma pewnego progu to bach kontrolka. Przygazuj z suchym filtrem do 2k rpm to to może się zapali na stałe
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-03, 22:40
No to bez sensu to jest. Po wymianie oleju dziala tak jak ma. A jak spada cisnienie to po przekroczeniu 2000. Na suchym filtrze po przygazowaniu zgasnie przedzej niz dojdzie do obrotow. Jak bede wymienial olej to sprubuje z batdzo niskim stanem oleju.
tosiek napisał/a:
Może to próg zapalenia na stałe kontrolki?
Z tym to sie zgodze.
No to albo moj jakis inny albo nie wiem. Tak jak z hill holder wszystko jest a niedziala. Za niedlugo bede zmienial olej w megance 3 to zobacze jak tam jest.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-10-04, 03:19, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-06, 22:07
No i jest! Pierwsza ofiara DDT4All
Dlaczego znawu ja . Tak popi........em, ze licznik nic nie wskazuje, jest matwy na autocomie pokazuje brak komunikacji can.
Jutro popracuje nad tym.
Na szczęscie Dacia to wdzięczny samochód - mimo tego błedu wciąż chyba pali i jeździ.
Każdy inny samochód w tym wieku po wyświetleniu takiego błędu na desce nie odpali więcej i pozostaje wyłacznie laweta.
Właśnie siędzę nad takim 4 letnim pojazdem - i co najlepsze sewrisy w PL ( po stwierdzeniu braku komunikacji za pomocą standardowych narzędzi diagnostycznych ) określiły - tylko serwis u producenta
A to kilka tysięcy km od Warszawy i konieczność przewiezienia samochodu na lawecie ( co po gwarancji znaczyło dla właściciela wręcz konieczność sprzedaży na części)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-07, 06:14
@ jas_ pik auto jezdzi, odpala bez problemu. A ty nad jakim autem pracujesz ?
@ tosiek nie wiem dlaczego po uruchomieniu zegarka nie zauwazylem ze wszystkie parametry byly rozjechame nacislem zatwierdz i tyle.
Juz dziala. Ustawilem wszystkie parametry recznie i dziala.
Będę musiał do instrukcji podopisywać żeby przez każdym zapisaniem wcisnąć najpierw zieloną strzałkę odśwież do wczytania obecnych parametrów i sprawdzenie ich. Chyba tylko w zegarach i Radio na raz zapisuje wszystkie parametry.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-07, 15:58
A ja tez madry. Zawsze robie screen, a wczoraj dupa nie zrobilem i nawet nie popatrzalem na parametry. Wszystko wrocilo do normy, jest komunikacja, funkcje na wyswietlaczu , tylko trezeba zobaczyc czy dobrze przelicza wszystko. Jutro sie przejade i dam znac.
Wyliczenia są upierdliwe bo mamy wartości calowe i metryczne.
Kalkulator - interesuje nas Abrollumfang
https://www.eta-beta.de/s...angrechner.html
źródło tabelki: Fahrzeuggetriebe: Grundlagen, Auswahl, Auslegung und Konstruktion
Instrukcja:
Uruchamiamy DDT4ALL. Skanujemy dostępne moduły. U góry wybieramy nasz samochód (np. X52 - Sandero II).
Z listy ABS wybieramy np. [ ABS ] ABSESC - X10527998 Version 3.4 dla Sandero II
Przechodzimy do zakładki 1 - Configuration -> 11 - ECU configuration
U góry wciskamy zieloną strzałkę w kółku żeby odświeżyć obecna konfigurację.
Zapisz obecną konfigurację (print screen lub zdjęcie ekranu telefonem). Sprawdź czy wyświetla się właściwy VIN.
Jeśli wszystko zapisałeś i VIN się zgadza oraz w polach nie ma wartości ERR to można zmieniać wartość.
Kliknij na einsterina.
W polu Tires real circumference (mm) podaj właściwą wartość i kliknij Write cicumference a następni Soft Reset.
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-10-08, 11:10, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-07, 22:05 Re: Kompensacja wskazań prędkościomierza w zależności od roz
tosiek napisał/a:
U góry wciskamy zieloną strzałkę w kółku żeby odświeżyć obecna konfigurację.
Zapisz obecną konfigurację (pint screen, zdjęcie erkanu telefonem). Sprawdź czy wyświetla się właściwy VIN.
Widze, ze kolega zaktualizowal instrukcje Bardzo dobrze.
Jak juz bawisz sie w to uporzadkowywanie i ukladanie tego programu. To masz jeszcze temat http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=25
Opisz to ladnie. Przyda sie Jak cos to pukaj na PW .
Przejechalem moja Lodowka 80 km i wszystko dziala jak nalezy. , czyli wyleczylem ja z raka. Moge dalej kombinowac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-10-07, 22:09, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum