Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 639 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-26, 21:52 (MCV2PH1) vs. (Kauris)
Powoli będzie 2 lata z MCVką i najwyższy czas założyć własny kącik treści dziwnych...
Na pierwszy ogień mod stary, choć nadal w fazie testów. A przy okazji takiego pomysłu kolegi Thomson1708 jest okazja nawiązać ;)
2mm pianka pod panele podłogowe jako wypełnienie ładnie wyglądała (równo, gładko), ale szybko się nieodwracalnie wygniotła pod łokciem. Pianka kauczukowa 6mm (taka od wygłuszania) wygniotła się jeszcze szybciej. Na ten moment jest jakaś gęsta pianka tapicerska z odzysku (i wygląda, że wytrzyma). Nie układa się, bo jest za gruba i średnio to wygląda. "Poszewka" była przewidziana na 2 warstwy pianki 2mm i muszę upolować coś gęstego i elastycznego do 5mm. Ale stacjonarnie chyba, bo średnio mi się chce zamawiać skrawek gąbki w necie :) Może jakaś guma? Chyba zrobię test z silikonem... O! Całość przyklejona do platiku pianką dwustronnie klejącą.
Generalnie jest luźny plan obić/okleić czymś cały ten panel podłokietnika, ale pewnie skończy się na skórzanej wersji tego ustrojstwa, bo mieszkam w centrum, parkuję w ciemnej hali garażowej i ni ma gdzie grzebać przy tym. A jak na pierwszy kontakt z maszyną do szycia to wyszło nawet nawet.
Może kup jakąś małą poduszkę taboretową i wytnij sobie z pianki kształt jaki cię interesuje:
http://allegro.pl/poduszk...6877424275.html
O takie coś mi chodzi.
Ja mam jeszcze w domu piankę od mojej zabawy, jednak nie ma mnie w polsce i nie mam jak wysłać ;/
Ostatnio zmieniony przez Thomson1708 2017-07-02, 08:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 639 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-08-06, 23:06
Przybyło mi 4m^2 alubutylu i 5m^2 pianki. Wyciszyłem drzwi i drobiazgi, które nie załapały się poprzedniego lata.. W sumie będzie tego już po 12m^2. Żona nawraca, że mam obsesję na punkcie wyciszenia, należy zatem oficjalnie złożyć broń ..i zejść do podziemia ;) Tylko pomysły się kończą.
Ciężko mi określić ile pomogło wyciszenie drzwi - nie czuję specjalnie różnicy_ogólnie. Przy otwieraniu czuć zdecydowanie większą masę drzwi. Zawieszenie i dziury trochę wycięło i poczułem "pustkę" (brakuje jakiejś części wibracji, do której ucho było przyzwyczajone i/lub przesunęły się niżej w paśmie) i ta pustka sugeruje mi, że spora zmiana jest - ale nie umiem jej zdefiniować...
Przy okazji prac w przednich drzwiach pojawiły się hertz dsk165.3. Szału nie ma. Ale może za dużo oczekiwałem? Włączenie w plug&radio filtra loudness [kontur] masakruje dźwięk, więc te głośniczki potrafią dużo zagrać.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 639 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-08-11, 21:33
Różnica oczywiście jest. Wręcz porażająca między nowym przodem, a starym tyłem. Na hertze spojrzałem właśnie po Twoim wpisie kiedyś, ale zaszalałem z DSK ;)
Na minus:
- Gram teraz tylko przodem, więc 'scena' gorsza niż wcześniej. Pewnie kiedyś uzupełnię tył o DCX 130
- Nie słucham głośno [15-17], a i tak wypada dać korektę barwy po zmianie z (dobrze grającego) cichego [9-12] na głośne ustawienie, bo bas potrafi dudnić. Może to wina akustyki samochodu? Nie znam się. W narożnikach zawsze się basu zbiera, a głowa w sumie w kącie miedzy szybą, dachem i drzwiami...
- Gdybym policzył wyciszenie drzwi ~300zł plus 300zł za głośniki to w sumie dla mnie nie warto. Ale a) wyciszenie i tak bym robił; b) nie mam porównania z innym caraudio; c) zwyczajnie muszę odchorować ten wydatek :)
Na plus:
- Wsiadam czasem tylko po to by posłuchać muzyki.
- Robię dodatkowe km tylko po to by posłuchać muzyki.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-22, 05:11
Kauris napisał/a:
Na minus:
- Gram teraz tylko przodem, więc 'scena' gorsza niż wcześniej. Pewnie kiedyś uzupełnię tył o DCX 130
Bzdura.
Jezali obcioles tyl to scena dzwigla sie do gory i slychac duzo lepiej z przodu (gorzej z tylu)pod warunkiem, ze tweeter i midbas jest w takiej samej lub podobnej odleglosci od ucha.Do tych dsk to polecam jakis maly wzmacniacz, zeby pokazaly troche pazury, ale w tym modelu to nie maja ich za dlugich.
Nie podpinaj tylu bo dzwiek zejdzie na dol za fotele.(slychac dzwiek lepiej z tylu)
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-08-22, 05:13, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 639 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-08-22, 21:26
A to nie jest kwestia gustu? Mnie się podobało przód+tył.
Pytanie ile zyskam dokładając "mały wzmacniacz"? Będę musiał się w Zrębicach kiedyś pojawić i się posłucha ;)
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 639 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-07, 21:13
No i szlag mi trafił TPMSa przy wymianie opon... Czas poszukać kogoś z clipem i to zuo wyłączyć.
Z ciekawości sprawdziłem tourque_lite-em co mi powie o błędach, a tam
P0351 Ignition Coil A Primary/Secondary Circuit Malfunction
P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-11-07, 22:26
Check swieci?
Czy auto jezdzi normalnie nie kuleje , ma moc , rowne obroty?
Jezeli tak to skayj bledy pojezdzi troche i zobacz czy powroca.
Kiedy swiece, kable, cewki.?
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 639 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-08, 00:24
Normalnie jeździ. Check nie świeci. Świeci(ł) zygzak na żółto.
Było tak: Po kilkunastu/kilkudziesięciu kilometrach od wymiany opon (i ustawienia nowego ciśnienia odniesienia) zapalił się zygzak na żółto i zamrugała lampka TPMS. Skasowałem to w czasie jazdy przytrzymując SET TP (wiedziałem już o co chodzi - jakiś czas temu ktoś pisał, że musi kasować co jakiś czas, bo nie ma czujnika itp). Potem sprawdziłem błędy - czysto. Następnym razem jak się zapaliło zostawiłem i sprawdziłem błędy przy zapalonych kontrolkach. Były te 2 kody. Skasowałem znów SET TP i już nie sprawdzałem - założyłem, że tak jak za pierwszym razem - skasowało kody błędów.
W torque, w "show logged faults" jest pusto.
W "pokaż usterki z przeszłości" jest pusto.
W "pokaż usterki prawdopodobne" pokazał mi te dwa kody.
Oszczędności na każdym kroku - przypisali pierwszy lepszy kod zapalający zygzak? ;)
Świece, kable, cewki fabryczne. 2,5 roku. 30kkm. Generalnie jest ok. Ładnie mruczy, równo, nie buja.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 639 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-08, 19:20
Potestuję sobie przez jakiś czas pojawianie się kodów i dam znać. Akurat skończyłem testy przekłamań spalania z komputera, więc są wolne moce przerobowe ;)
kłamie.png Komputer średnio statystycznie zawyża mi spalanie o jakieś 3% (0,2-0,3L). Tankuję do równych kwot, więc czasem są spore rozbieżności pomiędzy spalonym, a zatankowanym...
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 639 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-15, 21:09
shrek napisał/a:
Moze od czaau do czasu jakis zaplon mu wyskoczyl i dlatego.
Tak. Więcej się błędy nie pojawiły.
Obniżenie ciśnienia w oponach nie jest już sygnalizowane kontrolką, więc albo padły wszystkie 4 czujniki na raz, albo system nie działa wcale/działa w innym trybie (wcześniej wystarczyło przekręcić kluczyk i się odzywał jak wykrył spadek).
Z innej beczki. Wystrugałem sobie jakiś czas temu maskownice zawiasów maski.
A nie przeszkadzają przy otwieraniu maski? Bo też myślę nad tym "patentem"...
Shrek mi pokazywał na ubiegłorocznym zlocie, z czego było robione, ale mi nie za bardzo podobało takie "wykończenie"...
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 639 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-16, 19:30
Autorski projekt.
Nie przeszkadzają. Od strony podszybia wystaje to poza punkt piwotu zawiasu i przy otwieraniu maski końcówka chowa się w dół, ale miejsce jest tam idealnie na długość i szerokość. Pewnie projekt przewidywał jakiś plastik, tylko przyszli księgowi i mamy jak mamy...
--------
Z okazji dobicia 30kkm fabryczne klocki hamulcowe zrobiły papa i teraz mam Quaro.
Autorski projekt.
Nie przeszkadzają. Od strony podszybia wystaje to poza punkt piwotu zawiasu i przy otwieraniu maski końcówka chowa się w dół, ale miejsce jest tam idealnie na długość i szerokość. Pewnie projekt przewidywał jakiś plastik, tylko przyszli księgowi i mamy jak mamy...
A możesz zdradzić, z czego to wziąłeś taki plastik (z jakiegoś opakowania czy coś innego)?
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 639 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-18, 02:26
arczi_88 napisał/a:
To szybko Ci poszło.
Nawet sobie nie tłumaczę, że mieszkam w centrum i 70% robię po mieście. Za szybko jeżdżę.
podsiar napisał/a:
Może jakiś tutek do tego, pewnie więcej osób było by zainteresowanych :P :)
Tutek nie bardzo, bo to jest w sumie rzeźba (i dosłownie i w przenośni).
Wygląda jak plastik (nawet z bliska), ale to akurat zasługa farby, a zrobione jest z MDFu albo HDFu. W kartonach z meblami bywają czasem takie klapki (ze 2mm grubości) zabezpieczające zawartość po obwodzie. Miałem tego sporo, nudziłem się. Fajnie się to obrabia i ma fajną, gładką powierzchnię. Zrobiłem sobie kiedyś tego typu wizjer na ekran aparatu i wyglądało jak fabryka, więc zaryzykowałem też maskownice... To jest "kanapka" klejonych klepek. Poszło na to kilka obfitych warstw jakiegoś lakieru i farba. Trochę tempo "nakładania politury" miałem za szybkie i farba zwarzyła lakier, a doprowadzając powierzchnię do porządku zdjąłem za dużo lakieru, ale już mi się nie chciało z tym znów pieścić i po pierwszej zimie naciągnęło wilgoci, napuchło i straciło geometrię... Było do przewidzenia. Na wiosnę poprawiłem politurę i mimo, że już nie leżą tak idealnie, testuję dalej ;) [tym razem politura daje radę]. Docelowo myślałem o mocowaniu na magnesie, ale nie miałem pod ręką. Drut miałem... więc jest zawiązane do ramienia zawiasu profesjonalnie na skrętkę.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum