dobrze ze przyszlo mi do glowy ze gdzies jeszcze mam wieksze cegi do rur i sprobowalem tymi... zalozylem, przylozylem sie i.... strzelilo... ramie zeszlo... z drugim bylo juz duzo latwiej, tylko musialem postawic wycieraczki w pionie na szybie i wylaczyc napiecie w stacyjce wyciagajacz szybko kluczyk...
teraz jestem juz wolnym czlowiekiem... moge wycieraczki kupowac wszedzie gdzie bede mial ochote... w poniedzialek mialem termin na pierwszy serwis po 20 tysiacach i ladnie poszlo... zaplacilem 230 ojro i 25 za samochod zastepczy za dobe... gdybym do tego dodal wycieraczki to by mnie to kosztowalo ponad 300 ojro...
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-09-26, 17:35
Po ostatnich opadach deszczu i fatalnym rozmazywaniu nowiutkich wycieraczek postanowiłem je wymienić - i tu ZONK
Bliżej nieokreślony uchwyt wycieraczek jest trudno dostępny w zakupie. Postanowiłem więc wymienić ramiona na te z uchwytem tyku 'Hak".
Zakupiłem używane od Dustera I, klucz 13, ściągach od łożysk i po 3 minutach mogę wreszcie założyć cywilizowane wycieraczki.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: Limited
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 52 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-27, 18:48
Witam
I to jest słuszna koncepcja - ja dziś wymieniałem po raz 2 wycieraczki (od lutego), i zapewne zakończy się to tak jak w Twoim przypadku - wymianą ramion. Pytanie - czy trzeba użyć
aż ściągacza żeby je zdjąć????
Pozdrawiam
Pabloo
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-09-27, 19:28
Pabloo napisał/a:
Witam
I to jest słuszna koncepcja - ja dziś wymieniałem po raz 2 wycieraczki (od lutego), i zapewne zakończy się to tak jak w Twoim przypadku - wymianą ramion. Pytanie - czy trzeba użyć
aż ściągacza żeby je zdjąć????
Pozdrawiam
Pabloo
Ramiona siedzą na stożku i są mocno osadzone. Próbowałem ręcznie ale bałem się że przy mocniejszej próbie mogę uszkodzić lakier lub szybę. Miałem ściągacz już kupiony i wystarczy 2-3 obroty aby po lekkim puknięciu puściły
Na "Alledrogo" widziałem takie za około 20 zł więc tragedii nie ma za to łatwo i przyjemnie, a zarazem bezpiecznie przyśpieszają całą robotę.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
A ja dziś myślałem że jakieś wadliwe wycieraczki mam, bo po niecałych 2 miesiącach i 3500km zaczęły mazać, a tu widzę, że to standard, też muszę pomyśleć nad taką zmianą.
Inżynierowie Renault, są tak samo cwani inaczej, jak inne Żabojady, co se Linię Maginota ulepiły, by ich Niemcy nie napadli.
Oni wicie tam mają defekt mózgu, zapewne z powodu diety, bo nasi sojusznicy z NATO, obeszli owe umocnienia, i skopali dupę zdziwionym Francuzom.
Wzorując się na owej historii, obszedłem dzisiaj żabie kombinacje z piórami wycieraczek, by jeleń latał po serwisach, przepłacał, a szybę miał dalej zamazaną.
Kupiłem na szrocie ramiona wycieraczek z hakiem, starego typu, a nowe z jakimś „korytkiem”, dostały kopa w du*ę .
Nowe pióra do wycieraczek z hakiem, kosztowały mnie całe 6 X 2 = 12 zł.
Nie płaczcie Żabojady, że was tak przerobiłem, bo owe pióra po 6 zł, kupiłem w waszej budzie z blachy, zwanej Auchan – zostało więc w rodzinie, ino decko mniej, niż chcieliśta mnie orżnąć.
Nawiasem ramiona były przykręcone bardzo małym momentem i zeszły bez ściągacza.
Wcześniej zaznaczyłem białą taśmą izolacyjną, położenie ramion, by za dużo , nie kombinować.
Trzpienie na których przyśrubowane są ramiona, nasmarowałem smarem grafitowo – miedzianym, i zawinąłem taśmą teflonową, co by się nie zapiekły.
Wreszcie mam czystą szybę od zewnątrz, i miłe poczucie, że się nie dałem wydupc*ć , byle żabie.
ramiona wycieraczek.jpg Różnica pomiędzy ramionami nowych i starych typów - nie z nami te numery ! :D
Plik ściągnięto 2483 raz(y) 35,43 KB
wycieraczki za 6 zł.jpg
Plik ściągnięto 155 raz(y) 50,69 KB
By się nie zapiekły.jpg
Plik ściągnięto 94 raz(y) 48,36 KB
oznaczanie położenia.jpg
Plik ściągnięto 115 raz(y) 52,38 KB
odkręcanie ramion.jpg
Plik ściągnięto 141 raz(y) 51,83 KB
Ostatnio zmieniony przez laisar 2017-10-17, 10:36, w całości zmieniany 1 raz
Ramiona kupiłem na Allegro, a w zasadzie pod nosem, bo okazało się, że prościej podjechać, niż zamawiać.
Pogadaliśmy chwilę z gościem, od części, pooglądał moje "cudo", ale widać, że "gość", bo zapytał, czy może ?
Proszę bardzo
Cena jaką zaoferował, to 50 zł za obydwa ramiona, a pióra kupiłem wcześniej, ryzykując w ciemno 2X6 = 12 zł
Biorąc pod uwagę, że fabryczne pióra się nie nadają do niczego, i ponoć kosztują 3x tyle, co moja "inwestycja", to nie miałem wyjścia, bo by mnie szlag trafił
Chwilę wcześniej myślałem nad zrobieniem jakiegoś "adaptera", ale jak pomyślałem, że całe życie poprawiam te fabryki, to mi chwilowo ręce opadły i załatwiłem sprawę po faszystowsku - ostatecznie rozwiązałem kwestię wycieraczek i szlus !
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-10-17, 07:34
marketowe piórka (oczywiście z ramką) mocowane do ramienia typu hak (są wyposażone w kilka adapterów, więc pewnie i do kilku innych końcówek podejdą) kosztują circa 5-6 zł za sztukę. Np firmy (niestety niemieckiej) Alca, które są nieco mniej marne niż inne tego typu produkty
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-10-17, 07:35, w całości zmieniany 2 razy
No i wypadałoby pochwalić nasze Forum, bo gdyby, nie wiedza zaczerpnięta, od Kolegów, to szlag by mnie trafił z powodu "wycieraczek".
"Patent"z wymianą ramion, nie jest niestety moim pomysłem, stąd boleje mocno, że nie jestem najcwańsza żabą w tej kałuży
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2017-10-17, 15:03
Pabloo napisał/a:
Witam
I to jest słuszna koncepcja - ja dziś wymieniałem po raz 2 wycieraczki (od lutego), i zapewne zakończy się to tak jak w Twoim przypadku - wymianą ramion. Pytanie - czy trzeba użyć
aż ściągacza żeby je zdjąć????
Pozdrawiam
Pabloo
u mnie w Dokkerze oryginalne siedzialy tak ze myslalem ze je przyspawali... dopiero uzycie cegow takich do rur, odpowiednio przystawionych, pozwolilo mi je sciagnac... to pierwsze to huknelo jak z armaty... myslalem ze cale autko sie rozsypie....
takiego sprzetu uzylem do sciagniecia ramion... a ze zyje w durnym kraju to musialem za nowe ramiona zaplacic na faszystowskim ebaju prawie 100 ojro... ale juz sie zwraca bo cena kompletu pior do wycieraczek, ktorych i tak nie mieli na stanie tam gdzie handluja wynosila cos kolo 60 ojro...
Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: Limited
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 52 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-01, 08:02
Witam ponownie - już po zmianie ramion.
Zakupiłem używane z "hakiem" - całe 19zł za szt łącznie z piórami - które o dziwo - wycierają lepiej niż niedawno zakupione "firmówki ASO". Problem w tym, że są ciut krótsze, po 500mm każda. Demontaż i montaż bezproblemowy - myślalem, że bez ściągacza się nie obejdzie, a po odkręceniu śruby13 zlazły same. Całość operacji - 20 minut :)
Zachęcam do takowej podmiany - ilość piór nieograniczona, dostępność wszędzie.
Pozdrawiam
Pabloo
W moim Dusterze są zwykłe ramiona z hakiem, wynika z tego że na produkcji montują co mają pod ręką (pewnie jest kilku dostawców i w zależności który da lepszą cenę od tego biorą na montaż)
Siemka mam pytanie odnosnie wymiany ramion wycieraczek w mojej Lodgy bo mam nieszczesliwie to kijowe mocowanie a zbliża się zima i trzeba będzie wymienić wycieraczki i tu moje pytanie, czy ramiona od dustera i dokera pasują długoscią?
Wiele materialow jest na temat. Chodzi o moj pojazd z profilu. Mam zaczepy /proste. nie jest to U. / Chce zaopatrzyc sie w dobre piora. ktore podejda pod te rozwiazanie. Czy skazany jesrem na oryginaly. Czy moge dodac cm. Np 600/450. Linki mile widziane. Chodzi mi o plastiki. Metalowe owszem. ale na zime. Jezeli mozna to prosze podpowiedz. czy da sie podmienic ramiona. konczace sie wlasnie haczykiem. Przepraszam za brak podania nazw typow o ktorych pisze. Dziekuje za popowiedz.
Chcialbym na razie pozostac przy oryginalnym rozwiazaniu. Jedynie kwestia dobrych pior. Oprocz oryginalow. Szukam zamiennika. jakies dobrej firmy oprocz reno.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2018-03-04, 22:02
Od siebie nie polecam tych Valeo First - owszem pasują i mają adaptery do różnych mocowań, ale niestety pióra pozostawiają wiele do życzenia. Są cholernie głośne przy niskich temperaturach. Te oryginalne były o niebo lepsze. Na wiosnę je wywalam i kupię zapewne Boscha.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum