Potrzebuje informacji, ile litrow ma cały układ chłodzenia w Lodgy 1,6 MPI z klimą?
Ile litrów płynu chłodniczego mam kupić na wymianę? Robię rozrząd z pompą wody.
Z góry thank za info.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Shrek, dzięki za info. Narazie kupię 4 litry płynu Preston (nie koncentrat tylko gotowy płyn), mechanik mi powiedział, że całkiem spuści stary płyn i wleje nowy płyn.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-17, 22:03
http://www.tromet.pl/katalog-pojemnosci/
Tu nie ma lodgy , ale masz logana 1.6 . Nie bedzie duzo roznicy.
Ja bym kupil 4- 5 L. Zawsze Ci troche zostanie w razie czego. Nie staraj sie spuszczc na sile calego plynu, bo bedzie lipa z odpowietrzeniem
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-10-17, 22:05, w całości zmieniany 1 raz
Mam dobrego prywatnego mechanika i mi to zrobi jak będzie uważał. Bardzo dużo osób chwali go, sam naprawia niemal wszystkie auta, automatyczne skrzynie biegów.
Naprawia przeważnie auta z potężnymi silnikami tak jak np. Volvo V8 czy Jeep Grand Cherokee.
Mieszka i ma warsztat zaledwie 700 m od mego domu. Tylko do niego jest bardzo trudno się dostać, bo jest tak urobiony w bród.Trzeba z nim się umawiać na 2-3 miesiące na przód.
Nawet jak ASO Volvo nie poradzi z naprawami automatycznych skrzyń biegów to odsyłają do niego. On jest doskonałym i uczciwym fachowcem, nikogo nie oszukuje klientów.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
mechanik mi powiedział, że całkiem spuści stary płyn
To zmień mechanika. Bo ten ci farmazony wali. I nie róbcie tu już jakichś cudów z tego płynu. Do aut z AL w układzie chłodzenia ma być i tyle. A Shrek to też zaczyna odrobinę się gubić. Odpowietrzenie jest na górze, więc co zmienia spuszczanie do zera (czym i jak to zrobisz?) od spuszczenia trochę mniej?
Ludzie, nie dorabiajcie ideologii do tak prostych czynności. A teraz proszę poczytać. Nigdy, nigdy w życiu nie spuścimy płynu do zera. Chyba, że będziemy kombinować. dmuchać itp. Spuszczamy co zejdzie, zalewamy wodą deminaralizowną, spuszczamy, Tak ze dwa 2 razy. Później woda, koncentrat i mierzenie.
Spoko. Jutro mam po południu odstawić mu auto i w czwartek zabiera się do roboty.
Materiały już dawno kupiłem w necie w znanym sklepie. Komplet rozrządu z pompą wody, pasek osprzętu z rolką napinacza, olej, filtr oleju i uszczelka pod korek, filtr powietrza i kabinowy to za całość z przesyłką zapłaciłem 723 zł.
Jeszcze mam kupić właśnie płyn Preston 4-5 litrów.
Wiadomo, że całkiem to nie spuści tego płynu, ale na wymianę pompy to trzeba zrobić.
Może niefortunnie użyłem słowa "całkiem", mechanik wie co robi, ma taki fach na jednym palcu, bo robi nawet auta amerykańskie (wcześniej już o tym pisałem).[/b]
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-10-17, 22:36, w całości zmieniany 2 razy
Dacia. Niby rumuńskie. A na serio to raczej francuskie. A Ty się upierasz na płyn niby amerykański. Tego to za cholerę nie rozumiem.
Na marginesie, to żadnych rekordów cenowych nie pobiłeś. A teraz za to całe Prestone odpłacisz sporo, coś do tej pory zaoszczędził. No i nie wypada tak pisać. Bo skupiasz się na płynie, o tym co w rozrząd wkładać będziesz nic nie mówisz. Za taką samą kwotę to dCi można zrobić. Ba, da się zrobić taniej. I kolejny argument klęka. Ale kopciuchy są złe, na miasto nie, za drogie. I takie tam. ;P
Ostatnio zmieniony przez quartzu 2017-10-18, 00:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-18, 02:22
quartzu napisał/a:
A Shrek to też zaczyna odrobinę się gubić. Odpowietrzenie jest na górze, więc co zmienia spuszczanie do zera (czym i jak to zrobisz?) od spuszczenia trochę mniej?
No moze troche zle sie wyrazilem. Wiadomo demontujemy przewod i wszysyko zlatuje.
Co do odpowietrzenia to lepiej odpowietrzyc 3 L plynu niz 5. Dlaczego,bo nalewajac tworza sie pechezyki powietrza.
Nie spotkales sie nigdy, ze po wymianie plynu i przejechaniu np 200 km opada poziom w zbiorniczku.
Nie spotkales sie nigdy, ze po wymianie plynu i przejechaniu np 200 km opada poziom w zbiorniczku.
Nie. Bo to by znaczyło, że wypuściłem auto niesprawne. Na odpowietrzenie są różne metody, niekoniecznie ta "fabryczna" jest idealna. Płynu się nie odpowietrza, odpowietrza się układ chłodzenia. Jego pojemność raczej nie ma znaczenia, upierdliwość całą robi jego budowa. A gdybym kogoś wypuścił z korkiem powietrznym w układzie i miał czekać 200 kilometrów na jakieś ustalenia - to bym sobie w brodę pluł przed lustrem. I dziwi mnie to, że Ty, bądź co bądź sporo "mechanikujący" powielasz takie mity.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-18, 11:33
Nie lap mnie za slowka, bo to nie ma srnsu i tak kazdy wie o co chodzi.
Nie pisalem wyzej o nie odpowietrzonym ukladzie tylko ze zawsze zostaje w nim minimalna ilosc powietrza. Jezeli po wymianie zalewaz zbiorniczek wyrownawczy do max to i tak za jakis czas poziom nieco sie obnizy i nie posze znowy ze to 1 lub 2 litry tylko powiedzmy do poziomu miedzy mini i max. Jak nie chcesz uwiezyc to sprawdz kiedys. I dobrze po wymianie zerknac do tego zbiorniczka za jakis czas.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-10-18, 11:39, w całości zmieniany 1 raz
Proszę również nie zapominać ze ogrzewanie też jest na tym samym płynie chłodniczym i przy wymianie płynu warto jest też otworzyć obieg z chłodniczką aby i z stamtąd płyn zleciał, tak więc czasami zdarza się ze ciężko jest odpowietrzyć właśnie tą chłodniczkę ogrzewania i temu trwa to czasem i długo. Warto zatem zaglądnąć na zbiorniczek po przejechaniu nawet kilku dziesięciu km. jak wspomina shrek i dolewać płyn chłodniczy aż do skutku. No chyba ze ktoś ma dewasto lub elektryczne ogrzewanie to zmienia postać rzeczy i proszę się już nie przekomarzać kto co ile jak i za ile bo to nikomu nie służy
Kupiłem dziś w sklepie z częściami do francuzów (Kraków, ul. Lea) płyn chłodniczy Renault Glaceol RX typ D.
W moim układzie (Lodgy K7M z klimatyzacją) jest zalany od nowości płyn koloru żółtego.
Pan sprzedawca powiedział mi, że to ten sam, co teraz od niego kupiłem, tylko Renault zmieniło kolor - nie do końca w to wierzę.
Czy jeśli do pełnego układu, więc do około 5dm3 płynu żółtego doleję niecałe 2 dm3 przedmiotowego płynu zielonego, to cokolwiek złego się stanie?
Dolewka związana jest z rozbudową układu o instalację Webasto.
Zagadka rozwiązana. Byłem przed chwilą w ASO. W moim układzie jest ten sam płyn, który z biegiem czasu zmienia odcień na wpadający w żółć. Mogę z powodzeniem dolać dwa litry świeżego płynu podczas montażu Webasto, a wymiana zalecana jest co 4 lata lub 120tkm.
Dziękuję za pomoc w tej kwestii.
Wysłany: 2017-11-18, 23:57 JAK WYMIENIĆ PŁYN W CHŁODNICY
Chciałbym wymienić płyn w chłodnicy ma Dacia Duster silnik benzyna K4M 1.6 16V 105 KM Proszę o opis całej procedury jak to zrobić. Jak odpowietrzyć cały układ chłodzenia. Czy jest tam odpowietrznik. Z góry dziękuje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum