Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-11, 10:43
Właśnie, dziwne zachowanie opisane. Każdy automat jest po to, by się toczył po puszczeniu hamulca. Chyba, że stwierdzenie "Po puszczeniu hamulca " chodziło o ręczny. Bo to dla bezpieczeństwa. Jak się puszcza hamulec ręczny, to automat rusza dopiero po lekkim wciśnięciu gazu. Po puszczeniu hamulca właściwego, rusza sam.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2016-09-11, 11:00
franius napisał/a:
To jest dość dziwne bo u mnie auto toczy się samo z prędkością około 4 - 5 km/h bez ingerencji w pedał gazu. Nieco szybciej na wstecznym.
Przy ruszaniu pod górkę działa hill assist i auto nie stoczy się w dół ani w górę. Tutaj trzeba nacisnąć pedał gazu aby ruszyć. Szarpanie jest kwestią dyskusyjną - da się ruszyć tak żeby szarpnęło, ale da się tak żeby nie było tego czuć.
Dokładnie to zauważyłem. Na płaskim ledwie się toczy, na stopie pod lekką górkę auto wymagało użycia gazu. Nic nie szarpało - mam delikatną nogę . Mnie to zróżnicowanie działania (płaskie, górka, wsteczny) wydaje się być sensowne.
Twoje spostrzeżenia, franius, są dla mnie bardzo cenne, potwierdzają moje odczucia po tej krótkiej jeździe testowej. Easy-R przekonała mnie, bo jest "easy" W ciągu godziny lewa noga poszukiwała sprzęgła tylko 2 razy
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-09-15, 09:14
Prezes napisał/a:
Każdy automat jest po to, by się toczył po puszczeniu hamulca. Chyba, że stwierdzenie "Po puszczeniu hamulca " chodziło o ręczny. Bo to dla bezpieczeństwa. Jak się puszcza hamulec ręczny, to automat rusza dopiero po lekkim wciśnięciu gazu.
Nie potwierdzam, jeździłem automatem który nie ruszał po puszczeniu hamulca, trzeba było dodać gazu żeby ruszyć.
A teraz mój obecny fordzik rusza po puszczeniu hamulca, niezależnie czy stał na ręcznym czy roboczym.
jak widać wszystko zależy od tego jak dane auto zostało zaprojektowane.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-21, 00:36
Miałem okazję przejechać się Sandero z Easy-R na zlocie.
Bałem się, że to będzie porażka, ale po jeździe twierdzę, że to najwspanialszy wynalazek od czasu krojonego chleba. :]
Skrzynia działa niezbyt szybko, ale za to niesamowicie płynnie. O dziwo, również przy kickdownie i przyspieszaniu - miałem problem z wychwyceniem momentu, kiedy właściwie wrzuciła nowy bieg, na szczęście jest wyświetlacz. :) W porównaniu z nią podobna skrzynia w Oplu szarpała tragicznie, zwłaszcza przy przyspieszaniu; DSG w Skodzie szarpało wyczuwalnie, a do tego zmieniało biegi znacznie częściej i czasem w trudnych do wyczucia (i uzasadnienia) momentach.
Oczywiście mało się nie zabiłem przy hamowaniu - bo mam odruch redukcji z międzygazem przy zwalnianiu i zamiast w sprzęgło, którego nie ma, trafiałem stopą w hamulec. :/
Tryb manualny jest fajny przez pierwsze 5 minut, potem człowiek zdaje sobie sprawę, że automat zmienia biegi tak samo albo lepiej. :) Miałem wątpliwości co do wyprzedzania, ale już nie mam - kickdown i zmiana biegów w automacie trwają na tyle krótko, a przede wszystkim są na tyle przewidywalne, że po chwili przyzwyczajania się można było sobie rozplanować wyprzedzanie tak samo jak w trybie manual.
Z dziwnych rzeczy - Sandero, którym jeździłem, praktycznie nie hamowało silnikiem. W ogóle. Po zdjęciu stopy z gazu po prostu jechało sobie dalej, zwalniając niemal niezauważalnie. Identycznie reagowało w automacie i trybie manual. Podejrzewam, że to raczej kwestia silnika 0,9 TCe, bo nie chce mi się wierzyć, że skrzyni. Trochę szkoda, bo już sobie wyobrażałem te epickie dohamowania, gdzie bym sobie dusił jedną stópką hamulec, drugą międzygaził, łapką biegi redukował w manualu, bez kombinowania z heel-and-toe, a tu taki zawód. ;)
W ogóle silnik 0,9 TCe jest dziwny. :) Spodziewałem się, że będzie żwawszy jednak, ale najwyraźniej praw fizyki się nie przeskoczy. A dziwny, bo na wysokich obrotach brzmi jak suszarka. :)
Ciekaw jestem, czy Renault da radę pożenić skrzynię Easy-R z krótką skrzynią w Dusterze 4x4. Jeżeli da, to mi już nic więcej do szczęścia nie potrzeba. :]
czy Renault da radę pożenić skrzynię Easy-R z krótką skrzynią w Dusterze 4x4
Technicznie byłoby to chyba możliwe, ale nie ma takiej wersji w dokumentacji - i nie widać planów, żeby się pojawiła. Renault sprzedaje już dustery 4WD+AMT ze skrzynią z konwerterem hydrokinetycznym, DP8. W planach są również dwusprzęgłowa DC4 i bezstopniowa DK0 - obie chyba również z 4x4, ale na razie brak szczegółów. Być może to będą wersje ASB dla UE?
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-21, 04:49
laisar napisał/a:
bebe napisał/a:
czy Renault da radę pożenić skrzynię Easy-R z krótką skrzynią w Dusterze 4x4
Technicznie byłoby to chyba możliwe, ale nie ma takiej wersji w dokumentacji - i nie widać planów, żeby się pojawiła. Renault sprzedaje już dustery 4WD+AMT ze skrzynią z konwerterem hydrokinetycznym, DP8.
Czy po polsku oznacza to klasyczny automat?
Szkoda, bo to się wiąże zazwyczaj raz z dużym wydatkiem, a dwa ze wzrostem zużycia paliwa i spadkiem osiągów.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-11-06, 21:29 Duster w onecie -automat???
W Onecie pojawił się artykuł o Dusterze Blackshadow - w samym artykule nie ma nic specjalnego, ale jest ilustrowany 5 zdjęciami i na czwartym jest dźwignia od ASB - ciekawe czy to humbug czy zapowiedź wprowadzenia do Dustera ASB?
http://moto.onet.pl/aktua...legancka/z9jrxk
Ani humbug, ani Easy-R - oficjalna premiera dwusprzęgłowej ASB (Renault EDC) dostępnej w dusterze w UE miała miejsce na ostatnim autosalonie w Paryżewie.
(Bo sama ASB jest oczywiście w dusterach od dawna, tyle że nie u nas...).
Ani humbug, ani Easy-R - oficjalna premiera dwusprzęgłowej ASB (Renault EDC) dostępnej w dusterze w UE miała miejsce na ostatnim autosalonie w Paryżewie.
(Bo sama ASB jest oczywiście w dusterach od dawna, tyle że nie u nas...).
A u nas kiedy? Coś wiadomo? Taki dwusprzęgłowy ASB by mnie może zainteresował w przyszłości...
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2017-11-27, 20:15 easyR
Planuje zakup Daćki w wersji easyR (jeszcze nie zdecydowalem którą). Co sądzicie o tym zespole napędowym (chodzi mi o koszty eksploatacyjne oraz o trwałość i niezawodność)?
Jeździłem z EasyR. Dla mnie to żadna rewalka...
Jeszcze na tym forum (jest chyba 3-4 osoby, które posiadają te "automaty") nikt nie narzekał lub milczą na ten temat.
Sprawa jest bardzo świeża, bo automat wszedł dopiero ponad rok temu... za wcześnie na takie oceny.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-11-27, 21:43
Nie wiem jak ten spod znaku Renault, ale kolega który jeździ prawie "od zawsze" automatem
- kolejno R25 V6, Safrane V6 , Chrysler 300M V8, Suzuki Jimny - wszystkie z klasycznym automatem dwa lata temu kupił Suzuki Celerio z zautomatyzowaną skrzynią biegów i sobie chwali.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-11-28, 06:24
Dokladnie tak jak piszesz. Ostatnio mialem okazje przejechac sie C3 z taka ulomna skrzynia biegow. Silnik 1.6 110 km w etylinie a jakos specjalnie mocy i przyspieszenia nie bylo czuc. Tzn przyspieszenie bylo, ale do czasu zmiany biegu.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-11-28, 06:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-11-28, 09:47
Teraz już nie ma na rynku "prawdziwych" automatów hydrokinetycznych, w jakiej epoce wy żyjecie? Czas hydrokinetyków dobiegł końca, to średniowiecze. Nowe generacje automatów przewyższają hydrokinetyki chyba wszystkimi możliwymi parametrami.
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 517 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-11-28, 11:51
Cytat:
TCe 90 S&S Easy-R - - - 47 800 zł
Taka jest cena sandero ze zautomatyzowaną skrzynią biegów .
Osobie niepełnosprawnej taki mechanizm bardzo by się przydał
Ile musiałbym dopłacić po sprzedaniu swojej 1,5 rocznej sandero acces [przebieg 3500 km]
aby się takim ułatwieniem cieszyć
Gdybym był bogaty .....
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 639 Skąd: Wro
Wysłany: 2017-11-28, 12:57
Mi moją po roku PZU wyceniło na 28.000 (dałem 35.800). W twoim przypadku powinieneś być bardzo zadowolony jak weźmiesz 20 koła. Będzie ci trudno sprzedać pojazd bez klimy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum