Ja mam zautomatyzowana skrzynie w Rapidzie uzbowym - dsg
To jest skrzynia dla ludzi spokojnych, jak zawsze jezdzisz delikatnie, to bedzie OK. Jak podepczesz przez dluzszy czas, to skrzynia inaczej troche zmienia biegi i ciezko jest potem jezdzic delikatnie - poszarpuje, szczegolnie przy hamowaniu do zera, kiepsko redukuje z 3 na 2. Jak jade , pasazerami i chce zeby nie szarpalo, to przy 30 wrzucam luz do zatrzymania, potem znow Drive.
Ogolnie wygoda jazdy automatem jest genialna i niezastapiana, zarowno w miescie jak i w trasie.
Ale sam tego urzadzenia nie kupie, bo po prostu lubie manuala i szczerze mowiac umiem jezdzic delikatniej.
No i tryb sportowy jesli jest w dusterze przydaje sie tylko w gory, do hamowania silnikiem, do jazdy nie ma sensu, bo dzaje tylko tyle, ze trzyba nizsze biegi, to samo osiagasz umiejetnie operujac gazem, but w pofloge zawsze oznacza redukcje do okolo 4 - 4,5 tys obr.
Dodam , ze to nie jest wina zuzycia, mam to autko trzeci rok i 80 tys km, wiekszosc nabita na autostradach, po miescie jezdze czesto ale krotkie dystanse.
W przypadku dsg przebieg skrzyni szacuja na 150 kkm, w renault pewnie bedzie podobnie...
_________________ Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2017-11-28, 18:53, w całości zmieniany 2 razy
Ale nadal zautomatyzowana, nie ma tam hydrokinetycznego przeniesienia napedu...
Dwusprzeglowosc nie oznacza niezautomatyzowania.
Sprzegla dzialaja tak samo jak pojedyncze, a " wciska" je mechanizm. Sa tarcze, dociski itd... Tyle ze sa dwa, raz jest zapiete jedno, a raz drugie
W 1.4 tsi jest wersja ze zwyklym suchym sprzeglem.
Mocniejsze silniki mialy mokre sprzegla, a to juz co innego.
_________________ Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2017-11-29, 17:36, w całości zmieniany 1 raz
Automatyczna musi być hydrokinetyczna?
A w takim razie jak ocenisz skrzynie EDC którą można spotkać w Dusterach?
Ma 2 suche sprzęgła ale to nie są sprzęgła po obu stronach skrzyni jak w DSG lecz takie gdzie jedno sprzęgło obsługuje biegi nieparzyste a druga parzyste - a skrzynia ma 6 biegów.
Jest automatyczna a nie zrobotyzowana - i ma czas przełączania biegów 0,29 sekundy.
A dzięki temu że sprzęgło nie jest mokre nie trzeba tak często wymieniać oleju w skrzyni.
Automatyczna musi być hydrokinetyczna?
A w takim razie jak ocenisz skrzynie EDC którą można spotkać w Dusterach?
Ma 2 suche sprzęgła ale to nie są sprzęgła po obu stronach skrzyni jak w DSG lecz takie gdzie jedno sprzęgło obsługuje biegi nieparzyste a druga parzyste - a skrzynia ma 6 biegów.
Jest automatyczna a nie zrobotyzowana - i ma czas przełączania biegów 0,29 sekundy.
A dzięki temu że sprzęgło nie jest mokre nie trzeba tak często wymieniać oleju w skrzyni.
Czy jest zautomatyzowana, czy zrobotyzowana, to juz bym sie nie czypial, bo zapewne roznica w nazewnictwie jest wymyalona na sile?
Dsg w 1.4 tsi ma dwa sprzega po tej samej stronie skrzeni, do tego suche, jedno obsluguje parzyste a drugie nieparzyste, ale ma 7 a nie 6 boegow... Brzmi jak edc,
Nie mam pojecia o czym piszesz...
Jesli mowwisz o dsg z 200-300 konnych silnikow to mowimy o czyms innym.
_________________ Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2017-11-29, 20:39, w całości zmieniany 2 razy
Czy jest zautomatyzowana, czy zrobotyzowana, to juz bym sie nie czypial, bo zapewne roznica w nazewnictwie jest wymyalona na sile?
Dsg w 1.4 tsi ma dwa sprzega po tej samej stronie skrzeni, do tego suche, jedno obsluguje parzyste a drugie nieparzyste, ale ma 7 a nie 6 boegow... .
Przecież DSG są także 6 biegowe ( VW Golf/GTI/R32, VW Caddy, Touran, Passat, Skoda Octavia, Octavia RS, Audi TT, S3, Seat Leon)
goswee napisał/a:
Nie mam pojecia o czym piszesz...
Jesli mowwisz o dsg z 200-300 konnych silnikow to mowimy o czyms innym.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-11-30, 10:25
laisar napisał/a:
Bynajmniej - cały czas są oczywiście dostępne, zarówno w klasach niższych, jak i premium.
Wymień proszę modele, które dziś można iśc do salonu i nabyć z hydrokinetykiem. (Jak chesz od razu możesz pominąć klasę premium, która jest chyba poza naszym zasięgiem - a tam rzeczywiście się pojawiają, ale to przez charakterystyczną (snobistyczną) klientelę niż rzeczywiste własności techniczne)
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-11-30, 10:28
Żywiec napisał/a:
Czyli nie używasz samochodu z "manualem" bo to już nie "ta epoka"
Tak właśnie jest, jestem technofilem, cyfrofilem, cyberfilem, progresfilem itd.. Jak coś kupuję, to zwracam uwagę, żeby korzystało z najnowszych osiągnięć nauki i techniki.
Żywiec napisał/a:
o tak, przewyższają w każdym możliwym aspekcie, cenie zakupu, awaryjności i kosztach napraw
jakie konkretnie marki/modele skrzyń niehydrokinetycznych maję podane przez Ciebie cechy i w porównaniu do jakich skrzyń hydrokinetycznych?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2017-11-30, 10:31, w całości zmieniany 2 razy
DSG, EDC, Easy-R, CVT, czy tradycyjne (hydro)planetarki - nieważne: wszelkie rozwiązania, które samoczynnie zmieniają przełożenia, pozwalając kierowcy prowadzić auto używając jedynie pedałów przyśpieszenia i hamulca, są oczywiście z definicji "automatami" i nie ma nad czym deliberować.
W sensie technicznym (włączając w to trwałość i cenę) żadna z konstrukcji też nie jest całościowo lepsza od innych - każda ma swoje silne i słabe strony, więc tylko od indywidualnych upodobań zależy do czego przykłada się większą wagę.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-11-30, 19:33
Lza napisał/a:
laisar napisał/a:
Bynajmniej - cały czas są oczywiście dostępne, zarówno w klasach niższych, jak i premium.
Wymień proszę modele, które dziś można iśc do salonu i nabyć z hydrokinetykiem. (Jak chesz od razu możesz pominąć klasę premium, która jest chyba poza naszym zasięgiem - a tam rzeczywiście się pojawiają, ale to przez charakterystyczną (snobistyczną) klientelę niż rzeczywiste własności techniczne)
Hydrokinetyków używa np. Opel, nie tylko w klasie premium, Suzuki w Jimnym, amerykanie prawie we wszystkim - to tak bez szukania. Oczywiście najczęściej występują w samochodach droższych, bo są po prostu droższe od zautomatyzowanych skrzyń manualnych, a także znacznie większe i cięższe - więc w małym samochodzie nie bardzo się je da zamontować, znacznie podnoszą cenę i masę.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2017-11-30, 19:34, w całości zmieniany 1 raz
Tośmy po narzekali a prawda jest taka że jazda z automatem jest bardzo przyjemna. A jeśli na dodatek Byłaby to dwusprzęgłowa to przy starcie ze świateł rozmiar banana na twarzy jest niewyobrazalny :D
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 248 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-04, 18:34
route2000 napisał/a:
Jeździłem z EasyR. Dla mnie to żadna rewalka...
Jeszcze na tym forum (jest chyba 3-4 osoby, które posiadają te "automaty") nikt nie narzekał lub milczą na ten temat.
Sprawa jest bardzo świeża, bo automat wszedł dopiero ponad rok temu... za wcześnie na takie oceny.
Co tu narzekać, działa jak powinno. Zmienia biegi szybciej niż człowiek. Czasem może użyłbym innego biegu niż automat śle wsumie kto powiedział że to lepiej :)
Wygoda jest ogromna - miasto oraz trasa na tempomacie to idealne środowisko dla easy-r.
Gdyby nie możliwość doposażenia o automat to bym teraz jeździł 301 lub Tipo
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 248 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-04, 19:12
SVENSON napisał/a:
Brałem taką opcje pod uwagę , ale jak się dowiedziałem ,że to tylko skrzynia zautomatyzowana ,a nie automat to odpuściłem .
Prawdziwy automat , albo patyk. Inne wynalazki odpadają .
Wiesz, przy dopłacie jaką życzy sobie Dacia za easy-r to aż żal było by nie skorzystać
Zła opinia zautomatyzowanych skrzyni bierze się z lat 90 i początku 2000, kiedy stosowano bardzo wolne i dość awaryjne hydrauliczne wspomagacze. Te czasy minęły (chyba?) i teraz stosuje się proste o szybkie elektryczne silniczki.
Nie wiem co mógłbym podać za wadę tej skrzyni, może brak łopatek do zmiany biegów przy kierownicy.... ale moment przecież ja nie korzystam z manualnej zmiany biegów na codzień...
Ostatnio zmieniony przez franius 2017-12-04, 19:27, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum