Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2017-11-12, 18:23
a ja zapytam - jakie akku montujecie zamiast oryginalnego?
Mi jeszcze kręci ładnie, wczoraj z ciekawości pod prostownik podpiąłem i akku ok ale auto w DR niby z lutego 2011 roku więc akku z 2010/2011 pewnie.
Najbardziej interesują mnie wymiary bo pewnie wstawię centre, może yuassę.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2017-11-12, 23:57
żeby dobrze zmierzyć musiałbym wyjąć akku - tak zrobiłem w drugim autku i wszedł sporo większy akumulator (trzeci rok i ładnie kręci no i jest doładowany prawidłowo). Ostatnio ten akku w dacii wyjmowałem z rok temu jak chciałem odkręcić jeden korek od płynu co jest przy akku.
A to ze podpiąłem prostownik i poszedłem sobie bo marznąć nie miałem zamiaru to inna sprawa.
No i jakiej pojemności max wstawiacie? Bo te 10% więcej można wstawić to wiem.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2017-11-13, 09:24
hmm - 5 pojazdów, zawsze kupuję większy. 2-4 razy w roku je doładowuję i sprawdzam poziom elektrolitu, ewentualnie uzupełniam. Wytrzymują średnio 6-8 lat bez problemów. Ostatnio często kupuję centre futurę i chyba srebrny bosch się trafił. Ten w Loganie ma swoje latka i liczę że tej zimy lub na wiosnę może paść. Upatrzę sobie konkretny model który wejdzie i potem jeden telefon i akku będę miał a nie będę szukał.
ja zawsze używałem fabrycznych...
miałem pokusę na większy bo to diesel, aby ten prąd był, ale jakoś nigdy nie wrzuciłem takiego i tez jakoś 6 lat pojeździłem diesel na krótkich trasach.
Wysłany: 2017-11-27, 08:46 Jak poratować się przy starym akumulatorze
Dziś rano przy odpalaniu spotkała mnie niespodzianka :(. Silniki został z wielkim trudem ze dwa razy obrócony i wszystkie lampki przygasły. Na szczęście miałem przy sobie naładowany pakiet LiPo od modelu rc - 2200 mAh z prądem max 45C. Po podłączeniu do pakietu do klem wystarczyło to do odpalenia . Niemniej czeka mnie wymiana 5 letniego akumulatora. Przy codziennej jeździe 30 - 40 kilometrów z kilkoma uruchomieniami (w tym jedno na zimno) działa. W ten weekend jazdy było mało, po parę kilkometrów, za to uruchomień dużo i wyszło szydło z worka - akumulator przed zimą trzeba zmienić .
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 815 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2017-11-27, 10:07
Program zawiera lokowanie produktu
A tak na poważnie, też sprawiłem sobie niedawno taki sprzęcik 14 tys mA, prąd max. 600A. Co prawda jeszcze nie miałem okazji go wypróbować - i całe szczęście, ale takie zabezpieczenie w samochodzie, zwłaszcza na wyjazdach, nigdy nie zaszkodzi.
Jakie lokowanie . Takie pakiety są robione przez różne firmy i sprzedawane przez jeszcze większą liczbę sklepów. Dodatkowo sposób który wykorzystałem nie wymaga jakichś specjalnych powerbanków.
Ten co zastosowałem to powinien dać coś około 100A (jak nowy i sprawny).
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-11-28, 22:24
W temacie żywotności fabrycznego akumulatora w Loganie (rocznik 2017).
Logan odebrany 30.07.2017, a 7.11.2017 akumulator został wymieniony na gwarancji...
Do instalacji w aucie podpięty jest taksometr, ładowarka telefonu komórkowego, na postojach ciągle chodzi radyjko i niestety fabryczny akumulator nie dał rady.
Na gwarancji Renault zaproponowało wymianę, ale tej samej pojemności, co w tej sytuacji mija się z celem, dlatego teściu kupił sobie większy, a nowy, otrzymany na gwarancji pójdzie na sprzedaż.
W poprzednim Loganie był ten sam problem - fabryczne akumulatory mają ciut za małą pojemność i przy takiej eksploatacji nie dają rady.
Bo do tego typu eksploatacji nie jest przewidziany akumulator który ma służyć do rozruchu, relatywnie krótkiego używania bez ładowania. Jak notorycznie głęboko rozładowywał fabryczny akumulator to ten szybko stracił pojemność i max. prąd rozruchowy też spadł (zasiarczone płyty mają większy wew. opór). Do takiej eksploatacji lepiej mieć akumulator "łodziowy" lub do "przyczepy", są droższe ale odporniejsze na głebokie rozładowana.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3750 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-16, 19:22
Motrio włożone na jesieni 2015 , na mrozie zaczęło już lekko nie dawać rady. A że w weekend wyjazd w góry szybka wymiana na Boscha S4 52 Ah. Nie chcę ryzykować porannego odpalania z kabli przy - 20 C :)
Jeszcze objawy jakie zaobserwowałem po wymianie akumulatora - już ich nie ma :
- radio w garażu podziemnym nie łapało słabszych stacji - teraz nie ma z tym problemu
- na kamerce cofania pojawiały się pływające paski
- przy manewrowaniu mocno przygasały światła
- wycieraczki mocno spowalniały na wolnych obrotach
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2018-01-17, 10:56, w całości zmieniany 1 raz
Zeszłej zimy (2016/2017) oraz obecnie mam problem z odpalaniem. Samochód stoi w garażu i po nocy co do zasady w miarę ładnie odpala. No ale niech postoi samochód pod pracą, to muszę go już dłużej kręcić aby odpalił. Dziś pokusiłem się o dokonanie pomiarów za pomocą miernika uniwersalnego bo pomyślałem sobie, że auto ma 4,5 roku i pewnie kończy się akumulator ale tu nastąpiło moje zdziwienie.
Silnik wyłączony - 12,3 V
Moment uruchomienia spada do 10,6 V
Zwykła praca silnika - 14,2 V - 14,4 V
Przy obciążeniu "AC" + długie + grzanie szyby + kamera - chwilowy spadek do 13,5 V i od razu zaczyna pracować alternator i wskakuje na właściwy przedział 14,2 V - 14,4 V.
Czyli z pomiarów wynika, że wszystko z akumulatorem i alternatorem jest w porządku, więc co może być nie tak?
Btw. jeszcze jak moja Rumunka była na gwarancji, to też czasami miała taki problem z ciężkim odpaleniem, jednak ASO nic nie wykazało.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-01-20, 13:11
garfield1988gse napisał/a:
Czyli z pomiarów wynika, że wszystko z akumulatorem i alternatorem jest w porządku, więc co może być nie tak?
Z pomiarow wynika, ze:
Masz sprawny alternator i tyle.
Nalezy wykonac probe obciazeniowa akumulatora u elektryka, bo przypuszczan , ze malo kto ma takie utzadzenie w domu.
Nawet padniety aku na amen moze pokazywac 12v, ale co z tego jak nie ma juz na tyle zmagazyniwanej energii do krecenia silnikiem.
Np. Wez dwie baterie 9v ( te kwadratowe) podlacz szeregowo. W ten sposob uzyskasz 18v i teraz sprubuj odpalic z nich auto. Raczej sie nie da bo nie maja tyle mocy, a przeciez maja wiecej niz 12v.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Czyli z pomiarów wynika, że wszystko z akumulatorem i........... w porządku,
Nie jest w porządku
Sprawny , naładowany akumulator powinien mieć napięcie średnio 12.5-7 V
Twój aku po prostu się zestarzał , co nie znaczy że jeszcze może posłużyć ,
ale podczas dużego mrozu nie bądź zdziwiony jeśli odmówi posłuszeństwa (V)
U mnie po 7 latach przyszedł czas na wymianę aku. Co ciekawe wymieniałem popalone żarówki podświetlenia panelu wentylacji a że jedna żarówka nie chciała złapać styku to włączyłem światła, radio tak ze 20 minut. Ja do odpalenia żeby wyjechać z garażu a tu zonk - nie kręci. No to szybko prostownik na 20 minut i gra. Następnego dnia idę na parking ( około 24 godz. na dworzu) i co i d...pa. No mcv do garażu po kable i na kablach po 10 min. odpalił i odrazu pojechałem po nowy. Jak na 7 lat, nigdy nie garażowany, przebieg 144500 km to niezła wytrzymałość fabrycznego akumulatora.
Jeśli Garfield ma w momencie uruchomienia (rozumiem, że na rozruszniku) 10,6V, to odpiepiepie... się od gegegenerała! (od jego akumulatora).
Do tego kręci dłużej, niż zwykle.
Wysłany: 2018-05-01, 16:28 JAKI AKUMULATOR Dacia Logan MCV TCe 90 z 2013
Witam.
Mam taki problem z akumulatorem.
Wczoraj zakupiłem używanego Logana MCV 0.9 z 2013 roku.
Odkryłem że jest w nim zamontowany niefabryczny akumulator o pojemności 40 Ah. To trochę mało.
Chciałbym się Was podpytać o to jaki Aku kupić aby nie był w sam raz do tego auta.
Nie mam w tej wersji żadnych systemów START/STOP czy odzysków energii.
No panowie, to że w mniejszości jesteśmy to wiem , majówka też usprawiedliwia . Ale kto ma 2013 lub 2014 MCV to pod maską sprawdzić ile fabryka Ah w aku ofiarowała bo dylemat mamy co zapakować .
Z góry dzięki dzięki .
Udanej majówki
_________________ Dacia Logan II MCV Facelifting 0.9 TCe LPG 90 KM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum