Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-23, 22:59
wymiana świec żarowych / błąd P0670 w 1.5 dCi
Autor Wiadomość
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3713
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-02, 10:42   

Może coś w UCH nawaliło sterowanie świecami żarowymi...?
Musisz podpiąć kompa by sprawdzić, czy nie ma błędów...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2942
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-03, 04:55   

nowalinski napisał/a:
R.P.2012


Heh ja w piereszym momecie widzialem.
R.I.P.2012

A powaznie, to Uch nie ma nic wspolnego z grzaniem swiec tylko sterownik wtrysku.
Sprawdz na poczatek zasilanie. Czy masz + i - na przekazniku. Czy PRZY ZIMNYM SILNIKU po przekrecenu klucza wychodzi zasilanie na swiece i jaka watrosc. Dobrze by bylo jak pisal route2000 podpiac kompa moze podpowie cos jakis blad. Obowiazkowa sprawdzic ( przez kompal/telefon) czujnik temperatury. Mozesz jeszcze na zimnym odpiac mu czujnik temp. i zobaczysz czy lepiej pali i czy komp steruje przekaznikiem.
Sprawdz kable/wiazke. Czy nie posiadaja uszkodzej.
Zacznik od podlaczenia kompa i sprawdzenia zasilania , czujnika temp.

Cytat:
Posty: 1

Lepiej na poczatku sie przywitac, bo bedzie refleksja od modow.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2018-02-03, 05:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
nowalinski 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: duster
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2012
Wersja: Duster
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 5
Skąd: szczecin
Wysłany: 2018-02-04, 09:39   

witam wszystkich na forum.Jak pisalem wczesniej mam problem z grzaniem swiec zarowych.Po podpieciu pod kpmpa pokazuje mi trzy bledy.1-polecenie silnika dolotu powietrza,2-wtryskiwacz czastek stalych,3-elektrozawor wtrysku czastek stalych.Po wykasowaniu bledow jest bez zmian.Po nocy gdy silnik jest zimny nadal niema grzania swiec i musze go krecic okolo 3-4 minut zanim zaskoczy.Zaskakuje kolejno jeden cylinder potem drugi i.t d.Po uruchomieniu pierwszy raz pozniej juz niema problemu-startuje natychmiast Zasilanie swiec jest gdy robie pomiary bez rozruch.Musze sprawdzic podczas krecenia, ale musze znalezdz druga osobe ktora pokreci silnikiem po nocy.Jest to dla mnie problem ,poniewaz jestem w niemczech i klopot jest znalezdz jakiegos kumatego niemca tak rano by mi pomogl.Jestem mechanikiem ,ale nie elektrykiem,ale mam troche pojecia o elektryce i zastanawiam sie czy czasem niema nic wspolnego z tym zawor cisnienia paliwa i nie odlacza grzania swiec podczas rozruchu.Mam auto od nowosci i to jest pierwszy problem ktory sie pojawil od 2013 r.Przepraszam za bledy gdyz korzystam z niemieckiego kompa,a on ma niemiecka klawiature i niema wszystkich polskich liter.Prosze o sugestie czego mozna sie czepic i dojsc do przyczyny w/w problemu.Pozdrawiam wszystkich na forum.
_________________
maciek
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2942
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-04, 10:57   

nowalinski napisał/a:
witam wszystkich na forum.Jak pisalem wczesniej mam problem z grzaniem swiec zarowych.Po podpieciu pod kpmpa pokazuje mi trzy bledy.1-polecenie silnika dolotu powietrza,2-wtryskiwacz czastek stalych,3-elektrozawor wtrysku czastek stalych.Po wykasowaniu bledow jest bez zmian

Bledy powracaja?

nowalinski napisał/a:
Po wykasowaniu bledow jest bez zmian.Po nocy gdy silnik jest zimny nadal niema grzania swiec

Normalne bo bledy nie maja nic wspolnego z grzaniem

nowalinski napisał/a:
Zaskakuje kolejno jeden cylinder potem drugi i.t d

Bo nie grzeje i dlatego.

nowalinski napisał/a:
pozniej juz niema problemu-startuje natychmiast

Bo jest cieply.

nowalinski napisał/a:
Zasilanie swiec jest gdy robie pomiary bez rozruch.

Gdzie masz to zasilanie? Bezposrednio na swiecach czy na przekazniku?
Sprawdz czy masz zasilanie na bezposrednio na swiecach po przekreceniu klucza jak jest zimno bez odpalania.

nowalinski napisał/a:
Musze sprawdzic podczas krecenia,

Nie bedzie, albo bedzie duzo nizsze. Bez sensu sprawdzanie podczas krecenia.

nowalinski napisał/a:
czy czasem niema nic wspolnego z tym zawor cisnienia paliwa i nie odlacza grzania swiec podczas rozruchu.

Nie ma nic wspolnego.

J/w sprawdz czy masz zasilanie na swieczkach jak jest to wyciag swiece i sprawdz lub odrazu wymien .
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
nowalinski 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: duster
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2012
Wersja: Duster
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 5
Skąd: szczecin
Wysłany: 2018-02-05, 20:52   

Witam .Narazie dziekuje za podpowiedzi .Musze znalezdz czas aby podejsc do tego jeszcze raz i posprawdzac jeszcze raz wszystko od poczatku.Wczoraj t.j. w niedziele zregenerowalem filter czastek stalych i pokasowalem wszystkie bledy.bledy nie powracaja.pozdrawiam.
_________________
maciek
 
nowalinski 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: duster
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2012
Wersja: Duster
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 5
Skąd: szczecin
Wysłany: 2018-02-11, 17:40   

Witam wszystkich.nadal mam problem z grzaniem swiec.Dzisiaj sprawdzilem jeszcze raz wszystko i do przekaznika przychodzi zasilanie a z przekaznika nie wychodzi napiecie na swiece,moze ktos wie co steruje tym przekaznikiem?.Przekaznik nowy ,swiece nowe, czujnik temperatury silnika-nowy,i niema napiecia na swiecach.Tester pokazal mi blad polaczenie jednostki diagnostycznej podgrzewania wstepnego-uklad otwarty-staly-DTC 038013.Po usunieciu bledu blad wraca.Moze jest jakis bezpiecznik od tego przekaznika.Bardzo prosze o podpowiedzi czego mozna jeszcze sie czepic,brak mi juz pomyslow.
_________________
maciek
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-11, 18:58   

A nie lepiej udać się do dobrego elektryka , jeśli chcesz sam szukać to sprawdź połączenia .
Nie chcesz korzystać z usług fachowca to musisz poszukać gdzie jest w przewodach przerwa
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2942
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-11, 19:27   

nowalinski napisał/a:
,...moze ktos wie co steruje tym przekaznikiem?.

Sterownik silnika.
Moze masz gdzies przerwe iedzy kompem a sterownikiem.
Na przekazniku masz dwa przewody sterujace( ciekie) jeden masa, drugi plus sprawdz ich obecnosc. Sprobuj zasterowac recznie przekaznikiem.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
nowalinski 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: duster
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2012
Wersja: Duster
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 5
Skąd: szczecin
Wysłany: 2018-02-12, 23:12   

witam.dzieki za podpowiedz.pujde za rada i sprobuje recznie podac prad albo - ,ale mnie ciekawi to z kad ten przekaznik otrzymuje sterowanie.?Musze przejsc na reczne poniewaz bede pilnie potrzebowal teraz auto rano (wczesnie) t.j. okolo 5.00 ,gdyz zona idzie do szpitala a u nas zapowiadaja mrozy nawet do -8 w nocy i nad ranem.jak sie ociepli bede szukal przyczyny.problem jest ten ze moje swiece sa 4.4 v i musze isc przez przekaznik.gdyby byly 11-12v juz dawno bym je polaczyl na krotko.jeszcze raz dzieki.moze orietujesz sie skad przychodza te dwa cienkie przewody i czy na jeden z nich powinno przychodzic 12 v? nie posiadam zadnego schematu.Pozdrawiam.
_________________
maciek
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2942
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-13, 04:14   

nowalinski napisał/a:
moze orietujesz sie skad przychodza te dwa cienkie przewody i czy na jeden z nich powinno przychodzic 12 v? 6

Tak
quote="nowalinski"] ,ale mnie ciekawi to z kad ten przekaznik otrzymuje sterowanie.?[/quote]
Trzeci raz pisze. Z KOMPUTERA.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-02-13, 08:52   

Nie pamiętam jak jest w Dacii. Swego czasu miałem problem z Hyundai Sonata - okazało się że spalony był bezpiecznik 80 A odpowiedzialny za grzanie świec żarowych i elektryczną nagrzewnicę powietrza we wnętrzu autka. Bezpiecznik po wymianie przy próbie uruchomienia autka od razu przepalał się - przyczyną było przetarcie się wiązki elektrycznej biegnącej od świec do głównej wiązki komory silnikowej.

Może pomoże.

EDIT
Przeglądałem forum i w poście http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2301 znalazłem coś takiego:
Cytat:
Płytka 597E / 597-4
diesel
F1 - (80A) - Bezpiecznik zasilania przekaźnika dodatkowego ogrzewania 1 - przekaźnika dodatkowego ogrzewania 2
F2 - (80A) - Bezpiecznik zasilania zespołu elektrycznego pompy wspomagania kierownicy
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2018-02-13, 08:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2942
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-13, 12:38   

Podobno bezpieczniki sprawdzone.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-02-13, 13:35   

To pozostaje sprawdzić wiązkę do świec u mnie była przetarta i stykała do bloku tu może będzie tylko przerwana i luźno wisząca. A może coś przegryzło ją.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 925
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2018-03-18, 15:40   

Miałem podobne objawy, tzn. na mrozie -10C samochód odpalał po 3-4 sekundach kręcenia z przerwą na jedno kaszlnięcie silnikiem. Kontrolka świec oczywiście gaśnie bez problemu.

Sprawdziłem dzisiaj komputer i świece:
- na komputerze błąd P0670
- 3 z 4 świec martwe :-)

Przebieg 84kkm. Teraz pozostaje znaleźć odpowiednie świece (chyba nie takie jak w Dusterze tylko DG-005) i wykręcić...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3735
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-24, 08:43   

Czy ktoś już wymieniał swiece żarowe u siebie w 1.5dci ? Mam dwie do wymiany , ale przyznam się nigdy nie wymieniałem żarowych , więc potrzebna pomoc. :roll:
 
grzech 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 132
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-10-24, 15:10   

„Szukajcie a znajdziecie”.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6346
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3735
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-16, 22:08   

Marmach, jak przebiegla wymiana swiec u CIebie ?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2942
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-12-17, 07:03   

Jak sa wkrecone od nowosci lub wymienione prawidlowo, czyli dokrecone na odpowiedni moment to wymiana jest bezproblemowa.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3735
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-21, 12:17   

okazalo sie ze 3 swiece uwalone mam, kurcze a mam dwie nowe , musze jedna jeszcze dokupic i druga sprawa to klucz inny dlugi bo nie wchodzi fajkowy .
Czy na razie dwie swieczki moge wymienic i bedzie oczywiscie lepiej odpalac niz na jednej czy calkiem nie grzeje wtedy ? moge sprawdzic miernikiem ale nie chce mi sie
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 861
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-12-21, 13:09   

Jak już bierzesz się do roboty to wymień tyle świec ile masz cylindrów, ja bym tak przynajmniej zrobił bo za chwilę ta niby dobra też Ci padnie.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3735
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-21, 14:20   

niestety teraz swieta, jutro wyjezdzam nie mam czasu i gdzie dokupic , bo na pewno bym to zrobil
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-01-25, 19:36   ŚWIECA ŻAROWA

Witam
Pacjent Dacia Duster 1.5 90 KM
3 z 4 swiece zarowe uwone co kupic??
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2942
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-01-26, 05:53   Re: ŚWIECA ŻAROWA

BoloSr napisał/a:

Pacjent Dacia Duster 1.5 90 KM
3 z 4 swiece zarowe uwone co kupic??

Kup 4 swiece zarowe i je wymien ;-)
Polecam NGK . Zakladalem juz pare kompletow i po prawidlowym przykreceniu da sie je odkrecic bez problemow. Nie zebym cos reklamowal ,ale jakosc porownywalna do ori.
Zakladalem ostatnio w Kfiacie u Fiony. Co prawda Kfiat, ale procedura ta sama co k9k.
https://youtu.be/w_Vad_YhrdQ
Nie zapomnij o kluczu dynamometrycznym chyba, ze masz doswiadczenie i wyczucie.
Dzis popoludniu jade wymienic swiece w Mega-ance k9k 110 km jak chcesz filmik instruktazowy to napisz.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2942
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-01-26, 13:22   

No juz po wymianie, ale niestetynie nagralem.

Wymiana swiec :
Wypiac rure intercoolera, ktora przechodzi przez srodek( zalezy od kodu silnika)
Odkrecic srubki plastikowej oslony - zdemontowac ja. Wychodzi ciezko od strony skrzyni.
Sciaagamy fajke
Dmuchamy sprerzonym powietrzem
Odkrecamy nakretke rurki wtrysku od strony wtrysku.
Popuszczamy nakretke wtrysku od strony listwy.
Obracamy rurke w taki sposob, zeby bylo dojscie do swiec.
Odkrecamy swiece.
Wkrecamy palcami i dokrecamy na 15 Nm.
Zakrecamy rurke wtrysku.
Przechodzimy do nastepnej.
Na 1 i 2 wtrysk od rozrzadu trzeba sie pogimastykowac, bo malo miejsca, zeby rurke odkrecic.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-01-26, 13:26   

Z NGK jest niestety tak że trzeba kupować w dużych hurtowniach bo na allegro 90% to chińskie podróbki.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne