DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-08-30, 08:57
Całkiem nowa dacia duster: więcej dustera niż kiedykolwiek!
Autor Wiadomość
psz 


Marka: Suzuki
Model: Vitara
Silnik: 1.0 BoosterJet
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 97
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-02-10, 22:26   

To przeczytaj je jeszcze raz. Bez jazd próbnych skłaniałbym się ku Vitarze. Po jazdach uznałem, że nie kalkuluje się do niej dopłacać. A że jeździłem tylko starym Dusterem, to tym bardziej nowy powinien wygrać to porównanie.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-10, 22:58   

psz napisał/a:
To przeczytaj je jeszcze raz. Bez jazd próbnych skłaniałbym się ku Vitarze. Po jazdach uznałem, że nie kalkuluje się do niej dopłacać.


A jakie silniki porównywałeś?
Bo jeśli turbo (tce) w Dusterze, z wolnossącym w Vitarze, to jasne że to nie jest żadna konkurencja.
Z kolei silnik wolnossący w Vitarze jest dużo lepszy i bardziej oszczędny niż taki sam w Dusterze.
 
psz 


Marka: Suzuki
Model: Vitara
Silnik: 1.0 BoosterJet
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 97
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-02-10, 23:27   

Porównywałem 1.6 do 1.6. Vitara jest wyraźnie oszczędniejsza, ale też jakby mniej dynamiczna.

Niestety potrzeba wielu wielu lat, żeby niższe spalanie Vitary zrekompensowało jej wyraźnie wyższą cenę.
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2018-02-11, 00:00   

psz napisał/a:
To przeczytaj je jeszcze raz. Bez jazd próbnych skłaniałbym się ku Vitarze. Po jazdach uznałem, że nie kalkuluje się do niej dopłacać. A że jeździłem tylko starym Dusterem, to tym bardziej nowy powinien wygrać to porównanie.

Jest sobota wieczór, więc pewnie coś nie tak z moją percepcją ;-)
Swoją drogą, dlaczego bez jazdy próbnej Vitara jest dla Ciebie bardziej przekonująca?
 
psz 


Marka: Suzuki
Model: Vitara
Silnik: 1.0 BoosterJet
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 97
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-02-11, 00:24   

Myślę, że ze względu na wnętrze (jakby lepsze materiały, ładniejszy design i mniej przykrego zapachu) jak i dosyć zgrabną sylwetkę. Ale akurat wnętrze w Dusterze właśnie wyraźnie się poprawiło a sylwetka i tak jest spoko, zarówno w starym jak i nowym ;-)
Ostatnio zmieniony przez psz 2018-02-11, 00:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 816
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-11, 08:53   

Ja bym Vitary nie wybrał ze względu na to, że kosztuje o wiele więcej z turbodoładowanym silnikiem.
A 1.6 ani w Dusterze, ani w Vitarze mnie nie przekonuje.
 
psz 


Marka: Suzuki
Model: Vitara
Silnik: 1.0 BoosterJet
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 97
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-02-11, 14:05   

Oczywiście ostateczna decyzję podejmę po jeździe próbnej nowym Dusterem. Szkoda że Citroen C4 Cactus nie ma większego prześwitu, bo byłby moim faworytem ;-)
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-02-11, 16:43   

funyo napisał/a:
Z Vitarą należałoby porównać Captura - oczywiście w wersji 2WD. Francuz, IMO, punktuje lepszym wyposażeniem, "miękkim" wykończeniem i wyciszeniem. Przesuwana tylna kanapa jest doskonałym patentem.
Dla mnie Suzuki odpadło po jeździe próbnej, kiedy to przy 100km/h usłyszałem szum w uszczelkach okien (dla mnie bardziej dokuczliwy niż szum relingów w Dusterze).


Powiem że miałem to ale w Capturze :(. W Sandero Stepway takiego czegoś nie słyszałem przy tej prędkości. Vitarą tak szybko nie jechałem więc się nie wypowiem.
 
aksel 


Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.2 TCE
Rocznik: 2017
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 171
Skąd: Tychy
Wysłany: 2018-02-11, 19:26   

Przy 100km każde wyższe auto będzie szumieć. Chociaż ja u siebie nic nie słyszę.
W Dacii przy takich prędkościach każdy inny dźwięk zagłusza silnik więc ciężko mi uwierzyć w brak słyszalności powietrza :lol:
C4 wyglądowo albo się podoba albo nie. Mi nie. Dlatego nawet nie wsiadałem.
Ostatnio zmieniony przez aksel 2018-02-11, 19:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3718
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-12, 08:56   

Jak zacznie szumieć tzn. że za szybko jedziesz... :mrgreen:
Św. Piotr już o tym przypomina.. :-D
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
paulus108 


Marka: Skoda
Model: Fabia
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 77
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-12, 18:59   

W nowym tygodniku Motor jest test Dustera II.
Chwala.
ale jest ciekawe info, ze z tylu mniej miejsca na nogi i mniejszy o kilkadziesiat litrow bagaznik niz w Dusterze I.
 
psz 


Marka: Suzuki
Model: Vitara
Silnik: 1.0 BoosterJet
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 97
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-02-12, 19:08   

Pisza, że z tyłu ubyło 2 cm miejsca na nogi. Z drugiej strony siedziska foteli przednich są wydłużone o 2 cm. Może więc jedno wiąże się z drugim? ;-)
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-12, 19:16   

Pomiary hałasu nastrajają pozytywnie, gorzej z hamowaniem..
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-02-12, 19:20   

paulus108 napisał/a:
W nowym tygodniku Motor (...) jest ciekawe info, ze (...)mniejszy o kilkadziesiat litrow bagaznik niz w Dusterze I.


To już wiemy, że nie przygotowali się do testów i nie sprawdzili danych nt. starego Dustera 4x4, jak wielu innych testerów, którzy w języku zbliżonym do polskiego wygadują głupstwa nt. tego auta.
Sądząc z informacji z katalogu nowego Dustera, jego bagażnik jest taki sam (lub niemal taki sam) jak w poprzednim modelu. Ale uwaga - pojemność bagażnika pierwszego Dustera 4x4 biorę z testów niemieckiego magazynu motoryzacyjnego (a nie z katalogu Dacii)! Oznacza to, że w katalogu nowego modelu urealniono pojemność bagażnika (mam na myśli te 376 dm3).
 
psz 


Marka: Suzuki
Model: Vitara
Silnik: 1.0 BoosterJet
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 97
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-02-12, 19:26   

Ale w Motorze przetestowali 4x2. Podają dla niego pojemność bagażnika wynoszącą 445 litrów.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-02-12, 19:33   

psz napisał/a:
Ale w Motorze przetestowali 4x2. Podają dla niego pojemność bagażnika wynoszącą 445 litrów.


Może to jest właśnie urealnienie? Przecież oni nie sprawdzali pojemności, tylko porównali katalogi, a to nie ma wielkiego sensu, podobnie jak porównywanie katalogowego spalania (wersja 1,2 TCE pali w katalogu mniej niż 1,6, a w motostatsach - więcej aż o litr).
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-12, 20:07   

paulus108 napisał/a:
W nowym tygodniku Motor jest test Dustera II.
Chwala.
ale jest ciekawe info, ze z tylu mniej miejsca na nogi i mniejszy o kilkadziesiat litrow bagaznik niz w Dusterze I.


Co oznacza, że własnego zdania nie mają i niewiele mierzyli, za to posługują się chętnie danymi z papierów.
Bagażnik się nie zmienił, co najwyżej te same dane zostały zaprezentowane nieco inaczej.

Żeby było śmieszniej - w Sportage bagażnik jest mniej więcej na poziomie tego w Dusterze 4x4, minimalnie tylko większy (głównie na wysokość), za to Kia podaje jego pojemność łącznie z wnęką na koło zapasowe pod dolną półką, więc w papierach wychodzi im ogrom miejsca........
Ostatnio zmieniony przez Cav 2018-02-12, 20:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-13, 11:15   

Bagażnik w Sportage jest bardzo mały jak na wielkość auta.
 
psz 


Marka: Suzuki
Model: Vitara
Silnik: 1.0 BoosterJet
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 97
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-02-13, 11:21   

Co może cieszyć, to fakt, że test Motoru potwierdza lepsze wyciszenie auta i to konkretnymi liczbami. Przy prędkości 100 km/h zmierzyli natężenie hałasu na poziomie nieco ponad 64 decybeli, co jest lepszym wynikiem niż u większości SUV-ów z rzeczoną Kią Sportage na czele :mrgreen:

Za to wyniki hamowania mogą rozczarowywać.
Ostatnio zmieniony przez psz 2018-02-13, 11:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-13, 19:28   

ryjas napisał/a:
Bagażnik w Sportage jest bardzo mały jak na wielkość auta.


Fakt - jest tylko nieco większy niż w Dusterze 4WD.
Też na wakacje koło zapasowe zostaje w garażu.

Coś za coś - za to w kabinie różnica przestrzeni jest już konkretna.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-02-14, 00:24   

psz napisał/a:
Za to wyniki hamowania mogą rozczarowywać.

A jakieś liczby przytoczysz?
 
psz 


Marka: Suzuki
Model: Vitara
Silnik: 1.0 BoosterJet
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 97
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-02-14, 08:48   

Przy hamowaniu ze 100 km/h do zera wyszło 45,8 m dla zimnych hamulców i 46,6 dla rozgrzanych. Dla diesla 4x2 w topowej wersji a więc ważącego 1366 kg.
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-14, 08:53   

psz napisał/a:
Przy hamowaniu ze 100 km/h do zera wyszło 45,8 m dla zimnych hamulców i 46,6 dla rozgrzanych. Dla diesla 4x2 w topowej wersji a więc ważącego 1366 kg.


Może to nie hamulce a opony były takie sobie.
 
defunk 


Marka: Peżo / Toyoda
Model: Rifter / Yaris Cross
Silnik: 1,2 PureTech / 1,5 HEV
Rocznik: 2021 / 2024
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 1069
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-14, 09:05   

ryjas napisał/a:
psz napisał/a:
Przy hamowaniu ze 100 km/h do zera wyszło 45,8 m dla zimnych hamulców i 46,6 dla rozgrzanych. Dla diesla 4x2 w topowej wersji a więc ważącego 1366 kg.


Może to nie hamulce a opony były takie sobie.


A mnie się wydaje, że mści się jedna z "największych" oszczędności modelu, czyli bębny na tylnej osi.
 
psz 


Marka: Suzuki
Model: Vitara
Silnik: 1.0 BoosterJet
Rocznik: 2019
Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 97
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-02-14, 09:45   

Opony były pewnie fabryczne. Też mi się wydaje, że to przez bębny z tyłu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne