Wysłany: 2018-02-09, 21:29 Pewnie już było - samoczynny reset MN
Jak w opisie, temat zapewne wałkowany , ale szukajka nie pozwala znaleźć.
Wszystko było ok , aż do dziś .
Pojechałem rano do pracy i wszystko było jak ustawiłem pierwszego dnia po odbiorze samochodu . Po pracy wsiadam , odpalam i po jakiejś chwili zorientowałem się, że radio jakies inne gra i telefon się nie połączył .
MN jak po resecie nic nie ma , stacji radiowych , ustawień dzwięku , ulubionych miejsc w navi .
Totalnie fabryka
Co się mogło stać
_________________ Dacia Logan II MCV Facelifting 0.9 TCe LPG 90 KM
MNEvolution system 8.0.5 ?
Błąd softu - zgłoś go do ASo - wgrają Ci wersje zapewne 9.1.1 i każą obserwować - po kilku takich zdarzeniach wymienią na nowe. I tego się trzymaj :)
Mógłbym naprawić ale skoro masz gwarancje to niech się ASO martwi .
Tymczasowe rozwiazanie ( zrobione przez koegów z Niemiec) gdzie jest to powszechny przypadek.
Rozpakuj plik ZIP na komputerze i skopiuj pliki na pendrive sformatowany w systemie FAT32.
Następnie w samochodzie:
- Medianav powinien być wyłączony na kilka minut.
- Włącz teraz Medianav.
- Zaczekaj, aż pojawi się główne menu 6 ikon.
- Następnie włóż klucz USB.
- po wyświetleniu komunikatu "Odtwarzanie urządzenia USB" pojawi się menu, wybierz "zapisz" i potwierdź.
Zapisanie pliku zajmuje około 20 sekund do minuty - poczekaj na zakończenie wiadomości!
Zakończ narzędzie, wyjmij pendrive.
Przywrócenie działa zasadniczo w taki sam sposób, naciśnij "przywróć" w menu.
Przywrócisz ulubione/historię tras/zapamiętane stacje radiowe itd.
Nie zmienia to map ani niczego innego jedynie przywraca Mn do wersji jak prosto z fabryki.
Ponieważ w Niemczech to istna plaga i ASO wymieniają już klientom MN na potęgę bo łatka w postaci softu 9.1.1 na ten błąd softu nie pomaga to tak samo trzeba będzie atakować polskie ASO z tym tematem - może Renault coś zrobi i wypuści łatkę . Bo ja błąd zidentyfikowałem i znalazłem rozwiązanie ale muszę mieć fizyczny dostęp do sprzętu.
Renault może go wypuścić w formie łatki - małego upgrade - bo ja jestem na to za cienki. Zwłaszcza że problem dotyczy na razie tylko jednej wersji softu czyli 8.0.5 a wszystkie sprzęty z tym softem są na gwarancji.
Chyba mogę pod to podpiąć:
U mnie to samo: Znikają ulubione miejsca, nawigacja nie rozróżnia dnia i nocy w trybie automatycznego podświetlenia. Wczoraj jeszcze kazała mi skręcić w lewo do Ojcowa, chociaż leży po prawej strony drogi (patrząc od Krakowa). Jeszcze lepszy numer był na "koniczynce" pod Bydgoszczą: Kazała zjechać na zjazd i wjechać po wjazdach z powrotem... Żenada
Dobrze, że to urządzenie służy mi do patrzenia na kilometry. Atlasy i rozum wygrywają.
Dlatego jeśli macie to na gwarancji to uderzajcie z tym do ASO.
Bo jak napisałem wcześniej mogę to naprawić - ale muszę mieć MN u siebie na stole bo nie potrafię zrobić w formie zdalnej naprawy - jest to problem Microsoftu który nałożył się na oprogramowanie MN.
mogę to naprawić - ale muszę mieć MN u siebie na stole bo nie potrafię zrobić w formie zdalnej naprawy - jest to problem Microsoftu który nałożył się na oprogramowanie MN.
Cześć, mógłbyś powiedzieć więcej szczegółów na temat problemu i jak to naprawić? Dotyczy to naprawdę wielu ludzi i bylibyśmy wdzięczni za każdą pomoc, ponieważ Renault / LG nie robi dużego postępu :(
_________________ Przepraszam za mój polski, używam tłumacza Google.
Problemem jest złe zarządzanie pamięcią przez Windows.
Nie polecam samodzielnego robienia tego bo system więcej nie wstanie .
Dlatego napisałem że Renault powinno wydać odpowiednią łatkę .
Nie da się tego naprawić zdalnie - muszę mieć fizyczny dostęp do sprzętu - połączyć się bezpośrednio z procesorem i pamięcią i kasować sektor po sektorze a następnie wgrywać system na nowo również sektor po sektorze.
Jak na razie naprawa 3 urządzeń powidła się i sprzęt działa bez problemu.
Cała procedura trwa kilka godzin .
Przykro mi, jeszcze jedno pytanie. Czy wiesz, dlaczego problem nie dotyczy wszystkich urządzeń? Czy zależy to od ilości przechowywanych danych (map)? Czy to tylko traf? Dzięki!
_________________ Przepraszam za mój polski, używam tłumacza Google.
Zauważyłem ten problem tylko w MNEvolution z softem 8.0.5 .
Wcześniej się zdarzał dość często w MN1 z kością pamięci e-NAND produkcji firmy Hynix(kHynix).
W przypadku tej kości pamięci jedynym rozwiązaniem była wymiana uszkodzonej kości pamięci na kartę SD . Nie pomagały żadne inne rozwiązania.
W MNEvolution kości pamięci są produkowane przez firmę Micronix - i naprawa poprzez oczyszczenie zawartości tej pamięci i nadpisaniu jest jedynym rozwiązaniem jak na razie .
Chodzi mi o to, że nie dotyczy to wszystkich urządzeń z 8.0.5. Znam osoby, które mają zainstalowany 8.0.5 i ustawienia nigdy nie zostały utracone. Osoby dotknięte chorobą tracą ustawienia co 4 tygodnie (więcej lub mniej).
_________________ Przepraszam za mój polski, używam tłumacza Google.
Wyobraź sobie że E-Nand to jakby dysk twardy komputera.
Czasami ze względu na błędne zarządzanie pamięcią lub fabrycznie uszkodzoną część pamięci -
w pamięci stałej e-Nand istniej coś takiego co możemy porównać z błędnym sektorem dysku.
Windows CE nie posiada narzędzi zarządzania pamięcią pozwalające na wykrycie błędnego sektora i wykluczenie go z użycia.
W czasie pracy systemu zapisuje na kości pamięci e-Nand aktualne ustawienia ( telefonu/radia/nawigacji).
Jeśli te dane zostaną zapisane na uszkodzonej części pamięci e-Nand może się zdarzyć, ze nie zapiszą się poprawnie. Przy następnym uruchamianiu system nie potrafi odczytać tam zapisanych danych dlatego czasami startuje z danymi fabrycznymi ( default).
Moje rozwiązanie polega na stałym wykluczeniu tego miejsca pamięci aby dane nie były zapisywane w tej części pamięci. Trzeba by było napisać odpowiednią łatkę na system WindowsCE aby takie przypadki się nie zdarzały.
Ponieważ firma jest świadoma tego problemu to w Niemczech wszystkie MNEvolution z takim problemem na gwarancji są wymieniane na nowe. W Polsce z tego co do mnie dotarło ASO zazwyczaj nie chce wymieniać MN lecz zazwyczaj wgrywa powtórnie system i daje zalecenie aby obserwować . Zazwyczaj po kilku tygodniach sytuacja się powtarza i dopiero wtedy wymieniają na nowe.
Dlatego proponuję od razu zgłaszać problem niech wymieniają na gwarancji.
Problem polega na tym, że wiele urządzeń zostało zastąpionych, ale problem zawsze pozostał. Istnieje również komunikat Renault France, który mówi:
"Problem jest nam znany.
Wkrótce dostępne będzie przeprogramowanie medianav, aby rozwiązać ten problem.
Pamiętaj, że jeśli wymienisz część, defekt koniecznie powróci, ponieważ jest to problem z oprogramowaniem (przeprogramowanie)."
Na koniec musimy poczekać na oficjalną poprawkę. Ale trwa to zbyt długo, problem jest znany od lata...
_________________ Przepraszam za mój polski, używam tłumacza Google.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3963 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-26, 12:55
U mnie przez 2 miesiące ze 2-3 razy zniknęły wszystkie "Ulubione" punkty, które zapisałem w nawigacji i telefon stracił sparowanie. Ale nic poza tym nie znika i nie resetuje, więc to raczej nie ten objaw.
Za drugim razem zniknęły ulubione i język przestawił się na angielski, ale o dziwo telefon pozostał sparowany. Nie wiem, jak ze stacjami radiowymi, bo po pierwszym resecie nie chciało mi się programować - prawie nie słucham.
Zauważyłem ten problem tylko w MNEvolution z softem 8.0.5 .
Wcześniej się zdarzał dość często w MN1 z kością pamięci e-NAND produkcji firmy Hynix(kHynix).
W przypadku tej kości pamięci jedynym rozwiązaniem była wymiana uszkodzonej kości pamięci na kartę SD . Nie pomagały żadne inne rozwiązania.
W MNEvolution kości pamięci są produkowane przez firmę Micronix - i naprawa poprzez oczyszczenie zawartości tej pamięci i nadpisaniu jest jedynym rozwiązaniem jak na razie .
Mam zbliżony (chyba??) problem z MNE w wersji 6.0.4, gdzie co kilka tygodni wywala komunikat 'błąd systemu'.
Nawigacja przestaje wtedy pracować i nie da się wrócić do głównego menu.
To, co można wtedy zrobić, to wyłączyć i poczekać lub skorzystać z 'nakładki' Mediaskin2 -mam starszą wersję z 'żółtym kółeczkiem' i można w nią wejść mimo komunikatu o błędzie. Podczepiłem do menu Aplikacji restart i tak sobie radzę, ale ciekawi mnie, czy ponowne 'wgranie' tych samych plików danych +kilka nowych aby 'poprzesuwać' ich rozłożenie w pamięci może coś pomóc?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum