No przy dzisiejszych cenach 1.98 lpg i 4.59 on to już 6.7zł na każde 100
W dokkerze luz zaworowy był robiony dwukrotnie do przebiegu 150 tyśkm
_________________ Dokker i Lodgy 1.6 8v LPG
OBA TO NIENAPRAWIALNE SZROTY
SZUKAM OSÓB DO POZWU ZBIOROWEGO
SZUKAM OSÓB DO POZBAWIENIA ASO OLSZTYN AUTORYZACJI
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-28, 16:43
6,70 brutto to daje w przypadku rozliczenia na firmę maks 4,61 netto (vat+dochodowy). Po uwzględnieniu droższej obsługi gazu może ze 250,00 zostanie miesięcznie jeżeli oczywiście nie trzeba będzie nic w instalacji lpg poważnego wymieniać. Wg mnie jeśli auto robi miesięcznie 7500km tzn że robota na auto jest więc nie wiem czy przestoje będą zwracały mniejsze wydatki na paliwo.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-02-28, 18:12
Moim skromnym zdaniem w żadnej marce nie warto brać fabrycznej/montowanej przez dealera instalacji LPG. Dla ASO montaż i serwis LPG to egzotyka, nie mają porządnie przeszkolonych ludzi, doświadczenia a często też pomysłu na rozwiązanie problemu. Dodatkowym problemem często jest "blokowanie" sterownika więc do warsztatów znanych sieci typu Stag czy BRC też nie pojedziemy.
Owszem, przy tak dużych przebiegach też brałbym diesla ale autor postu ma prawo mieć swoje preferencje - zapłacił za NOWE auto, gdyby chciał bawić się w wycieczki po serwisach wziąłby okazję z najbliższego komisu i przynajmniej na cenie zakupu by zaoszczędził...
Wczoraj byłem na przeglądzie instalacji w ASO Ostrołęce. Całkiem miła obsługa, popatrzyliśmy w historię napraw i lekutko się zdziwiłem... Informacje podawane przez ALCAR w Olsztynie nie są zbieżne z wpisami w bazę. Ja mam informację, że wymieniono wszystkie wtryski, w historii , że 1... Nie ważne. Po wizycie w Ostrołęce- dzisiaj na postoju ok 2 minutowym znowu auto wprowadza się w tryb 3 cylindrowy. W związku z tym, że jak widać ASO nie wie o co chodzi pozstanowiłem zakończyć wizyty w tych instytucjach podsumowując to @ do Renault Polska, Landi Renzo Polska i oczywiście mojej ukochanej Pani Prawnik:
W związku z brakiem możliwości naprawy aut o numerach VIN:
UU18SDH35551****- DACIA Dokker WE*** 1.6 LPG 83KM Przebieg 151000
Wady:
- nie przełącza na gaz (potrzebna ingerencja serwisu co 20-30 tyś km)
- traci moc (praca na 3 cyl)
- duże spalanie lpg 10,5 w trasie przy 100 kmh
- do wymiany katalizator (zła mieszanka paliwa na lpg = niepoprawne spaliny)
- auto od przebiegu 30 tyś km regularnie w serwisie, serwis nie potrafi poradzić sobie z naprawą. Wada powraca po ok 40-1000km. Obecnie od Sierpnia i przebiegu 99 tyś km regularnie w serwisie co 3 tyg
UU1JSDA3552****- DACIA Lodgy NO**** 1.6 LPG 83KM Przebieg 61500
Wady:
- nie przełącza na gaz (potrzebna ingerencja serwisu co 20-30 tyś km)
- duże spalanie lpg 10,5 w trasie przy 100 kmh
- auto od listopada 2017 do dnia dzisiejszego było 9 razy na serwisie... Średni przestój auta to 1,5 tygodnia. traci moc (praca na 3 cyl) Ostatnio podczas wyprzedzania wyprowadziło na zderzenie czołowe!!! Serwis ALCAR w Olsztynie nie potrafi zlokalizować i naprawić usterki. Wczoraj było na naprawie w Rudnik Ostrołęka, gdzie wymieniono wtrysk LPG. Dzisiaj usterka już powróciła.
W związku z tym, że auta są jak widać po historii nienaprawialne, proszę o zajęcia stanowiska w sprawie. Jaka jest propozycja wyjścia z zaistniałej sytuacji?
Moja propozycja to zwrot kosztów: róznicy ceny zakupu między autem w benzynie i LPG, oraz zwrot kosztów za demontaż wadliwej i montaż nowej dopasowanej do aut instalacji lpg. Koszt to 2900 brutto za auto.
W przypadku podjęcia decyzji niekorzystnej, sprawa zostanie niezwłocznie skierowana na drogę Sądową, gdzie będę się domagał zwrotu kosztów przestoju auta ( wynajęcie zastępczego ok 18 tyś zł+ zwrot za niewykorzystaną ochronę ubezpieczeniową ok 2000)+ rożnicy w cenie pokonania 1 kilometra, czas i koszta dojazdu do i z serwisu oczywiście koszta Sądowe, oraz moich prawników.
Wymienione 2 auta są w moim posiadaniu. Nadmieniam, iż w oddziałach firmy jeździ następne 10 pojazdów z wadliwą instalacją gazową. Z nimi też mamy problemy. Są one zarejestrowane na inny podmiot gospodarczy, więc zbiorowy pozew w zasięgu ręki.
Ostrzegam, iż jakakolwiek argumentacja dotycząca słabej jakości gazu po stronie Renault Polska automatycznie odetnie możliwość dalszych negocjacji i automatycznie skieruje sprawę na drogę Sądową
Dzisiaj ciekawa sytuacja. Kolega przyjechał VW transporterem 1.9TD z 1996 r:) Pytam się gdzie Dacia (dokker 83km lpg 08.2016)? Na serwisie. Nie przełącza na gaz:) 3 raz w przeciągu 58 tyś km :)))Ale im się zbiera
_________________ Dokker i Lodgy 1.6 8v LPG
OBA TO NIENAPRAWIALNE SZROTY
SZUKAM OSÓB DO POZWU ZBIOROWEGO
SZUKAM OSÓB DO POZBAWIENIA ASO OLSZTYN AUTORYZACJI
W rodzinie też była Lodgy 1.6 8v MPI z fabryczną instalacją LR - problemy identycznie jak u Ciebie - przy przebiegu 70 tys km i walce z wiatrakami (ASO) instalacja została wywalona oraz zastąpiona systemem BRC, od tego czasu do dnia sprzedaży - przebieg 133 tys km praktycznie nic się nie działo
Trzymam kciuki za rozpatrzenie sprawy na Twoją korzyść, aż dziwię się że masz siłę tak droczyć się z nieudolnym ASO
Nie zagłębiałem się w temat ale poza forami jak te to udało się wyłapać kilka wątków gdzie ludzie wywalali instalację fabryczną LR przez jej upierdliwość.
Co ciekawe problem fabrycznych instalacji nie dotyczy nowych silników 0,9 TCe i tak samo nie słyszałem o problemach przy 1.6 SCe
Czyli jednym słowem fabryczna instalacja LPG LR dla silnika 1,6 MPI to jedno wielkie G....O.
Dlatego nie kupowałem auta z fabryczną instalacją LR, tylko po zrobieniu ok. 5 tys.km zamontowałem BRC w ASO i do dziś przy 92 tys.km nie mam żadnego problemu (miałem do wyboru LR albo BRC, wybrałem drugie, bo już wcześniej miałem z tym do czynienia).
Przed kupnem tego auta dokładnie przestudiowałem ten forum jako gość, po tym zarejestrowaniu tutaj, miesiąc czasu później dokonałem zakupu Lodgy z odbiorem w kwietniu.
Aha, jeszcze jedno, sprzedawca przestrzegał mi po dobroci przed zakupem z fabryczną instalacją LPG LR, za to mu chwała.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-02, 15:29
paulus108 napisał/a:
Nie ukrywam, ze takie watki skutecznie wybijaja z glowy pomysl instalacji lpg...
I dobrze bo silnik powinien być projektowany pod konkretne rozwiązania np paliwo a nie marketingowo - chce klient lpg to mu damy a że to zaraz zacznie padać to ... nasz problem tylko do końca gwarancji ... typowo korporacjonizm.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-02, 15:57
Czyli silnik pod lpg ma np inną głowicę wg katalogu części niż pod pb. Wydaje mi że czytałem na tym forum że to to samo ale może się mylę.
Wprost: silnik pod lpg ma te same oznaczenia co pod pb czy inne?
Ostatnio zmieniony przez mojo 2018-03-02, 15:58, w całości zmieniany 1 raz
Ja pytałem w salonie odnośnie Dustera i silnika 1.6 SCe 115, czy po wprowadzeniu do oferty Dacii samochodów z fabryczną instalacją LPG robiono jakieś modyfikacje w tym silniku celem dostosowania ich do zasilania gazem np. modyfikacja głowicy, gość powiedział , że nic na ten temat nie słyszał i najprawdopodobniej jest to ten sam silnik bez zmian. Dlatego, po 16 latach bezawaryjnej jazdy na lpg, najprawdopodobniej nie zdecyduję się na gaz w swoim nowym Dusterze, również przez kosztowną regulację zaworów.
I dobrze bo silnik powinien być projektowany pod konkretne rozwiązania np paliwo a nie marketingowo - chce klient lpg to mu damy a że to zaraz zacznie padać to ... nasz problem tylko do końca gwarancji ... typowo korporacjonizm.
OK zgadza się, ale jeśli sprzedawca oferuje taką opcję za dodatkową dopłatą, to masz prawo spodziewać się działającego auta. Mnie jako laika nie powinno obchodzić czy dany silnik dobrze czy źle współpracuje z gazem, czy montowana instalacja jest dobra czy kiepska. Nie po to kupuje coś nowego by trząść się jak przy zakupie TDI w komisie. Producent musi ponosić odpowiedzialność za to co sprzedaje...[/quote]
Wysłany: 2018-03-04, 11:25 Instalacja LPG fabryczna czy też montować samemu?
Witam.
Mam pytanie do Was:
Czy prawdą jest to iż dla fabrycznej instalacji lpg dedykowany jest silnik "wzmocniony" tzn. to co podają inni ,że jest to silnik 1.6 ale o wzmocnionych zaworach itp. względem zamawianego zwykłego benzynowego bez lpg ?
z góry dzięki za odpowiedz.
A jak z nimi nie walczyć? Zapłacone za nowe auto z fabryczną instalacją? Zapłacone. Gwarancja jest? Jest... to dlaczego mamy odpuszczać? ASO tylko na to czeka. Przyzwyczaili się bo setki biernych ludzi bez najmniejszej znajomości prawa im odpuszczało, więc ta hałda rosła. Teraz są zdziwieni, że ktoś zaczyna coś robić zgodnie ze swoimi prawami, dlatego mam robione pod górkę. Całe szczęście ze mną nie mają łatwo. Ostatnio zrezygnowałem z przeglądów w ASO , a jeżdżę na naprawy gwarancyjne. Miny po wymianie zdań bezcenne :) Tydzień temu musieli mi wymienić przekładnię kierowniczą w Masterze. Było ciekawie...
Kolego FTT, czy chciałbyś domagać się zwrotu kosztów przez Renault Polska prucia i wstawiania nowej instalacji? Mam już ok 15 samochodów i 4 podmiotów do sporu sądowego przeciwko Renault Polska
_________________ Dokker i Lodgy 1.6 8v LPG
OBA TO NIENAPRAWIALNE SZROTY
SZUKAM OSÓB DO POZWU ZBIOROWEGO
SZUKAM OSÓB DO POZBAWIENIA ASO OLSZTYN AUTORYZACJI
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-13, 17:42
emsiol napisał/a:
A jak z nimi nie walczyć? Zapłacone za nowe auto z fabryczną instalacją? Zapłacone. Gwarancja jest? Jest... to dlaczego mamy odpuszczać?
Nie odpuszczaj ale myślę że też sam nie wierzysz w to że takie Renault potraktuje Cię poważnie. Wypuszczają badziew i doskonale wiedzą co to jest bo tam kretyni nie pracują.
Bardzo pozytywna sprawa że to nagłaśniasz, to może się kolejni frajerzy nie trafią i tylko to na taki koncern podziała.
Sukcesów w walce o odzyskanie własnych pieniędzy życzę i mądrości w kupowaniu aut na przyszłość
Marka: Saab
Model: 95 Aero
Silnik: 2.3T
Rocznik: 1999 Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 37 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-04-14, 06:40
I tak to pikuś... Silniki ponad dwulitrowe forda montowane w mustangu i focusie RS... Po kilkudziesięciu tysiącach są w kubeł :) Brak podparcia cylindrów w bloku i cylindry walą w głowicę... Głowica się wykrzywia... Cylindry zalane płynem chłodniczym... I co na to ford? Nic, nie ma problemu...
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 369 Skąd: KR
Wysłany: 2018-04-14, 10:14
A przypadkiem nie chodziło o to, że przez jakiś czas omyłkowo montowali do focusa UPG z mustanga? I niektóre wadliwe egzemplarze dobijały nawet do 20 tys. kilometrów.
Nie było przypadkiem akcji serwisowej?
Chodzi o Ecoboosta 2,3 litra. Montowany w obydwu autach, mimo że pojemność ta sama, to silniki nie są identyczne.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Marka: Saab
Model: 95 Aero
Silnik: 2.3T
Rocznik: 1999 Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 37 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-04-16, 09:36
Nie, chodzi o to, że cylindry w silniku nie mają podparcia i potrafią się delikatnie przesuwać waląc w głowicę. Skutkuje to rozwaleniem uszczelki i nawet odkształceniem głowicy. Nie ma akcji serwisowej na to... Silnik ma po prostu wadę konstrukcyjną i tyle :)
Mam podobny problem z sandero, miesiąc temu minęła gwarancja, a napraw gazu bylo koło 5-7. Teraz mówią, że żeby ocenić czy będę płaciła za następną muszą ją najpierw podpiąć do komputera. To kolejne 100 km i dniówka, nie wiem co z tym zrobić. Dacia kupiona z fabrycznym lpg, po kilku miesiącach pojawił się problem, który potem reguralnie powracał . Nie przełączała się na gaz, piszczała i musiałam kilka razy się zatrzymywać i ruszać żeby w końcu jechać na gazie. Na ciepłym silniku nie było z tym problemu. Kolejne naprawy nic nie dawały, w końcu wymienili elektrozawór. Naprawa była na gwarancji, niestety po 1,5 miesiąca pojawił się inny problem. Szarpie na niższych obrotach i strzela, mam dość daci i serwisu we Włocławku. Myślałam o zakupie dustera z lpg ale mi przeszło. Idę do rzecznika praw konsumenta, może coś mi doradzi bo nie wiem jak dalej postępować
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015 Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 507 Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-07-07, 23:01
Mili napisał/a:
Idę do rzecznika praw konsumenta, może coś mi doradzi bo nie wiem jak dalej postępować
Jeżeli bieżąca awaria została zgłoszona po wygaśnięciu gwarancji to rzecznik praw konsumenta nic nie pomoże. Trzeba płacić za naprawę z własnej kieszeni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum