Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-03-12, 21:47
funyo napisał/a:
Gdyby do porównania postawić Dustera 1.2 TCe 4x2 to różnice byłyby jeszcze większe - ze względu na inne zestopniowanie skrzyni hałas byłby pewnie mniejszy, podobnie spalanie. Za to osiągi lepsze
Osiągi gorsze.
Akurat wyżej kręcący się silnik ma większą łatwość startu od określonej prędkości, bo startuje od wyższych obrotów.
Ale zużycie paliwa byłoby lepsze (niższe).
Tak, do tego jeździłem kilkunastoma nie swoimi - wygląd kwestia gustu (chociaż bardziej zależy od kształtu deski, niż jej pokrycia), ale zalet praktycznych nie widzę żadnych.
(Boczki - owszem, widzę, jeśli ktoś ma manierę jeżdżenia z łokciem na drzwiach, to na pewno miękkie są milsze w dotyku).
Po wczorajszej jeździe próbnej -zamówiłem 1,6 prestige ze wszystkimi pakietami- we wrześniu odbiór. Miałem brać Vitarę - ale jednak drugi raz DD - większy tańszy i lepiej jeździ.
Wg mnie przeskok jakościowy szczególnie jest w środku. Jakiś większy się wydaje z zewnątrz. Cicho i miło dla oka. Podłokietnik bez regulacji -sprawdzałem specjalnie - pokrętło jest do lędźwi. Jedynie ramka Media Nav do poprawy - być może do tego czasu się coś sensownego pojawi do tuningu, jak nie to trzeba będzie obkleić lub pomalować. Na jedną rzecz nie zwróciłem uwagi - są czujniki z tyłu i z przodu - ale jak działają i czy piszczą lub coś wyświetlają - nie wiem - zwrócił ktoś z Was na to uwagę?
_________________ "Omne ignotum pro magni fico" - Wszystko co nieznane, wydaje się niezwykłe
Do wymiatania brakuje 1.2 TCe 4x4 w automacie
Ja miałem mieć zniżkowy easy service na 5 lat z kredytem, ale póki co nie było go w systemie to czekam..
Już jest kolego Prezes. Właśnie się od wczoraj dowiadywałem w tym temacie i w jednym salonie poinformowano mnie, o czym pisałem w poście wyżej, że na nowy model Dustera promocji nie będzie. Dzisiaj jednak rozmawiałem z dealerem w Krakowie i zaproponował mi, że jak bym uwzględnił kredytowanie to mogę otrzymać taki promocyjny pakiet Eassy Servis na darmowe przeglądy połączony z przedłużeniem gwarancji w kwocie:
- 4 lata/ 60 kkm = 1799 zł
- 5 lat / 80 kkm = 2299 zł
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-03-13, 09:42, w całości zmieniany 1 raz
Tylko po co? Przecież to taki sam bezsens, jak malowane zderzaki - ani to ładne, ani praktyczne.
Czy Ty miałeś kiedyś samochód z kokpitem obszytym skórą?
Ha,ha, kochani z tą skórą to był z mojej strony taki mały sarkazm , bo wiadomo , że decydując się na Dustera raczej akceptuję go w pełni takim jak jest. Owszem , można sobie wykonać różne mody we wnętrzu w zależności co się komu podoba. Co do tej ramki Media Nav to faktycznie, sam już wcześniej myślałem o jakichś zmianach wizualnych. Mam obecnie w domu astrę, którą mam od nowości u siebie i chociaż jest to jako trzecie auto w domu i ma już 15 lat ( przebieg 160 kkm) to trzymam ją z sentymentu, bo mi jej szkoda sprzedać. W niej właśnie robię sobie takie mody, dokładając np. tempomat, płynną regulację wycieraczek , automatyczne domykanie szyb po zamknięciu drzwi, dołożyłem z Vectry lusterko fotochromatyczne (samo ściemniające) a i we wnętrzu też zrobiłem sobie małe mody wizerunkowe z malowaniem konsoli , nawiewów i rączek, więc może i Duster się kiedy doczeka ha,ha Oto fotka
20170330_181105.jpg
Plik ściągnięto 95 raz(y) 78,14 KB
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-03-13, 10:07, w całości zmieniany 1 raz
Na jedną rzecz nie zwróciłem uwagi - są czujniki z tyłu i z przodu - ale jak działają i czy piszczą lub coś wyświetlają - nie wiem - zwrócił ktoś z Was na to uwagę?
Ten czujnik z przodu na zderzaku przy samym kole jest do martwego pola. Podobnie skrajny z tyłu.
Witam.
Zacznę od wyznania że nie byłem fanem Dacii Duster – DD1 nadal mi się nie podoba.
Jednak stając przed dylematem zakupu auta za 60 tyś. od „Niemca ,co płakał jak sprzedawał” , rozsądnych argumentach przyjaciela(fana Dacii) oraz nowym Dusterem ( DD2 wpada w oko , ja widzę różnice na duży plus pomiędzy DD1 a DD2 ,) zdecydowałem się na odbycie jazdy próbnej.
Moje subiektywne odczucia ( DD2 1,2T benzyna):
- auto naprawdę fajnie wykonane
- dobrze się prowadzi
- wspomaganie elektryczne na duży plus
- dobry promień skrętu
- fajnie wybiera dziury (zjechaliśmy z ulic na bezdroża)
- jak dla mnie jest dobrze wyciszone
Ogólnie wrażenia z jazdy bardzo pozytywne . Właśnie jazda próbna przeważyła decyzję na tak.
Trochę rozczarowany jestem terminami dostawy ale może będzie to też argument przy stole negocjacyjnym .
PS.
Mam do Was pytanie :
- czy DD2 posiada czujniki deszczu – interesuje mnie dokupienie jako akcesorium wideo-rejestratora zintegrowanego z tymi czujnikami(niestety sprzedawca w salonie nie potrafił odpowiedzieć na to pytanie).
Zamówiłem z Camera Multiview i taką wersją też jechałem, ale w zderzakach z przodu są po 4 czujniki a z tyłu nawet 6 - tyle widziałem i tak jest też na zdjęciach. Przyjmując że te skrajne są od martwego pola to po co jeszcze po 2 dodatkowe, co i gdzie sygnalizują - sprzedawca nie wiedział. W obudowie lusterka wstecznego też jest czujnik - od czego - też lepiej nie pytać:( Jazda testowa 10 minut - nie sposób wszystkiego sprawdzić a sprzedawcy są ewidentnie niedouczeni - "bo to nie Koleos - i kursu nie było?"
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-13, 13:53
W lusterku jest czujnik zmierzchu. Nie wiem jak inne wersje, ale u mnie Duster ma automatyczne światła. Fajnie się to sprawdza, tylko w raz śniegu musiałem ręcznie włączyć światła mijania.
Co do bocznych czujników z tłu i z przodu w zderzakach są od martwego pola. Instrukcja je opisuje, moge fotki zrobić. Ogólnie wykrywają czy ruch jest nie za duży - wtedy nie działają i jak jest długi pojazd to chyba nie działają, a tak mają zadanie wychwycić czy minęliśmy/minął nas cały pojazd.
W lusterku jest czujnik zmierzchu. Nie wiem jak inne wersje, ale u mnie Duster ma automatyczne światła. Fajnie się to sprawdza, tylko w raz śniegu musiałem ręcznie włączyć światła mijania.
W lusterku bocznym prawym jest czujnik temperatury. Czujnik zmierzchu jest z reguły razem z czujnikiem wycieraczek i jest przy szybie wstecznego (wewnętrznego) lusterka. To jest element wspólny dla wielu aut w koncernie. W środku jest jakby szkiełko łapiące światło do czujnika. Dookoła jest tzw sensor deszczu. Żel który przylega do szyby
O wycieraczkach czytałem jakiś czas temu w jakimś artykule prezentującym auto. Ze jest generalnie jak w moim starym Renault. Też mam automatyczne światła i tez mam wycieraczki automatyczne.
Żeby to aktywować musisz po uruchomieniu włączyć manetkę do góry i w dół. Wtedy sa aktywowane. Zadziałają jak zacznie padać. Czasem jak coś kapnie niekoniecznie. Ale może w Dacii system ten jest trochę okrojony i na tą chwile wycieraczki działają w sposób tradycyjny. Nie zmienia to faktu, że prawdopodobnie będzie to z czasem opcja do dokupienia.
Ostatnio zmieniony przez ryjas 2018-03-13, 15:06, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-13, 15:13
W Dacii póki co czujnika deszczu nie ma i nie można ludzi wprowadzać w błąd, bo Renault ma.
W 101 napraw na tvn był odcinek, że można go sobie dokupić i dorobić jak ktoś che, ale to już co innego niż to, że jest lub być może gdzieś kiedyś będzie.
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2018-03-13, 15:14, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-03-13, 18:31
funyo napisał/a:
Przecież piszę tu o jednym silniku. Sugerujesz, że 1.2TCe 4x2 ma gorsze osiągi od wersji 4x4? Możesz to czymś poprzeć?
Odnoszę się do tego co napisano wcześniej.
Czyli: gorszą będzie miał elastyczność, może również Vmax - o ile przeszkodą w jej osiągnięciu jest brak mocy na wysokich obrotach.
A taką właśnie przypadłość zaobserwowałem empirycznie w wersji 2WD - nie był w stanie osiągnąć nawet swojego katalogowego, licznikowego Vmax.
Kolejna jazda testowa nowym Dusterkiem z silnikiem 1.6 SCe 115 zaliczona, i powiem tak. Co raz jak wsiadam do środka , to za każdym razem coraz bardziej się mi ten środek podoba. Już nie zwracam uwagi na te wszechobecne plastiki , i powiem , że wcale nie są takie złe. Jutro finalizuję podpisanie umowy i pozostanie czekanie do września .
Mam jeszcze jedno porównanie, gdyż jak wracałem z salonu Dacii, zajechałem do KIA i wykonałem również tam jazdę testowym Sportage z silnikiem 1.6 GDI 135 KM . Szczerze to wyobrażałem sobie jakąś przepaść , a tu nic. Silnik niczym nie odbiega od SCe 115 Dustera i powiem , że podczas przyspieszania jest bardziej słyszalny w kabinie niż ten w 1,6 SCe w Dusterze. Cena wersji M na dzisiaj z lakierem metalikiem wynosi 86 tys. zł i przy upuście na grupy zawodowe 5,5% ( tylko taki jest obecnie dostępny) wynosi około 82 tys. zł, czyli o 22 tys złotych więcej od Dustera. Przy całym szacunku do marki, stwierdzam , że nie warto dopłacać tyle, gdyż nie oferuje nic szczególnego podczas jazdy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum