Wysłany: 2018-03-24, 23:53 Nowa Dacia Duster 1.6 SCe Prestige 4x2 by Gwidon
Witam :)
Otóż wczoraj zakupiłem swoją Dusterkę w salonie Autospektrum Rzeszów. Kolor niebieski kosmos Prestige z full wyposażeniem na pokładzie.
Od wyjechania z salonu zrobiłem wczoraj ok, 100 km. Więc czas na pierwsze wrażenia z jazdy oraz plusy i minusy.
Plusy:
-super działające światła mijania, nie spodziewałem się że tak dobrze i szeroko będą świecić, w mojej Kijance, która miała światła soczewkowe o wiele gorzej sobie radziły,
-sprawnie i szybko działająca klima z nawiewami, szybkie nagrzewanie nawet na nierozgrzanym silniku,
-Media Nav Evolution fajnie sobie radzi na plus na pewno głośniki i fajny bas jak na tę klasę auta,
-kamery Multiview też niczego sobie, a zwłaszcza wieczorem też fajnie widać,
-czujnik martwego pola cały czas działa, czy to w jednym czy w drugim lusterku ostrzega o mijających pojazdach,
-fajna praca sprzęgła bierze od samego dołu i już nabiera obrotów po lekkim puszczeniu tak samo się ma system S&S nie czuć nawet jak samochód zgaśnie, po lekkim wciśnięciu sprzęgła od razu budzi się do pracy,
-teraz silnik dosyć mocno pozytywnie mnie zaskoczył kultura pracy do 70-80 nawet niesłyszalna, jednak zauważyłem że lubi obroty i gdy jadę na 4 albo 5 biegu a mam 60-70 dudni i przenosi taki rezonans do środka kabiny trzeba go rozpędzać i dopiero wrzucić bieg to leci płynnie,
- zaskoczyło mnie spalanie po zatankowaniu całego baku i zrobieniu do domu 100 km z salonu średnie spalanie wyszło mi 7.0 :P także myślałem że będzie gorzej,
-fajnie działający system karty Hands Free, wystarczy że mam ją w kieszeni samochód sam się otwiera jak i zamyka, chociaż to może w przyszłości być minus bo jak bateria padnie to muszę mieć ten mały kluczyk przy sobie,
Minusy:
-od razu po przyjeździe do domu zauważyłem to czego nie lubie najbardziej czyli parujące reflektory w lewym jak i prawym reflektorze na dole na wysokości kierunkowskazów,
-po najeżdżaniu na jakiś stromy podjazd bądź krzywą nawierzchnię słychać w samochodzie jak paliwo przelewa się po całym baku :P nie wiem być może to przez tą konstrukcję,
-coś mi lekko hałasuje z tyłu zawieszenie nie wiem czy to czasem bębny się jeszcze docierają ale po najechaniu na jakąś gorszą nawierzchnię, dziurę, słychać jakby jakaś tuleja chyba że to zawieszenie całe tak pracuje w dusterze może w poprzednich też tak było,
-szkoda że nie można regulować podświetlenia zegarów, uważam że w nocy ciut mocniej mogłyby świecić,
-podparcie lędźwi faktycznie po odsunięciu oparcia nie wraca na swoje miejsce trzeba ręką sobie je przysunąć,
-schowek po prawej stronie nie zamyka się na zatrzask,
i jak na razie to chyba tyle potem powrzucam jakieś fotki i dalej będę raportował kolejne wrażenia :)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-03-25, 18:26 Re: Nowa Dacia Duster 1.6 SCe Prestige 4x2 by Gwidon
gwidon napisał/a:
-od razu po przyjeździe do domu zauważyłem to czego nie lubie najbardziej czyli parujące reflektory w lewym jak i prawym reflektorze na dole na wysokości kierunkowskazów,
-po najeżdżaniu na jakiś stromy podjazd bądź krzywą nawierzchnię słychać w samochodzie jak paliwo przelewa się po całym baku :P nie wiem być może to przez tą konstrukcję
-reflektory parują przy dużych skokach temperatury - np po wyjechaniu z myjni na silny mróz - zrobi się ciepło, słoneczko dogrzeje, problem się skończy, miałem ten problem na początku (odbierałem auto w styczniu) po zimie i w kolejnych latach już nie parowały
-chlupiące paliwo w zbiorniku rzez normalna w tym modelu, widać oszczędzili na paru kawałkach podziurawionej blachy
a tak w ogóle gratuluję nabytku, niech się sprawuje bezawaryjnie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-03-25, 18:29, w całości zmieniany 2 razy
A można zapytać ile kosztuje taki nowy duster w wersji full wypas
Wiesz nie powiem, że nie jestem zadowolony z transakcji i bonifikaty jaką wywalczyłem ale u mnie była dosyć ciekawa historia bo najpierw zostawiałem samochód w rozliczeniu a dopiero później negocjowałem rabat na Dustera i powiem że udało mi się wywalczyć więcej niż 1600 zł i nie mniej jak 2000 zł + dywaniki gratis. Także chyba nie jest to mały rabat :)
Mam welurową, i jakoś nigdy nie byłem fanem skóry w samochodzie, ale i tak jakościowo uważam że ta tapicerka z naszyciem Duster nie jest zła. Wcześniej miałem Ceeda II i tam tapicerka była gorzej wykonana :)
Wysłany: 2018-03-25, 23:15 Re: Nowa Dacia Duster 1.6 SCe Prestige 4x2 by Gwidon
Dar1962 napisał/a:
-reflektory parują przy dużych skokach temperatury - np po wyjechaniu z myjni na silny mróz - zrobi się ciepło, słoneczko dogrzeje, problem się skończy, miałem ten problem na początku (odbierałem auto w styczniu) po zimie i w kolejnych latach już nie parowały
-chlupiące paliwo w zbiorniku rzez normalna w tym modelu, widać oszczędzili na paru kawałkach podziurawionej blachy
a tak w ogóle gratuluję nabytku, niech się sprawuje bezawaryjnie
Dzięki Dar1962 :)
Jak kupowałem Dustera jakoś spodziewałem się tego, że będą albo mogą parować tym bardziej że mając do tej pory rocznego Ceeda z 2016 roku zaskoczyłem się tym faktem bo uważałem że KIA skoro tyle kosztuje musi być lepiej wykonana i co się okazało czar prysł... bo mógłbym opowiadać też długo jakie miałem problemy z tym modelem. Ale tak jak piszesz w Dusterze też parują ale szybciej znika ta para i nie zostawia żadnych śladów na wewnętrznym szkle jak miało to miejsce w KIA więc wynik mówi sam za siebie :)
Po III dniu użytkowania Dusterki na spokojnie sprawdzam jeżdżąc i słuchając co mi się wbje w ucho i tak:
-silnik zaczął gwizdać czy to się rozgrzeje czy nie ...być może tak ma być
-po zimniejszej nocy gdy odpalam dziada pali się niebieski kluczyk nie wiem czy muszę na postoju go rozgrzać żeby zgasł i dopiero zacząć jazdę czy spokojnie jechać aż znknie i silnik nabierze odpowiedniej temperatury i wtedy mocnej wbijać go na obroty?
-taka ciekawostka....gdy sam się zamknie samochód po oddaleniu się od niego (zamykanie automatyczne za pomocą karty HF) to w momencie gdy podchodzę do bagażnika i łapie za uchwyt otwierający go... włącza się wyświetlacz Media Nav i zapala się logo Duster po czym zapala się aktualna godzina i gaśnie całkiem, nie dzieję się tak gdy łapie za klamki od drzwi... nie wiem czy tam jest jakiś czujnik czy o co chodzi ?
-kolejna sprawa to gdy silnik chodzi na biegu jałowym to miałem okazje sobie posłuchać jego pracę dookoła i od dołu słychać taki świst i nie wiem czy to katalizator wypuszcza spaliny przez taką rurkę od dołu czy tłumik tak sobie pracuje?
- i ostatnia rzecz, która trochę mnie irytuje w momencie gdy siedze w samochodzie a nie zamierzam odpalać silnika włączając guzik Start/Stop przez chwilę można posłuchać sobie tylko radia bo po 5 minutach się wyłącza i tak samo jest że bez odpalenia silnika nie można odsunąć/zasunąć szyby tylko trzeba odpalić silnik. Trochę to głupie bo gdy na kogoś czekam w samochodzie bo akurat poszedł do sklepu po zakupy nic nie można zrobić w aucie bo szyby nie działają a radio po 5 min. się wyłącza no chyba że jest na to jakiś sposób ?
na razie tyle moich wypocin cd. nastąpi :)
Ostatnio zmieniony przez gwidon 2018-03-25, 23:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3653 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-26, 07:59
gwidon napisał/a:
ostatnia rzecz, która trochę mnie irytuje w momencie gdy siedze w samochodzie a nie zamierzam odpalać silnika włączając guzik Start/Stop przez chwilę można posłuchać sobie tylko radia bo po 5 minutach się wyłącza i tak samo jest że bez odpalenia silnika nie można odsunąć/zasunąć szyby tylko trzeba odpalić silnik.
To raczej skutek uboczny systemu bezkluczykowego Dacii. Normalnie, przy stacyjce do sterowania szybami trzeba przekręcić kluczyk w stacyjce bez odpalania silnika. U ciebie nie ma opcji odpowiadającej włączeniu stacyjki- tylko zapłon.
Cytat:
fajnie działający system karty Hands Free, wystarczy że mam ją w kieszeni samochód sam się otwiera jak i zamyka, chociaż to może w przyszłości być minus bo jak bateria padnie to muszę mieć ten mały kluczyk przy sobie
O ile mi wiadomo, to wewnątrz "karty" znajduje się kluczyk awaryjny a bateria nie jest potrzebna do odpalenia silnika: TEST
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-03-26, 08:25, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1698 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-26, 08:42
Gratuluję autka!
Ten "niebieski kluczyk" to kontrolka temperatury oleju. Świeci się, gdy silnik nie jest jeszcze rozgrzany i informuje, żeby go traktować delikatnie gazem - szczególnie przy turbinie to ważne!
Daj znać jak Ci pracuje pedał sprzęgła - mi zaczął po kilkuset kilometrach "jęczeć". Już go wazeliną i smarem maszynowym traktowałem, a dźwięk i tak wraca.
W piątek w nocy pojeździłem i światła potwierdzam - są super. A jak się je do góry ustawi to nawet długich włączać nie trzeba
Może u mnie nie będzie takich niedogodnień, bo świadomie zrezygnowałem z karty HF. Miało nie być też kamer 360* ale jednak zadzwoniłem i zmieniłem zamówienie dokładając kamery Multiview, jednakże karta HF mnie nie przekonała.
Nie wiedziałem, że nowy Duster ma w standardzie (od wersji 1.6) wskaźnik (kontrolke) temp silnika. W starym Ph1 miałem blokowy wskaźnik. W ph2 dupa, nie ma nic. A tu jak widze u kolegi w nowym Dusterze sce 1.6 jest chociaż kontrolka zimnego. Generalnie to taka patologia dzisiejszego przemysłu motoryzacyjnego, że w autach nie ma prawdziwego wskaźnika temperatury. Dla zwykłych kierowców (wsiadam i jade) jest pozornie nieprzydatny, ale każdy wieloletni stażem kierowca wie że to ważny element.
PrzecieĹź nowy duster ma teĹź pasek temperatury (jedno z pozycji menu na wyĹwietlaczu).Przecież nowy duster ma też pasek temperatury (jedno z pozycji menu na wyświetlaczu).
Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 716 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-26, 10:27
Miałem KIA Venga z systemem bezkluczykowym. Żeby otworzyć okno przy wyłączonym silniku trzeba było krótko nacisnąć przycisk start - silnik nie odpalał, ale kontrolki świeciły.
Przecież nowy duster ma też pasek temperatury (jedno z pozycji menu na wyświetlaczu).
Dzięki za zwrócenie uwagi. Na marginesie, to skoro ma wskaźnik temperatury to w jakim celu jest dodatkowo kontrolka zimnego silnika? Przecież na wskaźniku będzie widać, że nie osiągnął temperatury.
Kontrolkę szybciej je zauważysz niż wpatrywanie się w wskaźnik temperatury podczas jazdy.. :->
Jak lampka zgaśnie to wtedy już możesz dawać ogień w rurę.... i jazda na całego.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2018-03-26, 12:05, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum