z tego co wiem to te silniki po 20 latach nie wymagają takiej operacji w internecie nawet nie ma wzmianki o takiej czynności, jeden gość tylko wymieniał popychacze bo mu się skończył zakres regulacyjny, jak czytam te forum to nawet nie widziałem żeby ktokolwiek sprawdzał luzy dla K4M a mają grubo ponad 300 nalatane.
Możesz wymienić wyłącznie świece , ale jeśli po ich wymianie zaobserwujesz wypadanie zapłonów to będzie to oznaczało konieczność regulacji kompensacja ma określone granice .
A koszt sprawdzenia luzu jest niewiele wyższy niż koszt jednej świecy ( a z zasady nie wymienia się jednej tylko wszystkie)
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 369 Skąd: KR
Wysłany: 2018-04-14, 22:40
No, niekoniecznie. Jeszcze fajkocewki do sprawdzenia. Po 70 tys. kilometrów musiałaby być mocno skopana gazownia (w sensie wystrojenia) aby przekroczyć granice kompensacji luzów.
Rozumiem, że problem występuje również na noPB?
Najlepiej było by pożyczyć na próbę fajkocewkę; chyba, że jest - w co wątpię, możliwość zamiany miejscami kabli i sprawdzenia, czy błąd "idzie" za kablem.
A świece zmień i tak - koszt pewnie ze 4 dychy za komplet. Na forum gazowym piszą aby stosować takie, jakie przewidziane są do danego silnika.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2018-04-14, 22:41, w całości zmieniany 1 raz
Świece kupiłem trochę droższe ok 4 dych ale za sztukę właśnie ze względu na cewki , tania świeca szybko się starzeje przez co wzrasta jej opór i szybko załatwi cewki które kosztują coś ok 150 szt
Świece według książki wymienia się co 40 tyś mam teraz coś ok 76 więc może to jest to. Nie mam teraz faktur z ASO a historia serwisowa na moja dacia nie działa ale coś mi świta że świece wymieniałem wcześniej niż przy 40 tyś.
W Poniedziałek wymienię zobaczymy.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-04-15, 00:14, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 369 Skąd: KR
Wysłany: 2018-04-15, 00:19
Tania świeca... do mojej Fiesty świeca kosztuje ok 11zł/szt Motorcrafta, więc chyba nie lipa.
Mieszanina LPG-powietrze ma większy opór elektryczny niż noPB-powietrze, i dla tego zaleca się zmniejszyć przerwę między elektrodami do 0,8-0,9 mm, zw względu właśnie na ochronę cewki (oryginalnie 1,1 mm - dużo) i chyba tyle w temacie. Wymiana świec co ok. 45 tys. kilometrów na LPG; na noPB co 60,
Irydowe ludziska niby chwalą.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2018-04-15, 00:22, w całości zmieniany 1 raz
Jeżeli chodzi o błędy wszystkie są w serwisówce 17B
1301 Wypadanie zapłonu w cylindrze 1 w trybie zasilania LPG
1314 Wykrycie wypadania zapłonu
W innym aucie wcześniej kupowałem najtańsze boshe z 7 zł sztuka i wymieniałem co rok (10 tyś km ) ale efekt był taki że co 2-3 lata miałem przewody za 150 zł do wymienny teraz spróbuje kupować lepsze.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-04-15, 00:28, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 369 Skąd: KR
Wysłany: 2018-04-15, 00:27
Zrobił bym tak, jak pisałem wyżej. Jeśli po wymianie świec błędy pozostaną pozostaje sprawdzenie cewek.
Jeżeli w/w objawy na benzynie nie występują, to na 99% winny jest układ WN.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Objawów żadnych nie ma, używam co jakiś czas skanera błędów i stąd wiem o problemie.
Błędy dotyczą tylko LPG na benzynie mają inne numeracje.
Sama serwisówka opisuje kroki do podjęcia po wystąpieniu błędu
Więc trzeba będzie się raczej nastawić na wymiane cewek.
Sprawdzić obwód cewek zapłonowych (patrz MR 388, Mechanika, 17A, Zapłon, Zapłon: Dane techniczne).
Sprawdzić obwód zasilania paliwem (patrz MR 388 (Logan i Sandero), MR 451 (Duster) lub MR 423 (Thalia 2/
Symbol 2), Mechanika, 13A, Zasilanie paliwem, Obwód zasilania paliwem: Schemat działania).
Sprawdzić obwód pompy paliwowej (patrz MR 388 (Logan i Sandero), MR 451 (Duster) lub MR 423 (Thalia 2/
Symbol 2), Mechanika, 13A, Zasilanie paliwem, Obwód zasilania paliwem: Schemat działania).
Sprawdzić stan wtryskiwaczy (patrz MR 388 (Logan i Sandero), Mechanika, 13A, Zasilanie paliwem, Rampa
wtrysku - Wtryskiwacze: Demontaż - Montaż, MR 451 (Duster) lub MR 423 (Thalia 2/Symbol 2), Mechanika,
17B, Układ wtrysku benzyny, Rampa wtrysku - Wtryskiwacze: Demontaż - Montaż).
sprawdzić sprężanie w silniku.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-04-15, 00:34, w całości zmieniany 2 razy
No to wymieniłem
Na początku wymieniłem wtrysk od strony rozrządu co powodowało zapalenie chech engine
potem doczytałem że w renult cylindry się liczy od sprzęgła więc kolejna podmianka spowodowało efekt jak widać:
bład: 10A0 Obwód wtryskiwacza LPG cylindra 1
wziął się z niedopiętego przewodu sygnałowego , oczywiście wpięty po minucie ale błąd po 50 km dalej jest aktualny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum