Wysłany: 2018-04-29, 17:27 Brak napięcia na radiu.
Witam.
Kupiłem samochód z niedziałającym radiem. Myślałem, że to może być niedopięta wtyczka, gdyż auto jest po taksówce i miało zdemontowane wszelkie liczniki. Okazało się, że demontaż był dość amatorski gdyż po prostu ktoś uciął całą wiązkę kabli idących do taksówkowych liczników i tak je zostawił. Część z tych kabli podłączona jest do wtyczek od radia (w tym zasilanie) więc być może było zwarcie.
Obecnie na zasilaniu (czerwony przewód) nie ma napięcia. Bezpiecznik jest sprawny, lecz już na nim nie ma napięcia.
Więc mam kilka pytań:
1. Czy jest jeszcze jakiś inny bezpiecznik przed bezpiecznikiem od radia który mógł zostać przepalony?
2. Jeśli nie ma to w takim razie gdzie proponowalibyście się wpiąć by pociągnąć nowy kabel z zasilaniem?
3. We wtyczkach ISO do standardowego radia są zazwyczaj dwa przewody zasilania. Główne z grubszym czerwonym przewodem, załączane po przekręceniu stacyjki i dodatkowe ciękim żółtym przewodem do podtrzymania pamięci w radiu. Jak to wygląda u Daci, gdyż są tam inne wtyczki?
Skoro jest tylko jeden to nie bardzo wiem jak odtworzyć skoro już na nim nie ma napięcia?
Co do dwóch zasilań to jaki jeszcze przewód poza tym czerwonym obok masy (czarnego) w kostce? I który z nich ma na stałe napięcie, a który dopiero po przekręceniu stacyjki?
Dzięki za odpowiedź.
Skoro jest tylko jeden to nie bardzo wiem jak odtworzyć skoro już na nim nie ma napięcia?
Trzeba to sprawdzić dlaczego na nim nie ma napięcia (czerwony) po przekręceniu kluczyka.
Giovanne napisał/a:
Co do dwóch zasilań to jaki jeszcze przewód poza tym czerwonym obok masy (czarnego) w kostce? I który z nich ma na stałe napięcie, a który dopiero po przekręceniu stacyjki?
O ile dobrze pamiętam to też właśnie cienki żółty ma na stałe napięcie. Czerwony j.w.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-04-29, 20:03
Czerwony staly +
Zolty + 12 po stacyjce ( do wzbudzenia radia)
Czarny masa
Takie cos obiwiazuje w Reno.
Po pierwsze:
Usun lub zaizoluj wszystkie obciete kable.
2.Zobacz czy ktos nie dodal podwujnego bezpiecznika.
3.Nalezy odtworzyc oryginalna instalacje tak jak pisal Marek.
4 Jezeli to nie mozliwe, to podpiac sie w kable w skrzynce bezpiecznikow.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Dzięki. Trochę się zgapiłem i sprawdziłem bezpiecznik na wyłączonej stacyjce dlatego nie miał napięcia. Drugi raz sprawdziłem i faktycznie jest napięcie. Muszę jeszcze ogarnąć jak się wyciąga skrzynkę z bezpiecznikami i dam nowy przewód.
Natomiast nie bardzo wiem gdzie jest ten żółty we wtyczce:
Tutaj 5 to czerwony obok 12 czarny (to ten czerwony który nie ma napięcia)
Czy może jest na tej drugiej kostce jest żółty?
Tylko który?
Trzecia kosteczka to sterowanie przy kierownicy, więc tam chyba nie?
BTW. Tak Shrek, jak je zobaczyłem to od razu zaizolowałem, ale przed ostatecznym usunięciem muszę wiedzieć który jest w co wpięty. Na razie zlokalizowałem jeszcze jednen z napięciem pociągnięty od przełącznika okna kierowcy.
Ostatnio zmieniony przez Giovanne 2018-04-29, 21:01, w całości zmieniany 1 raz
To jeszcze jedno pytanie.
Mam tutaj dwa przewody z zasilaniem i jeden bezpiecznik opisany w instrukcji jako Radio który ma napięcie tylko po przekręceniu stacyjki.
Z tego by wynikało, że to ten żółty pod drugim pinem w 24 pinowej wtyczce, natomiast mi brakuje napięcia na piątym pinie z 12 pinowej wtyczki. Jest pod to osobny bezpiecznik?
PS. Nie wiem jak dodać zdjęcia instrukcji w załączniku. Myślałem, że dodało a lipa.
W każdym bądź razie u mnie w instrukcji radio jest pod bezpiecznikiem nr. 32 i ma on napięcie tylko po przekręceniu stacyjki.
Ostatnio zmieniony przez Giovanne 2018-04-29, 23:33, w całości zmieniany 2 razy
Z tego bezpiecznika masz właśnie na czerwonym po przekręceniu kluczyka napięcie dopiero.
Tak jak chłopaki piszą ktoś mógł dołożyć na czerwonym bezpiecznik albo w skrzynce (Ja bym tak zrobił) albo gdzieś pod deską rozdzielczą na czerwonym.
Sprawdź jeszcze pozostałe bezpieczniki w skrzynce.
W takim razie który bezpiecznik (jak jest on podpisany) odpowiada za stałe +12v?
Szukam bezpiecznika od Złaczki 12 Pin, Pin numer 5 stałe +12V, a ten podpisany jako Radio bardziej pasuje do Złączki 24 pin , Pin 2 - zasilanie +12V po zapłonie.
Dobra, okazało się, że jestem ślepy.
Są dwa bezpieczniki od radia. Jeden opisany jako "Radio" i drugi jako "Diagnostics and radio socket" i to właśnie ten drugi odpowiada za stałe napięcie do 5 pina w złączce 12 pinowej. Także jakby ktoś miał problem z radiem w Daci to należy najpierw sprawdzić dwa bezpieczniki.
Dziękuję wszystkim za porady.
PS. Jestem tu nowy, czy jakoś muszę zamyknąć ten wątek, czy po prostu przestać pisać :)?
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2018-05-01, 21:58
Radio u mnie nie działa, ale to Thalia. Widzę tylko jeden dobry bezpiecznik do radia, chyba , że te jestem slepy. Ktoś wie czy w Thalii jest też drugi? pozdr
U mnie drugi to ten sam co od wtyczki diagnostycznej. Tak jest opisany u mnie w instrukcji (nr 34 Diagnostics and radio socket). Sprawdź najlepiej w swojej instrukcji, bo trafilem na opis bezpieczników w Dusterze i były trochę przesunięte (radio pod 29, a u mnie pod 32).
Jak nie masz instrukcji to dla ułatwienia dodam, że u mnie był to mały niebieski 15A bezpiecznik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum